Myöhästyin Te-toimiston järkkäämästä aktivointiajasta
Myöhästyin Te-toimiston järkkäämästä aktivointiajasta 5min. jolloin virkailija sanoi, että minulla oli aika ja että uusi asiakas tulee jo. Jäin hämilleni, kun virkailija vaivoin suostui käsittelemään asiani, aivan kuin olisin ollut häiriöksi. Sain vielä tapahtumasta jonkinmoisen karenssin, vaikka minulle tehtiin aktivointisuunnitelma. Onko tällainen ihan normaalia toimintaa? Myöhästyin kiukuttelevan lapsen vuoksi, jos jotakuta kiinnostaa.
Kommentit (25)
Miten ihmeessä voit saada karenssin, kun ennen sen antamista pitää odottaa kirjallista vastinettasi. Toiseksi 5 min myöhästymisestä ei tule karenssia kuin silloin, kun olet jo pari kertaa kieltäytynyt suunnitelmasta.
Eduskunta säätää lait, työkkärissä niitä on pakko noudattaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli paperiin merkitty aika työnhaun uusimiseen klo 12.30. Olin paikalla jo klo 12.10. Minulle sanottiin, että virkailija kutsuu aulasta. Odotin kärsivällisesti kertoakseni, että olen löytänyt itse itselleni työkokeilupaikan ja tarvitsisin vain allekirjoituksen, mutta klo 12.52 mennessä ei vielä kukaan kutsunut, ja virkailijat vain rupattelivat työhuoneidensa ovilla. Menin itse kysymään, ja selvisi, että minulle merkitty virkailija ei ole edes töissä koko paikassa enää. (Sama oma virkailijani oli vastannut koko kevään muutamiin työnhakuani koskeviin meileihini joko hyvin ylimalkaisesti, asioista täysin kujalla ollen tai ei vastannut lainkaan.) Ja heidän papereihinsa aika oli kuulemma merkitty klo 12.00, ja kun minua ei ollut tasan kello 12.00 näkynyt, minut oli merkitty poissaolleeksi. Tarkistivat vielä tietojärjestelmästä ja oikea aika oli kuin olikin myös siellä klo 12.30. Mieleen tuli kyllä, että onpa tämä välinpitämätöntä ja sekavaa touhua. Pyysivät sentään lopuksi anteeksi, että olin joutunut odottamaan.
Tutulta kuulostaa :(
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli paperiin merkitty aika työnhaun uusimiseen klo 12.30. Olin paikalla jo klo 12.10. Minulle sanottiin, että virkailija kutsuu aulasta. Odotin kärsivällisesti kertoakseni, että olen löytänyt itse itselleni työkokeilupaikan ja tarvitsisin vain allekirjoituksen, mutta klo 12.52 mennessä ei vielä kukaan kutsunut, ja virkailijat vain rupattelivat työhuoneidensa ovilla. Menin itse kysymään, ja selvisi, että minulle merkitty virkailija ei ole edes töissä koko paikassa enää. (Sama oma virkailijani oli vastannut koko kevään muutamiin työnhakuani koskeviin meileihini joko hyvin ylimalkaisesti, asioista täysin kujalla ollen tai ei vastannut lainkaan.) Ja heidän papereihinsa aika oli kuulemma merkitty klo 12.00, ja kun minua ei ollut tasan kello 12.00 näkynyt, minut oli merkitty poissaolleeksi. Tarkistivat vielä tietojärjestelmästä ja oikea aika oli kuin olikin myös siellä klo 12.30. Mieleen tuli kyllä, että onpa tämä välinpitämätöntä ja sekavaa touhua. Pyysivät sentään lopuksi anteeksi, että olin joutunut odottamaan.
Miten sut voi merkitä poissaolleeksi, kun se poissaolo tehdään siihen samaan järjestelmään, joka kilahtaa kivasti kertoakseen, että hei, tässä on tapahtuma merkittynä tänään, tarkista aika.
Eli tuo ei työkkärin järjestelmän kanssa onnistu menemään noin.
Aktivointisuunnitelmaa tulee tekemään myös kunnan edustaja. Miksi hän puuttuu tästä ap:n tarinasta kokonaan?
up