Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mustasukkaisen kumppanin sairaimmat aivotukset? Kertokaa!

Vierailija
15.05.2016 |

Itse voisin kirjoittaa näistä kirjan, jo kahden edellisen suhteen perusteella, mutta arkipäivää oli:

- Kaupasta kuitti miehelle, että näki kellonajan ja pääsi laskemaan paljonko aikaa kului matkaan ja jos edellisenä päivänä olin suoriutunut kaupasta 10 minuuttia nopeammin, niin olin käynyt toisen miehen luona.

- Tekstiviestinä piti lähettää sijainti tai valokuva paikasta missä olin, jos mies joutui lähtemään töiden takia toiseen kaupunkiin.

Kestin tätä kaikkea, koska olin hölmö ja luulin, että todistelemalla mies muuttuu ja alkaa luottamaan. Nyt tiedän, että mustasukkaisuus on sairaus, joka ei parane.

Kertokaa mihin olette nöyrtyneet?

Kommentit (3463)

Vierailija
1581/3463 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku sanoi tässä ketjussa että kuka tahansa voi joutua mustasukkaisen kumppanin kontrollin ja/tai väkivallan uhriksi.

Ei pidä paikkaansa. Ei tosiaankaan. Itsevarmalla, oikeasti itseään kunnioittavalla vahvalla ihmisellä on totaalinen nollatoleranssi kaikenlaisen kyttäämisen, kontrollin ja alistavan käytöksen suhteen. Sellainen ihminen lähtee suhteesta jo ensimmäisen pienenkin merkin ilmaantuessa eikä jää odottamaan että tässä ketjussa kerrotut asiat tapahtuvat. Jokaisella on mahdollisuus olla tällainen ihminen. Tai tulla sellaiseksi. Elämä ja tulevaisuus olisi ihan saatanan pelottavaa jos en tietäisi, että minullakin on mahdollisuus olla tällainen ihminen ja tilanteen alkaessa vaikuttaa vähänkin epäilyttävältä lähteminen on todellinen vaihtoehto. Ei ole uhrien syyllistämistä todeta, että koskaan, ikinä eikä milloinkaan saa tuudittua siihen ajatukseen, ettei ole mahdollista olla ihminen, joka ei salli kumppaninsa alistaa. Alistaminen vaatii aina alistujan. Muutoin se jää vain yritykseksi.

Tiedän, että tämä on nyt tulkittavissa syyttäväksi, mutta mulle nämä lauseet ovat voimaannuttavia. Ne valaa uskoa siihen, että olen itse oman elämäni herra.

Niin, minä lähdin ensimmäisestä merkistä parin kuukauden tapailun jälkeen. Sen jälkeen mies alkoi vainoamaan minua. Minulla on oma asunto, joten en voinut niin vain muuttaakkaan. Vainoaminen oli hyvin taitavaa, enkä pitkään aikaan saanut siitä todisteita. Vainoaminen kävi mielenterveyteni päälle, kuten se kävisi kenellä tahansa huolimatta siitä, onko "oman elämänsä herra". Poliisista ei alkuun ollut apua, sillä tilanteeni tulkittiin normaaliksi "eroksi", kunnes hankin todisteita rajusta vainoamisesta. Lopulta sain lähestymiskiellon, jota mies rikkoi useita kertoja. Tästä huolimatta hänet vapautettiin mitä pikemmiten. Useiden vuosien jälkeen sain vihdoin asuntoni myytyä, muutettua ja vainoaminen päättyi siihen.

Valitettavasti asiantuntijat ja aputahot tuntuvat jakavan näkemyksesi, että alistaminen tarvitsee alistujan, ja vainoaminen vainotun, ja tästä syystä uhrille kuuluisi jokin vastuu tapahtuneesta. Niin ei ole, vaan näiden henkilöiden käytös on väkivaltaa, mikä ei kysy lupaa. Ymmärrän kuitenkin että tietyntyyppiset defenssit aktivoituvat, ja kuvittelee helposti, että näitä ei voisi tapahtua juuri itselle.

Vierailija
1582/3463 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo vainoaminen on ihan sairasta. Yksi tuttu on joutunut vaihtamaan useampaan otteeseen nimeä ja numeroa, sekä muuttamaan lapsineen aina eri paikkakunnille. Mies on ottanut elämäntehtäväkseen etsiä ne aina. Uhkaa myös tappaa. Ei tuossa tilanteessa luota enää yhteenkään ihmiseen.

Pahinta tuossa on, että jostakin valkokaulustyypistä ei etukäteen arvaisi, että on tuollainen tapaus. Jostakin linnakundista voisikin olettaa.

Totta, ja pahinta on myös se, että vainoajat saavat kulkea vapaana! Aina niin kauan, kunnes murhaavat tai yrittävät sitä. Tässä tapauksessa sen jälkeenkin: http://m.iltalehti.fi/uutiset/201704192200105322_uu.shtml

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1583/3463 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustasukkaiset kumppanit oikein ajavat toisen syliin, toisin kuin ne, jotka ovat normaaleita. On nähty monta kertaa. Todella moni on historiassa kertonut, että kun syytettiin jatkuvasta pettämisestä, totesivat että hitto miks ei? Syyttää sitten aiheesta. Ei jaksa enää kuunnella.

Vierailija
1584/3463 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku sanoi tässä ketjussa että kuka tahansa voi joutua mustasukkaisen kumppanin kontrollin ja/tai väkivallan uhriksi.

Ei pidä paikkaansa. Ei tosiaankaan. Itsevarmalla, oikeasti itseään kunnioittavalla vahvalla ihmisellä on totaalinen nollatoleranssi kaikenlaisen kyttäämisen, kontrollin ja alistavan käytöksen suhteen. Sellainen ihminen lähtee suhteesta jo ensimmäisen pienenkin merkin ilmaantuessa eikä jää odottamaan että tässä ketjussa kerrotut asiat tapahtuvat. Jokaisella on mahdollisuus olla tällainen ihminen. Tai tulla sellaiseksi. Elämä ja tulevaisuus olisi ihan saatanan pelottavaa jos en tietäisi, että minullakin on mahdollisuus olla tällainen ihminen ja tilanteen alkaessa vaikuttaa vähänkin epäilyttävältä lähteminen on todellinen vaihtoehto. Ei ole uhrien syyllistämistä todeta, että koskaan, ikinä eikä milloinkaan saa tuudittua siihen ajatukseen, ettei ole mahdollista olla ihminen, joka ei salli kumppaninsa alistaa. Alistaminen vaatii aina alistujan. Muutoin se jää vain yritykseksi.

Tiedän, että tämä on nyt tulkittavissa syyttäväksi, mutta mulle nämä lauseet ovat voimaannuttavia. Ne valaa uskoa siihen, että olen itse oman elämäni herra.

Niin, minä lähdin ensimmäisestä merkistä parin kuukauden tapailun jälkeen. Sen jälkeen mies alkoi vainoamaan minua. Minulla on oma asunto, joten en voinut niin vain muuttaakkaan. Vainoaminen oli hyvin taitavaa, enkä pitkään aikaan saanut siitä todisteita. Vainoaminen kävi mielenterveyteni päälle, kuten se kävisi kenellä tahansa huolimatta siitä, onko "oman elämänsä herra". Poliisista ei alkuun ollut apua, sillä tilanteeni tulkittiin normaaliksi "eroksi", kunnes hankin todisteita rajusta vainoamisesta. Lopulta sain lähestymiskiellon, jota mies rikkoi useita kertoja. Tästä huolimatta hänet vapautettiin mitä pikemmiten. Useiden vuosien jälkeen sain vihdoin asuntoni myytyä, muutettua ja vainoaminen päättyi siihen.

Valitettavasti asiantuntijat ja aputahot tuntuvat jakavan näkemyksesi, että alistaminen tarvitsee alistujan, ja vainoaminen vainotun, ja tästä syystä uhrille kuuluisi jokin vastuu tapahtuneesta. Niin ei ole, vaan näiden henkilöiden käytös on väkivaltaa, mikä ei kysy lupaa. Ymmärrän kuitenkin että tietyntyyppiset defenssit aktivoituvat, ja kuvittelee helposti, että näitä ei voisi tapahtua juuri itselle.

Valitettavasti noiden sairaiden yksilöiden otsaan ei ole tatuoitu varoitusmerkkiä. Osaavat ensin näytellä normaalia ja hurmaavaa sopivasti. Kulissit romahtavat nopeasti ja sitten oletkin nalkissa. Oma sairas exäni vainosi myös perhettäni, kavereita ja sukulaisia. Raivosi, että minun pitää palata takaisin. Poliisi ei voinut asialle käytännössä mitään.

Vierailija
1585/3463 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varokaa noita ulkomaalaisia tietyistä kulttuureista. Joku oikeasti siellä kuvittelee, että nainen on kauppatavaraa miesten kesken, eikä täällä ole omaa mielipidettä ja päätäntäoikeutta naisella.

Yritätkö saada ketjun poistettua vetämällä tähänkin rasismijuttuja? Eiköhän suurin osa tänne kirjoittaneista ole kirjoittanut ihan kotimaisista existä...

Vierailija
1586/3463 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasteni isä on. Kaupassakäynti max 45 min. Jonne Aaronin biisejä jos tuli radiosta vaikka autosta niin hän räjähti (kuvitteli että mulla on suhde jonnen kanssa kun kerran sanoin empaattisen kommentin Jonnesta koskien hänen rankkaa lapsuuttaan) Lakkasin meikkaamsta ja ostamasta vaatteita, aurinkolaseja ei saanut pitää.. lista on loputon

Vaikea selittää kaikkea, vain saman kokenut voi ymmärtää.

Mulla meni 18 vuotta ymmärtää että syy mustasukkaisuuteen oli se että mies itse itse kulki vieraissa koko ajan, ei se minkälainen minä olin.

Toivuin erosta vasta kun mies jätti seuraavan naisensa siten että sitä seuraava oli ollut kuvioissa salasuhteena useamman kuukauden. Ymmärsin että vika ei ollut minussa vaan entisellä miehelläni on sairaus.

Syy siihen että olin hänen kanssaan on huono itsetuntoni. Vasta 40v kasvoin tuon näkemään.

Vierailija
1587/3463 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varokaa noita ulkomaalaisia tietyistä kulttuureista. Joku oikeasti siellä kuvittelee, että nainen on kauppatavaraa miesten kesken, eikä täällä ole omaa mielipidettä ja päätäntäoikeutta naisella.

Yritätkö saada ketjun poistettua vetämällä tähänkin rasismijuttuja? Eiköhän suurin osa tänne kirjoittaneista ole kirjoittanut ihan kotimaisista existä...

Aika monella on ties miten vuosien takaa historia ulkomaalaisten exien kanssa. Myös ennen syntymääsi. Kotimaisetkin valitettavasti kunnostautuvat negatiivisessa mielessä.

Vierailija
1588/3463 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi elämä 40 vuotiaana kirjoitti:

Lasteni isä on. Kaupassakäynti max 45 min. Jonne Aaronin biisejä jos tuli radiosta vaikka autosta niin hän räjähti (kuvitteli että mulla on suhde jonnen kanssa kun kerran sanoin empaattisen kommentin Jonnesta koskien hänen rankkaa lapsuuttaan) Lakkasin meikkaamsta ja ostamasta vaatteita, aurinkolaseja ei saanut pitää.. lista on loputon

Vaikea selittää kaikkea, vain saman kokenut voi ymmärtää.

Mulla meni 18 vuotta ymmärtää että syy mustasukkaisuuteen oli se että mies itse itse kulki vieraissa koko ajan, ei se minkälainen minä olin.

Toivuin erosta vasta kun mies jätti seuraavan naisensa siten että sitä seuraava oli ollut kuvioissa salasuhteena useamman kuukauden. Ymmärsin että vika ei ollut minussa vaan entisellä miehelläni on sairaus.

Syy siihen että olin hänen kanssaan on huono itsetuntoni. Vasta 40v kasvoin tuon näkemään.

No, parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Itse tajusin kuukaudessa. Sekin liian pitkä aika.

Vierailija
1589/3463 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein muuten nämä toista pettämistä aggressiivisesti syyttävät käyvät itse vieraissa. Niitä naisia, joille sanotaan, että akka pihtaa ja ihan kohta erotaan. Mutta, mutta ensin sitä ja tätä.

Tunnen useamman miehen, jotka ovat kertoneet pettävänsä naistaan ja harrastavat tuota kuviota. Jok' ikisellä on ollut vähintään kolmas kierrossa varuilta samaan aikaan.

Vierailija
1590/3463 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuttajilta ei sitten ole ilmeisesti tiedusteltu isänne puhelinnumeroa ja osoitetta, että ottaisin sitten sut. Say what? Kun yritti olla vain ystävällinen. Multikulti-Suomi nykyisin.

Vierailija
1591/3463 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin kellotettiin kauppakäyntejä. Lisäksi piti toistaa sanasta sanaan kaikki keskustelut, jotka olin päivän aikana käynyt kenen kanssa tahansa - ystävän, kaupan myyjän jne. - mikä johti siihen, etten enää jaksanut puhua kenenkään kanssa, koska pelkäsin, etten muistaisi sanoja.

Asuimme silloin ikälopussa talossa, jossa ei paljon ollut remontteja tehty. Kerran ulos lähtiessäni vedin oven kiinni ja ulko-oven kahva jäi käteeni. Se ei sikäli haitannut, koska oven sai kyllä lukkoon ja lukosta auki ilman kahvaakin. Mies oli kuitenkin varma, että olin ollut menossa tapaamaan jotain miestä ja kiihkoissani vetänyt oven niin lujaa, että se oli sen takia hajonnut. Normaalista ovensulkemisesta ei kahva missään tapauksessa olisi mennyt rikki.

Vierailija
1592/3463 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin pitkälle ei pidä ikinä päästää tilannetta menemään, mitä tarinoita täältä löytyy. Peli pitää viheltää ajoissa poikki, kuten muutama on tehnytkin. Silti saaneet riesan peräänsä.

Exälle on muuten aina hyvä soittaa, jos yhtään haistaa palaneen käryä. Sieltä voi tulla melkoista kertomusta, mitä elämä oli. Yleensä eivät koskaan pahastu, kun ovat saaneet toisen riesaksi entisen roikkujan.

Vierailija
1593/3463 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse odotan, että ex löytäisi uuden. Ihan henkseleitä paukuttelematta se ei saa koskaan näin nuorta ja nättiä. Tuskin ketään. Oma pelastukseni olisi ainoastaan se, että löytäisi uuden uhrin. Mitä en toivo kenellekään, mutten jaksa elää pelossa ja häiriköinnissä. Käy ovellakin hakkaamassa, kun en vastaa yhteydenottoihin.

Vierailija
1594/3463 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisen pitää ihminen olla, kun sanotaan, että se on ohi nyt, älä ota enää yhteyttä. Sitten ei mitään kontaktia omalta puolelta, ja jopa vuosikausia piinataan? SE EI HALUNNUT SUA ENÄÄ!

Vierailija
1595/3463 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi mukia tiskialtaassa- joku mies käynyt kahvilla

Kokelin uutta hiusväriä- haluan miellyttää rakastajaani

uutta leipää leipälaatikossa- rakastajaani varten

Tälläinen" helmi" oli mies, jonka kanssa olin puolitoista-vuotta yhdessä. En tajua, mikä hulluus sai minut kestämään niin kauan! Loppuvaiheessa koetti lihottaa minut, ettei kukaan muu huolisi ja työttömäksi jäätyään ilmestyi työpaikalleni (kirjasto)  norkoilemaan ja kyttämään, sekä laittamaan häirintyneitä tekstiviestejä (miksi sinulla on noin tiukka paita töissä  ?  )

Vierailija
1596/3463 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah, mukienkyttääjät <3 ex tivasi aina, miksi tiskialtaassani on useampi muki eikä uskonut niiden olevan minun! Uskoi vasta, kun oli luonani viikonlopun ja näki minun juovan noin viidestä eri mukista sekä laittavan aina  tiskialtaaseen..Joo huono tapa, mutta ei se nyt tarkoita että pyörittäisin jotain bordellia!

Vierailija
1597/3463 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisen pitää ihminen olla, kun sanotaan, että se on ohi nyt, älä ota enää yhteyttä. Sitten ei mitään kontaktia omalta puolelta, ja jopa vuosikausia piinataan? SE EI HALUNNUT SUA ENÄÄ!

Sairasta omistus- ja kontrollointihalua ja vallankäyttöä. Samaan liittyvät nämä tappouhkaukset, "jos minä en sinua saa, ei saa kukaan muukaan"... Itse jouduin katkaisemaan kaikki välit exäni ja minun yhteisiin ystäviin ja mm. kummilapsiini, koska jos olin heihin yhteydessä, se kirvoitti aina uusia yhteydenottoja ja piinaa exän puolelta. Kun jotenkin se tieto meidän kanssakäymisistä meni aina exälle ja se lietsoi hänen mielipuolisuuttaan. En usko, että kaikki nämä ihmiset ovat vieläkään ymmärtäneet, mistä oli kyse ja varmaan syyttävät minua välien katkaisemisesta. Minulla ei ollut vaihtoehtoja enää, oli oma turvallisuus ja mielenterveys vaarassa.

- se jota piinattiin seitsemän vuotta eron jälkeen -

Vierailija
1598/3463 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vuotta yhdessä, yksi lapsi ja yllättäen ihana mies muuttui mustasukkaiseksi sekopääksi, kun laihdutin 40kg sekä värjäsin pitkät luonnonkiharani tulenpunaiseksi. En ollut enää näkymätön ja siitäkös mies löysi aihetta mustiin sukkiin! Päädyimme sitten eroon, kun mies alkoi kellottaa menemisiäni, kieltää tyttöjen illat ja puuttua vaatteisiini .

Vierailija
1599/3463 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppia ikä kaikki. Joku kyttää mukien määrää? Sitten vanhus taloudessa pyörittää varmaan sitä bordellia, kun tykkää aina ottaa uuden puhtaan ja on laiska latomaan tiskikoneeseen. Puhumattakaan lautasista.

Vierailija
1600/3463 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5 vuotta yhdessä, yksi lapsi ja yllättäen ihana mies muuttui mustasukkaiseksi sekopääksi, kun laihdutin 40kg sekä värjäsin pitkät luonnonkiharani tulenpunaiseksi. En ollut enää näkymätön ja siitäkös mies löysi aihetta mustiin sukkiin! Päädyimme sitten eroon, kun mies alkoi kellottaa menemisiäni, kieltää tyttöjen illat ja puuttua vaatteisiini .

Ikävä kyllä aika tyypillinen tarina. Kun toinen puoliso, oli sitten mies tai nainen, laihtuukin yhtäkkiä. Toinen kokee oman asemansa uhatuksi. Lopputulos on sitten tämä, jos itsetunto ja oma kuntokuuri ei kestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi