Mustasukkaisen kumppanin sairaimmat aivotukset? Kertokaa!
Itse voisin kirjoittaa näistä kirjan, jo kahden edellisen suhteen perusteella, mutta arkipäivää oli:
- Kaupasta kuitti miehelle, että näki kellonajan ja pääsi laskemaan paljonko aikaa kului matkaan ja jos edellisenä päivänä olin suoriutunut kaupasta 10 minuuttia nopeammin, niin olin käynyt toisen miehen luona.
- Tekstiviestinä piti lähettää sijainti tai valokuva paikasta missä olin, jos mies joutui lähtemään töiden takia toiseen kaupunkiin.
Kestin tätä kaikkea, koska olin hölmö ja luulin, että todistelemalla mies muuttuu ja alkaa luottamaan. Nyt tiedän, että mustasukkaisuus on sairaus, joka ei parane.
Kertokaa mihin olette nöyrtyneet?
Kommentit (3463)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies oli varma, että petän häntä erään erittäin hyvän (miespuolisen) ystäväni kanssa. Kerran sain luvan lähteä tämän ystäväni kanssa piknikille/pussikaljalle puistoon, vaikkakin hyvin vastahakoisesti. Myöhemmin kotiin palattuani selvisi, että mies oli seurannut minua ja kykkinyt koko istuskelun ajan takanamme pusikossa kuuntelemassa mitä puhuimme. Sehän kiehui kiukusta, kun olin kehdannut mainita joitakin suhteemme ongelmia. Mies oli näin ollen täysin varma, että halusin vain päästä ystäväni kanssa sänkyyn.
Tuli mieleen toinenkin hyvä esimerkki. Mies ilmoitti lähtevänsä vanhempiensa luo reilun sadan kilometrin päähän. Pyysin sitten tylsän illan välttääkseni erään toisen miespuolisen ystäväni (ystävä vuosien takaa) istumaan iltaa kanssani keskustan pubiin. Pubissa aloin saada kummallisia tekstiviestejä mieheltäni, kun hän sai tietää, että olen toisen miehen kanssa ulkona. TässäKÄÄN ei ollut mitään kaveruutta kummempaa. Tykättiin vaan istua ja muistella vanhoja. Kaiken lisäksi mieskin tunsi tämän kaverin. Lopulta aikani syytteleviin tekstareihin vastattuani kyllästyin ja totesin ystävälleni, että ilmeisesti miehelle oli suurikin ongelma, kun kehtasin poistua kotoani ilman häntä ja ehdotin, että menisimme vaikka pelaamaan lautapelejä hetkeksi meille josko se siitä rauhoittuisi. Tämä oli näennäisesti miehelleni ensin ok, mutta päästyämme Trivial Pursuitin pyörteisiin sain puhelinsoiton. Mies ilmoitti, että hän on ollut baarissa ryyppäämässä ja näki minut tämän ystäväni kanssa (HUOM! Miehen piti olla yli sadan kilometrin päässä) ja mikäli en saman tien heittäisi ystävääni ulos todistaakseni rakkauttani häntä kohtaan, olisi suhteemme siinä. Viimeinen bussi, jolla ystäväni olisi päässyt kotiin meni yhdeltätoista (mies tiesi tämän) ja puhelu tuli 20min. yli. Ystäväni joutui näin ollen kävelemään kuusi kilometriä kotiinsa keskellä yötä. Voi hyvä elämä, miksen vaan sanonut tuolloin jo exälleni, että soronoo? Onneksi tein sen kuitenkin myöhemmin.
Laitoit kaverin kävelemään ääliön miehesi vuoksi? Toivottavasti edes hävettää :(
Ei hävetä, koska näin toimimalla säästyin huorittelulta, seiniin paiskomiselta ja lyömiseltä sekä viikkojen mykkäkoululta. Harmittaa kyllä edelleen ystäväni puolesta.
Kirjoitin pitkästi lisää näitä tapahtumia, mutta ilmeisesti olivat liian pahoja, sillä jäivät moderaattoreiden käsiin. Elämä tuon ihmisen kanssa oli sen verran sairasta, että ensimmäinen ajatus jokaisessa tilanteessa oli toimia mahdollisimman hyvin hänen tahtonsa mukaan, ettei käy huonosti. Neljä vuotta. En tiedä miten selvisin.
Jos kirjoittaa v*n h*a, niin silloin viestit jää moderoitavaks (eikä niitä koskaan julkaista edes moderoituna. Mullaki jäi moderoitavaks, mut sit ku tajusin laittaa noi tähdet, niin meni läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän voisi jo alkaa keskustelua siitä, mikä tuollaista sairasta mustasukkaisuutta aiheuttaa ja miksi se siirtyy suhteesta toiseen? Tarinoita on jo niin paljon ja kaikki jo kuultu, paitsi ne synkimmät, joissa puolisolta tai koko perheeltä on lähtenyt henki pahimmassa tapauksessa:(
Minun sairaalloisen mustasukkasilla exillä oli yhteistä se, että heidän lapsuudenkodissaan oli ollut sairasta mustasukkaisuutta. Muitakin ongelmia sieltä kotiväestä löytyi, ei siis ihan terve kasvuympäristö.
Eli sä olet haksahtanut useammin kuin kerran? Miksi ihmeessä? Eikö siinä alussa ole helppo pistää lusikat jakoon? Miten pääsit heistä eroon ja millainen tyyppi sulla on nyt?
Viesti nro 340 on minulta, siitä löytyy joitakin vastauksia. Ja tosiaan, en tiedä miten olen onnistunut noihin suhteisiin ajautumaan kerta toisensa jälkeen. Kaikissa exissä on ollut hieman narsistin vikaa, eli ovat ensin olleet melkein liian hyvää ollakseen totta, palvoneet maata jalkojeni alla jne. Kai se yltiömäinen ihailu on vedonnut, kun ei itselläkään mikään paras mahdollinen itsetunto ole. Sairas kontrollointi ja vainoharhainen mustasukkaisuus on alkanut sitten vasta myöhemmin, pikkuhiljaa pahentuen. Kaikki nuo mustasukkaiset exät ovat myös saaneet minut hiljalleen uskomaan, että vika on tosiaan minussa tai käytöksessäni, jolloin olen yrittänyt muuttaa itseäni. Lopulta sitä ei ole sitten uskaltanut enää käydä missään, olla yhteyksissä kehenkään, normaali eläminen on ollut hyvin pitkälti mahdotonta..
Eron todellinen syy selvisi kk eron jälkeen: Näki laukussani raskaustestin ja jätti. Oli aivan varma mun pettäneen häntä toisen miehen kanssa. Millä logiikalla tohonkin tulokseen joku voi päätyä, en todella tiedä.
Samoihin aikoihin, kun tulin raskaaksi, ajoin yhtenä päivänä pidempää maisemareittiä pitkin kotiin. Sehän tarkoitti sitä että kävin pettämässä ja lapsi ei ole hänen.
Toista lasta odottaessani olin vielä hoitovapaalla, hän töissä, niin lapsen täytyi olla postinjakajan, KYLLÄ postinjakajan!! Asiaa ei muuttanut edes se kun sain todistettua jakajan olevan nainen.
Vauva oli kylvyssä ja repi suihkun letkua, nostin suihkun ylös, niin joku mies on käynyt suihkussa. Sama jos vaihto lakanat, olin pannu jonku kanssa ja siksi vaihdoin.
Viimeisillään raskaana ollessa olimme hänen ystävänsä luona yötä, toisella paikkakunnalla. Mies joi kännit ja lähti exänsä kanssa baariin. Tuli yöllä takaisin ja kävi käsiksi, kun olin sillä aikaa pannu hänen kaveriaan.
Siinä muutamia ja kyllä on ex!
Tämä ketju avaa uudella tavalla silmiä siihen, miten joillekin miehille nainen on saastainen ja pilalla jos on ollut "liian monta" seksikumppania elämän aikana, tai yleensä joku entinen kumppani, säätö tai ihastus.
Pirs kirjoitti:
Eron todellinen syy selvisi kk eron jälkeen: Näki laukussani raskaustestin ja jätti. Oli aivan varma mun pettäneen häntä toisen miehen kanssa. Millä logiikalla tohonkin tulokseen joku voi päätyä, en todella tiedä.
Jos mies jotenkin luuli, että teillä on ehkäisy kunnossa, mutta kun kävit muka panemassa salarakasta, niin ehkäisy ei silloin sit ollutkaan kunnossa. Jotain tollasta ehkä? Mikä muuten oli ehkäisymuotonne?
Vierailija kirjoitti:
Usein kuulee miehen suusta: "Exä petti ja siinä meni luottamus naisiin". Eli tarvitaan yksi pettävä emäntä ja sen jälkeen ei normaalia suhdetta tule.
Monestikohan noissa ei edes ole mitään pettämistä, vaan se exänkin pettäminen on kuviteltu.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju avaa uudella tavalla silmiä siihen, miten joillekin miehille nainen on saastainen ja pilalla jos on ollut "liian monta" seksikumppania elämän aikana, tai yleensä joku entinen kumppani, säätö tai ihastus.
Jep. Tää mun sairaalloisen mustasukkainen, vainoharhainen ja väkivaltainen exä ei sulattanu edes sitä, että mulla oli tasan yksi seksikumppani ennen häntä! Neitsyt olis ollu paras. Jaksoi jauhaa siitä loputtomiin. Ja väitti, että käyn nussimassa yhtä sun toista samaan aikaan, kun olen hänen kanssaan. Olin h*a. Huoritteli jatkuvasti. Hänellä oli muutenkin aivan sairas ajatusmaailma. Hyi helvetti. Exä oli silloin 18 v ja kuolas mun edessä sellaisia 13-15 vuotiaita pikkutyttöjä jossain uimarannalla. Puhui todella paljon pikkupilluista ja kuinka olisi siistiä käydä nussimassa kunnon tiukkaa nuorta p**a. Ja kaikkea muuta ihan sairasta. Joo, hän kyllä sai puhua sairaita ja katsoa pikkupilluja, mutta jos mä katsoin edes sekunnin liian pitkään normaalissa tilanteessa jotain ohikulkevaa ihmistä, saatoin saada siitä turpiini ihan oikeasti, siis nyrkillä vartaloon tai päähän.
Vierailija kirjoitti:
Samoihin aikoihin, kun tulin raskaaksi, ajoin yhtenä päivänä pidempää maisemareittiä pitkin kotiin. Sehän tarkoitti sitä että kävin pettämässä ja lapsi ei ole hänen.
Toista lasta odottaessani olin vielä hoitovapaalla, hän töissä, niin lapsen täytyi olla postinjakajan, KYLLÄ postinjakajan!! Asiaa ei muuttanut edes se kun sain todistettua jakajan olevan nainen.
Ei oo todellista. :O
Vierailija kirjoitti:
Pirs kirjoitti:
Jos mies jotenkin luuli, että teillä on ehkäisy kunnossa, mutta kun kävit muka panemassa salarakasta, niin ehkäisy ei silloin sit ollutkaan kunnossa. Jotain tollasta ehkä? Mikä muuten oli ehkäisymuotonne?
Kondomi oli. Joo juuri tuon selityksen sain mieheltä. Voi Halleluuja...
Mulla joskus harvoin kierron pituus heittelee ja varmistin testillä asian. Mies sanoi ettei ymmärtänyt tuollaista asiaa. Eikä tosiaan hänelle tullut mieleen kysyä sitten multa ihan face to face raskaustestistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pirs kirjoitti:
Kondomi oli. Joo juuri tuon selityksen sain mieheltä. Voi Halleluuja...
Mulla joskus harvoin kierron pituus heittelee ja varmistin testillä asian. Mies sanoi ettei ymmärtänyt tuollaista asiaa. Eikä tosiaan hänelle tullut mieleen kysyä sitten multa ihan face to face raskaustestistä
Siis millainen sun exä oli muutoin? Mikä teksteistä on sun?
Vierailija kirjoitti:
Usein kuulee miehen suusta: "Exä petti ja siinä meni luottamus naisiin". Eli tarvitaan yksi pettävä emäntä ja sen jälkeen ei normaalia suhdetta tule.
Ei kukaan terve ajattele noin. Itse olen sairaalloisen mustasukkaisen ja persoonallisuushäiriöisen uhri ja hän kertoi äitinsä estäneen häntä menemästä pienenä kouluun ja teljenneen jonnekin vinttiin , kun tuli miehiä ryyppäämään ja näki kun äitinsä huorasi, kun isä oli joku rekkakuski ja muualla? Niin ja isä tuli aina kotiin viinapullon kanssa ja heitti koko perheen lumihankeen talvella??
No..kiva kun kertoi tämän sitten kun oli itse muuttunut samanlaiseksi ja epäili minuakin kaikesta, vaikka kasvoin normaalissa perheessä...kertoi vaan syyksi, miksi vuosikausia hakkasi, petti ja löi....
Ei voinut sitten alun alkaen avautua ja kertoa, että pitää muakin huorana, koska äitikin oli ja itse käyttäytyy kuin isänsäkin tai jopa vielä pahemmin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan terve ajattele noin. Itse olen sairaalloisen mustasukkaisen ja persoonallisuushäiriöisen uhri ja hän kertoi äitinsä estäneen häntä menemästä pienenä kouluun ja teljenneen jonnekin vinttiin , kun tuli miehiä ryyppäämään ja näki kun äitinsä huorasi, kun isä oli joku rekkakuski ja muualla? Niin ja isä tuli aina kotiin viinapullon kanssa ja heitti koko perheen lumihankeen talvella??
No..kiva kun kertoi tämän sitten kun oli itse muuttunut samanlaiseksi ja epäili minuakin kaikesta, vaikka kasvoin normaalissa perheessä...kertoi vaan syyksi, miksi vuosikausia hakkasi, petti ja löi....
Ei voinut sitten alun alkaen avautua ja kertoa, että pitää muakin huorana, koska äitikin oli ja itse käyttäytyy kuin isänsäkin tai jopa vielä pahemmin?
Niin ja piti siis sanoa, että normaali mies ei ajattele noin _sairaanloisesti_ vaan pelkästään petetty mies voi hetken miettiä, että onko kaikki tuollaisia, jos eka suhde tjtn? Kyllä se on niin, että jos kroonisesti pitää naista petturina ja alkaa etsiä todisteita sitä vastaan ilman mitään merkkejä, niin kyllä se vika on jossain muussa kuin siinä suhteessa tai läheisriippuvuudessa tms?
Itse olen kuullut, että diagnooseja riittää, esim. bipolaarisuus, epäsosiaalisuus, epävakaus.... Mutta onko niillä diagnooseilla sitten väliä, jos niitä ei olisikaan, koska kukaan normaali ei todellakaan käyttäydy niin kuin tässä ketjussa suurin osa on saanut toisen taholta kärsiä ilman mitään syytä.
Se on tosi surullista!
Toivottavasti taustalla tätä ketjua lukisi joku/jotkut sairaalloisen mustasukkaisen kanssa elävät ja saisivat rohkeutta lähteä. Erityisesti jos on lapsia taloudessa. Ongelmat mahdollisesti siirtyvät heille. Aika moni tässä ketjussa on onneksi jo sairaasta suhteesta päässyt eroon. Eipä näistä kokemuksista herkästi uskaltaisi edes anonyyminakaan kirjoittaa, jos tilanne olisi vielä ns. päällä. Itse ainakin aikoinaan häpesin ja salailin sairaan exän touhuja viimeiseen asti, nyt tiedän kenen olisi kuulunut hävetä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vaan. Aika ajoin pulpahti pintaan kun "sitä postinjakajaaki kävit nussimassa" :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vaan. Aika ajoin pulpahti pintaan kun "sitä postinjakajaaki kävit nussimassa" :(
:D V*u mikä tyyppi!
Riittikö sillä muuten mielikuvitus siis niin pitkälle, että kun todistit postinjakajan olevan nainen, niin yrittikö mies ehdottaa, että joskus se nainen on ollu vaikkapa kipeänä ja häntä onkin tuurannut miespostinjakaja ja silloin kävit panemassa sitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä muuten luuli, että nussit sitä? Siis teidän eteisessä vai rapussa? Heti, kun kuulit postin kolahtavan, niin avasit postinjakajalle siis oven lettu levälläs vai? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D V*u mikä tyyppi!
Riittikö sillä muuten mielikuvitus siis niin pitkälle, että kun todistit postinjakajan olevan nainen, niin yrittikö mies ehdottaa, että joskus se nainen on ollu vaikkapa kipeänä ja häntä onkin tuurannut miespostinjakaja ja silloin kävit panemassa sitä?
Eipä se noita koskaan loogisesti selittänyt, mut niin oon ajatellu, että ehkä se kuvitteli että kävi tuuraajia tai kun omin silmin näki naisen jakavan postin, että se olikin tuuraaja.
Toiselle vastaajalle, että asuttiin rivitalossa, laatikot talon toisen päädyn seinustalla ja me asuttiin toisessa päässä.
Ootteko tapaillu muuan teemua lahdesta. Hyi.
Täällä taas biisi oli Lauri Tähkän Rakkaus ei oo pysyvää. Voi elämä, kaikesta sitä voikin suuttua, vaikka radiossa soivan laulun hyräilemisestä. 😂