Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mustasukkaisen kumppanin sairaimmat aivotukset? Kertokaa!

Vierailija
15.05.2016 |

Itse voisin kirjoittaa näistä kirjan, jo kahden edellisen suhteen perusteella, mutta arkipäivää oli:

- Kaupasta kuitti miehelle, että näki kellonajan ja pääsi laskemaan paljonko aikaa kului matkaan ja jos edellisenä päivänä olin suoriutunut kaupasta 10 minuuttia nopeammin, niin olin käynyt toisen miehen luona.

- Tekstiviestinä piti lähettää sijainti tai valokuva paikasta missä olin, jos mies joutui lähtemään töiden takia toiseen kaupunkiin.

Kestin tätä kaikkea, koska olin hölmö ja luulin, että todistelemalla mies muuttuu ja alkaa luottamaan. Nyt tiedän, että mustasukkaisuus on sairaus, joka ei parane.

Kertokaa mihin olette nöyrtyneet?

Kommentit (3463)

Vierailija
301/3463 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän voisi jo alkaa keskustelua siitä, mikä tuollaista sairasta mustasukkaisuutta aiheuttaa ja miksi se siirtyy suhteesta toiseen?  Tarinoita on jo niin paljon ja kaikki jo kuultu, paitsi ne synkimmät, joissa puolisolta tai koko perheeltä on lähtenyt henki pahimmassa tapauksessa:(

Vierailija
302/3463 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei antanut minun mennä ilman häntä minnekään, joten lähti mukaan, kun lähdin ystäväni kanssa kerrankin viihteelle. No, nauroimme ja pidimme hauskaa ystävieni kanssa, niin kävi ystäväni päälle ja kaatoi kaljat päälleni, kun nauroimme kuulemma hänelle ja katselimme muita miehiä. Kotona iski sen jälkeen päähän niin lujaa, että molempien korvien tärykalvot puhkesivat ja silmät mustana + heitti vielä vaatteet revittynä rappukäytävään alasti.

Syytti minua pettämisestä, vaikka jätti minut toisen takia ja tämä toinen tuli vielä raskaaksi ja piti lapsen. Otin takaisin, kun alkoi katua ja sanoi, että on se niin väärin, kun hänelle kävi näin huonosti, vaikka ei koskaan petä, kun taas työkaverinsa, joka pettää koko ajan, ei ole sattunut näin kauheeta tilannetta. Just! En edes usko, että se työkaveri petti, vaan ex koitti vaan saada itselleen jotain sympatiapisteitä?!

Jouduin jättämään opintoni kesken loppusuoralla, kun ei päästänyt minua enää kouluun nähtyään minun hymyilleen ja vitsastelleen sellasen about  160-kiloisen miespuolisen luokkakaverini kanssa. Siinä meni unelma-ammattini. Myöhemmin myös asunto-osake ostettiin yhdessä, mutta koska se oli nimissäni, ex järjesti niin, että siitäkin jouduttiin luopumaan, koska sain hänen takiaan potkut jatkuvien poissaolojen takia. Jouduin keksimään tekosyitä hänen pahoinpideltyään minua niin pahasti fyysisesti ja henkisesti olin ihan rikki.

Tutki myös tietokoneet, puhelimet, roskikset, kaapit, kaiken ja nauhoitteli salaa eli piilotti kuunteluvälineitä työlaukkuuni. Kerran jäi kiinni siitä, kun nenäliinapaketin välissä oli mp3- nauhuri ja löysin sen, kun alkoi aivastuttaa ja nenä vuotamaan - mitäpä tapahtui? -sai kauheat raivarit minulle, että miksi koluan laukkuani niin tarkasti - WHAT??

Piilotteli omaa puhelintaan, johon tuli jatkuvasti soittoja tai tekstareita muilta naisilta, joka selvisi myöhemmin. Mun puhelimen piti olla aina näkyvillä ja kuin avoin kirja.

Suhde päättyi viimein siihen, kun mies ei varmaan kestänyt enää itseään ja omia valheitaan. Lähti yhden panonsa matkaan ja tämä nainen vielä nauroi minulle, kuinka nolaan itseni mustamaalaamalla kateuttani ja mustasukkaisuuttani niin ihanan miehen, joka rakastaa häntä koko sydämestään....just!

Ootko hakenu apua tuohon läheisriippuvuuteesi mikä saa sinut kestämään kaikkea tuota? Sä et voi syyttää miestä kaikesta. Et esimerkiksi koulun keskeyttämisestä ja asunnon menettämisestä, kun olet itse päättänyt laittaa miehen omien toiveidesi edelle. Ota vastuu omista ongelmistasi ettet päädy toistamaan niitä.

Siis en ole mitenkään läheisriippuvainen, en vain ollut aiemmin nuorena tarpeeksi kypsä tekemään juurikin kypsempiä valintoja. Minulla on nykyään terve mies ja itsekin kasvoin normaalissa ja terveessä perheessä. Totta on kuitenkin, että aikoinani kestin liian kauan ja toipuminen kesti kauan - vuosia. Noista jutuista on jo pari vuosikymmentä aikaa ja uuden normaalin miehen kanssa ei ole kyllä mitään ongelmia ollut, koska molemmat meistä ovat normaalilla moraalilla ja terveellä mielellä varustettuja.

Mulla sama, normaalin miehen kaa ollu jo 15 vuotta eikä miehellä ole mitään mustasukkaisia tai väkivaltaisia piirteitä. Että kyllä niitä normaaleitaki on.

T: se, jonka exä puukotti pään viereen patjaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/3463 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän voisi jo alkaa keskustelua siitä, mikä tuollaista sairasta mustasukkaisuutta aiheuttaa ja miksi se siirtyy suhteesta toiseen?  Tarinoita on jo niin paljon ja kaikki jo kuultu, paitsi ne synkimmät, joissa puolisolta tai koko perheeltä on lähtenyt henki pahimmassa tapauksessa:(

Siis miten me voitais tietää, miksi ne äijät on ollu niin skitsoja, mitä ovat olleet ja miksi he jatkavat käytöstään suhteesta toiseen (oletettavasti).

Siis mä en ainakaan tiedä, mitä mun exä tekee nykyisissä suhteissaan vai onko enää edes elossa, koska välit meni totaalisesti.

Vai tarkoitatko, että naiset valikoi sitten toisen samanlaisen väkivaltaisen ja mustasukkaisen miehen vai kun yhdestä hullusta ovat päässeet eroon? No, mä opin kerrasta, mutta sitä oppituntia käytiinkin 5 vuotta, kunnes meni kaaliin. Mä en enää ikinä kelpuuttais toista hullua. Monoa sai aika moni mies saman tien, kunnes löytyi nykyinen normaali mies.

Vierailija
304/3463 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko, että se siirtyy suhteesta toiseen mustasukkaisella vai kohteella? Minulla on ollut 4 suhdetta, joista yksi tässä ketjussa esitelty. Muissa ei ole ollut mitään mustasukkaisuusdraamaa.

Ehkä joku käyttäytyy provosoivasti. Silti uskoisin valtaosalla ongelman olevan mustasukkaisen omassa epävakaassa tunnemaailmassa ja kelpaamattomuuden ja alemmuuden tunteista ja sitten kumppanin tunnollisuus ja kiltteys mahdollistaa tilanteen eskaloitumisen, koska hän ei halua jättää kumppaniaan vaan yrittää rakastaa hänet ehjäksi. 

Vierailija
305/3463 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko, että se siirtyy suhteesta toiseen mustasukkaisella vai kohteella? Minulla on ollut 4 suhdetta, joista yksi tässä ketjussa esitelty. Muissa ei ole ollut mitään mustasukkaisuusdraamaa.

Ehkä joku käyttäytyy provosoivasti. Silti uskoisin valtaosalla ongelman olevan mustasukkaisen omassa epävakaassa tunnemaailmassa ja kelpaamattomuuden ja alemmuuden tunteista ja sitten kumppanin tunnollisuus ja kiltteys mahdollistaa tilanteen eskaloitumisen, koska hän ei halua jättää kumppaniaan vaan yrittää rakastaa hänet ehjäksi. 

Siis tarkoitan toki, että se , joka on sairaalloisen mustasukkainen, on sitä kaikissa suhteissaan, jos sitoutuu toiseen ihmiseen. Uhrin osa on pitkittyessään toki vaikea, mutta nämä uhrit ovat yleensä kunnollisia ihmisiä ja oppivat todellakin, etteivät koskaan erehdy liian kontrolloivan ihmisen kanssa suhteeseen ja itsekin testasin sitä alkuun aika paljon, sillä ne ensimerkit silloin nuorena eivät olleet vielä opittuja, mutta nyt ovat!

Vierailija
306/3463 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä lukiessa alkaa miettiä, onko suomalaisilla ja lähi-idänmaalaisilla miehillä mitään eroa loppupeleissä. Järkyttävää naisten alistamista, omistamishalua ja mielipuolisuutta.

Vierailija
307/3463 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee muuten mieleen, että onkohan näissä ylimustasukkaisuuksissa syntymekanismi sama kuin persoonallisuushäiriöissä, eli ihan pikkulapsivaiheesta lähtöisin... Onko sitten ihan varhaislapsuudessa jokin voimakas hylkäämiskokemus äidin osalta ja nyt sitten suhteissa pelätään sen äidinkorvikkeen (kauhea sana, mutta oikeasti: rakkaudestahan noissa suhteissa ei missään tapauksessa ole kyse) samaan tapaan hylkäävän. Joten tämä sitten yritetään estää keinolla jos toisella, kun juurikin tuo jossa mies otti vaimokkeelta pois avaimen jottei voisi poistua asunnosta.

Vierailija
308/3463 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveen hyvä ketju! En usko, että kukaan nainen haluaa tuollaista miestä tai mies naista.

Näistä asioita pitäisi puhua lisää ja just niiden syistä, että oppisi irtaantumaankin tuollaisista.

Siskoni ex oli ihan hirveä ja tuntuu tosi pahalta, että hänen elämänsä on mennyt miehen mustasukkaisen väkivallan takia aika pieleen jo monta vuotta. Siis sen eronkin jälkeen, koska mies antoi siskoni ymmärtää, ettei kukaan huoli häntä koskaan ja hän on syypää kaikkeen, mitä se k-pää mies teki hänelle! No ei ole!

Vierailija
309/3463 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä lukiessa alkaa miettiä, onko suomalaisilla ja lähi-idänmaalaisilla miehillä mitään eroa loppupeleissä. Järkyttävää naisten alistamista, omistamishalua ja mielipuolisuutta.

Niinpä. Hirveetä sanoa, mutta maailma olisi parempi paikka ilman miehiä.

Vierailija
310/3463 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun sairaalloisen mustasukkasilla exillä oli yhteistä se, että heidän lapsuudenkodissaan oli ollut sairasta mustasukkaisuutta. Muitakin ongelmia sieltä kotiväestä löytyi, ei siis ihan terve kasvuympäristö.

Vierailija
311/3463 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Hirveetä sanoa, mutta maailma olisi parempi paikka ilman miehiä.

No eikä olisi!

t. Yhden miehen, muttei koko mieskunnan alistama

Vierailija
312/3463 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein kuulee miehen suusta: "Exä petti ja siinä meni luottamus naisiin". Eli tarvitaan yksi pettävä emäntä ja sen jälkeen ei normaalia suhdetta tule.

Vierailija
313/3463 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exällä oli tapana harrastaa myöskin näitä puhelimen ja sähköpostin tarkastuksia, kavereista ja suvusta eristämistä, oven lukitsemista etten pääse töihin jne. Siinä kohtaa kun mies itse sairastui vakavasti, meni homma todella sairaaksi.

Mieheltä löydettiin keuhkoista pahalaatuisia kasvaimia, ja hän oli varma että kuolee syöpään. Sen jälkeen hän rupesi pohtimaan, että kuinka hän estää minua pettämästä häntä kuolemansa jälkeen. En kuulemma missään nimessä saisi löytää uutta miestä. Ainoa ratkaisu minkä hän keksi, oli se, että minun olisi tapettava itseni juuri ennen hänen kuolemaansa, ja mielellään vielä niin että hän näkee minun kuolevan. Näin hän voisi siis olla varma että en tule ikinä pettämään häntä. Hän teki jopa listan tavoista, joilla minun olisi tehtävä itsemurha. Listassa oli kaikkea mahdollista junan alle hyppäämisestä hukuttautumiseen.

Olin miettinyt jo pitkään miehen jättämistä, mutta tuossa kohtaa otin jalat alle. Mietin myös lähestymiskiellon hankkimista, mutta koska ei ollut todisteita, vaan pelkkä sana sanaa vastaan, en olisi saanut sitä. Harmi että en saanut tuota itsemurhalistaa itselleni, sillä se olisi käynyt todisteista.  Onneksi hänen terveydentilansa meni nopeasti niin huonoon kuntoon, että hänen oli pakko jättää minut rauhaan. Nykyään hän on onneksi kuollut.

Voimme julistaa "voittajan" löytyneeksi.

Vierailija
314/3463 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee muuten mieleen, että onkohan näissä ylimustasukkaisuuksissa syntymekanismi sama kuin persoonallisuushäiriöissä, eli ihan pikkulapsivaiheesta lähtöisin... Onko sitten ihan varhaislapsuudessa jokin voimakas hylkäämiskokemus äidin osalta ja nyt sitten suhteissa pelätään sen äidinkorvikkeen (kauhea sana, mutta oikeasti: rakkaudestahan noissa suhteissa ei missään tapauksessa ole kyse) samaan tapaan hylkäävän. Joten tämä sitten yritetään estää keinolla jos toisella, kun juurikin tuo jossa mies otti vaimokkeelta pois avaimen jottei voisi poistua asunnosta.

Ja lisään pohdintaani, nykyään olen pienen lapsen äiti (mieheni ja lapseni isä on siis kunnon ihminen, ei koskaan mitään mustasukkaisuus- tai muutakaan draamailua, vaan tasaista ihanan tylsää arkea) ja toisinaan jos exän käytöstä mietin, niin löytyy samaa käytöstä kuin tällä pienellä lapsellani.

Saatavilla olo on ainakin se räikein, eli äiti ei pääse käymään vessassakaan yksin ilman että lapsi itkisi oven takana. Huomio myös, lapselleni ainakin tulee niitä "äiti kato mua!" hetkiä, jolloin alkaa kiukkuitku jos vähänkin katsoo toiseen suuntaan. 

Sitten on myös kateus. Jos äiti pitää sylissä jotain toista lasta, niin lapselle voi herätä kateuden ja mustasukkaisuuden tunteita. Sisarkateus menee samaan sarjaan, joudut jakamaan sen huomion jonkun toisen kanssa ja sekös ottaakin päähän.

Vierailija
315/3463 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun sairaalloisen mustasukkasilla exillä oli yhteistä se, että heidän lapsuudenkodissaan oli ollut sairasta mustasukkaisuutta. Muitakin ongelmia sieltä kotiväestä löytyi, ei siis ihan terve kasvuympäristö.

Eli sä olet haksahtanut useammin kuin kerran? Miksi ihmeessä? Eikö siinä alussa ole helppo pistää lusikat jakoon? Miten pääsit heistä eroon ja millainen tyyppi sulla on nyt?

Vierailija
316/3463 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein kuulee miehen suusta: "Exä petti ja siinä meni luottamus naisiin". Eli tarvitaan yksi pettävä emäntä ja sen jälkeen ei normaalia suhdetta tule.

Siinä tapauksessa ei aloiteta parisuhdetta, jos on krooninen luottamuspula kokonaiseen naissukupuoleen yhden tapauksen takia.

Tai ainahan voi kokeilla miestä.

Vierailija
317/3463 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Exällä oli tapana harrastaa myöskin näitä puhelimen ja sähköpostin tarkastuksia, kavereista ja suvusta eristämistä, oven lukitsemista etten pääse töihin jne. Siinä kohtaa kun mies itse sairastui vakavasti, meni homma todella sairaaksi.

Mieheltä löydettiin keuhkoista pahalaatuisia kasvaimia, ja hän oli varma että kuolee syöpään. Sen jälkeen hän rupesi pohtimaan, että kuinka hän estää minua pettämästä häntä kuolemansa jälkeen. En kuulemma missään nimessä saisi löytää uutta miestä. Ainoa ratkaisu minkä hän keksi, oli se, että minun olisi tapettava itseni juuri ennen hänen kuolemaansa, ja mielellään vielä niin että hän näkee minun kuolevan. Näin hän voisi siis olla varma että en tule ikinä pettämään häntä. Hän teki jopa listan tavoista, joilla minun olisi tehtävä itsemurha. Listassa oli kaikkea mahdollista junan alle hyppäämisestä hukuttautumiseen.

Olin miettinyt jo pitkään miehen jättämistä, mutta tuossa kohtaa otin jalat alle. Mietin myös lähestymiskiellon hankkimista, mutta koska ei ollut todisteita, vaan pelkkä sana sanaa vastaan, en olisi saanut sitä. Harmi että en saanut tuota itsemurhalistaa itselleni, sillä se olisi käynyt todisteista.  Onneksi hänen terveydentilansa meni nopeasti niin huonoon kuntoon, että hänen oli pakko jättää minut rauhaan. Nykyään hän on onneksi kuollut.

Voimme julistaa "voittajan" löytyneeksi.

Todellakin. Tämä on ketjun sairain juttu:

"Mieheltä löydettiin keuhkoista pahalaatuisia kasvaimia, ja hän oli varma että kuolee syöpään. Sen jälkeen hän rupesi pohtimaan, että kuinka hän estää minua pettämästä häntä kuolemansa jälkeen. En kuulemma missään nimessä saisi löytää uutta miestä. Ainoa ratkaisu minkä hän keksi, oli se, että minun olisi tapettava itseni juuri ennen hänen kuolemaansa, ja mielellään vielä niin että hän näkee minun kuolevan. Näin hän voisi siis olla varma että en tule ikinä pettämään häntä. Hän teki jopa listan tavoista, joilla minun olisi tehtävä itsemurha. Listassa oli kaikkea mahdollista junan alle hyppäämisestä hukuttautumiseen."

Vierailija
318/3463 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vittu mitä paskaa. Mun exä meni naimaan sitä ventovierasta suhteen alkuvaiheissa ja annoin anteeks. Ja tän exän sairas käytös vain jatkui ja jatkui. Teki ihan hillittömästi aivan sairaita juttuja. Koskaan en häntä pettäny millään tavoin. Ja hakkasi suhteen ihan lopussa puukolla mun pään viereen patjaan ja huusi raivon vallassa, että tappaa mut, koska olen niin v**n h**a. Siihen loppui se suhde.

Ja kas, olen ollu viimeiset 15 vuotta täysin normaalissa parisuhteessa, mies normaali ja niin myös minä!

Vierailija
319/3463 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman kokemukseni mukaan sairaalloisen mustasukkainen pettää aina itse. Jos ei muuten, niin siinä vainoharhaisuudessaan haluaa kostaa, kun kuvittelee kokoajan toisen tekevän samaa. Itselläni on ollut useampi tällainen miesystävä. On äärimmäisen raskasta, kun joutuu miettimään jokaisen liikkeen tarkoin, ettei vain toinen saa mistään mitään vainoharhaisia kuvitelmia. Jos laitat leipäpussin kaappiin eri kohtaan kuin yleensä, voi sairaalloisen mustasukkainen nostaa metelin, että paikalla on ollut toinen mies. Et uskalla enää vaihtaa petivaatteita, laittautua, vilkaista puhelinta, vaihtaa alushousujasi, hengittää.. Nämä hullut tarkkailevat jokaista pienintäkin liikettä ja ihan mikä vaan voi laukaista sairaat kuvitelmat. Lopulta kaikessa mitä tekee, alkaa vaikuttaa syylliseltä johonkin, kun yrittää epätoivoisesti olla tekemättä pienintäkään "virhettä". Ja varmasti näitä löytyy naisistakin, miehet vaan eivät taida niin helposti jaksaa täällä avautua, vaikka kokemuksia olisikin. Eikä nämä tyypit parane, vaan touhu menee aina vaan pitemmälle, vaikka kuinka yrität osoittaa olevasi luottamuksen arvoinen ja miellyttää!! Sitten onkin jälkeenpäin jännä kuulla tulleensa itse petetyksi, kaiken sen syyttelyn ja h**rittelun jälkeen :)

Onneksi nykyiseni ei tällainen hullu ole. Osoitti kyllä myös silloin tällöin näitä huolestuttavia piirteitä parin ensimmäisen seurusteluvuotemme ajan, nykyään on kuitenkin rauhoittunut ja luottamus selkeästi kohillaan. Siksi onkin kuvioissa edelleen enkä näe mitään syytä, miksi ei pysyisi jatkossakin. Saattaa joskus hikeentyä, jos vaikka saan joltakin exältä viestiä, tai muuta vastaavaa. Mutta tämä mielestäni on sitä normaalia, jopa imartelevaakin mustasukkaisuutta. 

T. Se, jonka ex tapasi laittaa auton renkaalle hiekkaa/kiviä 

Itse en katsele enää koskaan mitään ylimustasukkaista käytöstä ja luulisi kaikkien muidenkin tähän ketjuun osallistuneiden ottaneen kerrasta opikseen.

Oman exäni jälkeen tuli uusi poikaystävä, joka oli ihan jees, mutta alle vuoden seurustelun jälkeen humalapäissä alkoi esiintyä näitä mustasukkaisia juttuja. Eromietintää johtanut niitti oli se, kun oli viettämässä jotain polttareita tms. ja sieltä sitten kännipäissään soitti minulle kesken työpäiväni ja rähisi olevansa aivan varma, että minulla ja eräällä työkaverilla on suhde.

Aika pian jätin tuon miehen. En todellakaan enää jaksanut alkaa samaan rumbaan enää uudelleen.

T. Se, jonka ex tarkisti puhelimen viestilaskureita myöten ja koneen sivuhistorian lisäksi evästeet jne.

Kieltämättä itsekin ajattelin että tässäkö sitä taas ollaan, kun nykyisellä alkuun pientä vainoharhaisuutta esiintyi.. Olin aikalailla varma, että tämäkin suhde tulee jossain vaiheessa päättymään. Mietin sitäkin, mikä vika minussa on, kun ajaudun aina näihin sairaisiin suhteisiin. Mutta kuten sanoin, vastoin omiakin odotuksiani, tilanne rauhottui ja ne yli menevät mustasukkaisuudet jäi pois. Mieheni on kaiken lisäksi reissutyössä, jolloin voisi hyvinkin välillä mietityttää, mitä se toinen siellä kotona kaiket viikot tekee. Mutta ei onneksi, luottamus on jo pitemmän aikaa ollut molemminpuolin meillä kunnossa ja itsekin alan pikkuhiljaa uskomaan, että ehkä tämä onkin se suhde joka kestää. 

Tuolla aiemmin kommentoin, että sairaan mustasukkaisilla exilläni on kaikilla ollut kotonaan mustasukkaisuutta ja muuta häikkää. Heidän mustasukkaisuutensa ei ollut millään lailla parannettavissa ja tilanne kärjistyi kokoajan vaan hullummaksi. Nykyiseni sitten taas on juuri näitä, jolla kotona on asiat ollut ihan OK, mutta joku nuoruuden heila on aikoinaan tehnyt paskasesti. Ja hänen luottamuksensa onnistuin siis ansaitsemaan. Eli ilmeisesti edellisistä seurustelutraumoista on mahdollista päästä yli, lapsuuden traumoista ei. 

Vierailija
320/3463 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies oli varma, että petän häntä erään erittäin hyvän (miespuolisen) ystäväni kanssa. Kerran sain luvan lähteä tämän ystäväni kanssa piknikille/pussikaljalle puistoon, vaikkakin hyvin vastahakoisesti. Myöhemmin kotiin palattuani selvisi, että mies oli seurannut minua ja kykkinyt koko istuskelun ajan takanamme pusikossa kuuntelemassa mitä puhuimme. Sehän kiehui kiukusta, kun olin kehdannut mainita joitakin suhteemme ongelmia. Mies oli näin ollen täysin varma, että halusin vain päästä ystäväni kanssa sänkyyn.

Tuli mieleen toinenkin hyvä esimerkki. Mies ilmoitti lähtevänsä vanhempiensa luo reilun sadan kilometrin päähän. Pyysin sitten tylsän illan välttääkseni erään toisen miespuolisen ystäväni (ystävä vuosien takaa) istumaan iltaa kanssani keskustan pubiin. Pubissa aloin saada kummallisia tekstiviestejä mieheltäni, kun hän sai tietää, että olen toisen miehen kanssa ulkona. TässäKÄÄN ei ollut mitään kaveruutta kummempaa. Tykättiin vaan istua ja muistella vanhoja. Kaiken lisäksi mieskin tunsi tämän kaverin. Lopulta aikani syytteleviin tekstareihin vastattuani kyllästyin ja totesin ystävälleni, että ilmeisesti miehelle oli suurikin ongelma, kun kehtasin poistua kotoani ilman häntä ja ehdotin, että menisimme vaikka pelaamaan lautapelejä hetkeksi meille josko se siitä rauhoittuisi. Tämä oli näennäisesti miehelleni ensin ok, mutta päästyämme Trivial Pursuitin pyörteisiin sain puhelinsoiton. Mies ilmoitti, että hän on ollut baarissa ryyppäämässä ja näki minut tämän ystäväni kanssa (HUOM! Miehen piti olla yli sadan kilometrin päässä) ja mikäli en saman tien heittäisi ystävääni ulos todistaakseni rakkauttani häntä kohtaan, olisi suhteemme siinä. Viimeinen bussi, jolla ystäväni olisi päässyt kotiin meni yhdeltätoista (mies tiesi tämän) ja puhelu tuli 20min. yli. Ystäväni joutui näin ollen kävelemään kuusi kilometriä kotiinsa keskellä yötä. Voi hyvä elämä, miksen vaan sanonut tuolloin jo exälleni, että soronoo? Onneksi tein sen kuitenkin myöhemmin.

Laitoit kaverin kävelemään ääliön miehesi vuoksi? Toivottavasti edes hävettää :(

Ei hävetä, koska näin toimimalla säästyin huorittelulta, seiniin paiskomiselta ja lyömiseltä sekä viikkojen mykkäkoululta. Harmittaa kyllä edelleen ystäväni puolesta.

Kirjoitin pitkästi lisää näitä tapahtumia, mutta ilmeisesti olivat liian pahoja, sillä jäivät moderaattoreiden käsiin. Elämä tuon ihmisen kanssa oli sen verran sairasta, että ensimmäinen ajatus jokaisessa tilanteessa oli toimia mahdollisimman hyvin hänen tahtonsa mukaan, ettei käy huonosti. Neljä vuotta. En tiedä miten selvisin.