Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Avautuminen sinkkuudesta naisen näkökulmasta

Vierailija
15.05.2016 |

Lueskelin tuossa Hesarin juttua miesten naisten puutteesta. Mua mietityttää asia korkeakoulutetun naisen kannalta - yllätys yllätys, sellainen olen itsekin, ja puolison löytyminen taitaa olla turha haave. Asun kaupungissa, elän ihan normaalia elämää, tapaan ihmisiä, harrastan, käyn töissä, kehitän itseäni. Olen ollut useamman vuoden sinkku, ja noiden vuosien varrella on ollut muutama tapailujuttu, joita minä olisin halunnut jatkaa, mutta olen saanut miehiltä pakit. Kuulemma olen kiva ja ihana, mutta kyseiset tyypit eivät vain ole halunneet sitoutua. Nyt joku siellä huutelee, että eivät vain ole halunneet sitoutua minuun eikä ole ollut tarvittavaa ihastumista. Ei se ihastuminenkaan AINA ole mikään luonnonvoima, joka tulee vain ja muuttaa kaikki asenteet ja pyyhkii ylitseen kaikki tunneongelmat, jotka vaikeuttavat sitoutumista. Tyypit ovat oikein kunnon ikisinkkuja, jotka eivät ole välttämättä edes parisuhdetta tahtoneet, mutta ovat kuitenkin alkaneet tapailla mua ikäänkuin testimielessä. Sekin, että haluaa sitoutua ja antaa itselleen mahdollisuuden katsoa tilannetta ihan rauhassa, vaikuttaa ihastumisen tulemiseen. Uskon, että ihastuminen ja rakastuminenkin voisivat tulla tutustumisen myötä, mutta ikinä ei tule sellaista mahdollisuutta. Kaverit ovat kaikki naisia ja varattuja miehiä.

Tuntuu, että törmään jatkuvasti pelkästään varattuihin miehiin. Ei ole kyse siitä, että vain kököttäisin kotona enkä tutustuisi ihmisiin. En edes muista, milloin olen viimeksi tutustunut kavereiden kautta sinkkumieheen, vaikka uusiin miehiin toki tutustun koko ajan. Olen käyttänyt nettitreffipalveluita, mutta eipä sieltäkään ole lykästänyt. OIen miettinyt pääni puhki, onko mussa sitten itsessä jokin syy, miksei parisuhdetta löydy. Mielestäni olen ihan kuin kuka tahansa muukin, mutta ehkä se syy sitten onkin itsessäni, en vain sitä pysty mitenkään keksimään. Ärsyttävintä on, että olen aivan nuoresta asti tottunut siihen, että kaiken eteen on tehtävä duunia ja jos on jokin ongelma, se ratkaistaan. Jos ei pärjää jossain kouluaineessa, on opiskeltava kovaa. Jos haluaa työpaikan, on haettava töitä aggressiivisesti. Tämä on asia, johon en keksi ratkaisua (ja ei, en todellakaan ole mikään epätoivoinen tyrkky enkä mikään pelottava kylmä uraohjus. Ihan normaalisti tutustun ihmisiin ilman mitään hullua "nyt heti parisuhteeseen" -asennetta), ja se tekee tästä osaltaan niin lannistavan.

Olen alkanut pikkuhiljaa hyväksyä, että vietän elämäni ilman parisuhdetta ja perhettä. Välillä tuntuu hyvinkin pahalta, mutta sitten keskityn muihin asioihin. Onhan elämä oikein kivaa näinkin, ja olen sentään joskus saanut kokea parisuhteen ja rakkauden. Muuta ei jää kokematta kuin oman perheen perustaminen ja tietysti se oikeasti pitkä parisuhde. Mietin vain, että enhän mä VOI olla ainoa, jolle parisuhteen löytymisen mahdottomuus on tuskallista ja käsittämätöntä? Ilmaiskaa itsenne, kohtalontoverit! Viime aikoina on taas tuntunut kamalalta, ja kaikki ystävät ovat parisuhteissa, joten keneltäkään ei oikein löydy ymmärrystä tälle tuskalle, jota asia välillä aiheuttaa. En ole kenellekään se ykkönen, jolle haluaisi jakaa päivän ilot ja surut, ja se tuntuu pahimmalta.

En myöskään voi käsittää, että jos miehiä on enemmän ja todellinen kumppanin löytymisen ongelma koskisi heitä, niin missähän he mahtavat olla... Eivät ainakaan siellä ihmisten ilmoilla missä minä.

Mitähän helvettiä mä teen kun kirjoittelen tällaista vauva-palstalle :D no, ehkä joku vastaisikin, ja ainakin avautuminen silloin tällöin tekee hyvää.

Kommentit (154)

Vierailija
121/154 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei sinä tai te, jotka usein viljelette tätä kommenttia "20 % miehistä panee 90 % naisista" tai vastaavaa. Nyt olis korkee aikaa jo vähän esittää perusteluja ja faktaa tälle väitteelle. Joten olkaapa hyvä, areena on teidän.

Täällä nyt on useammassakin viestissä AP:tä haukuttu pahvinpalaseks sun muuks. Ei nyt ehkä kannattaisi tuomita kun ei ihmistä tunne. Tekstin perusteella on helppo arvostella tyyliin "kaikkea sanomaasi voidaan käyttää sinua vastaan". Fiksua rakentavaa palautetta APn viestistä ei oikein osata antaa, miksi?

t. keskustelun amis

Eivät ne voi vastata, koska heillä ei ole mitään aitoja tuloksia väitteidensä perusteiksi :D

Vierailija
122/154 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei sinä tai te, jotka usein viljelette tätä kommenttia "20 % miehistä panee 90 % naisista" tai vastaavaa. Nyt olis korkee aikaa jo vähän esittää perusteluja ja faktaa tälle väitteelle. Joten olkaapa hyvä, areena on teidän.

Täällä nyt on useammassakin viestissä AP:tä haukuttu pahvinpalaseks sun muuks. Ei nyt ehkä kannattaisi tuomita kun ei ihmistä tunne. Tekstin perusteella on helppo arvostella tyyliin "kaikkea sanomaasi voidaan käyttää sinua vastaan". Fiksua rakentavaa palautetta APn viestistä ei oikein osata antaa, miksi?

t. keskustelun amis

Eivät ne voi vastata, koska heillä ei ole mitään aitoja tuloksia väitteidensä perusteiksi :D

No? Miksei kukaan nyt tule todistamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/154 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi rasittavimmista neuvoista on tämä "lakkaa etsimästä niin löydät sen oikean". Paskaa. Lakkasin etsimäistä 7 vuotta sitten. Ei ole löytynyt. Ei ole kukaan pyytänyt treffeille. Siis ei kukaan.

Tänä vuonna sitten päätin aktivoitua ja alkaa pyytää miehiä ulos. Tähän mennessä tulos on 5 kieltäytymistä. Semmosta. Nettitreffiäkin kokeilin... Tuloksetta.

Tiedän että mussa ei ole vikaa. Oon hyvännäköinen ja kiva, fiksu ja elämäni hyvin hallitseva. Ei mun elämä tähän miehettömyyteen kaadu, mutta näihin neuvoihin menee joskus hermo... Ei saa etsiä, mutta ei kotoakaan kukaan tule hakemaan! Ei saa olla epätoivoinen, mutta mies vaistoaa jos et tarvitse häntä! Menestynyt nainen on pelottava, mutta ei saa olla hissukkakaan! Pitää olla vaikeasti tavoiteltava, mutta ilmaise suoraan jos kiinnostaa!

Aaaaargh :). T. Ikisinkku N32

Pitäiskö kokeilla vaihteeksi olla oma, aito, itsensä? Voisko onnistua sitten?

Terveisin, normi-Pirkko, jonka pisin sinkkuika kestänyt 3kk, vaikka olin ajatellut olla vapaa kuin taivaan lintu.

Vierailija
124/154 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. keskustelun amis

Jup :D mut numeroita on aina kiva heitellä. Jos he itse kokeilis 90 % naisista ja korjais vähän asennettaan niin todennäköisimmin saisivat naisen kun eivät saisi.

Vierailija
125/154 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entisellä työkaverillani oli projekti eli hän etsi miestä, joka halusi naimisiin ja lapsia.

Suurta rakkautta ei ollut, mutta välittämistä sitä enemmän.

He ovat olleet yhdessä jo 15 vuotta ja heillä on kaksi lasta. He ovat onnellisia yhdessä ja perheenä.

Olisiko sinusta vastaavaan?

Minusta ei ollut ja elän yksin.

Tässä piilee viisaus ja asian ydin. Olemme viihdemedian kyllästämiä ja oletamme siksi, että pitää olla suuri rakkaus joka vie jalat alta ja että sen heti sitten  huomaa jne. Oikeasti hyvä parisuhde kehittyy hiljalleen, keskinäisen kunnioituksen vallitessa, luottamus on vahvempi ja kestävämpi perusta kuin joku tunnekuohu, josta harvoin seuraa mitään hyvää pitkällä tähtäimellä (vrt erojen runsas määrä).

Tuo on totta että nykyajan massatuotantoviihde, erilaiset Harkeliini-tyyppiset kirjat, televisio-sarjat, elokuvat ja muu yli-romanttinen höttö sumentaa ihmisten ajattelukykyä, he eivät kykene realistiseen ajatteluun vaan fantasiamaailma ja romanttiset kuvitelmat korvaavat oikeat ihmissuhteet. Romanssi jonkun elokuvatähden kanssa on edes ajatuksena täysin epärealistinen mutta se että vaatii sitä suurta rakkauden tunnetta ja kipinää suhteeseen, ei ole mitenkään epärealistista, vaan täysin normaalia ja juuri "se jokin" on se mitä me ihmiset romanttiselta suhteelta yleensä haemme, muussa tapauksessa suhde jää platoniselle kaveruustasolle. Se, minkä tyyppinen ihminen on mitä tulee ihastumiseen/rakastumiseen,  riippuu täysin henkilöstä. Toiset ihastuvat ensisilmäyksellä, toisilla se syttyminen ei tapahdu heti vaan vie aikaa.

Vierailija
126/154 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä voi nainen tehdä jos ei kelpaa kellekään miehelle?

Lower your standards!

Olen jo laskenut rimaa tarpeeksi alas, en kelpaa edes niille miehille, joiden kanssa olen yhtä alhaista tasoa. Pitääkö minun alkaa katselemaan niitä palovammapotilaita tai epämuodostuneita miehiä? :) Ps. En ole aloittaja.

Vierailija
127/154 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lower your standards!

Olen jo laskenut rimaa tarpeeksi alas, en kelpaa edes niille miehille, joiden kanssa olen yhtä alhaista tasoa. Pitääkö minun alkaa katselemaan niitä palovammapotilaita tai epämuodostuneita miehiä? :) Ps. En ole aloittaja.

Mitä haet, mitä olet'?

Vierailija
128/154 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. keskustelun amis

http://www.terve.fi/vanhemmuus-ja-kasvatus/suuri-suomalainen-seksikysel…

Naisilla enemmän seksikumppaneita kuin miehillä

Ehkä hieman yllättävää Suuren suomalaisen seksikyselyssä oli se, että tuloksien perusteella naisilla oli ollut enemmän seksikumppaneita kuin miehillä. Siinä missä miehistä suurimmalla osalla (24 %) seksikumppanien määrä oli 2-4, suurimmalla osalla naisista (24 %) vastaava luku oli 5-10. Naisten osuus oli miehiä suurempi myös yli 10, 20, 30 ja 40 seksikumppanin kanssa seksiä harrastaneiden keskuudessa, vaikkakaan erot eivät olleet kovin suuria. Ainoastaan yli 50 ihmisen kanssa seksiä harrastaneista enemmistö oli miehiä.

Vierailija
129/154 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. keskustelun amis

Ehkä hieman yllättävää Suuren suomalaisen seksikyselyssä oli se, että tuloksien perusteella naisilla oli ollut enemmän seksikumppaneita kuin miehillä. Siinä missä miehistä suurimmalla osalla (24 %) seksikumppanien määrä oli 2-4, suurimmalla osalla naisista (24 %) vastaava luku oli 5-10. Naisten osuus oli miehiä suurempi myös yli 10, 20, 30 ja 40 seksikumppanin kanssa seksiä harrastaneiden keskuudessa, vaikkakaan erot eivät olleet kovin suuria. Ainoastaan yli 50 ihmisen kanssa seksiä harrastaneista enemmistö oli miehiä.

Olen huono matematiikassa, eli kirjoita ylös tänne rautalangasta kaikkien nähtäväksi miten tuosta tutkimustiedosta tulee se paljon rummutettu fakta "20 % miehistä panee 80 % naisista".

Vierailija
130/154 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. keskustelun amis

Olen huono matematiikassa, eli kirjoita ylös tänne rautalangasta kaikkien nähtäväksi miten tuosta tutkimustiedosta tulee se paljon rummutettu fakta "20 % miehistä panee 80 % naisista".

Kyllä tuosta tuon suuntaisen päätelmän voi tehdä...

Vierailija
131/154 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. keskustelun amis

Siis millä perusteilla? Kirjoita päättelysi tähän muiden nähtäville ja arvioitavaksi.

Vierailija
132/154 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kuulostaa aikalailla pohdiskelijatylsimykseltä,

jonka elämänkokemus on koulusta eturivistä tai työelämästä.

Kukapa haluaisi kuunnella hänen juttujaan ikiomasta velka-asunnosta, yo-kirjoituksista tai työpaikan uudesta lomakkeesta.

Ehkä oletin väärin ja aloittajalla on huikea mielikuvitus ja on tosi seurallinen  ja hänestä on valokuva, jossa hymyilee.

Vierailija
133/154 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä kritisointeja kun lukee niin on selvää, että eipä miehille mikään kelpaa. Koska panostaa liikaa ulkonäköönsä, koska on liian kiltti ja kiva, koska taas liian kouluttautunut, välillä taas tyhmä... Jne.

Vierailija
134/154 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lower your standards!

Mitä haet, mitä olet'?

Olen alle keskitason nainen ja haen alle keskitason miestä :) Siis ihan niitä oikeasti rumemman puoleisia, jotka on muidenkin mielestä rumia, ei niitä 7/10 miehiä, jotka virheellisesti luokitellaan rumiksi, koska eivät näytä David Beckhamilta. Mutta kun en vaan kelpaa edes noille rumille miehille. Terveisin 127/133

Vierailija
135/154 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lower your standards!

Mitä haet, mitä olet'?

Olen alle keskitason nainen ja haen alle keskitason miestä :) Siis ihan niitä oikeasti rumemman puoleisia, jotka on muidenkin mielestä rumia, ei niitä 7/10 miehiä, jotka virheellisesti luokitellaan rumiksi, koska eivät näytä David Beckhamilta. Mutta kun en vaan kelpaa edes noille rumille miehille. Terveisin 127/133

Mistä tiedät olevasi keskitason alla? Oletko verrannut itseäsi muihin naisiin vai kuinka?

Vierailija
136/154 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. keskustelun amis

Eipä tämä mitään todista. Tai en ymmärrä miten se todistaa. Tutkimus ei kerro keiden 10 henkilön kanssa nämä naiset ovat harrastaneet seksiä eli onko heidän partnereillaan ollut 1, 5 vai 39 sekskikumppania. Miehistä 5 pinnaa oli neitsyeitä ja naisista pari pinnaa. Eli harvassa on ne henkilöt jotka seksiä eivät ole harrastaneet. Tutkimus todistaa ainoastaan sen, että naisilla on enemmän seksikumppaneita. Joten väite tuosta 20 % miesjoukosta on edelleen huteralla pohjalla.

Minä itse kuulun tuohon 2-4 ryhmään, en ole katkera, enkä harrasta yhden illan juttuja. Seksissä ei ole mitään vikaa, tykkään siitä itsekkin. Mutta vain parisuhteessa tai luottamuksellisen henkilön kanssa "panosuhteessa".

t. keskustelun amis

Vierailija
137/154 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. keskustelun amis

Tuo ennemmin herättää muutaman kysymyksen:

- ketkä käyvät terve.fi-sivustolla, jossa kysely on suoritettu

- otanta?

Tuon mukaan 5% miehistä on neitsyitä, joten eihän se voi olla niin, että vain 20% panee. Ihan jo tuon "tutkimuksen" mukaan 95% panee. Itse en ainakaan ole hirveästi puuhastellut kokeneiden miesten kanssa vaan olen aina tykännyt vähän semmoisista ujoista pojista. Kokemusta on toki kertynyt itselleni enemmän, kun on käynyt useampaa polkasemassa. Luulen, että tämä oma yhden-yön-tyyppini on enemmän sitä 2-4 kumppania- sakkia, koska aloitekyky puuttuu, mutta mene ja tiedä.

Vierailija
138/154 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lower your standards!

Mitä haet, mitä olet'?

Mistä tiedät olevasi keskitason alla? Oletko verrannut itseäsi muihin naisiin vai kuinka?

Olen ihan objektiivisesti ruma nainen, en siis vamman tai sairauden, vaan syntymälahjana saatujen epäviehättävien piirteiden johdosta :) Kyllä, olen verrannut itseäni sekä tavallisiin että kauniisiin naisiin, ero on päivänselvä. 127/133

Vierailija
139/154 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

oh, paljon mielenkiintoisia vastauksia! hienoa! 

eritoten mua viihdyttävät analyysit persoonastani :D olisi kyllä hurjan mielenkiintoista kuulla, miten näihin päätelmiin on tultu. tavallinen olen, sen myönnän, omalla lumihiutaletavallani aivan kuin kaikki muutkin (onko toikin jokin "humble brag"?? onko mun teksteissä humble brageja paljonkin?). mun näkemyksen mukaan vaaditaan aika paljon, että ei olisi tavallinen. en siis näe olevani sen erityisempi tai tavallisempi kuin kuka tahansa muukaan. kyllähän meitä tällä pallolle se seistemisen miljardia tallaa. mitä on "särmättömyys" tai persoonan puute, ja toisaalta millainen ihminen sitten on persoonallinen ja särmikäs (hyvällä tavalla)? varmaankin jos alkaisin kirjoittaa täällä niistä asioista, jotka minusta ovat sitä särmääni, niin seuraavaksi olisin niin outo tai vaikea, etten siksi kelpaa :D voisiko joku kertoa, mitä se särmä ja persoonallisuus ovat, joiden puute estää mua pariutumasta? 

mitä taas tulee viestin 133 pohdintoihin :D ihan huikeaa analyysia! olispa itelläkin moiset taidot analysoida lyhyistä tekstinpätkistä mielenkiinnonkohteet ja persoonallisuuden piirteet. pohdiskelija olen aivan ehdottomasti. tylsimys - no varmasti joidenkin mielestä :) mulle itselle pohdiskelu on mielenkiintoisinta, ja samanmoisia pohdiskelijoita on kyllä tullut sen verran vastaan, että en mä usko että pohdiskelu olisi kaikista tylsimyksen piirre. omasta mielestäni ei ainakaan :) mitä taas tulee noihin keskusteluaiheisiin :D yo-kirjoituksista en muista puhuneeni niiden päättymisen jälkeen, asunnoista puhun joskus (omastani vain jos selitän siitä majapaikkaa halajaville). voisihan sitä lomakkeestakin vääntää vaikka minkälaista jutun juurta. vaikkapa yksilön ja julkisen suhdetta. eikö olekin kauhean kiehtovaa, että toimeentulotukea hakevan on pakko antaa kauhean tarkat tiedot itsestään, täytettävä lomakekohtia ja paljastettava elämäänsä tiliotteiden muodossa, kun taas varakkaiden yksityisyyttä suojataan aina vain paremmin ja paremmin vaikkapa hallintarekisterin muodossa? ihan hirveän mielenkiintoista puhua lomakkeesta!  en usko, että voisin olla niin poikkeuksellisen pahvi, etteikö yhtäkään yhtä pahvia miestä olisi tässä maassa. puhuttaisiin lomakkeista ja muusta sellaisesta illat pitkät <3 mutta tosi mielelläni kuulisin, mikä tarkalleen ottaen viesteissäni antaa osviittaa siitä, että olisin niin sietämätön tylsimys, että 100 % miehistä juoksee karkuun etteivät tylsistyisi kuoliaiksi :) onhan sekin mahdollista, vaikken siihen oikein uskokaan. ehkä av auttaa minua näkemään totuuden itsestäni :D

Toivon vain, että kukaan asian raskaammin ottava tai itsestään epävarmempi ei ala syytellä itseään persoonan puutteesta/"huonoudesta"/tylsyydestä. kaikki ollaan uniikkeja ja samalla kovin tavallisia :P uskon, että muut syyt ovat useammin taustalla kuin yksilöön johdettavissa olevat. onhan sitä sitten niitäkin, joilla on itsensä kanssa niin pahoja ongelmia, ettei ole kykyä tasapainoiseen parisuhteeseen... mutta kiinnostavampia ovat muut seikat. itse mutuilen että on kyse eräänlaisesta tinder-kulttuurista, jossa koko ajan on uutta ja jännää tarjolla, minkä vuoksi laitetaan kauheat odotukset sille, että heti kahvittelun ensi hetkistä pitäisi mennä jalat alta. jotkut näkee sen sitten kelpaamisena. ehkä kohtaan sen pahvinpalaseni joka vie jalat alta ja minä vien häneltä ja huomaan olleeni aivan väärässä! siihen saakka kannatan tutustumista ja ihmettelemistä.

-ap

Vierailija
140/154 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, äänestät vasemmistoa tai vihreitä...?