Avautuminen sinkkuudesta naisen näkökulmasta
Lueskelin tuossa Hesarin juttua miesten naisten puutteesta. Mua mietityttää asia korkeakoulutetun naisen kannalta - yllätys yllätys, sellainen olen itsekin, ja puolison löytyminen taitaa olla turha haave. Asun kaupungissa, elän ihan normaalia elämää, tapaan ihmisiä, harrastan, käyn töissä, kehitän itseäni. Olen ollut useamman vuoden sinkku, ja noiden vuosien varrella on ollut muutama tapailujuttu, joita minä olisin halunnut jatkaa, mutta olen saanut miehiltä pakit. Kuulemma olen kiva ja ihana, mutta kyseiset tyypit eivät vain ole halunneet sitoutua. Nyt joku siellä huutelee, että eivät vain ole halunneet sitoutua minuun eikä ole ollut tarvittavaa ihastumista. Ei se ihastuminenkaan AINA ole mikään luonnonvoima, joka tulee vain ja muuttaa kaikki asenteet ja pyyhkii ylitseen kaikki tunneongelmat, jotka vaikeuttavat sitoutumista. Tyypit ovat oikein kunnon ikisinkkuja, jotka eivät ole välttämättä edes parisuhdetta tahtoneet, mutta ovat kuitenkin alkaneet tapailla mua ikäänkuin testimielessä. Sekin, että haluaa sitoutua ja antaa itselleen mahdollisuuden katsoa tilannetta ihan rauhassa, vaikuttaa ihastumisen tulemiseen. Uskon, että ihastuminen ja rakastuminenkin voisivat tulla tutustumisen myötä, mutta ikinä ei tule sellaista mahdollisuutta. Kaverit ovat kaikki naisia ja varattuja miehiä.
Tuntuu, että törmään jatkuvasti pelkästään varattuihin miehiin. Ei ole kyse siitä, että vain kököttäisin kotona enkä tutustuisi ihmisiin. En edes muista, milloin olen viimeksi tutustunut kavereiden kautta sinkkumieheen, vaikka uusiin miehiin toki tutustun koko ajan. Olen käyttänyt nettitreffipalveluita, mutta eipä sieltäkään ole lykästänyt. OIen miettinyt pääni puhki, onko mussa sitten itsessä jokin syy, miksei parisuhdetta löydy. Mielestäni olen ihan kuin kuka tahansa muukin, mutta ehkä se syy sitten onkin itsessäni, en vain sitä pysty mitenkään keksimään. Ärsyttävintä on, että olen aivan nuoresta asti tottunut siihen, että kaiken eteen on tehtävä duunia ja jos on jokin ongelma, se ratkaistaan. Jos ei pärjää jossain kouluaineessa, on opiskeltava kovaa. Jos haluaa työpaikan, on haettava töitä aggressiivisesti. Tämä on asia, johon en keksi ratkaisua (ja ei, en todellakaan ole mikään epätoivoinen tyrkky enkä mikään pelottava kylmä uraohjus. Ihan normaalisti tutustun ihmisiin ilman mitään hullua "nyt heti parisuhteeseen" -asennetta), ja se tekee tästä osaltaan niin lannistavan.
Olen alkanut pikkuhiljaa hyväksyä, että vietän elämäni ilman parisuhdetta ja perhettä. Välillä tuntuu hyvinkin pahalta, mutta sitten keskityn muihin asioihin. Onhan elämä oikein kivaa näinkin, ja olen sentään joskus saanut kokea parisuhteen ja rakkauden. Muuta ei jää kokematta kuin oman perheen perustaminen ja tietysti se oikeasti pitkä parisuhde. Mietin vain, että enhän mä VOI olla ainoa, jolle parisuhteen löytymisen mahdottomuus on tuskallista ja käsittämätöntä? Ilmaiskaa itsenne, kohtalontoverit! Viime aikoina on taas tuntunut kamalalta, ja kaikki ystävät ovat parisuhteissa, joten keneltäkään ei oikein löydy ymmärrystä tälle tuskalle, jota asia välillä aiheuttaa. En ole kenellekään se ykkönen, jolle haluaisi jakaa päivän ilot ja surut, ja se tuntuu pahimmalta.
En myöskään voi käsittää, että jos miehiä on enemmän ja todellinen kumppanin löytymisen ongelma koskisi heitä, niin missähän he mahtavat olla... Eivät ainakaan siellä ihmisten ilmoilla missä minä.
Mitähän helvettiä mä teen kun kirjoittelen tällaista vauva-palstalle :D no, ehkä joku vastaisikin, ja ainakin avautuminen silloin tällöin tekee hyvää.
Kommentit (154)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen todistanut livenä useita miesten tekemiä aloitteita naisille vuosien varrella. Aloitteet tulevat aina samoille naisille, jotka ovat olleet vähintään varattuja tai ehtineet kihloihin keskimääräistä nuorempana. Naisia yhdistää se, että he ovat kauniita naapurintyttömäisesti ja siitä olen vetänyt johtopäätöksen, miksi olen ollut pitkään sinkku. Hyväksyin parisuhteettomuuden jo kauan sitten.
Olen samaa mieltä, ikävä kyllä. Vielä kun toiminut mm. paljon aspatehtävissä, opiskellut ja ollut paljon ihmisten ilmoilla erityisesti myös yksin, eikä aloitteita silti tule ellei itse niitä miehille tee. Mikä ei ole toiminut, muutenhan olisin varattu.
Sitten voikin kuunnella vierestä miten se naispuolinen kaveri, joka on ollut varattuna jo hetken aikaa sai taas lähestymisen joltain mieheltä.
Täytyy kyllä sanoa että olet varmaankin oikeassa jossain määrin. Minä taidan olla hieman sellainen naapurintyttömäinen tyttö. Olen ollut 12 vuotiaasta asti varattu. Ensimmäinen suhde kesti 3,5 vuotta mikä on yläasteikäiselle mielestäni aika paljon, sen jälkeen olin vajaan vuoden sinkkuna 16-vuotiaana, seuraava suhde kesti 6 vuotta, ja sen jälkeen olin sinkkuna reilun puoli vuotta, ja viimeisin ja toivottavasti lopullinen suhde on nyt kestänyt vajaat kolme vuotta. Saan jatkuvasti aloitteita miehiltä myös varattuna, mutta olen älyttömän nirso, ja pidän ujoista miehistä, mikä takia olenkin itse tehnyt aloitteet jokaiseen seurustelusuhteeseeni. Myös exät olisivat aina halunneet jatkaa, suhteiden päättyminen on ollut minun päätökseni.
Se mikä itseä joskus ihmetyttää on se, että olen hyvin introvertti ihminen, vieraammassa seurassa kohtuullisen hiljainen, kotona viihtyvä, en käy ns. viihteellä, ja muutenkin voisi sanoa että piirini ovat pienet ja työskentelenkin erittäin naisvaltaisella alalla. Silti niitä miesten lähestymisiä riittää jatkuvasti monesta suunnasta. Miksi? :D
N27 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen todistanut livenä useita miesten tekemiä aloitteita naisille vuosien varrella. Aloitteet tulevat aina samoille naisille, jotka ovat olleet vähintään varattuja tai ehtineet kihloihin keskimääräistä nuorempana. Naisia yhdistää se, että he ovat kauniita naapurintyttömäisesti ja siitä olen vetänyt johtopäätöksen, miksi olen ollut pitkään sinkku. Hyväksyin parisuhteettomuuden jo kauan sitten.
Olen samaa mieltä, ikävä kyllä. Vielä kun toiminut mm. paljon aspatehtävissä, opiskellut ja ollut paljon ihmisten ilmoilla erityisesti myös yksin, eikä aloitteita silti tule ellei itse niitä miehille tee. Mikä ei ole toiminut, muutenhan olisin varattu.
Sitten voikin kuunnella vierestä miten se naispuolinen kaveri, joka on ollut varattuna jo hetken aikaa sai taas lähestymisen joltain mieheltä.
Täytyy kyllä sanoa että olet varmaankin oikeassa jossain määrin. Minä taidan olla hieman sellainen naapurintyttömäinen tyttö. Olen ollut 12 vuotiaasta asti varattu. Ensimmäinen suhde kesti 3,5 vuotta mikä on yläasteikäiselle mielestäni aika paljon, sen jälkeen olin vajaan vuoden sinkkuna 16-vuotiaana, seuraava suhde kesti 6 vuotta, ja sen jälkeen olin sinkkuna reilun puoli vuotta, ja viimeisin ja toivottavasti lopullinen suhde on nyt kestänyt vajaat kolme vuotta. Saan jatkuvasti aloitteita miehiltä myös varattuna, mutta olen älyttömän nirso, ja pidän ujoista miehistä, mikä takia olenkin itse tehnyt aloitteet jokaiseen seurustelusuhteeseeni. Myös exät olisivat aina halunneet jatkaa, suhteiden päättyminen on ollut minun päätökseni.
Se mikä itseä joskus ihmetyttää on se, että olen hyvin introvertti ihminen, vieraammassa seurassa kohtuullisen hiljainen, kotona viihtyvä, en käy ns. viihteellä, ja muutenkin voisi sanoa että piirini ovat pienet ja työskentelenkin erittäin naisvaltaisella alalla. Silti niitä miesten lähestymisiä riittää jatkuvasti monesta suunnasta. Miksi? :D
Saako tavikset treffipyyntöjä tuosta vain? Vai täytyykö olla komea / kaunis? Itse en ole koskaan saanut.
Vierailija kirjoitti:
N27 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako tavikset treffipyyntöjä tuosta vain? Vai täytyykö olla komea / kaunis? Itse en ole koskaan saanut.
Olen pyytänyt kymmeniä tavisnaisia treffeille. Ehkä 10% lähtee. Terv. tavismies.
133 on pahoillaan lapsellisesta kommentista, provokaatiolta vaikuttaa näin jälkikäteen. Vaan tullut tapailtua kymmenkuntaa tämmöistä koulutettua neitokaista.
Vierailija kirjoitti:
Joo toinen ikisinkku täällä. En ole koskaan ollut vakavassa parisuhteessa.Olen myöskin korkeakoulutettu, urheilullinen, ihan tavallisen kaunis ja siististi pukeutuva. Ei mielenterveysongelmia ja olen ihan tavallisen sosiaalinen ja normaali nainen - juuri sellainen joita on isoissa kaupungeissa pilvin pimein muutenkin.
Samaistun myös siihen etsimisen vaikeuteen, kun ei pitäisi etsimällä etsiä ja tuskastua, mutta toisaalta jos ei itse ja istuu vain kotona niin ei sieltäkään kyllä kukaan tule hakemaan. Kukaan ei ole pyytänyt minua treffeille ja pakkeja olen itsekin saanut. Harvassa tuntuvat olevan koulutetut, tavallisen kivan näköiset ja kunnolliset miehet. Ne on oikeasti harvinaisuuksia, ja ne on aina järjestään varattuja. Jäljelle jää hiljaiset jurottajat, mielenterveysongelmaiset ja pelimiehet - en ole kiinnostunut heistä kenestäkään.
Kai se vaan on niin ettei kaikille "tasokkaille" naisille vaan löydy tasoistaan seuraa. Sitten joko on ilman tai ottaa parisuhteen vuoksi "kenet tahansa." Tunnen monia kaltaisiani naisia joilla on ulkonäköä, kiva luonne ja elämä hallussa mutta samanlaisia miehiä tiedän vain kourallisen. Ja kukaan heistä ei tietenkään ole vapaana.
Eli siinä se syy meidän sinkkuuteen. Ei vaan ole tarpeeksi hyviä miehiä.
Tämä on niin totta!
Öh. Minua sitten riepoo nää s******n tasokkuushöpötykset. Minusta se kertoo ihmisestä kaiken tarpeellisen, jos luokittelee ihmisiä tasoihin. No, eli tavallaan minäkin luokittelen ihmisiä ihmisiin, jotka omalla tahdonalaisella käytöksellään antaa tarkoituksella itsestään idiootin kuvan ja sitten niihin, jotka ymmärtävät ihmistä kasvojen takana.
Mies 38v.
Vierailija kirjoitti:
Kalastat väärillä vesillä. Yritä semmoista miestä mitä muut naiset eivät halua. Olethan itsekin sellainen mitä ne normimiehet eivät ole hallunneet.
Eihän se käy. Naiselle kummallinen mies on kuin miehelle ruma nainen.
N27 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäkö. Ulkonäkö. Ulkonäkö.
On söpö naama ja/tai isot tissit.
Tää on no vanha ketju mutta pakko nostaa ylös. Itse vietin 31 vuotta elämästäni sinkkuna (olen myös korkeakoulutettu nainen ja pk-seudulta). Olin jo pitkään halunnut parisuhteen, mutta elämä vain rullasi eteenpäin samaa rataa. Ihastuksia oli useinkin, mutten koskaan uskaltanut tehdä aloitteita. Muuttaessani uuteen asuntoon yhtenä päivänä vain päätin, että nyt on aika tehdä tälle asialle jotain. Aluksi ihmisten tapailu oli ihan hirveää; minulla ei ollut oikein mitään kokemusta deittailusta ja kaikki aiemmat miessuhteet olivat lähinnä jotain baarista löydettyjä yhden illan tuttuja. Noh, kiertelin n. 6 kk eri nettitreffipalstoja/appeja käyden todella intensiivisesti treffeillä ja tapasinkin ihan kivoja miehiä, pari ihan potentiaalistakin, jotka olisivat olleet halukkaita parisuhteeseen. Joku kipinä jäi kuitenkin puuttumaan aina. Ehkä kuitenkin tuon myötä rohkaistuin ja tajusin, että kelpaan kyllä miehille seurustelukumppaniksi (tähän asti olin ollut aika itsekriittinen ja siksikin kokematon miesten kanssa). Päätin laittaa viestiä yhdelle entiselle duunikaverille, johon olin ollut superihastunut vuosia aiemmin, mutten ollut koskaan uskaltanut tehdä aloitetta. No mies vastasi heti myöntävästi treffikutsuun ja rakkaus syttyi ekoilla treffeillä. Nyt vauva tulossa.
Lähinnä haluan sanoa, että kannattaa irrottautua kaikista estoista jos oikeasti haluaa parisuhteen, laittaa itsensä 100% likoon. Jos kiinnostuu jostain ihmisestä, ei menetä mitään, jos kysyy tätä treffeille. Mulla meni 31 vuotta tajuta tämä. Se vaatii rohkeutta, mutta ilman omaa aktiivisuutta olisin edelleen vanha piika.
Olet aika kaukana pahvista mun mielestä. Minusta kirjoituksestasi paistaa rivien välistä huumorintajuinen, vastuuta ottava mutta sitä myös yhtä lailla toiselta odottava ihminen. Samoin kuin se, että sanot reilusti mitä mieltä olet asioista ja vaivaudut vielä selittämäänkin perustelemaan kantasi hyvin. Se tekee yhteiselosta jonkun kanssa paljon helpompaa kun ei tarvitse arpoa, että mitäköhän tuokin nyt tarkoitti...
En lukenut kaikkia aiempia viestejä, mutta alusta pari sivua ja sitten saman verran tuota kirjoittamaasi. Niiden perusteella olet täysin OK ja jos tapaisin kaltaisesi livenä en voisin hyvin viihtyä seurassasi.
t. mies
ps. Lauseet voisit yrittää muistaa aloittaa isolla kirjaimella, vai onko joku erityinen syy olla niin tekemättä?