Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Avautuminen sinkkuudesta naisen näkökulmasta

Vierailija
15.05.2016 |

Lueskelin tuossa Hesarin juttua miesten naisten puutteesta. Mua mietityttää asia korkeakoulutetun naisen kannalta - yllätys yllätys, sellainen olen itsekin, ja puolison löytyminen taitaa olla turha haave. Asun kaupungissa, elän ihan normaalia elämää, tapaan ihmisiä, harrastan, käyn töissä, kehitän itseäni. Olen ollut useamman vuoden sinkku, ja noiden vuosien varrella on ollut muutama tapailujuttu, joita minä olisin halunnut jatkaa, mutta olen saanut miehiltä pakit. Kuulemma olen kiva ja ihana, mutta kyseiset tyypit eivät vain ole halunneet sitoutua. Nyt joku siellä huutelee, että eivät vain ole halunneet sitoutua minuun eikä ole ollut tarvittavaa ihastumista. Ei se ihastuminenkaan AINA ole mikään luonnonvoima, joka tulee vain ja muuttaa kaikki asenteet ja pyyhkii ylitseen kaikki tunneongelmat, jotka vaikeuttavat sitoutumista. Tyypit ovat oikein kunnon ikisinkkuja, jotka eivät ole välttämättä edes parisuhdetta tahtoneet, mutta ovat kuitenkin alkaneet tapailla mua ikäänkuin testimielessä. Sekin, että haluaa sitoutua ja antaa itselleen mahdollisuuden katsoa tilannetta ihan rauhassa, vaikuttaa ihastumisen tulemiseen. Uskon, että ihastuminen ja rakastuminenkin voisivat tulla tutustumisen myötä, mutta ikinä ei tule sellaista mahdollisuutta. Kaverit ovat kaikki naisia ja varattuja miehiä.

Tuntuu, että törmään jatkuvasti pelkästään varattuihin miehiin. Ei ole kyse siitä, että vain kököttäisin kotona enkä tutustuisi ihmisiin. En edes muista, milloin olen viimeksi tutustunut kavereiden kautta sinkkumieheen, vaikka uusiin miehiin toki tutustun koko ajan. Olen käyttänyt nettitreffipalveluita, mutta eipä sieltäkään ole lykästänyt. OIen miettinyt pääni puhki, onko mussa sitten itsessä jokin syy, miksei parisuhdetta löydy. Mielestäni olen ihan kuin kuka tahansa muukin, mutta ehkä se syy sitten onkin itsessäni, en vain sitä pysty mitenkään keksimään. Ärsyttävintä on, että olen aivan nuoresta asti tottunut siihen, että kaiken eteen on tehtävä duunia ja jos on jokin ongelma, se ratkaistaan. Jos ei pärjää jossain kouluaineessa, on opiskeltava kovaa. Jos haluaa työpaikan, on haettava töitä aggressiivisesti. Tämä on asia, johon en keksi ratkaisua (ja ei, en todellakaan ole mikään epätoivoinen tyrkky enkä mikään pelottava kylmä uraohjus. Ihan normaalisti tutustun ihmisiin ilman mitään hullua "nyt heti parisuhteeseen" -asennetta), ja se tekee tästä osaltaan niin lannistavan.

Olen alkanut pikkuhiljaa hyväksyä, että vietän elämäni ilman parisuhdetta ja perhettä. Välillä tuntuu hyvinkin pahalta, mutta sitten keskityn muihin asioihin. Onhan elämä oikein kivaa näinkin, ja olen sentään joskus saanut kokea parisuhteen ja rakkauden. Muuta ei jää kokematta kuin oman perheen perustaminen ja tietysti se oikeasti pitkä parisuhde. Mietin vain, että enhän mä VOI olla ainoa, jolle parisuhteen löytymisen mahdottomuus on tuskallista ja käsittämätöntä? Ilmaiskaa itsenne, kohtalontoverit! Viime aikoina on taas tuntunut kamalalta, ja kaikki ystävät ovat parisuhteissa, joten keneltäkään ei oikein löydy ymmärrystä tälle tuskalle, jota asia välillä aiheuttaa. En ole kenellekään se ykkönen, jolle haluaisi jakaa päivän ilot ja surut, ja se tuntuu pahimmalta.

En myöskään voi käsittää, että jos miehiä on enemmän ja todellinen kumppanin löytymisen ongelma koskisi heitä, niin missähän he mahtavat olla... Eivät ainakaan siellä ihmisten ilmoilla missä minä.

Mitähän helvettiä mä teen kun kirjoittelen tällaista vauva-palstalle :D no, ehkä joku vastaisikin, ja ainakin avautuminen silloin tällöin tekee hyvää.

Kommentit (154)

Vierailija
41/154 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketju täynnä minäminä-mammoja, jotka ihmettelevät kuinka ITSE ovat niiiiiiiiiiiiin erinomaisia.

Juuri tuo itsekeskeinen ajattelutapa on se suurin ongelmanne. Minäminäminä.

Epätiedekunnasta tusinapaperit ja joku pienipalkkainen turhatyöpaikka. Tämä riittää siihen, että naisella kihahtaa hattuun :D 

Vierailija
42/154 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki nainenkin saa tehtyä noista asioista vaikeita kun pitää riman tarpeeksi korkealla. Ei kai se sen monimutkaisempaa ja ihmeellisempää ole.

Miesten vähemmistö tapailee testimielessä ja pitää perusnaista löysässä hirressä aivan kuten naisten enemmistö tekee useimmille miehille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/154 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketju täynnä minäminä-mammoja, jotka ihmettelevät kuinka ITSE ovat niiiiiiiiiiiiin erinomaisia.

Lassukkamiesten mielestä nainen on itsekeskeinen, jos naisella on mitään omia mielipiteitä tai normaali omanarvontunto.

Vierailija
44/154 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä pidä itseäni mitenkään ns tasokkaana naisena, vaikka korkeakoulutettu olenkin. Enemmän mielestäni naisessa merkitsee ulkonäkö, joka mulla on ehkä "vaan" normaalin tasoa :D

Vierailija
45/154 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä pidä itseäni mitenkään ns tasokkaana naisena, vaikka korkeakoulutettu olenkin. Enemmän mielestäni naisessa merkitsee ulkonäkö, joka mulla on ehkä "vaan" normaalin tasoa :D

Onko täällä joku kutsunut itseään tasokkaaksi korkeakoulutuksen takia?

Vierailija
46/154 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rivien välistä kyllä.

Vierailija
47/154 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rivien välistä kyllä.

Minä en sitä huomaa. Täällä on luonnehdittu ulkonäköä ja muutenkin omaa olemusta ja elämää.

Jos itse painotat koulutuksen merkitystä "näet" sen kommenteista.

Vierailija
48/154 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mun mielestä tuo tasopuhe on ennen kaikkea miesten tapa puhua. ehkä he ovat yksinäisiä tai vasten tahtoaan sinkkuja ja syy siihen on sitten pitänyt hakea tuollaisesta todellisuudesta erkaantuneesta ja täysin palikkamaisesta tasoajattelusta. mulle saisi oikeasti joku selittää, mitä helvettiä ne tasot on. onko jokin pisteytystaulukko, jonka avulla se taso muodostetaan? vai mitä hittoa :D mulle ei ainakaan ole kyse tasoista, vaan kun haluan koulutetun miehen, se liittyy ihan siihen kouluttautumiseen ajavaan asenteeseen, ei siihen, että koulutuksella olisi välttämättä itseisarvo. ja on se niinkin, että koulutettujen miesten kanssa on helpompaa löytää mielekkäitä keskustelunaiheita kuin vähemmän koulutettujen. ei tämäkään mikään aina paikkansa pitävä sääntö toki ole.

Vierailija
49/154 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten oman tasonsa voi arvioida?

Tosin olen korkeakoulutettu ja minulla miehen tutkinnolla ei ole väliä. Fiksu ja sivistynyt voi olla ilman mitään papereitakin, vaikka useimmiten aika harvassa ne tyypit ovat.

Vierailija
50/154 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lassukkamiesten mielestä nainen on itsekeskeinen, jos naisella on mitään omia mielipiteitä tai normaali omanarvontunto.

Miesten pitäminen jämämiehinä, lassukoina , epäkelpoina ja ei-riittävästi-minulle-koulutettuina ei kylläkään ole millään mittapuulla omanarvontuntoa. Jätän sanomatta mitä se on.

Ei ole mikään ihme jos sinullakaan ei sitä miestä ole. Ja jos on, niin säälin sitä.

Vierailija
51/154 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten pitäminen jämämiehinä, lassukoina , epäkelpoina ja ei-riittävästi-minulle-koulutettuina ei kylläkään ole millään mittapuulla omanarvontuntoa. Jätän sanomatta mitä se on.

Ei ole mikään ihme jos sinullakaan ei sitä miestä ole. Ja jos on, niin säälin sitä.

Tässäkin ketjussa on haukuttu pääosin ketjuun kommentoineita henkilökohtaisesti. Minua ainakin säälittää jos netissä muita haukkuvilla on oikeita ihmissuhteita live-elämässä...

Vierailija
52/154 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja ei sano sanallakaan , mitä hänellä itsellään olisi miehille annettavaa. Hän odottaa itse korkeassa ylhäisyydessään miesten noutavan hänet kotisohvaltaan jalustalle nostettavaksi?

kun ei listaa niitä ominaisuuksia, joita pitää itsessään hyvänä, on ylhäisyydessään miehiä itseään nostamaan odottava kusipää, joka vain odottaa miesten lankeavan jalkojen juureen. jos viittaa edes sinne päin, mikä on itsessä hyvää, on itseään täynnä oleva, itsestään harhaiset luulot omavaa itsekeskeinen kusipää, joka vain odottaa että ylitasokkaat miehet lankeavat jalkojen juureen. aivan.

Vierailija
53/154 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mun mielestä tuo tasopuhe on ennen kaikkea miesten tapa puhua. ehkä he ovat yksinäisiä tai vasten tahtoaan sinkkuja ja syy siihen on sitten pitänyt hakea tuollaisesta todellisuudesta erkaantuneesta ja täysin palikkamaisesta tasoajattelusta. mulle saisi oikeasti joku selittää, mitä helvettiä ne tasot on. onko jokin pisteytystaulukko, jonka avulla se taso muodostetaan? vai mitä hittoa :D mulle ei ainakaan ole kyse tasoista, vaan kun haluan koulutetun miehen, se liittyy ihan siihen kouluttautumiseen ajavaan asenteeseen, ei siihen, että koulutuksella olisi välttämättä itseisarvo. ja on se niinkin, että koulutettujen miesten kanssa on helpompaa löytää mielekkäitä keskustelunaiheita kuin vähemmän koulutettujen. ei tämäkään mikään aina paikkansa pitävä sääntö toki ole.

Miehet ovat kuin asuntoja: eri ihmiset haluavat toki eri asioita, mutta silti on olemassa tietty konsensus kriteereistä, jotka sitten määrittävät hintatason. Kyse on sinun esimerkissäsi siitä, että sinä haluat koulutetun miehen (syystä tai toisesta, sillä ei ole väliä miksi), mutta niin haluaa valtaosa muistakin naisista (hekin omista syistään). Siitä seuraa, että koulutetulle miehelle on enemmän ottajia, mikä on vain toinen tapa ilmaista, että hän on tasokkaampi.

Ei tarvitse olla mies, lassukka tai mikään nihilisti ymmärtääkseen näin yksinkertaisen jutun.

Vierailija
54/154 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jepjep. Miehethän ne, miehethän ne. Joka asiassa, kaikkialla, ihan missä vain.

Itse vaadit mieheltä koulutusta, mutta väität että et vaadi miehiltä tiettyjä ominaisuuksia?

Vierailija
55/154 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en halua naista koska tuntuisi ahdistavalta olla samassa tilassa jatkuvasti ja olla tilivelvollinen tekemisistään. Naisilla on tapana keksiä sitä yhteistä tekemistä ja joutuu sitten ramppaamaan paikoissa vaikka ei juuri kiinnostaisi yms. Toki seurustelussa on paljon hyviäkin puolia ja naiset ovat kivaa seuraa mutta en nyt halua sitoutua mihinkään pysyvästi. Kärsin kuitenkin mieluummin tämän sinkkuuden ankeuden kun riesaa minkä nämä ihmisen tyttäret aiheuttavat. En siis halua sitä kohtaloonsa tyytyneen naisen pukeman paperinukkemiehen ilmettä, joita näkyy kadulla ulkoiluttamassa jotain puudeleita, joita he eivät taatusti ole itse valinneet.

Vierailija
56/154 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstamammat huutelee jämämiehistä ja lassukoista omassa "erinomasuudessaan" kieriskellen.

Enough said. Onko teillä kellään sitä peiliä, mihin vilkaista? Mitäs se Heli Vaaranen sanoikaan miesten vähättelemisestä ja mitätöinnistä, ja millaisia  kirjoituksia palsta on täynnä?

=D

Vierailija
57/154 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lukee näitä naisten vaatimuksia koulutuksen suhteen, alkaa oikeasti ärsyttämään että on opiskellut diplomi-insinööriksi. Saiskohan ihan piruuttaan peruutettua tuon tutkinnon tms...

Vierailija
58/154 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On aivan samantekevää, kuinka yleviä perustelusi ovat. Sinusta koulutettu mies on tasokkaampi kuin kouluttamaton. Niin juuri sanoit, vaikka et "ymmärrä" tasoja. Nyt kun valtaosa naisista on tätä mieltä, niin voidaan yleistää, että koulutettu mies on tasokkaampi. Ja sehän ei mitenkään sulje pois sitä, että yksittäiset ihmiset voivat ajatella toisin.

Vierailija
59/154 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lukee näitä naisten vaatimuksia koulutuksen suhteen, alkaa oikeasti ärsyttämään että on opiskellut diplomi-insinööriksi. Saiskohan ihan piruuttaan peruutettua tuon tutkinnon tms...

Insinööri on kyllä parempi kuin dippa. Dipat yleensä näyttääkin myös dipoilta.

Vierailija
60/154 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vastaa.

Jos leikitään AP, että aloitus olisi sun treffiprofiili niin tässä syyt miksi en ottais suhun.

- "Mua mietityttää asia korkeakoulutetun naisen kannalta - yllätys yllätys, sellainen olen itsekin, ja puolison löytyminen taitaa olla turha haave."

* Korkeakoulupeikko. Ajattelen amiksena, että sua ei kiinnosta. Kiitos AVn on tullut vähän semmoinen kuva, että turha edes yrittää korkeakoulutettua. Eksästäni tuli kuitenkin maisteri ja 9v mahduttiin olemaan saman katon alla. Suhde ei kaatunut mihinkään koulutuksellisiin seikkoihin.

- "Ärsyttävintä on, että olen aivan nuoresta asti tottunut siihen, että kaiken eteen on tehtävä duunia ja jos on jokin ongelma, se ratkaistaan. Jos ei pärjää jossain kouluaineessa, on opiskeltava kovaa. Jos haluaa työpaikan, on haettava töitä aggressiivisesti."

* Mulla on elämässä myös työttömyysjaksoja. Joten edelleen ajattelen olevani sun kiinnostusluokan alapäässä.

- "lähipiirissäni on brutaalin rehellisiä ihmisiä, joilta saadut vastaukset ovat lähinnä se, että minuun kestää hieman tutustua todella"

* Olet hitaasti lämpiävä? Se yleensä karkottaa mut viimeistään. Ajattelen jotain luontodokumenttia, jossa Aasiassa elävä lintu (en muista nyt lajia) rakentaa hienon pesän risuista ja kukista. Sen jälkeen kutsuu naaraita ja pitää heille tanssin :D jos ei miellytä niin naaras tai naaraat lentävät pois.

Muuten teksti ihan mukavasti kirjoitettu, siinä on kuitenkin semmoinen positiivinen väre.