HS: Yksin jääneet – kymmenissä Suomen kunnissa miehille ei riitä naisia
http://www.hs.fi/sunnuntai/a1463020455700
Ihan kiva, että Hesarikin asiasta kirjoittaa. Tilanne on ikävä etenkin nuorten miesten kannalta, kuten artikkelin perhetutkijatkin toteavat.
Kommentit (765)
Vierailija kirjoitti:
Olen mies, mutta yritän kirjoittaa niin neutraalin kommentin kuin mahdollista. Havaintoja AV:ltä yhdistettynä tähän uutiseen.
1. Jos mies on sinkku tai yksinäinen. Täällä se leimataan miehen viaksi. Hänellä on joku vika, ettei saa naista tai sitten asuu paikassa, jossa enemmistö miehiä. Rakentavaa keskustelua aiheesta ei palstalla ole. Okei, sen myönnän, että keskusteluista paistaa usein naisia syyllistävä piikittely. Yleissävy kuitenkin aina negatiivinen.
2. Jos nainen on sinkku tai yksinäinen. Hän saa täällä tukea ja annetaan vinkkejä miehen etsintään. Toki hänkin saa joiltain ikäviä kommentteja, mutta sävy keskusteluissa on positiivinen.
3. Kuten joku jo sanoikin, olisin juttuun kaivannut myös jonkun kaupungissa asuvan sinkkunaisen näkökulman.
4. Ihmettelen miksei Suomessa puututa enemmän yksinäisyyteen ja sen torjumiseen. Monet tutkimukset osoittavat sen heikentävän elämänlaatua huomattavasti ja on terveydelle jopa hengenvaarallista. Vaikuttaa varmasti myös kansantalouteen vaikka henkilö käy työssä niin tuottavuus olisi varmasti korkeampi mikäli henkilö voisi kaikkineensa hyvin.
Jos joku nyt tätä kommentoi niin kiitos asiallista keskustelua. Niitä palstan perusjankkauskommentteja jaksa enää kommentoida.
Päivän vitsi! Olen tehnyt useamman sinkkuketjun tilanteestani ja tullut rankasti haukutuksi jokainen kerta täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
audimies kirjoitti:
jos yksi mies pitää kylän naiset tyydytettyinä, ei niitä muita tarvitakkaan.
Juuri tästä on kyse kaupungeissakin. Koska vain pieni osa miehistä kelpaa naisille, nämä halutut miehet eivät sitoudu keneenkään. Ulkopuolisin silmin näyttää siis siltä, että kaupungeissa olisi miesten markkinat, vaikka tosiasiassa siellä on vain pienen miesjoukon kulta-apajat.
Sori, en voi mennä parisuhteeseen ulkomaalaisen tai alkoholistimiehen kanssa. Noita on vain tarjolla isossa kaupungissa tällä hetkellä minun tasoiselleni naiselle. Ei voi mitään!
Kun mies jää yksin, vika on miehessä. Kun nainen jää yksin, vika on miehessä. Ainakin tämän palstan mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
audimies kirjoitti:
Juuri tästä on kyse kaupungeissakin. Koska vain pieni osa miehistä kelpaa naisille, nämä halutut miehet eivät sitoudu keneenkään. Ulkopuolisin silmin näyttää siis siltä, että kaupungeissa olisi miesten markkinat, vaikka tosiasiassa siellä on vain pienen miesjoukon kulta-apajat.
Sori, en voi mennä parisuhteeseen ulkomaalaisen tai alkoholistimiehen kanssa. Noita on vain tarjolla isossa kaupungissa tällä hetkellä minun tasoiselleni naiselle. Ei voi mitään!
Kun mies jää yksin, vika on miehessä. Kun nainen jää yksin, vika on miehessä. Ainakin tämän palstan mukaan.
Juuri toisinpäinhän se on. Minun tasoani en voi enää nostaa (liian vanha: 26, hoikka, akateeminen koulutus, liian tavalliset kasvot), joten en kelpaa kenellekään normaalille miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Tilanne on ihan oikeasti tosi surullinen, mutta toisaalta ne pikkukaupungeissa eläneet ja kasvaneet perussuomalaismiehet on yleensä sellaisia juroja jörriköitä, enkä yhtään ihmettele että vaikka maajussina tai muussa epäseksikkäässä ammatissa itsensä elättävät miehet ei ole niitä deittailumarkkinoiden kuumimpia sinkkuja. Vielä kun ottaa huomioon sen, että sellainen pikkukaupungin piireissä kasvaminen usein vahvasti näkyy ihmisten luonteessa ja tekee ihmisestä ns. junttimaisen. Eikä suomalaista miestä ole valitettavasti siunattu ulkonäöllä sen enempää kuin karismallakaan. (paitsi harvoja ja onnekkaita.)
Ymmärrän hyvin, että harvoja naisia tuollainen elämä Jumalan selän takana kiehtoo. Koulutetulle ihmiselle on myös vaikeampaa löytää töitä pienestä pitäjästä, ja usein niissä on koko hyvä yhteishenki tai sitten kaikki juoruaa toisistaan. Tähän kun vielä lisätään se, että mies on tyypillinen suomalainen hiljainen ja tunteitaan ilmaisematon sekä naisten kanssa tönkkö, niin harvan naisen sukkia se saa pyörimään jaloissa.
Eikä akateemisia naisia voi syyttää siitä, etteivät he halua noihin maisemiin lähteä. Asun itse keskisuuressa kaupungissa ja olen naimisissa rauhallisen ja älykkään opettajamiehen kanssa ja on ihanaa kun lähellä on erilaisia kulttuuri- ja shoppailumahdollisuuksia, eikä vaan peltoa ja metsää.
Ehdottaisin ratkaisuksi että nuo miehet oikeasti katselisi seuraa ulkomailta, vaikka Thaimaasta. Varmasti siellä on kivoja naisia joille suomen maaseutu on upgreidaus omista kotioloista.
Suomalainen mies vaan on ruma, karismaton, tönkkö paskaläjä. AV:lla päädytään kerta toisensa jälkeen tähän lopputulemaan. Ketjun voinee siis sulkea, kiitos osallistujille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei tilanne ole ikävä nuorten naisten kohdalla, jotka asuvat isoissa kaupungeissa eivätkä saa miestä?
Heitä on vähemmän, ja heidän ongelmansa johtuu suurelta osin siitä, että he huolivat vain saman koulutustason miehen. Kymmenet tuhannet yksin jäävät nuoret miehet - kun tiedetään, että syrjäytyminen on etenkin miehiä koskettava ongelma - ovat viime kädessä uhka jopa yhteiskuntarauhalle.
Totuushan on, että isoissa kaupungeissa miehet valitsevat. Eivät naiset.
Siksi miehet eivät halua sitoutua vaan etsivät aina sitä kauniimpaa ja parempaa naista. Simppeliä.
Jahas. Se olisi varmaan aika siirtyä Helsinkiin. Kyllä minulle riittää aivan mainiosti joku peruskaunis nainen. :) En ole mikään vaihtelija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen poika voi kouluttautua Suomessa hyvin helposti. Mutta jos ei nappaa niin eihän siihen voi pakottaa. On myös helppoa käyttäytyä kohteliaasti ja peseytyä. Jokainen muistaa koulusta sen seksistisen urpon joka ei vaan tajunnut lopettaa.
Syyllistämisen sijaan voitaisiin pureutua siihen ongelman ytimeen - mikä koulutusjärjestelmässämme on vialla, kun pojat pärjäävät vuosi vuodelta huonommin? Tätä ongelmaa miesjärjestöt ovat halunneet nostaa tapetille, mutta Opetushallitus haluaa ratkoa vain tyttöihin kohdistuvaa syrjintää. Pojille pitää antaa mahdollisuus kilpailla niistä koulutuspaikoista, jotta he kelpaavat sitten myöhemmässä vaiheessa naisille eivätkä jää elämässä yksin. Nyt on syytä katsoa peiliin niin Opetushallituksessa kuin eduskunnassakin.
Kyllä se syy on edelleen siinä, että pojille sallitaan käytöksessä enemmän perseilyä kuin tytöille, eikä heidän itsehillintänsä kehity yhtä hyväksi. Koulussa opiskellaan ja se on kovaa työtä, eikä mitään hauskanpitoa. Ilman keskittymiskykyä ei voi oppia kunnolla.
Itse asiassa koulutusjärjestelmä syrjii edelleen tyttöjä eikä poikia, jos aletaan puhumaan oppisisällöistä. Esimerkiksi matematiikassa, fysiikassa ja kemiassa esimerkit ovat usein tekniikan alalta tai luonnosta, ei tyttöjä ja naisia koskettavilta aloilta, koska niitä pidetään jotenkin huonompina. Historiassakaan ei käsitellä tavallisten ihmisten elämää naisen kannalta, vaan nainen on aina mukana perheyksikössä tai muuten ei-aktiivisena toimijana; poliittinen historiahan on jo valmiiksi miesten historiaa.
Tyhjästä nyhjästy, jutun kirjoittaja taitaa olla näitä lakimiesnaisia jotka matkustavat lomallaan jonnekin Brasiliaan auttamaan paikallista väestöä, ja kokee kehä kolmosen ulkopuolella asuvat junteiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Artikkeli kertoo aidosta ongelmasta, ei mistään patriarkaatin kaipuusta. On aivan selvää että tilanne johtaa yhteiskunnallisiin ongelmiin. Miksi naiset ovat näin vihaisia siitä, että tästä puhutaan? Onko kaikki palstamammat 12 v vai mikä tässä on?
Ei kaikki palstamammat ole vihaisia. Tässäkin ketjussa on ihan asiallisia palstamammojen vastauksia, mutta luetko sinä vain ne vihaiset?
Eiköhän se ole sama juttu niin naisissa kuin miehissäkin - pieni mutta äänekäs vähemmistö pyrkii helpottamaan omaa pahaa oloaan lyttäämällä vastakkaisen sukupuolen kaikessa mahdollisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
audimies kirjoitti:
Kyllähän tähän voi vaikuttaa se, että ihan julkisesti ja tälläkin palstalla on ehdotettu miesten taholta, että ongelma ratkaistaan perustamalla raiskausleirejä, joihin armeija hakee naiset ja sitten yksinäiset miehet saapuvat paikalle joukkoraiskaamaan.
Voi olla ettei teitä oteta tosissaan, ettekä saa sympatiaa tuollaisen ajatusmaailman takia, just saying, sinne peiliinkin voi katsoa 🙄
Vierailija kirjoitti:
En jaksa lukea ketjua, joten en tiedä onko joku jo todennut sen, että kymmenien tuhansien miespuolisten turvapaikanhakijoiden päästäminen maahan varmaan kauheasti parantaa tilannetta. NOT.
Sukupuolijakauma vääristyy entisestään, mutta sitähän ei kai kukaan tullut ajatelleeksi siinä vaiheessa, kun invaasio alkoi.
Hesarin jutussa tutkija puhuu tästäkin asiasta. Hän nostaa esille Ranskan mellakat ja yhdeksi syyksi miehet, jotka eivät ole saaneet vaimoja kotiseuduiltaan ja jotke eivät ole kelvanneet ranskalaisille naisille. Ja tästä syystä hänen mielestään pitäisi panostaa perheiden yhdistämiseen eli lisätä maahanmuuttoa.
Et ehkä ole samaa mieltä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
audimies kirjoitti:
Kyllähän tähän voi vaikuttaa se, että ihan julkisesti ja tälläkin palstalla on ehdotettu miesten taholta, että ongelma ratkaistaan perustamalla raiskausleirejä, joihin armeija hakee naiset ja sitten yksinäiset miehet saapuvat paikalle joukkoraiskaamaan.
Voi olla ettei teitä oteta tosissaan, ettekä saa sympatiaa tuollaisen ajatusmaailman takia, just saying, sinne peiliinkin voi katsoa 🙄
Oikeasti, täällä ehdotettu tällaista? Ja pidät tätä yleisenä mielipiteenä Suomessa..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ei uskalla lähestyä naisia Suomessa,paitsi vaan ne tosi itsevarmat,jotka on yleensä jotain pelimiehiä. Suomessa ei miehet tule juttelemaan naisille,ainoastaan ulkomaalaiset.
Tää on niin totta. Ja rehellisesti sanottuna en kiinostu miehestä joka tulee mua yrittämään julkisesti.. koska ajattelen heti että se on joku käytetty pleijeri ja/tai sitten se on ulkomaalainen (tota ei tosin tarvi ees aatella kun sen näkee jo päällepäin). Pitäisi olla ensin kavereita, ja sitten vasta minua voi yrittää. Niin kauheelta kuin se kuulostaa....ehkä siksi pysyn yksin. D:
No tämähän on loistava asenne. Ensinnäkin, mikä vika on ulkomaalaisessa? Toiseksi, miten voi odottaa, että joku lähestyy siten, ettei lähesty? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
audimies kirjoitti:
Juuri toisinpäinhän se on. Minun tasoani en voi enää nostaa (liian vanha: 26, hoikka, akateeminen koulutus, liian tavalliset kasvot), joten en kelpaa kenellekään normaalille miehelle.
Olisi hienoa joskus tavata nainen, joka on näin tasokas, mutta ei kelpaa kenellekään normaalille miehelle. Arkikokemuksen perusteella pidän niitä toistaiseksi satuhahmoina, mutta olen toki valmis korjaamaan käsitykseni.
Voivathan he hankkia vaimon Aasiasta.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa lukea ketjua, joten en tiedä onko joku jo todennut sen, että kymmenien tuhansien miespuolisten turvapaikanhakijoiden päästäminen maahan varmaan kauheasti parantaa tilannetta. NOT.
Sukupuolijakauma vääristyy entisestään, mutta sitähän ei kai kukaan tullut ajatelleeksi siinä vaiheessa, kun invaasio alkoi.
Miespuoliset turvapaikanhakijat usein hakevat vaimon kotimaasta jota ei länsimaalainen yhteiskunta vielä ole pilannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
audimies kirjoitti:
Olisi hienoa joskus tavata nainen, joka on näin tasokas, mutta ei kelpaa kenellekään normaalille miehelle. Arkikokemuksen perusteella pidän niitä toistaiseksi satuhahmoina, mutta olen toki valmis korjaamaan käsitykseni.
Kun juuri se, että nuo eivät ole kuin perusoletuksia nykyään. Tunnen itseni lisäksi kolme nuorta pitkäaikaista sinkkunaista (joilla ei ole sutinaa minnekään suuntaan) ja samat ominaisuudet.
Jutussa oli aika lailla mielenkiintoinen ydinasia tuotu esille: ne miehet halusi asua isossa omakotitalossa, jossa oli pihaa ja harrastustilaa. Sellaista ei saa Helsingin ydinkeskustasta, joten ongelman ratkaisussa vaaditaan kaavoitukseen puuttumista. Helsingin keskuspuistoon pitää kaavoittaa 1200 neliön omakotitontteja, joita myydään edullisesti puolisottomille miehille. Voivat sinne rakentaa unelmiensa kodin, jonne se kaupungissa jo asuva nainenkin haluaa asettua.
Jutussa haastatellut miehet panostivat ihan eri tavalla elämisenlaatuun kuin Punavuoren pulisonkipojat, jotka nyt istuskelevat alakerran kahvilassa nauttimassa aamupalalattea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei tilanne ole ikävä nuorten naisten kohdalla, jotka asuvat isoissa kaupungeissa eivätkä saa miestä?
Heitä on vähemmän, ja heidän ongelmansa johtuu suurelta osin siitä, että he huolivat vain saman koulutustason miehen. Kymmenet tuhannet yksin jäävät nuoret miehet - kun tiedetään, että syrjäytyminen on etenkin miehiä koskettava ongelma - ovat viime kädessä uhka jopa yhteiskuntarauhalle.
Totuushan on, että isoissa kaupungeissa miehet valitsevat. Eivät naiset.
Siksi miehet eivät halua sitoutua vaan etsivät aina sitä kauniimpaa ja parempaa naista. Simppeliä.
Jahas. Se olisi varmaan aika siirtyä Helsinkiin. Kyllä minulle riittää aivan mainiosti joku peruskaunis nainen. :) En ole mikään vaihtelija.
No joo, ei se ihan niin helppoa ole välttämättä siltikään. Itse olen muuten toiveiden mukainen mies, mutta pituutta 170 cm ja ruumiinrakenne ei ole muutenkaan maskuliininen, niin ei ole natsannut. 19-vuotiaana seurustelin puoli vuotta ja sen jälkeen ollut 10 vuotta taukoa. Hyvin tullaan yleensä juttuun, mutta kun naiselle ei tule oikeanlaista fiilistä, niin ei mitään ole tehtävissä. Mutta hyvältä se elämä maistuu näinkin, mikä lienee tärkeintä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
audimies kirjoitti:
Älä nyt viitsi. Laitapa profiili mille tahansa deittisivustolle, niin pääset treffeille jo, jossei nyt ihan tänään, niin huomenna viimeistään.