Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jakakaa parhaat säästö-, ja kulutuksen vähentämisvinkkinne!

Vierailija
13.05.2016 |

Olen huomannut että itselläni menee rahaa ns. tyhjään, eli ostelen kaikkea pientä turhaa joka on edullista, mutta joka vie rahaa pitkällä tähtäimellä. Esim. kaupasta ostetut napostelueväät, kahvilakahvit, ulkoana syöminen jne.

Miten te olette saaneet säästettyä? Jättämällä jotain pois, korvaamalla tuotteen jollain toisella?

Omat vinkkini:
- pyrin suunnittelemaan ruokailut niin että ostamani ruuat tulevat ravintoympyrää, enkä osta ns. ravitsemuksellisia turhakkeita lähes ollenkaan (karkit, sipsit, limu, valmiskastikkeet jne) Joskus saa toki herkutella. Tämä auttaa painonhallintaan sekä lompakon kurissa pitämiseen.

- Sama homma kauneudenhoidossa eli ainoastaan välttämättömimmät.tuotteet perushygieniaan ja meikkaamiseen. Hiukset pysyvät hienoina kun niitä ei käsittele lakalla, kuivaimilla ja niin edelleen.

-Ostan hopeoituja koruja sillä ne kestävät paremmin käytössä eivätkä edes ole huomattavan kalliita ns. Pilipali koruihin verrattuna.

-Tsekkaan materiaalit vaatteissa. Laatu on tärkein, ei määrä.

-Kilpailutan lähes kaikki elintarvikkeet ja ostan edullisinta, toki laatu merkitsee myös. Etnisissä kaupoissa on usein edullisia elintarvikkeita ja hyvä hinta-laatusuhde.

-Virosta saa ostettua kosmetiikkaa edullisesti

- En käytä alkoholia tai tupakkaa.

-Panostan ennemmin ihonhoitoon kun meikkeihin tai hiustuotteisiin jotka eivät tue hyvinvointia. Esim. monet tuotteet enemmänkin tuhoavat hiusta ja ihoa kun auttavat niiden hyvinvointia.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen usein lapsenvahtina ruokapalkalla. Myös matkarahat saan usein käteen, vaikken niitä pyydäkään. 

T: Työtön

Vierailija
2/40 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän maksamatta vapaaehtoiset maksut, kuten pysäköintivirhemaksut, ylinopeussakot ja kirkollisverot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En petkuta itseäni fraasilla "No tämä nyt ei paljon tunnu.". Noinhan kuuluu sanoa, kun taas kerran panee rahaa johonkin täysin turhaan mutta  ah niin mieluisaan.

Vierailija
4/40 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimivin on ollut että käyn vain kerran viikossa kaupassa jää heräteostokset tekemättä.

Vierailija
5/40 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön joka toinen päivä, vuokran maksan joka kolmas kk, ja veroja en ota vastaan laisinkaan!

Vierailija
6/40 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen ruokakauppaan ostoslistan kanssa ja toimin sen mukaisesti. Tätä helpottaa, jos en käy kaupassa nälkäisenä enkä liian kiireisenä. Ei tule kärryyn ostoksia, joita  "joku voi vaikka illalla ottaa". Juuri ne laihduttavat kukkaroa ja lihottavat ihmisiä.

Vierailija
7/40 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tärkeä: sen sijaan ajattelen "miksi en ostaisi" ajattelen "miksi ostaisin".

Arkiruokailut menee aika samalla rutiinilla, ei tarvitse laskea ja pysyy silti budjetissa. Käydään kaupassa vain pari kertaa viikkoon (jotkut onnistuu selviämään kerta viikossa kauppailulla ja se olisi hienoa!)

Isot kulut -asuminen, auto- on hyvin hyvin hyyyvin tarkkaan harkittu.

Jos käytän rahaa, haluan sille vastinetta, toisaalta jos saan jostain paljon ja pitkään iloa, voin siihen käyttääkin. Panos-tuotos-optimointia siis.

Vierailija
8/40 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin aina TARVITSENKO todella tätä tavaraa/vaatetta/palvelua, vai voinko tuunata vanhaa tai tehdä itse.

Ruuat tilaan netistä, ei enää heräteostoksia kaupassa. Teen mahdollisimman paljon itse, alusta asti ja kun haluan herkutella, niin leivon. Lapsille ei limuja, vaan sekamehutiivistettä.

Yritän huvikseni katsoa kauanko pystyn olemaan ostamatta itselleni uusia vaatteita. Järjestelin vanhat vaatteet uudelleen konmari-tyyliin, ja huomasin sellaisia kuteita, joita en muistanutkaan omistavani. Lapsille yritän löytää vaatteita kirppiksiltä.

Pankki,vakuutusyhtiö,lehdet, puhelinoperaattori jne.- kannattaa tarkistaa aika ajoin, kilpailuttaa.

Sähkön käyttö: joskus huomaa, että pienillä asioilla voi vähentää laskun summaa useilla kympeillä, eli kannattaa tarkistaa sähkölaitteiden päällä olo ja onko se aina tarpeen.

Vierailija
9/40 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikun polkupyörällä. Lisäksi en polta tupakkaa ja käytä alkoholia. Oikeastaan on pakko liikkua polkupyörällä kun en edes vielä omista autoa.:) Ajokortin omistan kyllä. Kaupassa ostan yleensä halvinta kun ei ole edes kummoiset tulot mulla vielä. Vaatteita kyllä voisin joskus alkaa ihan itsekin ostamaan kun yleensä tähän mennessä äiti on aika ahkerasti ostanut niitä mun puolesta. Hävettää kyllä vähän sanoa näin. Kunhan vaan oman koon tiiän niin kyllä sitten voin ihan hyvin ostaa omat vaatteet.:) Juu alennusten perään pyrin tähtäämään myös vaateostoksissa.

T: 22-vuotias nuori mies/poika

Vierailija
10/40 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuminen niin, että yhdellä autolla pärjää ja kaksi kokopäivätyössä käyvää ihmistä. Siinä tärkein. Loput on hienosäätöä, jota ei kukaan jaksa vuodesta toiseen.

Vierailija
11/40 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet purot tekevät paljon.

Esim. iltapäivälehti ja pari take away-kahvia päivässä -> viitonen. Sehän on jo sata egee kuussa. Toisaalta pitää jotain pieniä iloja olla elämässä, mutta harkintaa tässä.

Sama homma lounasruuan kanssa. Omat eväät vs. lounasravintola. Tässäkin on kyllä omat näkökohtansa, toisessa on kunnon ruuan lisäksi kaikki salaatit, leivät, kahvit jne valmiina odottamassa. Omat eväät vaatii vaivannäköä ja jaksamisen näkökulmasta kunnon lounas voi olla parempikin.

Vierailija
12/40 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy harvemmin kaupassa. Osta ruokaa tarjouksista ja alelapuilla, pakasta ne mitä et käytä heti. Minimoi hävikki.

Korjaa vaatteet, ja osta uusia vain tarpeeseen, älä mielitekoihin. Pätee kaikkiin hankintoihin.

Kilpailuta kaikki, minkä pystyt: puhelinliittymät, sähkö, vakuutukset, lääkärit ja ruokakaupat.

Hyödynnä kirpputorit ja kirjastot.

Tee ne asiat itse, jotka ehdit ja osaat. Kokkaa, ompele, korjaa auto, remontoi, leikkaa hiukset...

Vierailija
13/40 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Olen eronnut kirkosta

- En omista autoa

- Puhelinliittymänä perusliittymä jossa veloitetaan soitetuista puheluista ja textareista, netti kuuluu kk-maksuun joka on 2e, puhelinlaskut 3e/kk. (käytän watsappia aina kun mahdollista)

- En omista muita vakuutuksia kuin kotivakuutuksen.

- Ostan tarjouksista ruokaa pakkaseen ja suunnittelen ruuat tarjousten mukaan.

- En käy kampaajalla, värjään hiukset itse ja mies leikkelee latvoja tarvittaessa.

- En käytä meikkiä päivittäin.

- Vaatteita ostan vain jos on ihan pakko ja silloinkin etsin mahdollisimman edullista, vaatekaupoilla käyn kerran vuodessa.

Vierailija
14/40 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita rahaa säästöön heti palkkapäivänä. Sen jälkeen säästöihin ei kosketa, vaan toimeen on tultava niillä rahoilla, jotka on käytettävissä.

Vierailija
15/40 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkussa käydessä suljen suihkun aina kun levitän shampoota/hoitoainetta tai saippuaa.

Säästää paljon vettä ja useimmiten tuleekin aina vesiennakoiden maksuista jonkin verran rahaa takaisin kun mittarit tarkistetaan.

Vierailija
16/40 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa käteisellä, kuluttaminen konkretisoituu paremmin. Tili tyhjenee huomaamatta, mutta kkun rahat ovat lompsasta loppu, niin kyllähän shoppailuun tulee automaattisesti stoppi.

Älä osta kirjoja tai tilaa lehtiä, käytä kirjastoa. MUTTA MUISTA PALAUTTAA LAINAT AJOISSA, tätä ei voi tarpeeksi korostaa. Nimim. gradukirjallisuudesta 90 euron sakot, kun eräpäivät paukkuivat enkä muistanut uusia muistutusviestistä huolimatta... Eli kun se viesti tulee, uusi lainat heti (unohtuu muuten) tai palauta ne, jos et voi uusia tai et tarvitse niitä enäää.

Vierailija
17/40 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan laskut ajoissa. Muistutus kirjeisiin ja varsinkin perintätoimiston kirjeisiin saa uppoamaan kauheesti huomaamatta rahaa!

Vierailija
18/40 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Olen eronnut kirkosta

- En omista autoa

- Puhelinliittymänä perusliittymä jossa veloitetaan soitetuista puheluista ja textareista, netti kuuluu kk-maksuun joka on 2e, puhelinlaskut 3e/kk. (käytän watsappia aina kun mahdollista)

- En käy kampaajalla, värjään hiukset itse ja mies leikkelee latvoja tarvittaessa.

- Vaatteita ostan vain jos on ihan pakko ja silloinkin etsin mahdollisimman edullista, vaatekaupoilla käyn kerran vuodessa.

Eikö sulla ole henkivakuutusta? 😵

Vierailija
19/40 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Olen eronnut kirkosta

- En omista autoa

Eikö sulla ole henkivakuutusta? 😵

Vai kuuluko se kotivakuutukseen kuten minulla?

Vierailija
20/40 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan riennä kauppaan hetken mielijohteesta, kun jotain kivaa keksin päähäni. Laitan ylös listaan ja sitten kerran viikossa käyn näitä ostamassa, jos en ole viivannut yli. Nettikaupoissa pyöriminen on kielletty illalla ja yöllä. Jos nettikaupassa on tallennettava ostoskori, katson seuraavana tai sitä seuraavana päivänä, että mitähän olin sinne ostoskoriin laittanut ja aika usein tulee se tyhjennettyä kokonaan, kun olikin vaan ihan turhaa tehnyt mieli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme