Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sikiön liikkeet ei tunnu vieläkään rv 23

Vierailija
13.05.2016 |

Hei!

Onko muita, joilla sikiön liikkeet eivät ole tuntuneet vielä lainkaan rv 23? Istukka on edessä ja ultrassa vauva liikkui. Silti mietityttää. Neuvolassa sanottiin kaksi viikkoa sitten että voi hyvillä mielin vielä odotella pari viikkoa.

Kuinka myöhään teillä on liikkeet alkaneet tuntua? Oliko vauvalla kaikki hyvin?

Ap ja esikoinen

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/25 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istukka edessä vaimentaa niitä liikkeitä. Ne potkut tuntuvat nimenomaan niin, että kun vauva potkii ulospäin, potkut tuntee. Kun vauva potkii sisäelimiin päin, niitä ei tunne. Sä et tunne istukkaan kohdistuvia potkuja, joten siksi et tunne vauvan liikkeitä. Näin mä sanoisin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen kohdalla ei välttämättä osaa tunnistaa vielä tuossa vaiheessa liikkeitä.Vauvan asento vaikuttaa paljon ja se on vielä niin kovin pienikin.

Vierailija
4/25 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli, minulla ensimmäisestä alkoi vienosti tuntua reilusti 20 vkn jälkeen. Toisestakin meni johonki 20 viikolle asti vaikka aina sanotaan että aikasemmin tuntuu...

Vierailija
5/25 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota stressiä jos ultrassa kaikki ollut hyvin :). Meillä tosi rauhallinen vauva ja jalat olleet koko aika sisäelimiin päin, rakenneultrassa rv 22 taisin ekoja kertoja tuntea liikkeitä.

Oletko varma että tiedät miltä liikkeet tuntuvat? Itse tajusin vasta myöhemmin tunteneeni liikkeitä mutta luulleeni niitä yleiseksi mulinaksi. Ultrassa sitten vauva potkaisi ultralaitetta ja tunsin pienen "elohiiren" tuntuisen tuntemuksen samalla kun näin liikkeen ruudulta.

Vierailija
6/25 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten intensiivisesti olet yrittänyt kuulostella liikkeitä? Itselläni tuntui aluksi vain iltaisin kun makasi pidemmän aikaa aivan paikoillaan sängyssä selällään. Ja olivat alkuun tosi hentoja, ihan kuin sormenpäällä olisi kevyesti painanut.

Moni juttu vaikuttaa liikkeiden tuntumiseen, kuten tässäkin ketjussa on tuotu esille. Sulla ainakin näyttäisi täyttyvän useampi sellainen seikka, jonka takia ei välttämättä vielä tunnu. :)

Vierailija
7/25 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kannustavista kommenteista! :)

Istukka on tosiaan ihan vauvan edessä. Ja olen kyllä tarkkaillut liikkeitä todella tarkkaan, kaikissa tilanteissa. Mutta en tunne edes pientä möyrintää tai kutittelua.

Vierailija
8/25 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kuopuksen kanssa istukka edessä, hyvin harvoin tuntui liikkeitä, silloinkin hyvin vähäisenä. Terve, vilkas poika tuli.

Vierailija
9/25 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tuntenut ilmavaivoja viime aikoina? Vauvan potkut nimittäin tuntuvat kauan ilmavaivoilta, jopa siinä määrin että olen jokaisen vauvan ollessa muutaman kuukauden ikäinen, joutunut tekemään useammankin raskaustestin, koska ilmavaivat ovat olleet aivan kuin vauvan potkuja. Itse tunsin potkut jostain viikolta 10 tai 11, mutta jos sulla on se istukka edessä, voi hyvin olla ettet tunne koko raskausaikana potkuja ollenkaan. Siksihän näitä yllätyssynnytyksiä tulee kaiken aikaa ympäri maailmaa, jopa uudelleensynnyttäjille (naapuri jolla jo useampi lapsi, ei tajunnut edes siinä vaiheessa kun pöntöllä jumalattomissa kivuissaan istuessa huusi ambulanssia soittavalle miehelleen että täältä tulee jotain...). Onnea odotukseen!

Vierailija
10/25 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko tuntenut ilmavaivoja viime aikoina? Vauvan potkut nimittäin tuntuvat kauan ilmavaivoilta, jopa siinä määrin että olen jokaisen vauvan ollessa muutaman kuukauden ikäinen, joutunut tekemään useammankin raskaustestin, koska ilmavaivat ovat olleet aivan kuin vauvan potkuja. Itse tunsin potkut jostain viikolta 10 tai 11, mutta jos sulla on se istukka edessä, voi hyvin olla ettet tunne koko raskausaikana potkuja ollenkaan. Siksihän näitä yllätyssynnytyksiä tulee kaiken aikaa ympäri maailmaa, jopa uudelleensynnyttäjille (naapuri jolla jo useampi lapsi, ei tajunnut edes siinä vaiheessa kun pöntöllä jumalattomissa kivuissaan istuessa huusi ambulanssia soittavalle miehelleen että täältä tulee jotain...). Onnea odotukseen!

Ahhahhaaaaa, ei siellä kukaan potki vielä viikoilla 10-11, just ja just raajat alkanu kehittymään :D :D

Vierailija
11/25 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voivoi, kyllä vaan liikkui, tietenkään en varma voi olla oliko potku vai muu liike, mutta juurikin sen vauvan alun aiheuttama. Kaikki eivät ole kuten oppikirjasi :)

Vierailija
12/25 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voivoi, kyllä vaan liikkui, tietenkään en varma voi olla oliko potku vai muu liike, mutta juurikin sen vauvan alun aiheuttama. Kaikki eivät ole kuten oppikirjasi :)

Jos siellä alkio on juuri muuttumassa sikiöksi ja painaa pari grammaa nii kyllä ne oli ihan muita vatsavaivoja kuin potkuja. Mutta whatever gets you through the day. Et ole tainnut juuri minkäänlaisia kirjoja edes lukea :)

Vierailija
13/25 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-viikkoisen alkion koko on noin kolme senttimetriä. Sä et ole oikeasti tuntenut kyllä yhtään mitään.

Vierailija
14/25 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika! Ikäänkuin se asia muuttuisi teidän jankkaamisesta tai alapeukuttelustanne johonkin. Jokaisessa raskaudessa ollut sama juttu, en aluksi edes uskonut että voi olla sitä, mutta niin vain oli. Väistyn takavasemmalle, koska minä en ollut täällä se aloittaja joka kysyi neuvoja.

Vierailija
15/25 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla kyllä ole pierun tunnettakaan. :)

Ap

Vierailija
16/25 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuntui ensimmäiset liikkeet vasta rv 25, ja senkin jälkeen oli usein päiviäkin ettei liikkeitä tuntunut ollenkaan. Ihan terve ja vilkas 4 v silti nykyisin!

Vierailija
17/25 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi tuntua viikolla 21 vaikka istukka takaseinässä. Mutta mulla on ylipainoa, se voi vaikuttaa asiaan.

Vierailija
18/25 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaako ylipaino tuohon tosiaan? Enpä ole ennen ajatellut asiaa. Minullakin vatsaa vähän liikaakin. Liikkeet tunsin rv 22.

Vierailija
19/25 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makasin eilen illalla täysin hiljaa paikallani vajaan tunnin ja kuulostelin kaikkia pieniäkin tuntemuksia tai sisäisiä hipaisuja. Eikä mitään. Ei yhtään mitään. :(

Väkisin alkaa mielikuvitus laukkaamaan vaikka haluankin uskoa että kaikki on hyvin.

Ap, nyt rv 23+0

Vierailija
20/25 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli myös istukka edessä, ja aloin tuntea liikkeitä vasta viikolla 22. Olin myös tosi huolissani, mutta kaikki meni hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi