Apuja. Käykö apteekkiin kuvaton kelakortti?
Ajokortti on kadonnut johonkin ja tarvitsisi tänään käydä reseptilääkkeet hakemassa.
Kommentit (23)
Koskaan multa muuta kysytty kuin kela-korttia, ja kelvannut ilman kuvaa. Eihän kuvallisia enää saa..
Kelakortti käy, kun haet reseptilääkkeet.
Tunnistuksena tietenkään ei, mutta kortilla ja tunnusluvulla maksamalla et tarvitse tunnistusta.
Lääkkeiden hakemiseen käy, kunhan tiedät suunnilleen, minkä lääkkeen haluat. Tietoja lääkityksistäsi ei saa antaa ellei varmistu, että paikalla on potilas itse.
Vierailija kirjoitti:
Hetkinen. Eli käteisellä ei periaatteessa voi maksaa?
Haloo, tietenkin voi maksaa käteisellä. Mistä sä ton keksit ettei vois?
Siis mitä ihmettä. Eihän sen henkilön, kenen nimellä resepti on, tarvitse ensinnäkään itse hakea lääkkeitä. Miksi siis pitäisi olla kuvallinen henkkari?!
Kuka tahansa voi reseptin saajan kelakortilla hakea ne lääkkeet.
Kyllä käy kuvaton kelakortti apteekissa ja ihan voit maksaa myös käteisellä. :)
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeiden hakemiseen käy, kunhan tiedät suunnilleen, minkä lääkkeen haluat. Tietoja lääkityksistäsi ei saa antaa ellei varmistu, että paikalla on potilas itse.
Ei tarvitse olla asiakas itse, voi toisen puolestakin hakea hänen kortillaan lääkkeitä, mutta jonkin verran olisi hyvä tietää, että mitä on hakemassa. Sillä niitäkin tapauksia on joskus, että löytyneellä kelakortilla on koetettu saada "kaikki mahdollinen" siinä toivossa, että joukossa olisi jotain väärinkäyttöön sopivaa.
olen useamman vuoden ajan ostanut losartan nimistä ainetta ja on riittänyt että näyttää kuvatonta kelakorttia. henkilöllisyystodistusta ei ole koskaan kysytty.
Jos lääkkeestä ei saa kela-korvausta, niin sitä kelakorttiakaan ei tarvitse.
Eli mä voisin mennä hakemaan kenen puolesta tahansa jotain kolmiolääkkeitä halutessani? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse olla asiakas itse, voi toisen puolestakin hakea hänen kortillaan lääkkeitä, mutta jonkin verran olisi hyvä tietää, että mitä on hakemassa. Sillä niitäkin tapauksia on joskus, että löytyneellä kelakortilla on koetettu saada "kaikki mahdollinen" siinä toivossa, että joukossa olisi jotain väärinkäyttöön sopivaa.
Enhän mä niin sanonutkaan. Vaan että pitää tietää mitä on hakemassa! Jos ei yhtään tiedä, ei apteekki saa kertoa, eli antaa lääkitystietoja! Se on salassapidettävää asiaa! Mutta eihän se ole salaista, jos hakijalle on selvillä, mitä hän sieltä tarvitsee. Voi ellun kanat, kun te ette tajua mitään.
Vierailija kirjoitti:
Eli mä voisin mennä hakemaan kenen puolesta tahansa jotain kolmiolääkkeitä halutessani? :D
Kyllä, kelakortilla, ja tietämällä minkä lääkkeen otat.
Kyllä käy. Harvalla kait mitään kuvallista kelakorttia on.