Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apuja. Käykö apteekkiin kuvaton kelakortti?

Vierailija
12.05.2016 |

Ajokortti on kadonnut johonkin ja tarvitsisi tänään käydä reseptilääkkeet hakemassa.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli mä voisin mennä hakemaan kenen puolesta tahansa jotain kolmiolääkkeitä halutessani? :D 

Kolmiolääke :D :D Voi hyvä luoja silloin kun olin teini kaikki pikkupölvästit (minä mukaanlukien) kuvittelivat, että se kolmio kertoo jostain lähes huumaavasta vaikutuksesta. Tosiasiassahan kolmio kertoo esimerkiksi haittavaikuksista ajamisen suhteen, joskin monesta muustakin kyllä. 

Vastaus kysymykseesi on siis; jos sinulla on lääkkeen saajan kelakortti, niin kyllä, saan KOLMIOLÄÄKETTÄ :D

Vierailija
22/23 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lääkkeestä ei saa kela-korvausta, niin sitä kelakorttiakaan ei tarvitse.

Tarvitsee, jos ei ole henkilöllisyystodistusta tai sitä viivakoodillista potilasohjetta, jossa on lääkkeen nimi.

Apteekki ei voi antaa e-reseptiltä lääkkeitä, jos vain luettelee sotun. Jos ei satavarmasti tunne henkilöä, siis ei riitä, että naama on tuttu. Näin myös, kun asioioisen puolesta, silloin pitää olla kela-kortti, potilasohje tai muu tunniste (sen toisen henkilön henkilöllisyystodistuskin on kelvannut.) Mutta toisen puolesta asioidessa pitää aina myös tietää itse, mikä lääke otetaan, jos ei ole ns. suostumusta kirjallisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmiolääke on kylläkin ihan yleisnimitys tarkemmin vahdittaville lääkkeille, eli ns. uni- ja huumaavillekin lääkkeille. Apteekki on siis heti tuntosarvet pystyssä, kun haetaan KOLMIOLÄÄKETTÄ :)

t. apteekin täti