Sinä jolla on paljon luppoaikaa töissä, mitä teet työksesi?
Itse olen erään yhdistyksen toiminnanjohtaja. Lähes joka päivä on pari tuntia luppoaikaa enkä keksimällä viitsi keksiä itselleni tekemistä. Kaikkein pahimpia on koulujen loma-ajat kun meidän kenttätoiminta on tauolla, päiviä töissä ei millään meinaa saada kulumaan.
Kommentit (16)
Käy harrastamassa vaikka seksiä.
Siinä kuluu energiaa.
Opettaja. Luppoajalla suunnittelen mitä teen loputtomilla lomillani.
Nykyään en ole työelämässä, mutta aikoinaan olin kaupassa, jossa ei käynyt paljon asiakkaita. Silloin tuntui, kuin olisi jäitä poltellut.
Siivoilin, järjestelin hyllyjä, luin kirjoja ja lehtiä ja milloin mitäkin. Heinäkuussa oli ihan kuollutta.
Ei se kauppa kauan pystyssä ollutkaan, oli vähän huonolla sijainnilla, ei sinne asiakkaat eksyneet.
Tällä hetkellä olen työtön, mutta kun olin vielä töissä niin olin töissä eläinkaupassa.
Laitoshuoltaja, puolet työpäivästä istumista. Mielessä käynyt työpaikan vaihto, muut työkaverit tyytyväisiä kun ei tarvitse tehdä mitään ja palkka juoksee. Itselläni hajoaa pää tekemättömyyteen.
Kehittämisen parissa työskentelen ja luppoaikaa on enemmän kuin riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Laitoshuoltaja, puolet työpäivästä istumista. Mielessä käynyt työpaikan vaihto, muut työkaverit tyytyväisiä kun ei tarvitse tehdä mitään ja palkka juoksee. Itselläni hajoaa pää tekemättömyyteen.
Hae paikkaa päivystykseen. Ei kuule käy aika pitkäksi. Töitä riittää. Etkä ehdi paljoa istumaan. Itse olen yövuoroon lähdössä.
Mikäli todellista lepi-hommaa kaipaat niin papin työ on ehdoton valinta.
Siinä työssä on mahdotonta kuormittua tai väsyä.
Se yks lekurihan veteli sikeitä laakista kun tui töihin ja täällä sillä kehuskeli:)!
Vajaa vuosi sitten olin töissä lastensuojelun sijaishuollon yksikössä. Siellä oli välillä tosi paljon luppoaikaa, yövuorossa saatto leipoa tai katto telkkaria. Jos yksikössä oli vähän nuoria tai moni oli muilla menoilla/kotilomilla niin oli myös välillä jopa tylsää. Toisaalta vastapainoksi sitten taas oli niitä päiviä kun nuoret rieuhu, lähti hatkoille tms ja sai soitella ties minne sosiaalipäivystykseen ja hätäkeskukseen. Että aika vaihtelevaa oli kyllä. Toki aina sinänsä tekemistä riitti esim ruoanlaitto tai siivous jos ei nuorten kanssa riittänyt töitä. Ei ollu ihan mua varten.
Olen kansanedustaja. Meillä töissä jotkut käyttää torkkupeittoakin.
Teollisuudessa, teen vuorotyötä 12 tunnin päiviä. Varsinaiset työtehtävät voisi laskea 30 minuuttiin per päivä. Muu aika katsellaan, seurataan monitoreja ja odotellaan. Selataan nettiä ja jutellaan. Toki jos prosessissa tulee häiriöitä, niin tekemistä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Opettaja. Luppoajalla suunnittelen mitä teen loputtomilla lomillani.
Katkera ja uliseva kommunisti sinä olet etkä opettaja.
Olen Prisman kassamyyjä. Luppoaikaa on jokaisena aamuvuorona kun kauppa aukeaa klo 6 mutta asiakkaita on hyvin vähän. Yksi kassa on silti pakko olla auki, joten istun siellä ja selaan somea. Puhelin on tietysti piiloss sylissä koska somea ei saisi selata työajalla.