Kyllä iskee jo epätoivo, kun katselee mol:n avoimia työpaikkoja
Ei siellä ole mitään mulle sopivaa. Mitä tässä oikein tekee, kun opiskeluihinkaan ei ole enää varaa? Kohta vuoden olen töitä yrittänyt saada ja ihan oikeasti iskee jo epätoivo. Huoh.
Kommentit (171)
No jos pelkästään mollissa ilmoitettuja paikkoja haet, niin saat varmaan hakea vielä pitkään.
Ihmisten pitää jatkossa työllistää itse itsensä, joten perusta yritys. Terveisin Juha Sipilä
Minulla sama ongelma, ja tiedän tuon, mitä 2 sanoo, eli läheskään kaikki työpaikat eivät ole mol-palvelussa. Pitäisi olla aivan valtavat verkostot, että työn haku onnistuisi/helpottuisi.
Minkä alan paikkaa haet? Laita rimaa matalammaksi ja yritä saada joku sijaisuus tai keikkatyö. Esimerkiksi koulut (kysele suoraa reksiltä), päiväkodit (päiväkodin johtaja), hoitotyö (yksikön osastonhoitaja).
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten pitää jatkossa työllistää itse itsensä, joten perusta yritys. Terveisin Juha Sipilä
Been there done that. Ei enää kiitos.
Olen hakenut sijaisuuksia jopa sellaisilta aloilta, joihin ei ole edes koulutusta. Ja katselen kyllä muualtakin kuin vain mollin sivuilta. Sen nyt vain laitoin tähän, kun juuri niiltä sivuilta taas tulin ja ahdistus iski.
ap.
Ei mitään? Eikö lähes kuka tahansa voi hakea vaikka kahvilaan ja tyyliin Gigantin asiakaspalveluun?
Justiinsa maanantaina Clarionilla oli rekrytointitapahtuma, palkkaavat 230 ihmistä uusiin hotelleihin. Etkö hakenut?
Amiksissa on iltaopintoina kaiken maailman tutkintoja vartiasta markkinointiviestintään, hae sinne? Jos on iltaopintoina?
Miksi ei ole varaa opiskella? Minäkin opiskelin kahden lapsen äitinä, omakotitalovelallisena ja todella surkeapalkkaisen miehen vaimona 5 vuotta yliopistossa. Nyt on sellainen ammatti, että mol.fi:stä löytyy iso kasa työpaikkoja oikeastaan aina, ja päteviä hakijoita on todella vähän. Eli töitä on tarjolla paljon. Kannattaa opiskella, jos oma ala ei työllistä ja jos osaamista oman alan ulkopuolelta ei ole. Kyllä mun opiskeluvuodet meillekin oli välillä aikamoista penninlaskentaa ja kuukaudesa tosieen selviytymistä, mutta sanoisin että se palkitaan nyt.
Mites työkokeilu? Pääset töihin, CVseen täytettä ja pieni mahdollisuus jatkoon. Rahanmäärä mitä saat ei vähene.
Oletko hakenut harjoittelupaikkoja? Toki palkka yleensä vaan 500-1600, mutta olispa työ.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään? Eikö lähes kuka tahansa voi hakea vaikka kahvilaan ja tyyliin Gigantin asiakaspalveluun?
Hakea voi mihin tahansa, eri asia on, onko työnantajan mielestä uskottava haussaan. Eikä niitäkään paikkoja ole paljon.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei ole varaa opiskella? Minäkin opiskelin kahden lapsen äitinä, omakotitalovelallisena ja todella surkeapalkkaisen miehen vaimona 5 vuotta yliopistossa. Nyt on sellainen ammatti, että mol.fi:stä löytyy iso kasa työpaikkoja oikeastaan aina, ja päteviä hakijoita on todella vähän. Eli töitä on tarjolla paljon. Kannattaa opiskella, jos oma ala ei työllistä ja jos osaamista oman alan ulkopuolelta ei ole. Kyllä mun opiskeluvuodet meillekin oli välillä aikamoista penninlaskentaa ja kuukaudesa tosieen selviytymistä, mutta sanoisin että se palkitaan nyt.
Olisiko vaikka siksi, että opintotukikuukaudet on jo käytetty eli jos lähdet opiskelemaan uuden ammatin niin voit unohtaa opintotuen?
Vierailija kirjoitti:
Mites työkokeilu? Pääset töihin, CVseen täytettä ja pieni mahdollisuus jatkoon. Rahanmäärä mitä saat ei vähene.
Työstä pitää saada oikea palkka. Työkokeilu ei ole vaihtoehto.
No jaa. Aika paljon näytti olevan paikkoja auki erilaisiin perustason asiakaspalvelutehtäviin, myyntityöhön, siivoukseen ja muihinkin tehtäviin, joissa ei koulutusta juuri tarvita. On sitten eri asia, jos esim. fyysiset tai henkiset rajoitteet tulevat vastaan. Jos sellaisia ei ole, ovat rajoitteet ilmeisesti vain henkilön mieltymyksistä johtuvia.
Ootko ulkomailta hakenut? Vaikka ihan vaan vuoden pesti.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ala?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työstä pitää saada oikea palkka. Työkokeilu ei ole vaihtoehto.
Älä viiti. Miksi maata kotona kun on mahdollisuus kartuttaa työkokenusta?
Työkokeilut ovat väliaikaisia ratkaisuja, paljon helpompaa hakea työtä, kun on joku työ jo meneillään.
Vierailija kirjoitti:
Mä juuri opiskelin uuden, jo toisen ammatin. Valmistuin vuosi sitten ja siitä asti olen ollut työttömänä. Tässä välissä miehellä vaihtui työpaikka ja tulot tippui merkittävästi. Ei vaan ole varaa opiskella. Meillä on neljä lasta ja pitäisi varmaan talo myydä, kun nyt jo tekee tiukkaa...
Mutta kaikella järjellä ajateltuna, olisi varmaan ihan pakko joku uusi tutkinto hankkia ja toivoa, että opiskelujen aikana saa niin hyvän työharjoittelupaikan, että pääsisi sitä kautta töihin. Ihan käsittämättömän vaikeaa saada töitä ilman kokemusta! En olisi ikinä uskonut, että kaikki riippuu lähes vain ja ainoastaan siitä.
ap.
Katsos kun ne paikat ovat piilossa ja ehkä työnhakutaidoissasi on vikaa? Näin ajattelevat ainakin monet ihmiset...