Suomessa ei kannata olla vuokranantaja
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001176253.html
Eli vuokralainen voi jättää maksamatta vuokransa, lähteä asunnosta ja antaa avaimen toisille henkilöille? Mutta ei ole mistään vastuussa?
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vuokranantaja on kuulemma itse ollut mukana hajottamassa kämppää raivoissaan ja sitten vaatii korvausta siivoamisesta ja vahingoista jota ei pystytty totistamaan.
Opettele kirjoittamaan kunnolla tai lähde pois täältä!
Vierailija kirjoitti:
Mikä tässä muka on ongelmana?
Ai että ei maksa vuokraansa ja sitten hajoittaa asunnon?
Vierailija kirjoitti:
Asiaan liittyvä lainsäädäntö pitäisi pikimmiten ajantasaistaa. Tällä hetkellä vuokranantajalla on liian suuri vastuu vuokralaisesta. Itse kun tutkin asioita olin yllättynyt siitä kuinka juridisesti tiukka tilanne saattaisi pahimmillaan olla. Eli voisin jopa joutua korvaamaan vuokralaiselle muuttokustannukset jos irtisanoisin vuokrasopimuksen tietyn ajan jälkeen. Ymmärrän kyllä että mielivaltaiset sopimuksenpurut on syytä estää, mutta kun tässä tapauksessa koin että minulla ei olisi ollut juuri mitään oikeuksia, vain vastuita, tulin siihen tulokseen että en sitten vuokrannut kellekään :/
Että näin.
Vuokranantajalla ei käytännössä ole mitään vastuuta mistään.
Edes hometalosta vuokranantaja ei joudu vastuuseen.
Asunnon voi myös polttaa ja vedota mielenhäiriöön. Sitten ei joudu korvaamaan vihngosta kuin korkeintaan muutaman sataeuroa, jos haluaa. Mikää pakko ei ole korvata mitään. Vuokranantajalle sadantonnin tappio. Näin oikeus päätti. Nyt siis jokaisella vuokralaisella on oikeus tuhota asunto ja vuokranantajan on vain tyydyttävä tappioonsa.
mitäs olet vuokranantaja, ei siihen kukaan ole pakottanut, ihan vapaaehtoista
Kukaan normaalilla järjellä varustettu ei tee tuommoista tuhoa.
Vierailija kirjoitti:
Hahahaha!
Ihan oikein teille kuppaisille kapitalistisijoille!!
Ole narkki hiljaa !
Vuokranantajilla ei ole vastuuta tässä maassa. Keskimääräinen vuokrakäppä ei ole edes ihmiselle sopiva elinpaikka. Niin huonossa kunnossa ne on.
Lait on vaan tehty suojelemaan vuokranantajia. Edes ylikuumista asunnoista vuokranantaja ei joudu vastuuseen.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla mahdollista, ettei vuokralainen joutunut korvaamaan tuhoja. Mitäs oli antanut avaimia ties kelle. Hänen vikansa minusta.
Kuka hullu uskaltaa antaa vuokralle kenellekään sossun asiakkaalle? Pakko yrittää ottaa asukkaaksi kunnollinen, kun tuhoista ei saa korvausta.
Meillä on ollu asunto vuokralla ihan kokonaan sossun elätillä. Ei mitään valittamista verrattuna yhden firman pikkupomoon, joka rikkoi ovia yms.
Suomi on maailman sosialistisin valtio. Ay-liike, työnantajat, isot organisaatiot vuokraavat asuntoja kalliilla vuokralla, mutta eivät maksa veroja saamistaan vuokratuloista. Tuotot maksetaan emoyhtiölle, joka maksaa verottomat osingot sille. Veronmaksajat kyllä sitten maksanat asumistuet noista asunnoista.
Yksityisen vuokranantajan asema ei ole hyvä. Ainoa turva on etsiä kunnon vuokralainen. Entinen pomoni vuokrasi Helsingin keskustasta asunnon johtajalle tai "johtajalle". Ei maksanut vuoteen vuokriaan.
Huono rpovo