Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko teillä euroissa on kuntoutustuki jota haetaan kun Kelan 300 sairauspäivää ohi?

Vierailija
11.05.2016 |

Nyt saan sairauspäivärahaa noin 900e/kk ja huolettaa tulenko pärjäämään tuolla kuntoutustuella, millainenhan summa se mahtaa olla? Paljonko teillä on/on ollut?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä sama tilanne edessä ja kiinostaisi kanssa et mitä tulee olemaan noin.

Vierailija
2/47 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minimi ainakin on 635€ tai jotain sinne päin, + takuueläke n. 130€

Vierailija
4/47 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se summa, jonka saisitte eläkkeenä tällä hetkellä.

Vierailija
5/47 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siis onko pienempi summa kuin tyttömyystuki ja asumistuki? ne nettona noin 740e

Vierailija
6/47 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

siis onko pienempi summa kuin tyttömyystuki ja asumistuki? ne nettona noin 740e

Jos olet kuntoutustuella saat eläkkeensaajan asumistukea mikä on aika plajon enemmän kuin yleinen asumistuki.

Vierailija
7/47 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 21-vuotias ja työkokemusta kaksi vuotta joten summa jonka saisin eläkkeellä on yhtä tyhjän kanssa . -ap

Vierailija
8/47 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 21-vuotias ja työkokemusta kaksi vuotta joten summa jonka saisin eläkkeellä on yhtä tyhjän kanssa . -ap

Ja eläkkeessä otetaan huomioon työt vasta kun olet täyttänyt 23v.

Vierailija
9/47 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntoutustuki on mulla noin 500€ ja siihen päälle tulee vielä takuueläke noin 200€.

Vierailija
10/47 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tehnyt palkkatöitä ja kuntoutustukeni Kelalta on 640 e + takuueläke 130 e. Sitten saa myös eläkkeensaajan asumistukea joka kattaa suuremman osan vuokrasta kuin muut asumistuet.

Vierailija
11/47 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eikö tuo pykälä ole vanhentunut?

Vierailija
12/47 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

!!! Mitä helvettiä.. Mistä te noin suuria rahoja saatte? Itse olen ollut saikulla vuoden ja tuskin edes 500€ saan!!

Vierailija
13/47 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tehnyt palkkatöitä ja kuntoutustukeni Kelalta on 640 e + takuueläke 130 e. Sitten saa myös eläkkeensaajan asumistukea joka kattaa suuremman osan vuokrasta kuin muut asumistuet.

paljonko sinun asumistuki on? minun vuokra on 560 euroa.. että jääkö summa silti pienemmäksi kuin työttömuuskorvaus nettona sen 740e..

Vierailija
14/47 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

!!! Mitä helvettiä.. Mistä te noin suuria rahoja saatte? Itse olen ollut saikulla vuoden ja tuskin edes 500€ saan!!

mikä raha kyseessä? sairauspäiväraha perustuu palkkatuloon siksi itse saan 900e/kk. asun yksin ja vuokra 560e. -ap

Vierailija
15/47 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai jaa, en tiedä. Olen ollut sairaseläkkeellä 14v.  Mun työhistoria laskettiin vasta yli 23 vuotta täytettyäni, vaikka olin ollut työelämässä 17 vuotiaasta.

Vierailija
16/47 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

paljonko sinun asumistuki on? minun vuokra on 560 euroa.. että jääkö summa silti pienemmäksi kuin työttömuuskorvaus nettona sen 740e..

Vuokra on 516 e vesimaksun kanssa ja saan asumistukea n. 380 e, eli jää itse maksettavaksi vain 136 e vuokrasta.

Vierailija
17/47 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai jaa, en tiedä. Olen ollut sairaseläkkeellä 14v.  Mun työhistoria laskettiin vasta yli 23 vuotta täytettyäni, vaikka olin ollut työelämässä 17 vuotiaasta.

nykyään käsittääkseni aletaan laskemaan jo 18-vuotiaasta

Vierailija
18/47 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeensaajan asumistuen voit laskea Kelan laskurilla btw.

Vierailija
19/47 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on se tilanne et varmaan kelan sairauspäivärahat loppuu. En tiedä saanko mitään tukea, tuskin kun mies tienaa noin 45000 vuodessa eikä oo vuokraakaan vaan lainarahalla asunto. Harmittaa, antaisin mitä vaan et pääsisin takaisin työelämään mukaan!

Vierailija
20/47 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on se tilanne et varmaan kelan sairauspäivärahat loppuu. En tiedä saanko mitään tukea, tuskin kun mies tienaa noin 45000 vuodessa eikä oo vuokraakaan vaan lainarahalla asunto. Harmittaa, antaisin mitä vaan et pääsisin takaisin työelämään mukaan!

Kun sun sairaspäivärahat loppuu etkä saa eläkettä etkä pysty töihin, niin rahaa halutessasi ilmottaudu työttömäksi. Saat työmarkkinatukea. Toki, jos haet eläkettä ja se myönnetään takautuvasti, maksat työmarkkinatuen takaisin.