Paljonko teillä euroissa on kuntoutustuki jota haetaan kun Kelan 300 sairauspäivää ohi?
Nyt saan sairauspäivärahaa noin 900e/kk ja huolettaa tulenko pärjäämään tuolla kuntoutustuella, millainenhan summa se mahtaa olla? Paljonko teillä on/on ollut?
Kommentit (47)
Kuntoutusrahahan on eri asia kuin kuntoutustuki, eli määrä-aikainen eläke. Kelan sivuilta ei löydy oikein selvästi saako kuntoutustuen päälle takuueläkettä, sanotaan vain että "määrä on sama kuin työkyvyttömyyseläkkeessä"?
Muuten kyllä työkyvyttömyyseläkkeellä oleva saa takuueläkettä jos eläkkeiden summa jää alle takuueläkkeen, ja eläkkeensaajan asumistukea, vaikkei vanhuuseläkeiässä olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuntoutusrahahan on eri asia kuin kuntoutustuki, eli määrä-aikainen eläke. Kelan sivuilta ei löydy oikein selvästi saako kuntoutustuen päälle takuueläkettä, sanotaan vain että "määrä on sama kuin työkyvyttömyyseläkkeessä"?
Muuten kyllä työkyvyttömyyseläkkeellä oleva saa takuueläkettä jos eläkkeiden summa jää alle takuueläkkeen, ja eläkkeensaajan asumistukea, vaikkei vanhuuseläkeiässä olekaan.
Mä kyllä saan takuueläkkeen ja eläkkeen saajan asumistuen ja oon kuntoutuksessa. Mulle kyllä maksetaan kuntoutustuki eläkkeenä. Ainakin niin lukee verkkopankissa. Sairaseläkkeellä en silti ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten kyllä työkyvyttömyyseläkkeellä oleva saa takuueläkettä jos eläkkeiden summa jää alle takuueläkkeen, ja eläkkeensaajan asumistukea, vaikkei vanhuuseläkeiässä olekaan.Mä kyllä saan takuueläkkeen ja eläkkeen saajan asumistuen ja oon kuntoutuksessa. Mulle kyllä maksetaan kuntoutustuki eläkkeenä. Ainakin niin lukee verkkopankissa. Sairaseläkkeellä en silti ole.
Mutta eihän terve voi saada kuntoutustukea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten kyllä työkyvyttömyyseläkkeellä oleva saa takuueläkettä jos eläkkeiden summa jää alle takuueläkkeen, ja eläkkeensaajan asumistukea, vaikkei vanhuuseläkeiässä olekaan.Mä kyllä saan takuueläkkeen ja eläkkeen saajan asumistuen ja oon kuntoutuksessa. Mulle kyllä maksetaan kuntoutustuki eläkkeenä. Ainakin niin lukee verkkopankissa. Sairaseläkkeellä en silti ole.
Mutta eihän terve voi saada kuntoutustukea?
Ei voi. Pitää olla lääkäriltä lausunnot sairauden tilasta.
Moi!
Minulla sairaspäiväraha oli joskus noin 1800€ brutto ja nykyään kuntoutustuki noin 1300€ bruttona. Lisäksi toisinaan kun kykenen, teen töitä 1-1,5pv/viikko eli noin 4-6pv/kk ja siitä tulee lisää aikalailla 700€ brutto/kk
Terveisin Krisse
!