Paljonko teillä euroissa on kuntoutustuki jota haetaan kun Kelan 300 sairauspäivää ohi?
Nyt saan sairauspäivärahaa noin 900e/kk ja huolettaa tulenko pärjäämään tuolla kuntoutustuella, millainenhan summa se mahtaa olla? Paljonko teillä on/on ollut?
Kommentit (47)
Kuntoutustuki on pienempi kuin sairauspäiväraha. Mulla 1700€ bruttona, 1450€ netto
Ymmärtäkää nyt, että jos olette olleet työelämässä niin työvuosien määrä vaikuttaa rahamäärään. Jos ei ole ollut palkkatöissä, niin sitten saa sen minimin.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtäkää nyt, että jos olette olleet työelämässä niin työvuosien määrä vaikuttaa rahamäärään. Jos ei ole ollut palkkatöissä, niin sitten saa sen minimin.
ymmärärn kyllä mutta mikä se minimi on?
Vierailija kirjoitti:
Kuntoutustuki on pienempi kuin sairauspäiväraha. Mulla 1700€ bruttona, 1450€ netto
Miksi alapeukutatte??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ymmärärn kyllä mutta mikä se minimi on?
Minimi mainittiin jo ekalla sivulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukutatte??
Tätä minäkin ihmettelen. 35v tuli työelämässä täyteen joten ihan on perse ruvella tienattua rahaa.
ed.
Minun kuntoutustukeni on noin 380 euroa kuussa. Viime vuonna summa oli noin 420 euroa. Muuta en saa. Onneksi on mies samassa taloudessa, hän painaa kahta työtä niin pärjätään.
Vierailija kirjoitti:
Minun kuntoutustukeni on noin 380 euroa kuussa. Viime vuonna summa oli noin 420 euroa. Muuta en saa. Onneksi on mies samassa taloudessa, hän painaa kahta työtä niin pärjätään.
miksi se laski? mikset saa minimiä sitä aiemmin mainittua 600e? asumistuen pois jäämisen ymmärtää kun mies tienaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miksi se laski? mikset saa minimiä sitä aiemmin mainittua 600e? asumistuen pois jäämisen ymmärtää kun mies tienaa
En tiedä minkä takia on noin vähän enkä sitä miksi summa laski viime vuodesta, ei ollut erityisiä perusteluja päätöskirjeessä. Kaikki tahot joiden kanssa olen kuntoutustuestani puhunut ovat nyökytelleet että oikein menee ja luulin tähän asti saavani sen minkä muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Oisko tämä kuitenkin joku osakuntoutustuki tai joku kuntoutusraha kuitenkin? Ja takuueläkkeen osuuskinhan pitää vissiin erikseen hakea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisko tämä kuitenkin joku osakuntoutustuki tai joku kuntoutusraha kuitenkin? Ja takuueläkkeen osuuskinhan pitää vissiin erikseen hakea?
Ei, kuntoutustuki se on. Sairauspäivärahaa tuli 300 päivää täyteen, hain kuntoutustukea vuodeksi ja se myönnettiin, nyt tarvitsin lisää jatkoa ja lääkärini pisti jatkohakemuksen menemään, taas myönnettiin kuntoutustukea puoli vuotta eteenpäin ja summa oli pienempi kuin viime pätkällä. Missään kohtaa ei ole tullut ilmi että kohdallani olisi tuen suhteen jotain ongelmaa tai erityistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, kuntoutustuki se on. Sairauspäivärahaa tuli 300 päivää täyteen, hain kuntoutustuke
a vuodeksi ja se myönnettiin, nyt tarvitsin lisää jatkoa ja lääkärini pisti jatkohakemuksen menemään, taas myönnettiin kuntoutustukea puoli vuotta eteenpäin ja summa oli pienempi kuin viime pätkällä. Missään kohtaa ei ole tullut ilmi että kohdallani olisi tuen suhteen jotain ongelmaa tai erityistä.
Takuueläke turvaa Suomessa asuvalle henkilölle vähimmäiseläkkeen (766,85 e/kk).
Oletko sä käynyt ihan kelalla kysymässä perusteet miksi et saa? Ja hakenut sitä takuueläkettä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, kuntoutustuki se on. Sairauspäivärahaa tuli 300 päivää täyteen, hain kuntoutustuke
a vuodeksi ja se myönnettiin, nyt tarvitsin lisää jatkoa ja lääkärini pisti jatkohakemuksen menemään, taas myönnettiin kuntoutustukea puoli vuotta eteenpäin ja summa oli pienempi kuin viime pätkällä. Missään kohtaa ei ole tullut ilmi että kohdallani olisi tuen suhteen jotain ongelmaa tai erityistä.Takuueläke turvaa Suomessa asuvalle henkilölle vähimmäiseläkkeen (766,85 e/kk).
Oletko sä käynyt ihan kelalla kysymässä perusteet miksi et saa? Ja hakenut sitä takuueläkettä?
En ole käynyt Kelassa enkä tietääkseni hakenut mitään takuueläkettä, tuollaisesta en muista olleen puhettakaan. En hakenut kuntoutustukea yksin, vaan hoitotaho apunani jotta kaikki menisi oikein. Nyt kyllä vaivaa ihan pirusti tämä asia. Olin tyytyväinen kun kuntoutustuki taas myönnettiin ja kaiken piti olla kunnossa.
Kuntoutustukea 1430 € netto, työhistoriaa toki takana
voi luoja kuka näitä alapeukuttaa
Vierailija kirjoitti:
voi luoja kuka näitä alapeukuttaa
Joku jonka mielestä kaikki, jotka ei käy töissä on alinta kastia. Ihan niin kuin ihminen huvikseen sairastuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
a vuodeksi ja se myönnettiin, nyt tarvitsin lisää jatkoa ja lääkärini pisti jatkohakemuksen menemään, taas myönnettiin kuntoutustukea puoli vuotta eteenpäin ja summa oli pienempi kuin viime pätkällä. Missään kohtaa ei ole tullut ilmi että kohdallani olisi tuen suhteen jotain ongelmaa tai erityistä.Takuueläke turvaa Suomessa asuvalle henkilölle vähimmäiseläkkeen (766,85 e/kk).
Oletko sä käynyt ihan kelalla kysymässä perusteet miksi et saa? Ja hakenut sitä takuueläkettä?En ole käynyt Kelassa enkä tietääkseni hakenut mitään takuueläkettä, tuollaisesta en muista olleen puhettakaan. En hakenut kuntoutustukea yksin, vaan hoitotaho apunani jotta kaikki menisi oikein. Nyt kyllä vaivaa ihan pirusti tämä asia. Olin tyytyväinen kun kuntoutustuki taas myönnettiin ja kaiken piti olla kunnossa.
Eikös tuo takuueläke ole vasta kun vanhuuseläkkeen ikäraja on saavutettu? Ei siis kuulu kuntoutustuella (ennen normi eläkeikää) olevalle työikäiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sä käynyt ihan kelalla kysymässä perusteet miksi et saa? Ja hakenut sitä takuueläkettä?En ole käynyt Kelassa enkä tietääkseni hakenut mitään takuueläkettä, tuollaisesta en muista olleen puhettakaan. En hakenut kuntoutustukea yksin, vaan hoitotaho apunani jotta kaikki menisi oikein. Nyt kyllä vaivaa ihan pirusti tämä asia. Olin tyytyväinen kun kuntoutustuki taas myönnettiin ja kaiken piti olla kunnossa.
Eikös tuo takuueläke ole vasta kun vanhuuseläkkeen ikäraja on saavutettu? Ei siis kuulu kuntoutustuella (ennen normi eläkeikää) olevalle työikäiselle.
Onko täällä ollut siis väärää tietoa, apua.. Eli kyseessä on kuntoutusraha/kuntoutustuki ilmeisesti about puoleksi vuodeksi kerrallaan mistä pitäisi kuukausikohtainen rahamäärä saada selville.. Koskeekohan tätä sitten se jonkun aiemmin mainitsema eläkkeen saajan korotettu asumistukikaan?
Pykälä on vanhentunut jo vuosia sitten. Nyt eläke alkaa karttumaan heti, kun aloittaa työt. Minäkin tosin kuulun niihin, joilla on vielä tuo vanha sääntö. Aloitin työt 17-vuotiaana ja monta vuotta meni hukkaan.