Mies 29v + 2v miettii; onko tämä kaksinaismoralismia?
Tämä on nyt vain tällainen hypoteesi, joten älkää väittäkö että tämä on juuri minun ajatukseni, vaan kertokaa menevätkö asiat näin vai ei.
Eli miehen pitää välttää äänen korottamista, äkillisiä liikkeitä, seksiin viittaavia puheita ja eleitä, tuijottamista ja jopa samaa matkaa kävelemistä naisen kanssa varsinkin hämärän aikaan. Miehellä ei ole oikeutta loukkaantua tästä tai haluta mitään erityistä tunnustusta siitä, että hän ei katkeroidu tästä, kun taas esim.etnisillä vähemmistöillä on oikeus katkeroitua ja marmattaa siitä jos heitä pidetään pelottavina ja vältellään.
Naisilla on sen sijaan oikeus kertoa siitä miten heitä pelottaa ja miten rankkaa heillä on JOS mies ei vältä noita yllä mainittuja asioita naisen mieliksi.
Naisen oikeutettu pelko siis perustuu miehen suurempiin voimiin, nopeuteen ja ulottuvuuteen jne.
Sitten taas työelämässä, erilaisissa talkoissa ja arkielämässä on sallittua nakittaa miehille raskaampia ja vaarallisempia töitä kuin naisille mutta naisen ja miehen kuuluu saada samaa palkkaa, vaikka mies tekisi samat hommat nopeammin, voisi työskennellä kumpaa sukupuolta edustavan parin kanssa tahansa parina tai ryhmänä ja ehkä jopa tekee sellaisia asioita, joista naisilla on lupa kieltäytyä kokonaan.
Kaiken järjen mukaan tuo naisten kadulla pelkäämä voimakkuus, nopeus, ulottuvuus, kestävyys ja muu tehokkuus tekee miehestä myös potentiaalisesti tehokkaamman työntekijän vaikka kokkina, siivoojana, vartijana tai hoitajana mutta vaikka asia jotenkin huomioitaisiin hiljaisuudessa ja miehelle nakitettaisiin raskaampia hommia, miehen ei kuulu kuitenkaan katkeroitua tästä tai haluta mitään tunnustusta tai parempaa palkkaa.
Öööh, mitä mä juuri luin? McGyver? rly? Sama sarja, missä päähenkilö pelasti ydinvoimalan (tms.) parilla suklaapatukalla?
Ymmärrän mitä yrität sanoa, siis miesten tulisi tehdä raskaimmat työt samalla kuin heihin suhtaudutaan epäilevämmin kuin naisiin.
En ole mikään naisasianainen, mutta mitenköhän naisten suhtautumiseen vaikuttaa se, että saa olla aina varoillaan kun vähintään puolet maailman ihmisistä on fyysisesti voimakkaampia?
On myös rasittavaa, kun miehet valittavat, että nainen lähettää vääränlaisia viestejä, jos on vain perusmukava miehelle, kun tämä tulee juttelemaan. Monesti on 40v. miehet sanoneet minulle näin, kun olen kuunnellut heidän tylsiä juttujaan esim. tunnin ja esim. junassa. Tässä tapauksessa ystävällinen, mutta vastahakoinen osallistumiseni keskusteluun on antanut heille ilmeisesti viitteitä jostain muusta. Miten se vaikuttaa minun mielenterveyteeni kun tuplasti minua vanhemmat miehet rupeavat lähentelemään, erittäin häiritsevästi vihjaillen, esimerkiksi? Tämä alkoi jo 14 vuotiaana.
Koen oloni nykyään turvattomammaksi kuin ennen, joten ilmeisesti se vaikuttaa mielenterveyteeni jotenkin? Melkein kaikki naiset saavat kuulla tälläisiä perusturvallisuutta nakertavia kommentteja miehiltä teini-ikäisestä lähtien.
Miten sinä kokisit esim. sen, että 50 v. puolituttu nainen, jota olet pitänyt mukavana ja turvallisena aikuisena, tulisi kysymään sinulta 14 vuotiaana kuinka pitkä pippelisi on?
Itse en koe käyttäytyväni eri tavalla eri sukupuolia kohtaan ns. turvallisessa tilanteessa. Jos joku tulee kysymään tietä, pyytämään apua tai muuten vaan juttelemaan, on ihan sama mikä sukupuoli on.
Mutta jos joku iltalenkillä ollessani lähestyy minua, otan huomioon, kuinka voimakas tämä lähestyjä on suhteessa minuun. Lapsi ei voi tuottaa minulle uhkaa missään tilanteessa, mutta lähes jokainen mies on minua voimakkaampi. Koska ihmiselläkin on eläinperäiset vaistot, toimin tälläisessä tilanteessa omaksi parhaakseni, eli yritän välttää yhteenottoa parhaani mukaan. Vaikka se iltakulkija vain lopulta kysyisi tietä.