En siedä lapsia, olenko poikkeava?
Niissä ei ole mitään söpöä. Jos olette eri mieltä, puolustelkaa sitten. Selittäkää mikä tekee teidän pikku Maijoista ja Yrjänistä niin ihkusöpöjä. Miksi halusitte lapsen? Ettekö ikinä mieti että mitä ihmettä nyt tulikaan tehtyä? Kuinka moni on halunnut lapsen vain siksi että saisi siitä "oman kuvajaisensa"? Mikä saa teidät jaksamaan lasten kanssa?
"En pidä lasten äänistä. En siitä kimeästä puheesta, kirkuvasta naurusta.
En pidä lasten suorapuheisuudesta. En näe mitään huvittavaa lapsessa, joka kovaan ääneen kailottaa "Tolla sedällä on iso maha"
En pidä lasten kyvyttömyydestä ottaa toiset huomioon.
En pidä lasten itsekkyydestä enkä kärsimättömyydestä. Kaikki on saatava ja kaikki on saatava HETI. Jos ei saada, huudetaan lainkaan ajattelematta muita huutoa kuuntelemaan joutuvia.
En pidä jatkuvista kysymyksistä joiden vastauksia lapsi ei kuitenkaan ymmärrä.
En pidä lasten moraalittomuudesta, tavasta valehdella pelastaakseen oma nahkansa, saadakseen haluamansa asiat ja välttyäkseen epämiellyttäviltä asioilta.
En pidä lasten kyvyttömyydestä ymmärtää tekojensa ja sanojensa seurauksia.
En pidä lasten huumorista. Eläinten kiusaaminen tai se että toiseen sattuu ei ole hauskaa.
En pidä lasten itsekeskeisyydestä, myös minulla on oikeus elää tässä maailmassa ilman että lapset olettavat minun olevan olemassa vain heitä palvellakseni."
En pidä lasten aiheuttamasta melusaasteesta varsinkaan kerrostalossa.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Et ole poikkeus. Minäkin inhoan lapsia.
Miksi inhoat kokonaista ihmisryhmää? Uskomatonta.
En muutenkaan tajua ihmisiä jotka julistavat inhoaan. Vastenmielistä.
Yrittäkää joskus olla positiivisia.
Jännä kun tuollaisesta pitää tulla VAUVAPALSTALLE mesoomaan.
Oot niin läpinäkyvä.
Jos otsikossa lukisi lasten sijasta vaikka mamut, tai läskit, niin keskustelu olisi jo poistettu
Ai Heluna tunnetaankin tänään Raijana
Nyt mammat pahoitti mielensä kun kaikki ei pidä teidän persehedelmistänne. :D
Vierailija kirjoitti:
Raija kirjoitti:
Niissä ei ole mitään söpöä. Jos olette eri mieltä, puolustelkaa sitten. Selittäkää mikä tekee teidän pikku Maijoista ja Yrjänistä niin ihkusöpöjä. Miksi halusitte lapsen? Ettekö ikinä mieti että mitä ihmettä nyt tulikaan tehtyä? Kuinka moni on halunnut lapsen vain siksi että saisi siitä "oman kuvajaisensa"? Mikä saa teidät jaksamaan lasten kanssa?
"En pidä lasten äänistä. En siitä kimeästä puheesta, kirkuvasta naurusta.
En pidä lasten suorapuheisuudesta. En näe mitään huvittavaa lapsessa, joka kovaan ääneen kailottaa "Tolla sedällä on iso maha"
En pidä lasten kyvyttömyydestä ottaa toiset huomioon.
En pidä lasten itsekkyydestä enkä kärsimättömyydestä. Kaikki on saatava ja kaikki on saatava HETI. Jos ei saada, huudetaan lainkaan ajattelematta muita huutoa kuuntelemaan joutuvia.
En pidä jatkuvista kysymyksistä joiden vastauksia lapsi ei kuitenkaan ymmärrä.
En pidä lasten moraalittomuudesta, tavasta valehdella pelastaakseen oma nahkansa, saadakseen haluamansa asiat ja välttyäkseen epämiellyttäviltä asioilta.
En pidä lasten kyvyttömyydestä ymmärtää tekojensa ja sanojensa seurauksia.
En pidä lasten huumorista. Eläinten kiusaaminen tai se että toiseen sattuu ei ole hauskaa.
En pidä lasten itsekeskeisyydestä, myös minulla on oikeus elää tässä maailmassa ilman että lapset olettavat minun olevan olemassa vain heitä palvellakseni."
En pidä lasten aiheuttamasta melusaasteesta varsinkaan kerrostalossa.
Oletko siis itse ollut ylläkuvatun kaltainen lapsi? Eläinten kiusaaminen, moraalittomuus, itsekkyys eivät kuulu "normaalin" lapsen käytökseen. Paitsi "vauvaikäisten", mutta heitä tuskin tarkoitit?
En ole ollut, mutta mediasta ja lähipiiristä olen vastaavanlaisia tietoja lapsista saanut.
Itse omilla silmillä todistanut kun pikkukoltiaiset olivat tappaneet siilen tiputtamalla sen päälle tiileskiiven ja virtsaamassa vielä siili rukan elottoman ruumiin päälle. Se osoittaa selvää julmuutta viattomia luontokappaleita kohtaan! Huusin ikkunasta pojille heitä sieltä katseltuani ja he lähtivät naureskellen tiehensä seuraavat konnuudet mielessään.. :(
Vierailija kirjoitti:
En minäkään pidä! En ole koskaan pitänyt. Paitsi nyt omistani!
T. 4:n äiti
Mites lasten kaverit? Kai lapsesi saavat hyvillä mielin tuoda kotiin omanikäisiä ystäviä ilman, että tarvii pelätä mutsin inhoavaa katsetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäkää joskus olla positiivisia.
Ai pitäisikö kaikkien pitää teidän rääkyvistä äpäröistä? Saan vihata mitä ihmisryhmää tahansa.
Miksi (ilmeisesti äidit) tulevat tänne heti hyökkäävällä asenteella, jos aloittaja asiallisesti tahtoo keskustella siitä, ettei ole kiinnostunut lapsista ja haluaisi kai koota tänne muita samanhenkisiä jutustelemaan? Ihan yhtälailla kun täällä äidit kirjoittelee lapsukaisistaan, on lapsettomilla myöskin oikeus jutella. Te jotka olette lapsukaisenne tehneet ja oman polkunne valinneet, voitte jättää tämän ketjun huomioimatta jos alkaa verenpaine aiheesta nousemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäkää joskus olla positiivisia.Ai pitäisikö kaikkien pitää teidän rääkyvistä äpäröistä? Saan vihata mitä ihmisryhmää tahansa.
Mielestäni jokaisella on oikeus inhota jotain, vihata on ehkä vähän liian voimakas sana.
Mutta saisinko kuulla perustelusi tähän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään pidä! En ole koskaan pitänyt. Paitsi nyt omistani!
T. 4:n äitiMites lasten kaverit? Kai lapsesi saavat hyvillä mielin tuoda kotiin omanikäisiä ystäviä ilman, että tarvii pelätä mutsin inhoavaa katsetta?
Tottakai kaverit saavat tulla meille. Osaan kyllä käyttäytyä :)
Joskus psykologian opinnoissani proffa puhui luennolla lapsivihamielisyydestä persoonallisuuden piirteenä. Siihen liittyi jotain psyyken defenssiivistä ulottuvuutta, yksilön oman lapsuuden ja itsen hyväksymiseen liittyen.... En muista tarkkaan mutta ihan on tutkittu ja teorisoitu kompleksi tämä.
Se ettei siedä ja ymmärrä lasten kasvun keskeneräisyyttä on kyllä mielestäni suurinta empatiakyvyttömyyttä ihmisellä. Ja aika keskenkasvuista jopa voisi sanoa.
Tukistaminen ja kunnon selkäsauna riiviöille kuten ennen vanhaan tehtiin, oppisi nuoriso tavoille! Minäkin muistan saaneeni tukkapöllyä kun jotain tuhmaa tein, enkä toiste tehnyt.
Koivunherra kunniaan! Kaapin paikka tulee näyttää jo hyvissä ajoin, muuten lapsista kasvaa pullamössöä!
Hei Erkki,
olen kanssasi samaa mieltä! Kyllä nykyajan lapsia kohdellaan liian silkkisin hansikkain. Olen itse monesti tarjoutunut olemaan "rankaisija" naapurin mukuloille jos olen nähnyt hänen lapsensa tehneen jotain pahaa.
Sain huudot päälleni, vaikka hyvää vain tarkoitin. Ongelman ydin on juuri se, että ihmiset tuhoavat lapsensa liian lepsulla kasvatuksella. Kyllä näin on!
Teidät pitäisi ruoskia! Lapsen vihaajat.
Kyllä nykyajan lapset ovat mieron tiellä, ei heistä kunnollisia aikuisia tule kasvamaan. Ainoastaan ilkeileviä selkärangattomia rimppakinttuja!
en inhoa lapsia,mutta äärsyynnyn todella helposti lasten itukusta tai kirkumisesta. En todellakaan näytä tunteitani ulospäin, mutta aina silloin tällöin kun tulee keskusteltua lapsista ja kun ystävät puhuvat suunnitelmistaan, niin tulee paineen tunne, koska en kuvittele itseäni äitinä ( olen melko nuori). Toki ehkä minulla on vain huonoja kokemuksia
Oletko siis itse ollut ylläkuvatun kaltainen lapsi? Eläinten kiusaaminen, moraalittomuus, itsekkyys eivät kuulu "normaalin" lapsen käytökseen. Paitsi "vauvaikäisten", mutta heitä tuskin tarkoitit?