Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LUTEITA!

Vierailija
10.05.2016 |

Hei, miten olette hoitaneet lude ongelman?
Nämä luteet sattuivat juurikin siihen huonoimpaan mahdolliseen aikaan, kun mulla on 2 kuukauden päästä laskettu aika.. Selvis että miehen kaverilla oli ollut ja sitten luultavimmin mies sitten kuljetti vähän yli viikko sitten vaatteissaan. Minulle rupes ilmestymään koko viime viikon punaisia kutittavia hyönteisen puremia ja epäilin ensin lintukirppua. Poissuljettiin se pahin mahdollinen epäilys, kunnes eilen yöllä vessasta palatessani näin meidän sängyllä tumman litteän soikean muotoisen ötökän. Tunnistin sen kyllä luteeksi, ei enään epäilystäkään.. Laitoin valot päälle, niin se kipitti sängyn taakse piiloon. Tänään soitin taloyhtiöön ja sanoivat että he soittavat yhdelle tietylle tuholaisfirmalle, joka ottaa minuun yhteyttä tämän viikon aikana. Tuholaisfirman sivuilta katsoin että ensin he lähettäosivät ludekoiran, joka haistaa luteiden olinpaikan sekä munat. Ohjeistavat varmasti minua enemmän, kun ottavat yhteyttä.

Meillä on myös sellainen tilanne, että muutetaan kesäkuun alussa juuri viimevuonna valmistuneeseen kerrostaloon. Vanha asunto irtisanoutuu vasta 30.6, eli meillä on sitten kuukauden tämä ludekämppä ja se uusi. Nyt minua pelottaa että viemme luteet sinne uuteen asuntoon.. Vaikka tuholaistorjujat tulevat hoitamaan asiaa, niin en ota riskiä että en pesisi ja putsaisi tavaroita kunnolla vielä kertaalleen ennen muuttoa. Vien sitten sitä mukaan asunnolle aina kun puhtaana. Meillä on hyvä sänky ja ihana uusi sohva, niistäkö pitäisi sitten vielä varmuudeksi luopua ettei kulkeudu niiden mukana.. Pinnasänkykin ollaan ostettu ja mietin pitäisikö suosiolla ostaa uusi, ettei vaan ota riskiä. Kuulin tälläisestä tehokkaasta kuumennusmenetelmästä, joka tappaa luteet tehokkaasti. Huonekalu laitetaan sellasen teltan sisään ja puhalletaan kuumaa ilmaa, niin luteet ja munat kuolevat yli 50 asteessa.
Onko millaisia kokemuksia? Onko sängyt ja sohvat jouduttu kuitenkin heittämään pois?

Kauheeta stressiä tähän loppuraskauteen..onneks sentään saan apujoukkoja kaiken pesemiseen ja putsaamiseen. Kiitos jo etukäteen kaikista vinkeistä! :)

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutteko ap kerros tai rivitalossa? Saako tiedustella katuosoitetta ja kaupunkia?

Kerrostalossa asutaan Helsingissä.

Vierailija kirjoitti:

Niin ja luteet eivät kuole, vaikka pesisit ja putsaisit, jos lämpöä ei ole tarpeeksi. Neljänkympin pesu ei riitä.

Vaatteiden pesu 60 asteessa pitäisi tappaa niistä mahdolliset luteen munat. Itse luteita niissä ei pitäisi oleilla ja jos oleilisi niin kyllä sen huomaisin. Yleensähän lähtevät liikkeelle öisin juurikin munimaan/ruokailemaan ja piileskelevät päivisin.

Ap

Vierailija
22/30 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja imuroikaa kaikki ne paikat tosi perusteellisesti vaikka ennen ja jälkeen biokillaamisen ja pölypussi heti tiukasti muovipussiin suljettuna ulos roskikseen. Yhdessä ohjelmassa näytettiin kuinka pitkien verhojen alaosat olivat täynnä luteen munia, joten muistakaa käsitellä myös ne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä yö ajateltiin nukkua valot päällä että luteet pysyisivät piilossa, eivätkä ainakaan munisi ympäriinsä.

Ap

Vierailija
24/30 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutatteko Helsingin sisällä vai toiseen kaupunkiin?

Vierailija
25/30 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutteko ap kerros tai rivitalossa? Saako tiedustella katuosoitetta ja kaupunkia?

Tämä minuakin kiinnostaisi

Vierailija
26/30 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi se olla niinkin päin että ne luteet on levinneet teiltä sinne miehen kaverille.

Vierailija
27/30 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi se olla niinkin päin että ne luteet on levinneet teiltä sinne miehen kaverille.

Hänellä ollut kuulemma jo pitkänkin aikaa lude ongelmaa ja mies oli apuna heittämässä hänen ludesohvaa pois.. En tiennyt asiasta, ennkuin mies itse sitten kertoi mistä ovat mahdollisesti tulleet. Miehelläni ei mitään kokemusta luteista, joten ei älynnyt että voi kulkeutua meillekkin hänen mukanaan. Vähän kyllä suututtaa, kun itse sen osaisin maalaisjärjellä ajatella... Ja jos olisin tiennyt että menee jonnekkin lude kämppään, olisin heti pyytänyt vaatteita pesuun..

Ja edelleen asumme Helsingissä, kerrostalossa. Taloyhtiölle on ilmoitettu, emme yritä hoitaa tätä salaa yksin pois, jos joku niin luulee.

Ap

Vierailija
28/30 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.ts.fi/uutiset/turun+seutu/866269/Uittamon+palo+syttyi+luteid…

Täältä, olivat iltalehdissäkin nkyllä :)

T. Tuo tulipalokirjoittaja

Vierailija
29/30 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja luteet eivät kuole, vaikka pesisit ja putsaisit, jos lämpöä ei ole tarpeeksi. Neljänkympin pesu ei riitä.

Vaatteiden pesu 60 asteessa pitäisi tappaa niistä mahdolliset luteen munat. Itse luteita niissä ei pitäisi oleilla ja jos oleilisi niin kyllä sen huomaisin. Yleensähän lähtevät liikkeelle öisin juurikin munimaan/ruokailemaan ja piileskelevät päivisin.

Ap

Mikä katu ja numero?

Vierailija
30/30 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mikä katu ja numero?

Auttaako yhtään jos sanon että asumme herttoniemessä. Ei minun täällä tarvitse tarkkaa kadunnimeä kertoa ja numeroa.. Kyllä samassa talossamme asuvat kuulevat tästä taloyhtiöltä.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan