Kaikille akateemisille naisille ei riitä akateemisiä miehiä
Niin se vaan on.
"Yliopistotutkinnon suorittaneista liki 60 prosenttia naisia"
http://www.nurmijarvenuutiset.fi/artikkeli/392613-yliopistotutkinnon-su…
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja käsittääkseni naiset tulevat toimeen sen faktan kanssa. Suurempi ongelma tälläkin palstalla asiassa tuntuu olevan joillekin miehille. Mutta kun suurin osa naisista on mieluummin sitten sinkku, kuin huonossa suhteessa.
Eli tarkoitat huonolla suhteella ei-akateemista suhdetta.
Huonolla suhteella tarkoitan mitä tahansa suhdetta, joka ei ole 'sen oikean' kanssa. Monelle naiselle se tarkoittaa myös koulutettua miestä. Vapaassa maailmassa meillä on onneksi oikeus valita, naisillakin.
Oma mieheni on akateeminen, dosentti. Minulle hän on sopivin.
Onnittelut rouva hömppätieteen dosentille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja käsittääkseni naiset tulevat toimeen sen faktan kanssa. Suurempi ongelma tälläkin palstalla asiassa tuntuu olevan joillekin miehille. Mutta kun suurin osa naisista on mieluummin sitten sinkku, kuin huonossa suhteessa.
Huonolla suhteella tarkoitan mitä tahansa suhdetta, joka ei ole 'sen oikean' kanssa. Monelle naiselle se tarkoittaa myös koulutettua miestä. Vapaassa maailmassa meillä on onneksi oikeus valita, naisillakin.
Onnittelut rouva hömppätieteen dosentille.
No varsinaisen hömppätieteen... No ihan sama :)
No tämähän on vale.
Olen itse yhden akateemisen miehen toinen vaimo, eli riitti tästäkin miehestä kahdelle. Sopivasti on molemmille naisille jäänyt aikaa olla sinkkuna ja toteuttaa itseään ja toisaalta viettää vuosia lempeässä parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Naisille kelpaa kyllä ei-akateeminenkin silloin jos on jännämies. Sen sijaan tutkinnoton kilttimies on todella pahassa tilanteessa.
Kyllä akateemiselle naiselle kelpaa joku hyväpalkkainen duunari. Esim joku nais-DI voi hyvinkin seurustella putkariyrittäjän kanssa. Mutta joku talonmies tms.. ei ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sinun oma koulutuksesi on, AMK kun noin arvostat dosenttia? Itse olen ollut suhteessa akateemisen kanssa, nykyään ei-akateemisen, molemmat älykkäitä. Parisuhteen pohjaksi toisen koulutus on aika kepoinen, enemmän merkitsevät äly, huumori ja luonteiden yhteensopivuudet. T. Dosentti (ei-hömppätieteet).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se on, ja kun osa akateemisista miehistä valitsee puolisokseen ei-akateemisen, niin vieläkin useampi akateeminen nainen jää nuolemaan näppejään.
Tutkitusti muuten äärimmäisen harva akateeminen mies ottaa ei-akateemisen vaimon. Nainen nai 'alaspäin' tilastollisesti paljon todennäköisemmin.
Lähde?
Kävin lukaisemassa tuon artikkelin jossa on haastateltu tutkijaa. Sen mukaan nimenomaan naisille puolison matalampi koulutusaste ei ole ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sinun oma koulutuksesi on, AMK kun noin arvostat dosenttia? Itse olen ollut suhteessa akateemisen kanssa, nykyään ei-akateemisen, molemmat älykkäitä. Parisuhteen pohjaksi toisen koulutus on aika kepoinen, enemmän merkitsevät äly, huumori ja luonteiden yhteensopivuudet. T. Dosentti (ei-hömppätieteet).
Olen itsekin akateemisesti koulutettu. Ja itsestäänselvää on, että älyn, huumorin, luonteiden ja arvojen on kohdattava. Mutta minulle on luonnollisempaa, että olemme 'samasta maailmasta' peräisin. Toki ei-akateeminen voi olla älykäs. Mutta kestävämpiä silti ovat suhteet, missä jaetaan se tausta. Jostain syystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se on, ja kun osa akateemisista miehistä valitsee puolisokseen ei-akateemisen, niin vieläkin useampi akateeminen nainen jää nuolemaan näppejään.
Tutkitusti muuten äärimmäisen harva akateeminen mies ottaa ei-akateemisen vaimon. Nainen nai 'alaspäin' tilastollisesti paljon todennäköisemmin.
Lähde?
Kävin lukaisemassa tuon artikkelin jossa on haastateltu tutkijaa. Sen mukaan nimenomaan naisille puolison matalampi koulutusaste ei ole ongelma.
Näin juuri. Miehille sen sijaan tuntuu olevan.
Minä ottaisin mielelläni miehen jolla olisi elämää myös työn ja ammattikuvioiden ulkopuolella. Tosi tylsää jos elämässä vain koulutustaustalla on merkitystä. Arvostan enemmän elämänhallintataitoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin akateemisesti koulutettu. Ja itsestäänselvää on, että älyn, huumorin, luonteiden ja arvojen on kohdattava. Mutta minulle on luonnollisempaa, että olemme 'samasta maailmasta' peräisin. Toki ei-akateeminen voi olla älykäs. Mutta kestävämpiä silti ovat suhteet, missä jaetaan se tausta. Jostain syystä.
Miksi itse jätit uranteon ja jatko-opinnot ja iloitset vain miehesi akateemisesta urasta? Naiset tekevät tuota turhan usein. kysyy dosentti
Onneksi voi aina ottaa ulkomaalaisen akateemisen miehen.
Vierailija kirjoitti:
Naisille kelpaa kyllä ei-akateeminenkin silloin jos on jännämies. Sen sijaan tutkinnoton kilttimies on todella pahassa tilanteessa.
Oon akateemisena kilttimiehenä huomannut, että oma tilanne ei ole sen parempi. No ainakin on tutkinto
Niinpä. Nykyään on vaikea päästä hyviin naimisiin ja ihan oikeaksi rouvaksi.
Kaikille miehille ei riitä akateemisia naisia. Sekin on sangen totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi itse jätit uranteon ja jatko-opinnot ja iloitset vain miehesi akateemisesta urasta? Naiset tekevät tuota turhan usein. kysyy dosentti
Dosenttina varmaan ymmärrät tiedon hausta sen verran, että tajuat, etten kertonut omista jatko-opinnoistani mitään. Ja kyllä minullakin niitä on. On myös lapsia, ja mieheni kansainvälisen uran takia oma urani ei ole edennyt samalla tavalla kuin mieheni, jolla on dosentuurien lisäksi kyllä muitakin titteleitä. Iloitsen monesta muustakin asiasta, mutta tämä ketju nyt vain koskee puolison koulutusta, ei minun koulutustani, uraani, eikä muita ilonaiheitani.
Mutta insinöörejä riittää! Inssi korjaa lisäksi appiukon auton ja laiturin, tienaa hyvin ja heittää sukulaisten juhlissa läppää, joka karkoittaa nirppanokkatädit.
Kyllä monen akateemisenkin rouvan mielissä alkavat pyöriä nuo känsäiset kourat, karkeat puheet ja suonikas työläiskulli kun kiima-aika koittaa näin keväällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset tykkää koulusta ja opiskelusta. On harmi, että lasikatto sitten kääntää tilanteen siten, että työelämässä se 40% vähemmistö pyörittää maailmaa.
Aina syy naisten pärjäämättömyyteen tulee ulkopuolelta, mutta onnistumisiin toki löytyy syy vain naisesta itsestään. *tirsk*
Ihan kuin miehilläkin... Pojat eivät pärjää koulussa, koska se on suunniteltu naisille eivätkä pojat samaistu naisopettajiin. Sen sijaan miehet pärjäävät hyvin työelämässä, koska he ovat miehiä ja sen takia päättäväisiä, hyviä johtajia ja ahkeria. LOL