Miksi yksinäiset vanhatpiiat eivät tee edes yhtä lasta yksin?
Jos sitä miestä ei löydy, niin miksi ei voisi tehdä lasta yh-äitinä? Kaverini oli kovaa vauhtia katkeroituva vanhapiika, mutta sitten tulikin yllättäen raskaaksi.
Nyt on puhjennut kukkaan ja nauttii elämästään ihanan pikkuvauvan äitinä. Olen tosi yllättynyt miten iso muutos hänessä tapahtui vauvan myötä, on kuin eri ihminen!
Kommentit (67)
Mä ihmettelen tätä myös. Jos lapsen haluaa, niin sitten vaan vaikka keinohedelmöityksellä tekemään. Maailma on täynnä isättömiä lapsia, syystä jos toisesta, ei siihen äitiyteen pakosti kahta tarvita.
Minulla on mies, mutta ei me silti haluta tehdä lapsia. Mites nyt suu pannaan siellä Porvoossa
Vierailija kirjoitti:
Mä ihmettelen tätä myös. Jos lapsen haluaa, niin sitten vaan vaikka keinohedelmöityksellä tekemään. Maailma on täynnä isättömiä lapsia, syystä jos toisesta, ei siihen äitiyteen pakosti kahta tarvita.
Onko naisen oikeus lapseen suurempi kuin lapsen oikeus isään?
Mä kans melkein kadehdin kaveria, joka teki lapsen yksin. Mahtuvat kivasti kaksioon ja elämä tuntuu helpolta. Nyt kaverin tytär on jo 8 ja voivat tehdä käytännössä kaikkea yhdessä, on varaa etelänlomiin jne. Ei aina tartte ydinperhettä että on hyvä perhe lapselle!
Mä ajattelin tuollain jo 17- vuotiaana. Että 30-v sitten yksin lapsi, jos ukkoa ei löydy. No, nyt 37-v mulla on kolme lasta ja se ukkokin ;) tuota plan beetä ei siis tarvinnut toteuttaa ;)
uskomatonta, miten ihmiset ei suunnittele elämäänsä ja sitten nelivitosena itketään sitä kun elämä menikin näin....
Moni lapseton ajattelee että elämä lapsen kanssa on kamalan vaativaa. No ei todellakaan ole jos on yksi helppo lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä lapsella läheskään aina ole isää. Toisaalta, ei myöskään äitiä, tämä kun on saattanut kuolla vaikka synnytykseen.
Onko lapsen "tekeminen" kaikille maailman ihmisille joku elämän täyttymys, jota ilman ei voi olla onnellinen?
Vierailija kirjoitti:
Moni lapseton ajattelee että elämä lapsen kanssa on kamalan vaativaa. No ei todellakaan ole jos on yksi helppo lapsi.
Ja kun se, että lapsen tekee yhteisellä päätöksellä, ei kuitenkaan takaa ydinperhettä loppuelämäksi.
Vierailija kirjoitti:
Onko lapsen "tekeminen" kaikille maailman ihmisille joku elämän täyttymys, jota ilman ei voi olla onnellinen?
Ei välttämättä, mutta moni yllättyy miten ihana oma lapsi on kun sen saa. Ja aika paljon lapsettomissa on kuitenkin katkeria, vaikka se yritetään raivokkaasti kieltää.
Ihan kannatettava ajatus monessakin mielessä. Nykyisin kun vahnapiikuus on yleistä, voisi olla paikallaan saattaa vanhat piiat ja ikuiset poikamiehet yhteen lapsen tekoa varten. Näin taattaisiin myös se tärkeä seikka, että kukaan mies ei joutuisi jäämään ilman seksiä, ja sitä myöten katkeroituisi. Asiassa on itseasiassa montakin hyvää win-win puolta. Ei parisuhteen tuomia velvoitteita eikä pakkoa olla yhden ja saman tyypin kanssa loppuelämää.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään ole. Moni on vapaaehtoisesti lapseton ja onnellinen. Moni haluaa lapsen ja on onneton mikäli lasta ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän voisi sanoa, että on. Ilman naisen lapsihalua ei ole sitä lastakaan.
Jokainen tekee omat valintansa itse. Sinun valintasi eivät ole minun valintojani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä lapsella läheskään aina ole isää. Toisaalta, ei myöskään äitiä, tämä kun on saattanut kuolla vaikka synnytykseen.
Niin, joskus elämä vain menee niin, että toinen vanhemmista tai joskus jopa molemmat vanhemmat puuttuvat. Mutta onko lasta kohtaan oikein tekemällä tehdä hänet sellaiseen tilanteeseen, että häneltä puuttuu isä? Ja vain siksi, että nainen haluaa lapsen? Eli toistan kysymykseni, onko naisen oikeus lapseen suurempi kuin lapsen oikeus isään?
En pidä lapsista, olen arvaamaton ja epäluotettava enkä halua kuunnella kenenkään kitinää ja tarvitsemista vaan elää vain itseäni varten. Paskakäärön "hoivaaminen" ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, joskus elämä vain menee niin, että toinen vanhemmista tai joskus jopa molemmat vanhemmat puuttuvat. Mutta onko lasta kohtaan oikein tekemällä tehdä hänet sellaiseen tilanteeseen, että häneltä puuttuu isä? Ja vain siksi, että nainen haluaa lapsen? Eli toistan kysymykseni, onko naisen oikeus lapseen suurempi kuin lapsen oikeus isään?
Musta on kiva olla olemassa. Toisaalta, jos äitini ei olisi mua halunnut, en olisi olemassa, joten ei mulla silloin olisi mielipidettäkään.
Eli näin olemassa olevana ihmisenä olen sitä mieltä, että mulla on oikeus olla olemassa.
Vierailija kirjoitti:
No mistä niitä "helppoja lapsia" sais sitten tilattua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastasin jo tuolla aikaisemmin kysymykseesi: On. Ilman naisen lapsihalua ei ole sitä lastakaan.
Mites teet yksin sen lapsen?