Miksi yksinäiset vanhatpiiat eivät tee edes yhtä lasta yksin?
Jos sitä miestä ei löydy, niin miksi ei voisi tehdä lasta yh-äitinä? Kaverini oli kovaa vauhtia katkeroituva vanhapiika, mutta sitten tulikin yllättäen raskaaksi.
Nyt on puhjennut kukkaan ja nauttii elämästään ihanan pikkuvauvan äitinä. Olen tosi yllättynyt miten iso muutos hänessä tapahtui vauvan myötä, on kuin eri ihminen!
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Lapsia pitäisi saada lisää Suomeen. Kuka kustantaa ikisinkkujen eläkkeet jos ei ole tarpeeksi nuorta väestöä?
Rane Robotti.
Harmi jos koulutettujen naisten geenit ei jatku, kun ovat liian kranttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites teet yksin sen lapsen?
Ei kai kukaan sinkku oikeasti selibaatissa elä? Ehkäisy pois, eihän siitä lapsesta tarvitse edes kertoa kumppanille mitään. :)
Kyllä, osa meistä elää täysselibaatissa jos seurustelukumppania tai aviopuolisoa ei ole.
Eipä sillä että olisin ketään miestä edes saanut itseäni panemaan. Keinohedelmöitys ei houkuttele koska sitten tulisin neitsyenä äidiksi... tai oikeastaan - tässöhän on timanttinen TOSI-TV-MAHDOLLISUUS!!!!! :D
Oih, keksit juuri loistoformaatin, Neitsytäidit! Tarjoa ihmeessä jollekin tuotantoyhtiölle ideaasi, maksavat varmaan hedelmöityksen. Kai nimesi on vielä Maria?
Kyllä mä voin Mariaksi alkaa ohjelman vuoksi. Ja poijjalle nimeksi sitten... Hesus :). Menestys ja rikkaudet taattuja!
Vierailija kirjoitti:
Minullakin kaveri, joka lopulta nelikymppisenä päätyi siihen ettei sitä isää lapselle löydy ikinä. Sai lapsen sitten yksin. Heillä on asiat hyvin, ja olen onnellinen hänen puolestaan.
Lapsilla on myös oikeus syntyä ja olla olemassa, eiköhän se ole parempi syntyä epätäydelliseen rakastavaan perheeseen kuin olla syntymättä ollenkaan. Ei mikään perhe ole täydellinen, ei ydinperhe tai heteroperhe, joten jonkun epätäydellisyyden kanssa sitä kuitenkin lapsi joutuu elämään.
Ei tämä kaveri ole sen onnettomampi, kuin jos olisi sen lapsen tehnyt huonoon suhteeseen ja silti eronnut, tai jos olisi adoptoinut yksin. Lapsikaan tuskin on sen onnettomampi.
Mihinköhän tuokin harhaluulo,että aina on paljon parempi syntyä ja olla olemassa,kuin että ei olisi koskaan edes pantu alulle?Maailma on kuitenkin aika paskamainen paikka,vaikka olisi miten "täydellinen" perhe lähtökohtana.Jos lapsi ei koskaan ole edes siitetty,häntä ei ole olemassa,ja olematon lapsi ei kärsi siitä mitenkään.Jos lapsi hankitaan äärimmäisen itsekkäästä syystä(seuraksi yksinäiselle äidille).hän voi kärsiä esimerkiksi siitä,että ei ole isää,äidin talousvaikeuksista,siitä että äiti ei jaksa yksin,siitä että äiti katkeroituu kun elämä yksin lapsen kanssa on raskasta eikä tukiverkkokaan ole mikään itsestäänselyys,ei voi mitenkään tietää etteikö sillä äidin seuraksi tehdyllä lapsella olisi ongelmia myöhemmällä iällä.
Itse olen kuullut aikuisena,että isä ei halunnut lapsia,mutta äiti oli väen vängällä halunnut ja hankkiutunut raskaaksi.Näin kolmekymppisenä elämä on ollut sen verran raskasta,että mieluusti olisin yhä pilke isän silmäkulmassa ja täysin tietämätön siitä,millaista on olla olemassa.
Tuo "lapsella on oikeus syntyä ja olla olemassa" on tietysti pelkkää puppua.Sen toistelijat tarkoittavat oikeasti:"Äidillä on oikeus hankkia lapsi,jos hän on yksinäinen tai muuten vaan iskee vauvakuume,piittaamatta siitä,voiko tarjota lapselleen elämisen arvoisen elämän."
Siis jatkakaa toki jankkaustane siitä,miten kaikki elämän ongelmat ratkeavat pennun pyöräyttämisellä,mutta älkää naamioiko sitä "lapsen oikeudeksi olla olemassa",ei sellaista ole olemassakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites teet yksin sen lapsen?
panemalla
Se on vähän hankalaa,tehdä yksinään lapsi panemalla,vaikka omaisikin molempien sukupuolten lisääntymiselimet.Tosin luin joskus Tiede-lehdestä,että tulevaisuudessa tulee olemaan mahdollista,että lapsen biologiset vanhemmat ovat kaksi miestä,tai kaksi naista,tai jopa yhden ja saman ihmisen soluista muokataan sopivia,jolloin voi kirjaimellisesti tehdä sen lapsen yksinään.Nykyään siihen tarvitaan tavalla tai toisella kahden ihmisen sukusoluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko lapsen "tekeminen" kaikille maailman ihmisille joku elämän täyttymys, jota ilman ei voi olla onnellinen?
Ei välttämättä, mutta moni yllättyy miten ihana oma lapsi on kun sen saa. Ja aika paljon lapsettomissa on kuitenkin katkeria, vaikka se yritetään raivokkaasti kieltää.
Ehdotatko siis että kaikkien yksinasuvien pitäisi tekaista lapsi ihan varmuuden vuoksi?
Mun (vähän yksinkertainen)ystävä on sitä mieltä,että kaikkien ihmisten ylipäätään pitäisi tehdä ainakin yksi lapsi,testiksi."Kyllä yhden kanssa aina pärjää!Kyllä kannattaa testata jos tykkkääkin lapsiperhe-elämästä!"Juupa juu,mitä sitten jos teen sen testilapsen ja huomaan ettei äitiys ole yhtään minun juttuni?Annan lapsen ystäväni kasvatettavaksi?
Kukaan mies ei vaikuta tarpeeksi hyvältä, kun ole rakastunut, joten spermapankki ei käy. Yhden illan hoidolle lapsen tekeminen olisi väärin.