Mistä voisi saada äkkiä 2000€
Minulla on tuon verran laskuja, jotka pitäisi saada maksettua asap (ovat menossa ulosottoon). Millä ihmeen keinolla haalisin rahat kasaan? Pikavipistä saisin tuon summan otettua vielä tässä kuussa, mutta ensi kuussa olisi sitten vieläkin pahempi katastrofi edessä. Tuloni ovat tällä hetkellä ratkaisevasti pienemmät kuin mitä menoni (vaikka luovuin jo autosta ja harrastuksesta), koska menetin toisen kahdesta osa-aikaisesta työpaikastani.
Voisin ilmoittautua työkkäriin, mutta en haluaisi sen pompoteltavaksi, ja sitä paitsi tämä nykyinen työpaikka on niin hyvä, että en missään nimessä halua hakea mistään muualta kokopäivätyötä. Varsinkaan kun tämä osa-aikaisuus on ollut välivaihe, ja ensi vuonna on luultavasti taas jo täydet tunnit. Mutta se ei lämmitä tällä hetkellä. Ja vaikka ilmoittautuisin työkkäriin, päivärahat tulisivat liian hitaasti.
Myytävää arvokasta omaisuutta ei ole, pikkusälästä ei moista summaa tule. Myöskään p****ttäni en myy. Onko mitään muuta keinoa?
Kommentit (70)
Mene työkkärin listoille. Se 1 työpaikan haku viikossa on helppoa.
Kun nyt mainitsin uskovaisuuteni, niin tuli mieleen, että voisivatko jotkut muut kristityt lähteä kanssani rukoilemaan, että Jumala tekisi ihmeen ja antaisi puuttuvat rahat? Voisin sitten tulla raportoimaan, että kuultiinko rukoukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et myy persettäsi? Ei järvi soutamalla kulu, eikä reikä....
Koska olen uskovainen. Enkä halua myydä taivaspaikkaani.
Tuo on ihan hyvä pointti, mutta vieläkö uskovaisiakin on olemassa? Luulin että kaikki ovat jo jotain ääriwokeja...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka ei työtä tee, sen ei syömänkään pidä, sanotaan Sanassa.
Eihän tuossa muuta kuin luottokortilla tökkää tuon verran käyttötilille.
Työkkäriin vaan. Ei siltä mitään töitä anneta eli rasite ole mitenkään. Itse teen 1 paikan osa-aikaa ja hakuvelvoite vain "kysyä työnantajaltaan lisätunteja". Ei muuta. Sen kuittaan kerran 3 kk. Raksimalla ruudun. Kysyn kyllä viikottain lisätunteja mutta ei niitä saa tai nyt viimeaikona vähentyneet entisestään. Kokoomuksen puoluepolitiikka alkaa puremaan pikkuhiljaa ja rahat loppuvat ihmisiltä tai säästävät pahan orpopäivän varalle...
Vierailija kirjoitti:
Tee ylitöitä
Ylitöitä pystyn tekemään kevään puolella, yritän sillä pelastaa talouteni kevätkaudeksi. Vakituiset työtunnit tulevat lisääntymään vasta ensi kesän jälkeen, joten siihen asti pitäisi sinnitellä. Nyt tällä hetkellä ylityöt eivät oikein ole mahdollisia, ja vaikka tekisinkin niitä, niin seuraava palkka tulee vasta joulu-tammikuun vaihteessa. Tässä välissä pitäisi maksaa ne laskut ja mielellään tehdä lapsille jonkinlainen joulukin. Lahjat ja jouluruuat ostamatta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, silloin ei tiedetty Kela goldista mitään...
Kävele Ruotsin rajalle ja huuda Asylum.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi luottokorttia on tapissa... tämä köyhistely on jatkunut jo koko syksyn.
Töitä tehden yleensä rahat saa. Lisähommia siis etsimään. Jos tietäisin mistä "äkkiä" saa 2 donaa, niin sitä en kenellekään kertoisi!
Myy tarpeettomia juttuja. (keittiötarvikkeet, vaatteet, tavarat käy läpi) 5-10€ ei oo paljoa, mutta jos haluat rahaa niin ei auta valittaminen.
Mainosta tutuille ja naapurille, että voit lenkittää koiraa, siivota, käydä kaupassa, tehdä ruokaa jne sopivaa korvausta vastaan.
Kerää tyhjiä pulloja.
Ilta-, yö-, viikonlopputöistä saa vähän isomman palkan.
Hanki toinen työ, ja tee 2 työtä samaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä lukee joku piru Raamattua
a) teen töitä
b) synti ei ole työtä, eikä synnin tekemisellä ei ole siunausta
jos jostain saisi heelposti 2000€, jokainen meistä nappaisi sen heti.
Vierailija kirjoitti:
Työkkäriin vaan. Ei siltä mitään töitä anneta eli rasite ole mitenkään. Itse teen 1 paikan osa-aikaa ja hakuvelvoite vain "kysyä työnantajaltaan lisätunteja". Ei muuta. Sen kuittaan kerran 3 kk. Raksimalla ruudun. Kysyn kyllä viikottain lisätunteja mutta ei niitä saa tai nyt viimeaikona vähentyneet entisestään. Kokoomuksen puoluepolitiikka alkaa puremaan pikkuhiljaa ja rahat loppuvat ihmisiltä tai säästävät pahan orpopäivän varalle...
Voiko hakuvelvoitteesta muka selvitä tuolla? Kuvittelin, että nykyään on pakko hakea kokopäivätöitä, vaikka olisi osa-aikaisessa, tai vaikka kokoaikainen työpaikka olisi tiedossa 2kk päästä...
Vierailija kirjoitti:
Antaisin mennä ulosottoon, jos eivät mene perintätoimistolle ja maksaisin sinne pikkuhiljaa.
On myös velkaneuvonta ja sinne kannattaa soittaa mieluummin liian aikaisin kuin liian myöhään.
Voit myös yrittää siirtää eräpäiviä. Sano vain et jos ei eräpäivää mahdollista siirtää menee lasku kumminkin ulosottoon ja sen maksussa menee sen jälkeen huomattavasti kauemmin.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Ap puhuu pikavipistä, joten hänellä on luottotiedot kunnossa. Hän voi siis nostaa kyseisen summan visalla tai kulutusluottona. Laina pitää tietenkin maksaa takaisin, mutta se ilmeisesti onnistuu työtuloilla?
Mikäli takaisinmaksu ei onnistu, eli se 2000 € pitäisi saada nimenomaan ylimääräisenä tulona ja nopeasti, ei siihen oikein ole muuta (laillista) keinoa kuin omaisuuden tai seksin myynti. Mikäli tuollaisen summan tienaaminen nopeasti jollain random -työllä olisi ihmisten saatavilla, kaikkihan niin rahapulassa tekisivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko hakuvelvoitteesta muka selvitä tuolla? Kuvittelin, että nykyään on pakko hakea kokopäivätöitä, vaikka olisi osa-aikaisessa, tai vaikka kokoaikainen työpaikka olisi tiedossa 2kk päästä...
Aina on ollut pakko hakea kokopåivätyötä, jos on osaa-aikaisena tai vaikka olisi työpaikka tiedossa x viikon päästä, jos on halunnut työttömyyskorvausta. Jo ysärillä kun itse viimeksi olin työttömänä. Kyse on siitä, MITEN sitä haetaan. Te toimistohan ei osota sinulle yhtåån paikkaa, johon voisit mennä, vaan ainoastaan paikkoja, joihin haet - tai sitten etsit niitä itse. Et tietenkään tule saamaan yhtään hakemistasi paikoista, koska a)jos kokopäivätyötä olisi tarjolla niin sulla varmaan olisi sellainen jo ja b) mikä työnantaja palkkaisi tyypin joka on lähdössä x-viikon päästä? Mutta haettava on.
Tee ylitöitä