Suomimamma ei osaa pukeutua (kengistä alkaen)
Suuri osa naisten vaatemyynnistä keskittyy laukkuihin, huiveihin ja sitten ties mihin mekkoihin, tunikoihin ja yläpään rääsyihin. Jalassa pidetään ties mitä sattuu linttaan tallattua balleriinoja ja tietysti pitkiä alushousuja eli leggingsejä.
Miksi suominainen ei osaa pukeutua kauniisti ja laadukkaasti? Laadukkaat kengät ja sukkahousut? Aina! Ja jos ei sukkahousuja niin sitten laadukkaat caprit tai suorat housut.
T. Mies
Kommentit (37)
Citymarketista ja Prismasta saa ihan hyviä kenkiä, myös juhlaan!!
Eiku.
"Mies" eli 14-v. jonne tai 45-v. AV-mamma, jonka elämä on ihan heeeelvetin tylsä. Joka tapauksessa 0/5, on nimittäin aika kulunut.
Minä osaisin pukeutua, mutta ei kiinnosta. Käytän sellaisia vaatteita, jotka ovat mukavia päällä. Miksi ihmeessä mun tarvisi pukeutua laadukkaasti tai kauniisti? Ei minulla ole tarvetta kenenkään silmää miellyttää, ja työkin on yksinäistä koodailua, joten ei tarvi asiakkaitakaan varten pukeutua.
Suomimieskään ei osaa pukeutua. Suomalaiset ei yleensä ottaen osaa pukeutua.
Kun katsoo Instagramia niin sieltä löytyy aika tyylikkäiden suomimammojen tilejä. Osassa pukeudutaan päästä varpaisiin kalliisti ja osassa sekoitetaan uutta, vanhaa, kallista ja edullista.
Pitääkö näitäkin aloituksia tehdä sata päivässä??? Vanha ja liian monta kertaa kysytty, olisit googlannut niin tarvisi tätäkään kysyä.
Vierailija kirjoitti:
"Mies" eli 14-v. jonne tai 45-v. AV-mamma, jonka elämä on ihan heeeelvetin tylsä. Joka tapauksessa 0/5, on nimittäin aika kulunut.
Ilmeisesti aika totta jos asia on monta kertaa pinnalla. :)
T. ap
Mä pukeudun yleensä melko klassisesti. Nyt kesällä mulla on aina mekko, se on rento ja nätti. Tai sitten joku paita/toppi ja "baggy trousers". Kenkinä sandaalit/espadrillokset yms. Mitä kaikkea mekon kanssa voikaan pitää tai niiden housujen. Legginsejä vihaan yli kaiken! Sitten mulla on pieni crossbody laukku, missä kortit, kännykkä, avaimet, huulirasva ja puna. Isompilaukku kulkee rattaissa ja siellä on sit lapsen kamat ja jotain omaa roinaa:) mä tykkään pukeutua kauniisti ja panostaa laatuun!
Mäkin olin aamulenkillä oikein hyvin pukeutuneena! Ihanat, lämpimät pieruverkkarit (ettei palele), huppari, jossa isot taskut kännykälle, avaimille ja koirankakkapusseille. Niin ja jalassa maasto/vaelluskengät, jotta on helpompi hyppiä pitkin kallioita ja metsää koiran perässä. Enkö mä ollutkaan hot?!? Voi mikä syvä pettymys...
Näin tällaisen bussissa tänään:
Nainen noin 30v, vaalea polkkatukka, takaa lyhyempi kuin sivuilta. Punavalkoraidallinen puuvillamekko (tyyliä nanson yöpaita) vähän polvien päälle. Capri-pituiset mustat legginsit. Mustat nilkkasukat ja beiget terveyskengän näköiset jalkineet. Tummansininen hupullinen anorakki. Kirjava silkkihuivi. Keltainen kankainen olkalaukku. Puhui puhelimessa ja ymmärsin että töihin menossa. Vähän kyllä ihmettelin.
Hehee, asun Ranskassa ja tässä pikkukaupungissa kaikki naiset pukeutuu juuri kuten ap:n kuvailema "suomimamma". Samanlainen se muoti on kaikkialla, ei kukaan nuori nainen täälläkään halua käyttää tylsiä vaatteita.
Ennemmin ballerinat kuin lennkarit!
t. M34
Jaahas, ei tää viesti koskenutkaan mua kun en omista balleriinoja tai leggingsejä enkä edes tunikoita... jatkakaa.
"Miksi naiset ei plää plää plää..." No just siksi, kun me puetaan päällemme mitä lystätään ja siitä saa olla mitä mieltä tykkää, ei kiinnosta.
Pääasia, että jokainen on tyytyväinen OMAAN tyyliinsä :)
no on se sitten kaunista kun perskankut vilkkuu, jos käyttää pelkkiä sukkiksia tunikan kanssa....
Mun mielestä suomalaisten naisten pukeutuminen on itse asiassa mennyt parempaan suuntaan ja näen päivittäin enemmän tyylikkäitä kuin tyylittömiä naisia. Itse pukeudun kauniisti, nuorekkaasti ja tyylikkäästi ja ikinä koskaan milloinkaan en kyllä mitää täticapreja vedä jalkaani! N27
Ai hitto, aamul just sanoin miehelle että pitäis käydä prismassa kattomas ballerinoja☺. Ihan oikeasti!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä osaan. Äsken kun kävin koiran kanssa lenkillä, mulla oli jalassa todella laadukkaat villasukat ja kumpparitkin oli ihan kohtuullisen laadukkaat. Ei kastunu jalat.
😘
Kyllä mä osaan. Äsken kun kävin koiran kanssa lenkillä, mulla oli jalassa todella laadukkaat villasukat ja kumpparitkin oli ihan kohtuullisen laadukkaat. Ei kastunu jalat.