Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soteli-esivalintakokeen oikeat vastaukset

Vierailija
10.05.2016 |

Onko muita vastauksia odottelevia?

Soteli.metropolia.fi -sivulla ssanotaan "Kysymysten oikeat vastaukset julkaistaan tällä sivustolla 10.5. mennessä.", minä täällä olen jo tunnin ajan käynyt katsomassa joko näkyisi.

Toivottavasti tulisi pian!

Kommentit (287)

Vierailija
121/287 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite sain varmasti yli 50 mut jos oikein laskin ni jtn 62 pistettä ni toivotaan että riittää !!

Vierailija
122/287 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itse sain 53/80p enkä usko niiden riittävän 😅

Mulla aikalailla sama. Harmittaa :( 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/287 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes muista, mitä vastasin kysymyksiin... hyvä yrittää laskea pisteitä;D

Vierailija
124/287 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matikassa meni kaikki oikein..!!? 🙈

Vierailija
125/287 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 pistettä

Eihän tällä pääsee mihinkään, ei edes Mikkeliin xD

Vierailija
126/287 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis milloin saa tietää omat pistemäärät? En yhtään muista noista miten vastasin, koska olin todella kovassa jännityksessä kokeen ajan..

Vierailija
127/287 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 39.. :/ eli uneksi tais jäädä kouluun pääsy. Harmittaa vietävästi.

Vierailija
128/287 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä, kun laskin suurin piirtein. Lähinnä toi matematiikka oli se minkä takia meni päin mäntyä sekä ennakkomateriaalin ihmeelliset kysymykset..

Vierailija
129/287 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

65,5-61,6/80, en kaikista muista minkä valitsin pahimmassa tapauksessa olen muistanut muitakin väärin ja  menee alle 60. Pääsisköhän noilla, ei auta stressata enää tässävaiheessa. Yhdessa kohtaa etsin vastauksen luin väärin ja vastasin väärin :'D olinpa tarkkana saatanan suolasta.

Vierailija
130/287 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä, kun laskin suurin piirtein. Lähinnä toi matematiikka oli se minkä takia meni päin mäntyä sekä ennakkomateriaalin ihmeelliset kysymykset..

Jep. Mulla loppu aika kesken ennen matikkaa ja sieltä ropisi aimo annos miinuksia sitten. Paska sentään.

Vierailija
131/287 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin hieman vaikuttaa et jokaisesta osiosta pitää saada vähintään kaksi pistettä; paljoahan se ei ole mutta yksikään osuus ei saa mennä penkin-alle huomioiden miinuspisteet.

Vierailija
132/287 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa, että vaikka koe oli pikkutarkka, niin taso tuskin on yhtä kova kuin esim oikkikseen tmv. koulutukseen. SH:ksi, EH:ksi tai sosionomiksi en usko että mihinkään tulee ihan överikorkeita pisterajoja (varmasti tietty esim. helsinki ja tampere kerää vähän kovempia rajoja kun muut kaupungit, mutta tuskin mitään mieletöntä). Kaikille hakijoille koe on ollut yhtä vaikea, ja vääristä vastauksista tulevat miinukset rokottaa kyllä paljon pisteistä pois jo muutaman pojon jälkeen!

Mitenkä sen nyt sitten ottaa. Aiempina vuosina esim sosionomin koulutukseen on ollut hakijoita ~700-1000 ja aloituspaikkoja 40-60. Että kyllä siinä kannattaa jo kaikkensa yrittää että pääsee sisään.

Sitten taas jos on valmiiksi asenne "tää on vaan amiskorkee" niin kannattaa ehkä jättää ihan suoraan vaan hakematta.

Vierailija
133/287 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

turku sosionomi kirjoitti:

Kaikissa kohdissa en muistanut mitä olin vastannut, laskin ne nyt miinuspisteiksi. Sain 76.4/80! Mites muut?

vastasit siis 2/3 kysymykseen väärin? aika kova potti, ei siinä.

Tämän kyseisen tuloksen saaja oli ainakin toisessa ketjussa laskenut saamansa miinuspisteet suoraan 80 eli täydestä määrästä pois eli ei ole huomioinut sitä että eihän väärässä vastauksesta saa sitä yhtä pistettä. :D eli hän oli laskenut saaneensa väristä vastauksista 0,7-0,5 pistettä, eli taisi olla oikeesti huomattavasti huonompi tulos.

Siis joo tuli hetkellinen aivopieru :D mut en oo kylläkään mihkää toiseen ketjuun mitää sanonu? Eli joku muuki ollu yht hönö :D mutta siis laskin uusiks 64,4 pistettä ja se vaikuttaa vähä uskottavammalta! Kaikki 12 virhettä tuli ennakkomateriaaliin pohjautuvassa osiossa.

Vierailija
134/287 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt yhtään muistan vastaukseni oikein, sain jotain 66 pisteen luokkaa. Muut meni tosi hyvin, mutta matikan kohdalla meinasi aika loppua, enkä enää ehtinyt olla huolellinen. Niinpä jäi sekin huomaamatta, että olisi ennemmin kannattanut vain ruksia "en tiedä" kuin yrittää kiireessä hosuen saada ylipäänsä joku vastausvaihtoehdoista ruksittua. Siis toisin sanoen otin ihan sikana täysin turhia miinuksia tuosta matikkaosiosta. Mun tuurilla hyväksymisraja menee 67 pisteessä...

Vierailija
135/287 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain 77/80 :)

Vierailija
136/287 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopajoo, n. 60/80, ois hauska tietää onko tsäänssejä Turkuun sosionomiksi tuolla. Epäilen kyllä vahvasti, kun viime vuonnakin lähemmäs 1500 hakijaa.

Vastauksia oli paskaa odotella ensin viikom ja sitten vielä koko päivän. "10.5 mennessä" ei nyt ihan toteutunut..

Vierailija
137/287 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sain 77/80 :)

Montako väärin vastausta sinulla oli ?

Vierailija
138/287 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 57-63 tai yli. oli niin monta kysymystä joihin en muista mitä vastasin, ja laskin ne vääriksi. Toivottavasti pääsisi poriin...

Vierailija
139/287 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettava koe. Millaisille ihmisille tuo on tehty? Katsoin, että saisin lähes täydet, vaikka pelkkä peruskoulu käytynä. Ei tarvitse edes ennakkomateriaalia lukea, paljon pystyy päättelemään ilmankin. Puhumattakaan noista äikän, englannin ja matikan osioista. Saa olla aika palikka, jos ei opiskelemaan pääse :D Vakava- koe oli samaa tasoa. Olen järkyttynyt.

Vierailija
140/287 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo.. Rapia kolkyt pojoa. Mitä ihmettä? Ja siis luin moneen kertaan ennakkomateriaalit mut jotenki tosi haastavasti laitettu kyssärit. Matikkaa ja enkkua opiskellu reilu kymmenen vuotta sitten niin voin sanoo ettei iha helpoimmasta päästä ollu :( suomi meni sit 15/15. Ja eikö siellä koulussa sit oo enkkua ja matikkaa opiskeluna ? Eihä kaikki voi osata jo kaikkea ennenku kouluun menee. Hittolaine että ketuttaa!!