Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soteli-esivalintakokeen oikeat vastaukset

Vierailija
10.05.2016 |

Onko muita vastauksia odottelevia?

Soteli.metropolia.fi -sivulla ssanotaan "Kysymysten oikeat vastaukset julkaistaan tällä sivustolla 10.5. mennessä.", minä täällä olen jo tunnin ajan käynyt katsomassa joko näkyisi.

Toivottavasti tulisi pian!

Kommentit (287)

Vierailija
101/287 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikein muistan niin sain 48,8/80 :D Eli en varmasti pääse.

En tajunnut kokeessa että vääristä vastauksista tulee miinusta...

Vierailija
102/287 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskitteko mukaan myös nuo miinukset?

Itse olisin saanut pelkistä oikeista n.72 pistettä muuten, mutta miinukset huomioiden vain noin 69. :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/287 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No yhtä lailla vastaamatta jättämisestä tuli miinusta! Joten ei selityksiä.. ;)

Vierailija
104/287 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin miinukset..ja tuo on arvio minun osalta.hyvin nopeasti taekattuna. Mutta voisin uskoa että 65/80 on riittävä jatkoon..melko tiukkaa on jos se ei riitä...mutta kokeentekijäthän raja-arvon asettaa..toivotaan että on paljon myös niitä joilla ei mennyt hyvin jolloin taso laskee..sillä 70/80 pistettä jos rajana on niin huhuh..

Vierailija
105/287 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi jokaisessa, paitsi äidinkielen osiossa olla yksi tai useampi oikein... Jopa enkussa! Miten kämmäsinkään näin.. No ihan vitsillä kyllä pyrin edes tonne. Kiinnostaisi aikuispuolen opinnot, mutta niitä ei nyt ollut oikein tarjolla.

Vierailija
106/287 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No yhtä lailla vastaamatta jättämisestä tuli miinusta! Joten ei selityksiä.. ;)

Aa no sitten :D En tajunnut totakaan. No menipä huonosti vaikka kokeen jälkeen oli hyvä fiilis ja olin varma että pääsen jatkoon!

Vierailija
107/287 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain varmaa 20... Voi saatana

Vierailija
108/287 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vielä sitten pitää pari viikkoa odotella kuuluuko kutsua vai ei... Jännittää!!

Vierailija
109/287 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menikö monella huonommin kuin ajatteli? Täällä ainakin yksi. Ei mahda n.60p riittää jatkoon.

Vierailija
110/287 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa kohdissa en muistanut mitä olin vastannut, laskin ne nyt miinuspisteiksi. Sain 76.4/80! Mites muut?

Vierailija
111/287 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

turku sosionomi kirjoitti:

Kaikissa kohdissa en muistanut mitä olin vastannut, laskin ne nyt miinuspisteiksi. Sain 76.4/80! Mites muut?

Luulisi että tuolla tuloksella pääsee ihan mihin vaan! Itsellä noin 70... Laskin myös miinuksiksi jos en muistanut mitä olin vastannut. 

Vierailija
112/287 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiseltään selattuna jotain 65,7-71 väliin. Toivon pääseväni pääsykokeisiin mutta enpä nyt tiedä... Vähän harmittaa mutta toisaalta, varmaan todella harva on tuon kyenny tekemään ihan täydellisesti!

Vierailija
113/287 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään mennyt totaalisesti penkin alle?

Vierailija
114/287 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni 16-20 väärin.. eli varmaan n. 55/80 pistettä. Harmittaa jos en pääse jatkoon :(

Vierailija
115/287 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei oikein ole mitään positiivistä sanottavaa tästä koko touhusta...

Ensinnäkin, en voinut kuvitellakaan, että ennakkomateriaaliin liittyvät kysymykset ovat niin pilkunu#simista, että ei riitä, että ymmärrät asioiden "idean", vaan täytyy muistaa ja osata sanasta sanaan kaikki miten asia oli materiaalissa mainittu.

Englanti, matikka ja äidinkieli oli semmosia mitä ajattelinkin. Kuitenkin kaikessa kokonaisuudessaan todella naurettava koe. Näin monta osa-aluetta ja kyse oli vasta esivalinnasta.

Ja seuraava ongelmallinen asia olikin oikeiden vastausten ilmottaminen. Sivulla kerrottiin oikeuden vastausten tulevan kokeen jälkeen. Siitäkin huolimatta, että kaikki tapahtuu sähköisesti, ei vastauksia kyetty silloin antamaan. Vaan tuntien odottelujen jälkeen ilmotetaan sivulla, että 10.5 mennessä.. Loppujen lopuks kaikki jäikin viimesen päivän varaan ja myöhäseen iltapäivään. Ei voi kun ihmetellä, että mikä tuossakin kesti.

Tuntuu kyllä myös typerältä, että niille, jotka pääsevät varsinaiseen valintakokeeseen, niin tulee ilmoitus asiasta vasta noin viikko ennen pääsykoetta ja ainakin mihin itse hain niin on vielä esimateriaalia tuohonkin (jota ei ole edes julkastu vielä). Kaiken lisäksi millään tavalla ei ole huomioitu sitä, että osa hakijoista käy töissä tai voi joutua matkustamaan eri paikkakunnalle kokeeseen. Ja varotusaikaa on se NOIN viikko, eli voi olla jopa vähemmän.

Täytyy sanoa, että koko tästä touhusta jäänyt paskanmaku suuhun jo nyt. Ei ihan toimi tää systeemi "molempiin suuntiin".

Hieman on tämä koko touhu paisuteltu kaikkine esivalintakoen laajuuden ja vielä varsinaisen kokeen kanssa aivan liian suureksi kokonaisuudeksi. Vaikka tarkotus ei olisi vähätellä, niin automaattisesti ajattelen kyllä itse että kyse on ''vain'' amk sosiaalialojen kokeesta..

Vierailija
116/287 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastasit siis 2/3 kysymykseen väärin? aika kova potti, ei siinä.

Vierailija
117/287 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni on laskenut pisteensä väärin. http://www.vauva.fi/keskustelu/2554337/sotelin_esivalintakoe_tehty?page… Täällä 9 sivulla aiheesta.....

Vierailija
118/287 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vastasit siis 2/3 kysymykseen väärin? aika kova potti, ei siinä.

Tämän kyseisen tuloksen saaja oli ainakin toisessa ketjussa laskenut saamansa miinuspisteet suoraan 80 eli täydestä määrästä pois eli ei ole huomioinut sitä että eihän väärässä vastauksesta saa sitä yhtä pistettä. :D eli hän oli laskenut saaneensa väristä vastauksista 0,7-0,5 pistettä, eli taisi olla oikeesti huomattavasti huonompi tulos.

Vierailija
119/287 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa, että vaikka koe oli pikkutarkka, niin taso tuskin on yhtä kova kuin esim oikkikseen tmv. koulutukseen. SH:ksi, EH:ksi tai sosionomiksi en usko että mihinkään tulee ihan överikorkeita pisterajoja (varmasti tietty esim. helsinki ja tampere kerää vähän kovempia rajoja kun muut kaupungit, mutta tuskin mitään mieletöntä). Kaikille hakijoille koe on ollut yhtä vaikea, ja vääristä vastauksista tulevat miinukset rokottaa kyllä paljon pisteistä pois jo muutaman pojon jälkeen!

Vierailija
120/287 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse sain 53/80p enkä usko niiden riittävän 😅