Soteli-esivalintakokeen oikeat vastaukset
Onko muita vastauksia odottelevia?
Soteli.metropolia.fi -sivulla ssanotaan "Kysymysten oikeat vastaukset julkaistaan tällä sivustolla 10.5. mennessä.", minä täällä olen jo tunnin ajan käynyt katsomassa joko näkyisi.
Toivottavasti tulisi pian!
Kommentit (287)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hain kyllä niin oikeaan aikaan, kun pari vuotta hain (ja pääsin) sosionomikoulutukseen vielä vanhalla valintamenetelmällä :D
Matikkapää niin huono, etten olisi varmaan saanut edes muutamaa oikein noista laskuista, pääsykokeessakin englanninkielen osio meni täysin lottoamalla (ko. osiosta ei tullut virhepisteitä väärästä vastauksesta). Riitti kun oli tutustunut hyvin esimateriaaliin ja haastattelussa pärjäsin ehkä eniten sillä, että olin jo ennen koulun pääsyä kiinnostunut yhteiskunnallisista asioista.
Ja samaan aikaan eräs tuttu, joka omaa hyvän matemaattisen- ja kielellisen pään, haki viisi kertaa ennen sisäänpääsyä :D
Pitikö tämä tulla tänne kertomaan? "onneksi minulla on asiat paremmin kuin teillä."
kannattaa muuten seurailla sitä omaa opintopolun hakemuksen tietoja. saattaa olla että sinne ilmestyy tieto valinnasta jo ennen kuin omasta postiluukusta kolahtaa mitään.
Sitä kutsutaan keskusteluksi.
Ja toisekseen, enemmän pointtinani oli ihmetellä, että miksi sosionomiksi hakevat joutuvat nuo matemaattiset osuudet tekemään. Sosionomi kun ei tule lääkelaskuja jne. työssään tekemään.
Ööö..nyt kannattaa kyllä perehtyä tarkemmin sosionomin ammattiin ja mitä se on työnä jos mietit ettet matikkaa tarvitse :D
Voi hyvä tavaton tätä porukkaa osalti jotka ryhtyvät maamme sosionomeiksi.. :/
Pyrkikää oikeasti ottamaan selvää mitä työnne on johon haette..älkääkä eläkö kuvitemaailmassa.
En yleistä mutta juu..
Fguty kirjoitti:
Ööö..nyt kannattaa kyllä perehtyä tarkemmin sosionomin ammattiin ja mitä se on työnä jos mietit ettet matikkaa tarvitse :D
Pyrkikää oikeasti ottamaan selvää mitä työnne on johon haette..älkääkä eläkö kuvitemaailmassa.
En yleistä mutta juu..
No kerropa muutama konkreettinen työtehtävä jossa sosionomi tarvitsee matematikkaa?
Fguty kirjoitti:
En yleistä mutta juu..
Minäkin kuulisin mielelläni, että mihin sosionomi ehdottomasti tarvitsee sitä matikkaa?
Ja jos kerran tarvitsee, niin miksikäs pakollisissa kursseissa ei ole yhtä ainuttakaan matematiikan kurssia?
Vähän nyt kyllä veikkaan, että tässä taas yksi jolle ei ole ihan selvää se homma, että sosionomi ei ole minkäänlainen hoitaja, vaan sosiaaliohjaaja.
Tuleekohan sieltä mitään viestiä että EI päässyt jatkoon vai pelkästään sähköposti jos pääsee?
Kertokaa täällä sitten kun teille on tullut niin tietää :D
Kaikille hakijoille tulee omat pisteet sähköpostilla, mutta koekutsut tulevat erikseen.
Minä malttamaton kyselin tänään Hamkista, että milloin kutsut tulevat. Kuulemma tämän viikon aikana. Saapa nähdä onko omilla pisteillä mitään asiaa jatkoon.. Arviolta 55pst. sain. :(
Minkälaisilla pisteillä pääsit? Vai onko mitään tuntumaa paljonko sait?
Mullakin tuli tänään oamkkiin ja pisteet oli mulla omien laskujen mukaan 59 :)
Mä sain kutsun!! En uskaltanut laskea pisteitäni, mutta arvelin, että hyvin meni. huhhuh :) Joensuun valintakokeisiin matka siis.
Hain vaan yhteen kouluun ja pääsin jatkoon! Hih! TAMK kyseessä.
Valintakoe oli naurettavan helppo!
Pitikö tämä tulla tänne kertomaan? "onneksi minulla on asiat paremmin kuin teillä."
kannattaa muuten seurailla sitä omaa opintopolun hakemuksen tietoja. saattaa olla että sinne ilmestyy tieto valinnasta jo ennen kuin omasta postiluukusta kolahtaa mitään.