Soteli-esivalintakokeen oikeat vastaukset
Onko muita vastauksia odottelevia?
Soteli.metropolia.fi -sivulla ssanotaan "Kysymysten oikeat vastaukset julkaistaan tällä sivustolla 10.5. mennessä.", minä täällä olen jo tunnin ajan käynyt katsomassa joko näkyisi.
Toivottavasti tulisi pian!
Kommentit (287)
xod kirjoitti:
Rikosseuraamusalalle kirjoitti:
Täällä kans päivitelty sivua 8.00 lähtien. Tai no 3.5. Lähtien.. 😂 itse otin kuvat omista vastauksista, niin tiedän varmaksi heti paljon sain pisteitä :) luulen että teillö muillakin muistuu mieleen mitä vastasitte, kun näätte vaustausvaihtoehdot :)
Luulen kans että sit muistuu! Ainakin suurinpiirtein. Mutta sehän ei kerro mitään kun ei silti tiedä pääseekö jatkoon! No okei ehkä voi päätellä jos saa melkeen täydet pisteet mutta kuitenkin. Haluan tulokset!!
Päivitelly sivua koko aamun......
Joo ei niin! Mulla on sellainen tilanne, että oon ajatuksissani menny varaamaan kalliin lomamatkan tohon2.vaiheen päälle. Lykkään sitten lentoja/perun matkan mikäli näyttää siltä että sain monta oikein. Mikähän mahtaisi olla sellainen määrä pisteitä millä uskaltaa perua matkan/jättää perumatta 😂
Varmasti pitää olla lähelle 70% oikein nyt ainakin..vai mitä luulette??
Tuokin vaihtelee..toiseen kouluun taso voi olla matalampi..jolloin 60% oiken voi riittää pääsyyn varsinaiseen valintakokeeseen..😏
Kello on yksi eikä niitä vieläkään näy! Meinaavatko oikeasti joskus 23:59 julkaista ne tulokset vai mitä ihmettä... Luulisi ymmärtävän että asia ihmisiä hieman kiinnostaa, tai ainakin niitä kiinnostaa ketkä tosissaan sinne opiskelemaan haluaisivat...
?? kirjoitti:
No ei. Tai jos tuolla tiputetaan paljon porukkaa, niin ei voi muuta kuin päätä puistella. Koe jonka pystyi tekemään kuka tahansa kenelle tahansa ilman mitään valvontaa. Uusi huvittavuuden huipentuma suomalaisessa "korkeakoulukäytännössä". Uskon itse että lähes kaikki pääsevät jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Kello on yksi eikä niitä vieläkään näy! Meinaavatko oikeasti joskus 23:59 julkaista ne tulokset vai mitä ihmettä... Luulisi ymmärtävän että asia ihmisiä hieman kiinnostaa, tai ainakin niitä kiinnostaa ketkä tosissaan sinne opiskelemaan haluaisivat...
Korjaan vastaukset, tuloksiahan saadaan odotella vielä useampi viikko...
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä, että tottuu jo nyt tähän AMK-opiskeluun. Ei se ole niin justiinsa ja koetuloksetkin tulee vähän millo sattuu. Samoin kuin oparit asioon. En ihmettelisi vaikka eivät tulisi tänään ollenkaan.
?? kirjoitti:
Tuokin vaihtelee..toiseen kouluun taso voi olla matalampi..jolloin 60% oiken voi riittää pääsyyn varsinaiseen valintakokeeseen..😏
Okei hmm. Itse ajattelin että ehkö vasta jollain 90% pääsis jatkoon kun monilla tuntu menevän niin hyvin!
Vierailija kirjoitti:
?? kirjoitti:
No ei. Tai jos tuolla tiputetaan paljon porukkaa, niin ei voi muuta kuin päätä puistella. Koe jonka pystyi tekemään kuka tahansa kenelle tahansa ilman mitään valvontaa. Uusi huvittavuuden huipentuma suomalaisessa "korkeakoulukäytännössä". Uskon itse että lähes kaikki pääsevät jatkoon.
Enpä todellakaan usko että lähes kaikki voivat päästä jatkoon. Samanverran kuitenkin kutsutaan pääsykokeisiin kuin aiemminkin. Itse olen esim hakenut Metropoliaan kätilö-linjalle ja sinne on aiemmin todella vaikea ollut päästä edes pääsykokeisiin koska hakijoita on satoja ja aloituspaikkoja vain 20-30, ja pääsykokeisiin kutsutaan yleensä kolminkertainen määrä hakijoita. Ei sinne tosiaankaan ole tälläkään kertaa jatkoon pääsemässä mitenkään "lähes kaikki". Veikkaanpa että sinne hakiessa pisteet saa olla aika korkeat tässä esivalintakokeessa että pääsee jatkoon, ja siksi tässä juuri jännityksellä odotellaan niitä oikeita vastauksia.
Itse olen kanssa kärsimättömä odottelemassa vastauksia sillä pelottaa hieman miten koe meni kun tuli vähän kiirus.. Toivottavasti nyt tulisivat pian!😪
Se amk mihin itse haen niin ottavat 4 kertaa sisäänpääsevien määrän pääsykokeisiin. Ei siis voi kaikki päästä.
En myöskään ihmettelis jollei vastaukset vielä tänään tuliskaan... En jaksa enää roikkua sotelin sivulla. Ilmotelkaa kun tulee :D
Mitä luulette muuten 2. Vaiheen sisältävän? Haastattelun, ryhmähaastattelun, ryhmätyön, esseitä..?
https://www.webropolsurveys.com/S/69C414739F810F40.par
Turun amkin sivuilla oli ainakin tollanen kysely niille jotka sinne ovat hakeneet.
Sinne otetaan 90 sisään ja pääsykokeeseen kutsutaan 360. (Hakijoita viime vuonna oli 1500)
Turun amk:
"Esivalintakokeen tulos nollautuu lopullisessa valinnassa. Valintakokeesta on saatava vähintään 30 pistettä. Sosiaali- ja terveysalan valintakokeessa painotetaan alalle soveltuvuutta arvioimalla motivaatiota, sosiaalisia valmiuksia sekä oppimis- ja työskentelyvalmiuksia. Koulutukseen valitulta edellytetään alalle soveltuvaa terveyttä.
Lopullinen valinta tehdään ylioppilastutkinnossa saatujen pisteiden ja valintakokeesta saatujen pisteiden perusteella tai pelkästään valintakokeesta saatujen pisteiden perusteella.
Valintakoe pohjautuu seuraavaan materiaaliin:
Sosiaali- ja terveysalan eettinen perusta, ETENE-julkaisuja 32 (Sosiaali- ja terveysministeriö 2011) http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-00-3195-4
Sosiaalihuoltolaki, soveltamisopas, kappaleet 2,3,4
https://www.innokyla.fi/documents/1533196/39b8870b-2043-4868-b1b6-c49dd…
Lisäksi valintakokeeseen sisältyy ryhmätilanne, jossa arvioidaan motivaatiota ja sosiaalisia valmiuksia. Kaikista osioista tulee saada hyväksytty tulos."
reilu tuplaten pääsee valintakokeeseen..joten kyllä valintakokeeseen pääsevillä tulee varmasti olla se 70% ainakin oikein..kos hakijoita yhteen koulutukseen esim.400.. Että näin..onnea valintakokeisiin pääseville!
Alan epäillä ettei niitä vastauksia ole tulossakaan... Törkeää ettei ilmoiteta edes mitään vaikkei niitä vieläkään siellä sivuilla näy. Pääsykoekutsutkin varmaan tulevat tätä menoa lopulta edellisenä päivänä tai samana aamuna, siinä sitten yrität ehtiä sinne... Ehkä tämä onkin uusi karsintamuoto.
Vierailija kirjoitti:
http://www.turkuamk.fi/fi/ajankohtaista/1087/sosiaali-ja-terveysalan-es…
Sotelin sivuilla: "Varsinainen valintakoe
Kutsu varsinaiseen valintakokeeseen tulee noin viikkoa ennen valintakoepäivää."
Oppilaitos näyttää opettavan täsmällisyyttä, jota saa jo nähdä nuoremmilla työelämässä. Deadline johonkin mennessä tarkoittaa liian monelle jo, että sinä päivänä vasta aletaan tosissaan yrittää saada luvattu asia hoidettua.
Ei kukaan ole soittanut sinne opintotoimistoon minkä takia deadline ei pidä ja miksi eivät saa tietoa viivästyksen syistä nettiin?
Ja ei tuossa ole tottumisesta kyse. Kyllä opettajien on kunnioitettava opiskelijoita siinä määrin, että pitävät kiinni lupaamistaan aikatauluista. Kuuluu ihan yleissivistykseen.
Luulen kans että sit muistuu! Ainakin suurinpiirtein. Mutta sehän ei kerro mitään kun ei silti tiedä pääseekö jatkoon! No okei ehkä voi päätellä jos saa melkeen täydet pisteet mutta kuitenkin. Haluan tulokset!!
Päivitelly sivua koko aamun......