Mikä on tätimäistä?
Usein mainitaan, että jokin vaate, tyyli, teko tms. on tätimäinen. Mutta mikä niistä tekee tätimäisiä? Listataan tähän tätimäisiä asioita perusteluineen.
Kommentit (122)
https://www.google.com/search?q=riekers+&client=firefox-b-m&sca_esv=855…
Juu olen kenkä"hullu", rakastan kauniita kenkiä eikä niitä voi varmaan ikinä olla liikaa (tilannut tällekin kesälle jo 3 paria), mutta ihan OIKEASTI, ei edes hlö jolle kengät on tyyliin ihan sama ja mitkä vain käy, voi pitää linkkaamani merkin kengistä, ei edes tätien täti! Meinaa tulla oksennus suuhun noista kengistä, aivan järkyttävän rumia 🤢🤮😣
Kotelokukkamekko
väljä tunika
farkut ja kukkajakku
Vierailija kirjoitti:
Moni nuori luulee olevansa klassisen tyylikäs, vaikka tulos on ylikonservatiivisen tätimäinen, suorastaan tanttamainen.
Samaa mieltä. Monet 3-kymppiset ns. virkanaiset ovat ihan käsittämättömän tätimäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Olkihattu ja maximekko
Oletko tosissasi? Ok...
Aika paljon sitten isommissa kaupungeissa varsinkin, "tätejä" joilla ikää vasta 25-35v.
Värikkäät ylisuuret kesävaatteet,lierihattu ja hihnan päässä perhoskoira.
Vierailija kirjoitti:
Vanhoille ihmisille ominainen höppänyys, hitaus ja hajamielisyys. Se, ettei seuraa aikaansa ja vastustaa kaikkea uutta.
Älä yleistä. Olen 69. Nuorekas. 9 lastenlasta. Tulen hyvin juttuun kaikenikäisten kanssa ja en ole nuoria mollaamassa ja heidän pukeutumista meikkaamista ym. arvostelemassa, kun olen muistan oman nuoruuteni. Itse käyn usein tansseissa. Vaatteeni ovat nuorekkaita, mutta ei lasten vaatteita.. Kyllä, ja rakennekynnet on..ym.👠👠🕶👜💄🎶🏖😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olkihattu ja maximekko
Oletko tosissasi? Ok...
Aika paljon sitten isommissa kaupungeissa varsinkin, "tätejä" joilla ikää vasta 25-35v.
Vanhentaa käyttäjäänsä 15 vuodella etenkin jos on pullea.
Laatikkopylly, pallotukka tai kynitty, paksuniska, isot vanerikorvikset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olkihattu ja maximekko
Oletko tosissasi? Ok...
Vanhentaa käyttäjäänsä 15 vuodella etenkin jos on pullea.
Minusta kuviolliset leveät housut on vielä pahemmat.
Onko väärin, kun kokee, että on ok olla tätimäinen? Varsinkin kun oma lapsi kirjoitti ylioppilaaksi, niin tuntuu, että on hyvä, että nuori saa olla vuorollaan nuori aikuinen. Se tuntuu luonnon järjestykseltä, jokainen on sitä vuorollaan.
Kuviollinen tunika, caprihousut ja mustaksi värjätty kynitty hiusmalli.
Aivan sama mitä päälleen laittaa, on ne lueteltu tässä ketjussa. Sekin on tietenkin tuomittavaa, jos käy nuorisovaatteiden osastolla ostoksilla. Minusta tätimäuseksi tekee ylipaino, yleinen kömpelyys ja jouston puute kropassa. Näin myös vaikkapa ikää olisi vasta 10v.
Kun näitä lukee, tulee ajatus, että ei voi pukea mitään päälleen, jos ei halua olla tanttamainen. Voisiko joku ihan oikeasti kertoa, miten pitää pukeutua. Esim. matalakorkoiset kengät on julistettu pannaan. Mitä ihmettä minäkin laitan jalkoihini, kun en voi käyttää korkeakorkoisia kenkiä, koska jalkani kipeytyvät (minulla on eräs sairaus, joka vaikuttaa jalkoihin).
Farkkuja ei saisi pitää, mutta ei toisaalta suoria housujakaan.
Kauluspaitoja ei saisi pitää, mutta ei myöskään t-paitoja. Jne.
Saisinko vinkkejä, kiitos.
Terv. N63
Vierailija kirjoitti:
Kun näitä lukee, tulee ajatus, että ei voi pukea mitään päälleen, jos ei halua olla tanttamainen. Voisiko joku ihan oikeasti kertoa, miten pitää pukeutua. Esim. matalakorkoiset kengät on julistettu pannaan. Mitä ihmettä minäkin laitan jalkoihini, kun en voi käyttää korkeakorkoisia kenkiä, koska jalkani kipeytyvät (minulla on eräs sairaus, joka vaikuttaa jalkoihin).
Farkkuja ei saisi pitää, mutta ei toisaalta suoria housujakaan.
Kauluspaitoja ei saisi pitää, mutta ei myöskään t-paitoja. Jne.
Saisinko vinkkejä, kiitos.
Terv. N63
Nuorethan nimenomaan nykyään kulkee niissä matalakorkoisissa kengissä. Terveyssandaalit, läskipohjakengät, lenkkarit.
Harvalla nuorella näkee siroja korkokenkiä. Eivät varmaan saa jalkaansa mahdutettua niihin.
Korkokengäthän ne helposti tanttamaiset onkin varsinkin jos niillä ei osaa kävellä ja jalkapöytä tursuaa niistä ulos. Oikeastaan vain se piikkarimalli ei ole ja kuka sellaisia voi pitää jalassaan muutamaa hetkeä pidempään. Eihän tuollaisia nykyään taidetakaan pitää kuin hetken aikaa sisätiloissa ja kun pitää kävellä johonkin, vaihdetaan matalakantaiset kengät.
Lyhyt tukka, silmälasit, puukoru kaulassa. Pyylevyys.
Hih, sinustakin tulee joskus tantta🤭et ole sen erikoisempi kuin muutkaan.