Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ketään yli 35-vuotiasta, jolla ei ole autoa? Köyhää?

Vierailija
08.05.2016 |

Minusta on outoa jos tuon ikäisellä ihmisellä ei ome autoa

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 34-v. ja asun eurooppalaisessa suurkaupungissa, en omista ajokorttia enkä tarvitse autoa, julkiset ja omat jalat toimivat mainiosti. Helpommalla pääsee ilman autoa, sille pitäisi olla tallipaikka ja muutenkin parkkeeraaminen on aika helvetillistä. Ehkä mä tarvitsisin auton Suomessa, mutta täällä en.

Vierailija
42/51 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Ystäväni on sinkkuopettaja Helsingistä, asunnon parkkiksella ei edes olisi autopaikkaa. Miksi hän sellaisen hankkisi, kun töihin on vartin matka pyörällä, ei paikkaa autolle kotona ja muutenkin tykkää junalla käydä sukulaisten luona, kun voi vaikka korjata kokeita tai lueskella junassa. Ikää 36v. Ei ole minusta millään tavalla köyhää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tarvitse harrastuksiin tai elämiseen, niin älykästä. 

Asuu esim. kaupungissa, vaikka Porvoolaisethan tämänkin aloituksen tekivät.

Sinkkumies

Vierailija
44/51 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreiden toiminnassa aktiivisesti mukana olevillakin tuntuu olevan ajokortit ja joillakin useampiakin autoja perheessä.

Vierailija
45/51 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan miehen kanssa oltu 10v ilman autoa, ja laitettu siihen menevät rahat keskustan arvo-asunnon maksamiseen. Ei mun laskujen mukaan olla köyhdytty. :D

Vierailija
46/51 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun isoäidillä ei ole korttia niin antoi ukin auton mun veljen pojalle, kun ukki kuoli.

Vähän oli diili jotenkin että se olis menny uusi Volvo vähän niin kuin vähän erikoisesti, ainakaan mitään lahjaveroja ei maksettu.

Mutta isoäiti jäi yksin kivaan omakotitaloon josta bussilla pääsee kauppaan kerran päivässä kai.

Niin että veljenpoika olisi sitten joutessaan mummia kuljetellut. Ei näytä onnistuvan, nyt olis valmis ajamaan kortin mutta ei ole autoa. Syksyllä valmistuvaan senioritaloon kai muuttaa, mutta en tiedä millä rahalla muuttaa

Vierailija
47/51 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, anteeksi, anteeksi. Olen pienipalkkainen yksin omistusasunnossa asuva nainen, melkein 60 vuotta. Työmatka n. 500 m, olen kotona viihtyvää lajia, nettikaupat ovat ulottuvilla liiankin hyvin, postiin matkaa 250 m, matkahuoltoon n. 100 m. Säästän mahdollisia eläkepäiviä varten kaikki auton omistuksesta/käytöstä jäävät rahat.

Pyydän vielä kerran anteeksi autottomuuttani.😉

Joskun tulee mieleen, että todellakin autottomuuttani joudun selittelemään, ystäväni omistaa kyllä auton, mutta asuu surkeassa vuokrakämpässä, hänen vaatteensa ovat noin 15 vuotta vanhoja jne., mutta hän nauttii autostaan, hyvä niin. En vaan ymmärrä miks minun valintani on väärin.

Vierailija
48/51 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole ja on lapsiakin monta. En tarvitse autoa, joten miksi ostaisin?

Semmonen nyt paljoa maksa, mutta pitämiseen menee jonkin verran.

Silläkin rahalla käymme matkustamassa ja sisustan usein ja paljon. Toisin kun kaverini kenellä on auto ja tulotkin enemmän kuin minulla, ei ole saanut koko 15vuoden aikana edes uutta sohvaa ostetuksi ja ovat eläneet aivan jopa kurjuuden rajoilla.

Meillä ei ole lapsilla ollut puutetta mistään ja minusta olisi järjenköyhää hankkia auto jos se aiheuttaisi esim.puutetta ruuassa, kuten kaverillani.

Vierailija
49/51 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

entäs kun tiedän naisen joka on 35 v ja hän ajaa työmatkojaan koko ajan isänsä autolla :)

Vierailija
50/51 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta autosta olisi itselleni sekä suurimmalle osalle tuntemistani ihmisistä vain suurta haittaa. Olen asunut koko ikäni kaupungissa ja tottunut kulkemaan vaivatta julkisilla ja lihasvoimin. Autoa tulee käytettyä oikeastaan vain lomamatkoilla, jos on tarkoitus kierrellä laajempia alueita. Näen autoilla brassailun maalaisjunttien juttuna.

Vierailija
51/51 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on outoa, mitä jotkut ihmiset pitävät outona. Ja tunnen toki montakin autotonta yli kolmevitosta. Luopuisin omastanikin, jos se olisi mahdollista, mutta kun ei vaan ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä