Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ketään yli 35-vuotiasta, jolla ei ole autoa? Köyhää?

Vierailija
08.05.2016 |

Minusta on outoa jos tuon ikäisellä ihmisellä ei ome autoa

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän. Ei edes korttia.

Vierailija
2/51 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän minäkin. Mihin sitä autoa jossain stadin keskustassa tarvitsee? Ei mihinkään. Kaikki eivät asu puskassa, ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän rahaahan sillä todennäköisesti on kuin mulla, auton ylläpitäminen (ostamisesta puhumattakaan) on kallista. Jos mulla ei olis lapsia, en taatusti pitäisi autoa. Olisi parempi myös luonnon (ja oman kunnon) kannalta. Mulle toisaalta auto ei ole koskaan ollut mikään statussymboli kuten monille, vain välttämätön kulkuväline.

Vierailija
4/51 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseni, mulla ei ole edes ajokorttia. Taksilla kuljen ja sinä maksat.

Vierailija
5/51 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne.

Vierailija
6/51 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tunnen. Ajokortti on, muttei ole vuosikymmeniin ajanut.

Vierailija
7/51 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä Helsingin keskustassa tarvitse välttämättä autoa, ehkä puolella kavereistani on. 

Vierailija
8/51 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo kohta viisikymmentä, eikä minulla ole koskaan ollut autoa. Olen aina asunut julkisten kulkuneuvojen reittien varrella, eikä ole koskaan ollut tarvetta viedä lapsia jonnekin jalkapallokentälle 50 km päästä kotoa sunnuntaiaamuna kello 7.30.

Säästän autottomuudella rahaa noin 3000-5000 e vuodessa, ja sillä maksan taksit lentokentälle ja 4-5 ulkomaanlentoa vuodessa koko perheelle. Suomessa matkustamme vähemmän, mutta silloinkin bussilla ja junalla.

Vierailija
9/51 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni tuttavani, jotka ovat muuttaneet Helsinkiin, Vantaalle, Espooseen, Kirkkonummelle, ei ole autoa. Auto oli ennen pakollinen, mutta siellä on päästy töihin julkisilla.

Vierailija
10/51 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Tunnen ihmisen, jolla on ajokortti, mutta ei ole ajanut vuosikymmeniin. Miehen kuolema teki kyllä elämästä hankalampaa, kun oli sen varaan asuntokin hankittu, että mies kuskaa. Itse luopuisin autosta heti, jos en hankalan työmatkan takia tarvitsisi sitä. Miehen kanssa puhuttiin, että jos tiukka paikka tulee, niin molemmat autot saavat lähteä. 

Vierailija
11/51 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen aika monta jolla ei ole autoa. Monessa perheessä ei ole kun yksi auto ja kaksi aikuista = toisella heistä ei ole omaa autoa. Meillä on töiden takia kaksi, mutta useassa taloudessa ei ole.

Vierailija
12/51 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jumankekka, minuahan pidetään rikkaana kun ajan vanhalla nissanilla. Menenkin tästä heti pesemään ja vahaamaan sannini ja karautan kaupungille täynnä uutta ylpeyttä. Nuttura ojoon, aurinkolasit silmille ja humpat soimaan! Kuka uskaltaa haastaa valoissa?

Vierailija
13/51 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimollani ei ole autoa ei edes korttia. Eikä ole köyhä. Asumme 500 m rautatieasemalta, Prismasta ja isosta kauppakeskuksesta. Sairaalaan on 2 km ja hautausmaalle 2 km. Jos meillä ei olisi huvilaa sellaisessa paikassa, mihin ei pääse junalla, en minäkään tarvitsisi autoa. Autoni on seisontavakuutyksessa ja siis pois ajoneuvoverostakin 6 kk talvella. Takseja löytyy tarvittaessa. Kun jäähallille ja urheilupaikkoihin on noin 1 km emme tarvinneet sutoa lasten harrastuksiinkaa. Musiikkiopistoon on alle km. Kannattaa panostaa asunnon sijaintiin, ei autoon. Tietysti köyhiltä se ei onnistu.

Vierailija
14/51 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimollani ei ole autoa ei edes korttia. Eikä ole köyhä. Asumme 500 m rautatieasemalta, Prismasta ja isosta kauppakeskuksesta. Sairaalaan on 2 km ja hautausmaalle 2 km. Jos meillä ei olisi huvilaa sellaisessa paikassa, mihin ei pääse junalla, en minäkään tarvitsisi autoa. Autoni on seisontavakuutyksessa ja siis pois ajoneuvoverostakin 6 kk talvella. Takseja löytyy tarvittaessa. Kun jäähallille ja urheilupaikkoihin on noin 1 km emme tarvinneet sutoa lasten harrastuksiinkaa. Musiikkiopistoon on alle km. Kannattaa panostaa asunnon sijaintiin, ei autoon. Tietysti köyhiltä se ei onnistu.

Terkkuja Vaasaan! 

Vierailija
15/51 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lienee maalainen, siellä kun auto taitaa olla aika pakollinen kapine, Minulla ei ole autoa, eikä suurella osalla helsinkiläisistä kavereista. 35-vuotiaita ollaan, eikä auton ostaminen edes suunnitelmissa. Kun asuu hyvien yhteyksien varrella, ei tarvi

autoa. Asun Kalliossa, ja siellä autosta olisi minulle vain haittaa. Autoa jos tarvin (hyvin harvoin), niin kuljen taksilla tai vuokraan. Raha ei ole ongelma.

Työnantajani tulee joukkoliikennettä antamalla työntekijöille työsuhde-etuna kausiliput, ihan hyvä etu. Monet autoilevat kollegatkin ovat tämän innoittamana alkaneet kulkea enemmän julkisilla.

Vierailija
16/51 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole. Asun kantakaupungissa ja fillaroin kaikkialle (myös talvella ). Tienaan yli 65 000 € vuodessa. En pidä itseäni köyhänä tai outona.

Vierailija
17/51 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen,vaikka kuinka monta.Tarkoittiko tuon kysymyksen perään heittämäsi ja kysymysmerkillä lopussa varustettu sana 'köyhää' sitä, että pidänkö autoa jotenkin ehdottomana elintason mittarina ja määrittelenkö ihmiset köyhiksi sillä perusteella etteivät he omista henkilöautoa ?

Jos tätä tarkoitit,niin  vastaukseni on,että en todellakaan pidä.

Esim. Yhdysvalloissa auton hankkiminen on näet  aivan toinen juttu kuin täällä meillä Suomessa,ei voi verratakaan keskenään. Suomi on näet kyllä  eräs niitä maailman kalleimpia maita henkilöauton omistamisen ja sen  käytön kannalta.

Jos se ajokortti  ja auto kaikkine lisämaksuineen ja tykötarpeineen nimittäin pitää maksaa alusta loppuun  ja ihan kokonaan vain  siitä omasta palkkapussista ja kukkarosta,niin älä ihmettele jos monikin täällä miettii jo pariinkin  kertaan,että kannattaako se  oikeasti, ennenkuin sellaiseen rahojaan sijoittaa.

Itse asiassahan se ei ole varsinaisesti mikään  'sijoitus',ellei sitten  satu olemaan joku ammattiautoilija.

Muillehan se on vain  pelkkää rahanmenoa ja vaihtoarvon laskua ostohetkestä lähtien,jatkuvia polttoainekustannuksia ja korjaamomaksuja,renkaidenvaihtokuluja jne. eikä senttiäkään mitään tuottoa sille alkuperäiselle 'pääomasijoitukselle'.

Jos taas kuulut huolettomaan 'pappa betalar allt'-porukkaan, niin sitten voi olla eri juttu tietysti,mutta  jätä siinä tapauksssa muiden talousarvioinnin  luokittelu kokonaan ,jos sinun  ei itse tarvitse oikeasti koskaan mistään  omista raha-asioistasi liikaa huolehtia ja elämäsi on muutenkin  kuin yhtä huoletonta jäätelönsyöntiä  mehubiletystä  ja iskän autolla ajoa shoppailemaan taas jotain uutta kivaa ylle.

Kaikki nyt vain  eivät ole sellaisessa  asemassa,eivätkä ehkä muutenkaan sinun tavallasi autoiluun ja auton omistamiseen suhtautuvia kansalaisia.

Vierailija
18/51 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä. Sen enempää miehelläni kuin minullakaan ei ole edes ajokorttia (vaikka mies on "maalta"). Mitä me autolla tekisimme? Asumme kaupungissa. Työ-, koulu- ja harrastusmatkat sujuvat julkisilla, pyörällä tai jalan.  Mökille pääsee julkisilla. 

Mies ja minä 45 ja 47, lapset 11, 13 ja 16. 

Vierailija
19/51 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä köyhällä ei oo edes ajokorttia mutta on velaton koti Hgissä.

Vierailija
20/51 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä köyhällä ei oo edes ajokorttia mutta on velaton koti Hgissä.

Niin. Kuka mihinkin sijoittaa...

Jokainen omien  tarpeidensa mukaan priorisoi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi