Miten teet lohikeiton, mitä laitat siihen?
Tein just lohikeiton pitkästä aikaa. Siihen tuli tietenkin paljon lohta, perunaa, kasvissuikalepusseja ja reippaasti mausteita (suolaa, mustapippuria, timjamia, valkosipulia) ja kasvisliemikuutio. Joskus laitan koskenlaskijaa.
Miten SINÄ teet lohikeiton?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein just lohikeiton pitkästä aikaa. Siihen tuli tietenkin paljon lohta, perunaa, kasvissuikalepusseja ja reippaasti mausteita (suolaa, mustapippuria, timjamia, valkosipulia) ja kasvisliemikuutio. Joskus laitan koskenlaskijaa.
Miten SINÄ teet lohikeiton?
Miksikähän tätäkin aloitusta on alapeukutettu näin rajusti??
Voisiko joku kertoa?
En itse alapeukuttanut, mutta veikkaan syyksi kasvisliemikuutiota ja -suikalepusseja.
:-)
Tekeekö kukaan kirkasliemisenä? Itse välillä, on "hienostuneemman" makuista.
Vierailija kirjoitti:
Maitoa,sipulia,perunaa,tilliä,suolaa,voita ja lohta.
mikä tässä nyt oli vikana :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maitoa,sipulia,perunaa,tilliä,suolaa,voita ja lohta.
mikä tässä nyt oli vikana :(
Siinä ei ollut pakastevihanneksia ja sulatejuustoa.. ;)
mun mielestä ap:n lohikeitossa ei ollu mitään vikaa. en näe ongelmaa käyttää liemikuutiota ja kasvissuikalepusseja. mut makuasioistahan ei voi kiistellä, tai voi, mutta ei se johda mihinkään :D
mä teen lohikeiton millon mitenkin. perunaa ja lohta ainakin tietenkin laitan, kermaa myös yleensä. lohta tykkään laittaa enemmän kuin muita aineksia. TUORETTA TILLIÄ reippaasti, en tykkää niistä maustepussi tilleistä. jotain kasviksia, porkkanaa ainakin sekaan :)
Vierailija kirjoitti:
Tekeekö kukaan kirkasliemisenä? Itse välillä, on "hienostuneemman" makuista.
Tämä on oikea tapa, miettikää, kuka kalastaja roudaa kermat ja porkkanat ja kasvissuikaleet sinne kalastusluodolle, missä keitto tehdään. Samat ohjeet kotikeittiöön ja turhat hörhöilyt pois.
Muuten samoin, mutta ostan kokonaisen lohen, fileeraan sen itse eli jätä ruotoon reilusti kalaa keittoa varten. Ensin keitän ruotoa, sitten lisään perunat ja nostan ruodon pois, ja laitan tarvittaessa lisää kalaa keittoon ruodosta irrotettavien lisäksi.
Ruokakerman sijasta laitan oikeaa kermaa tai jotain sulatejuustoa.