Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teet lohikeiton, mitä laitat siihen?

Vierailija
07.05.2016 |

Tein just lohikeiton pitkästä aikaa. Siihen tuli tietenkin paljon lohta, perunaa, kasvissuikalepusseja ja reippaasti mausteita (suolaa, mustapippuria, timjamia, valkosipulia) ja kasvisliemikuutio. Joskus laitan koskenlaskijaa.

Miten SINÄ teet lohikeiton?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan peruskeiton teen eli keitän perunat vedessä silputun sipulin kera ja loppuvaiheessa laitan lohipalat ja ruokakerman. Mausteeksi kokonaisia maustepippureita ja suolaa. Joskus koskenlaskijaa jos sattuu jääkaapista löytymään. Maistuu lapsille.

Muuten samoin, mutta ostan kokonaisen lohen, fileeraan sen itse eli jätä ruotoon reilusti kalaa keittoa varten. Ensin keitän ruotoa, sitten lisään perunat ja nostan ruodon pois, ja laitan tarvittaessa lisää kalaa keittoon ruodosta irrotettavien lisäksi.

Ruokakerman sijasta laitan oikeaa kermaa tai jotain sulatejuustoa.

Vierailija
42/47 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein just lohikeiton pitkästä aikaa. Siihen tuli tietenkin paljon lohta, perunaa, kasvissuikalepusseja ja reippaasti mausteita (suolaa, mustapippuria, timjamia, valkosipulia) ja kasvisliemikuutio. Joskus laitan koskenlaskijaa.

Miten SINÄ teet lohikeiton?

Miksikähän tätäkin aloitusta on alapeukutettu näin rajusti??

Voisiko joku kertoa?

En itse alapeukuttanut, mutta veikkaan syyksi kasvisliemikuutiota ja -suikalepusseja.

:-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeekö kukaan kirkasliemisenä? Itse välillä, on "hienostuneemman" makuista.

Vierailija
44/47 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maitoa,sipulia,perunaa,tilliä,suolaa,voita ja lohta.

mikä tässä nyt oli vikana :(

Vierailija
45/47 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maitoa,sipulia,perunaa,tilliä,suolaa,voita ja lohta.

mikä tässä nyt oli vikana :(

Siinä ei ollut pakastevihanneksia ja sulatejuustoa.. ;)

Vierailija
46/47 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä ap:n lohikeitossa ei ollu mitään vikaa. en näe ongelmaa käyttää liemikuutiota ja kasvissuikalepusseja. mut makuasioistahan ei voi kiistellä, tai voi, mutta ei se johda mihinkään :D

mä teen lohikeiton millon mitenkin. perunaa ja lohta ainakin tietenkin laitan, kermaa myös yleensä. lohta tykkään laittaa enemmän kuin muita aineksia. TUORETTA TILLIÄ reippaasti, en tykkää niistä maustepussi tilleistä. jotain kasviksia, porkkanaa ainakin sekaan :)

Vierailija
47/47 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekeekö kukaan kirkasliemisenä? Itse välillä, on "hienostuneemman" makuista.

Tämä on oikea tapa, miettikää, kuka kalastaja roudaa kermat ja porkkanat ja kasvissuikaleet sinne kalastusluodolle, missä keitto tehdään. Samat ohjeet kotikeittiöön ja turhat hörhöilyt pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi