Laihdutus ja vihannekset tökkii ja pahasti.
En vaan jaksa niitä rehuja päivästä toiseen. Salaatit, kurkut, tomaatit, paprikat, porkkanat, kesäkurpitsat, sipulit, kaalit jne tulee korvista ulos jo viikon jälkeen. Kaaleja ja sipulia en pysty nyt enää juurikaan syömään kun vatsa ei enää tahdo sietää niitä.
Miten saada niitä rehuja alas joka samperin aterialla?
Kommentit (27)
Syö normaalisti mutta puolitat annoksesi. Eat half dieetti
Vierailija kirjoitti:
Jos tosissaan pahasti tökkii niin älä syö niitä koko ajan. Käy pian niin että koko laihis menee pieleen. Pidä vaikka kerran viikossa päivä jolloin et syö niitä paljon mitään tai jätä ne yhdeltä aterialta pois joka päivä. Mikä vaan tuntuu parhaimmalta. Laihdutus kannattaa toteuttaa niin että se on mahdollisimman mukavaa.
Millä sit täytän itseni? Annosta kun ei oikeen voi suurtaakaan. Nälkä jää.
Tänäänkin oli nälkä heti tunnin jälkeen sen jälkeen kun olin syönyt. Kasvikset ei vaan uponneet.
Ap
Menisivätkö paremmin keitettynä/höyrytettynä?
Itse tykkään kasviksista enkä voi niihin mitenkään kyllästyä.Itse kasvatettua lehtisalaattia syön kesäisin älyttömät määrät. Sitä menee niin paljon kuin vaan jaksaa tehdä.
En tähtää salaatin syömistä mihinkään esim. ruuan yhteyteen vaan syön salaattia ihan vaan välipalanakin.
Kun vihreää syötävää on paljon niin kevyt keittäminen/höryytys on neutraalein valmistustapa. Kasvis maistuu siten kevyeltä ja raikkaalta.
Oletko tosissasi? Ei kasviksia tarvita laihdutuksessa. Kasviksia tarvitaan niiden terveellisyyden vuoksi. Kaksi eri asiaa.
Laihdut kun syöt vähemmän. Kasvikset ei liity siihen mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Menisivätkö paremmin keitettynä/höyrytettynä?
Ihan sama missä muodossa ovat. Olen syönyt raskana, keitettynä, höyrytettynä, paahdettuna, grillattuna, you name it. Maistuvat suorastaan pahalle. Jo paprikan näkeminen saa suorastaan aikaan yökkörefleksin. Kaikki maistuu vetiselle/ei miltään, ihan sama mitä mausteita/yrttejä niihin laittaa.
Ap
Ei kannata rakentaa ruokavaliostaan liian tavoitteellista - ethän sinä ole kansanterveyden mallikappale, vaan ihan tavallinen ihminen. Ei myöskään kannata lukkiutua tiukasti ajastusmalliin, että joka aterialla on syötävä täsmälleen tietty määrä, tai tietynlaista salaattia. Kätke kasviksia tekemiisi arkiruokiin, kokeile uusia reseptejä ja vaihtele kasviksia. Ei kasvisten syönnin tarvitse olla konkreettisesti ylimääräinen salaattilautanen joka aterian kyljessä, vaan vaikkapa ihan ruokaisa salaattiateria, kasviksia vaikkapa itämaiseen tapaan tai kasviskeitto. Eikä kannata murjoa itseään henkisesti, jos ei aina yllä tavoitteeseen. Se, että ylipäätään syöt kasviksia, on jo voitto sinänsä. Joskus syöt enemmän, joskus vähemmän, mutta se on aina parempi kuin olla syömättä niitä lainkaan. :)
Itse en syö koskaan raakoja kasviksia, vain keitettyjä. Ja lihaliemikuutio joukkoon!
Vierailija kirjoitti:
Menisivätkö paremmin keitettynä/höyrytettynä?
Tätä kannattaa kokeilla ja eri mausteita. joillain mausteilla myös positiivisia terveysvaikutuksia
Jotain salaattikastikkeitakin voi kokeilla mutta aika harvassa hyvät sellaiset kun tuppaavat olemaan sellaista fruktoosisiirappi p'skaa
Vierailija kirjoitti:
Oletko tosissasi? Ei kasviksia tarvita laihdutuksessa. Kasviksia tarvitaan niiden terveellisyyden vuoksi. Kaksi eri asiaa.
Laihdut kun syöt vähemmän. Kasvikset ei liity siihen mitenkään.
Olen kyllä tosissani. Ei kukaan aikuinen elä yhdellä perunalla ja yhdellä lohimedaljongilla. Normaali määrä mulle ois tuplasti tuon verran ja siltikään en ois täynnä. Olen kasviksia syönyt lisänä jotta sais vatsaan täytettä.
Ap
No etkö sä osaa valmistaa niitä? Mitä sä yleensä syöt? Opettele tekemään niistä kasviksista oikeita ruokia. Siis patoja, laatikoita, vokkeja, paistoksia, kastikkeita, keittoja yms. Ja käytä mausteita. Jaksaisitko kuitenkin syödä leipää/perunaa/pastaa tai vaikka sipsejä joka päivä kyllästymättä?
Miksi syömällä ruokia joita vihaa? Syö hyvää ruokaa, mutta vähemmän ja sit hedelmiä ym. Tolla menolla päädyt metsään.
Ei kasviksia ole mikään pakko syödä, itse teen vihermehua (tai smoothie) niin ei tarvitse syödä salaatteja.
Jaahas, sulla taitaa olla lapsen tasolle jäänyt makuaisti sitten. Ruskea rasvainen mössö varmaan kelpaisi appeeksi ongelmitta. No ymmärrän kyllä, että aikuisena on kauhean vaikea tottua syömään terveellisesti ja monipuolisesti, jos aiemmin on syönyt lähinnä perunaa, lihaa ja einestä. Yleensä nämä opit imetään lapsuudenkodista. Vanhemmat tekevät lapsille karhunpalveluksen, jos ruoka koostuu aina perunasta ja jauhelihasta.
Vierailija kirjoitti:
Ei kasviksia ole mikään pakko syödä, itse teen vihermehua (tai smoothie) niin ei tarvitse syödä salaatteja.
mitä tunget vihermehuusi?
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, sulla taitaa olla lapsen tasolle jäänyt makuaisti sitten. Ruskea rasvainen mössö varmaan kelpaisi appeeksi ongelmitta. No ymmärrän kyllä, että aikuisena on kauhean vaikea tottua syömään terveellisesti ja monipuolisesti, jos aiemmin on syönyt lähinnä perunaa, lihaa ja einestä. Yleensä nämä opit imetään lapsuudenkodista. Vanhemmat tekevät lapsille karhunpalveluksen, jos ruoka koostuu aina perunasta ja jauhelihasta.
Lapsuudenkodissani salaatti ja vihannekset löytyi joka aterialla, joten tottunut olen moneen makuun. Isä aina paasasi vihannesten terveellisyydestä.
Johtunee varmaan siitä että olen lapsena/nuorena saanut yliannostuksen rehuista. En tiedä. Kyllä meillä syötiin ihan perunaa, pastaa, riisiä, lihaa eri muodoissa, kalaa, riistaa. Syön edelleen.
Jotenkin nää rehut nyt vaan tökkii.
Ap
No mitä sä haluaisit sitten syödä, jotain pastaa ja lihapullia vai? Kuulostaa että olet vain pilannut makuaistisi teollisella paskalla ja höttömössöllä, etkä osaa maistaa enää oikeita aitoja makuja. Kurja juttu sulle, mutta jos aiot pysyä terveenä, kannattaa vain totutella niihin ällöttäviin kasviksiin.
Ensinäkin sinun täytyy vain hyväksyä että totuttelussa menee aikansa. Jos olet aikaisemmin syönyt jotain liha-rasva-hiilaripaskaa ja tyypillisin kasvis lautasellasi on ollut ranskanperuna, niin muutoshan on valtava. Toiseksi kasvikset tulee maustaa hyvin, muutenhan ne on tosi tylsää ruokaa. Toki raakakasviksia on vähän hankala maustaa, mutta opettele joku maukas kasvisruoka. Se on ihan eri asia kuin normimättö ja sitten jotkut nahistuneet rehut siinä ohessa. Tsemppiä projektiisi! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kasviksia ole mikään pakko syödä, itse teen vihermehua (tai smoothie) niin ei tarvitse syödä salaatteja.
mitä tunget vihermehuusi?
Esim pinaattia, selleriä, lehtikaalia, kurkkua, vähän sitruunaa. Mausta voi olla monta mieltä mutta yhdestäkin lasista saa tosi ison määrän vihreitä.
Jos tosissaan pahasti tökkii niin älä syö niitä koko ajan. Käy pian niin että koko laihis menee pieleen. Pidä vaikka kerran viikossa päivä jolloin et syö niitä paljon mitään tai jätä ne yhdeltä aterialta pois joka päivä. Mikä vaan tuntuu parhaimmalta. Laihdutus kannattaa toteuttaa niin että se on mahdollisimman mukavaa.