Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihdutus ja vihannekset tökkii ja pahasti.

Vierailija
05.05.2016 |

En vaan jaksa niitä rehuja päivästä toiseen. Salaatit, kurkut, tomaatit, paprikat, porkkanat, kesäkurpitsat, sipulit, kaalit jne tulee korvista ulos jo viikon jälkeen. Kaaleja ja sipulia en pysty nyt enää juurikaan syömään kun vatsa ei enää tahdo sietää niitä.
Miten saada niitä rehuja alas joka samperin aterialla?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et osaa kokata.

Vierailija
22/27 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten normaalisti syöt? Et mitään kasviksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kerro nyt ap vähän enemmän ruokavaliostasi. Muuttuiko se siinä vaiheessa, kun muutit pois vanhempien luota? Mitä sä olet sitten syönyt aiemmin? Mikä on sun heikko kohta? Meneekö pizzaa, suklaata, kebabia? Kai sä kuitenkin joistain kasviksista tykkäät? Oletko kokeillut maistaa muitakin kuin näitä tavallisimpia?

Vierailija
24/27 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten normaalisti syöt? Et mitään kasviksia?

Syön ihan tavallista ruokaa, paistetusta kalasta lihapataan. Myös pienissä määrin kasviksia joko salaattina, raasteena, uunijuureksi jne. Eli kasviket ei ole tuntematon käsite.

Nyt olen lisännyt kasvisten määrää ja vastaavasti pienentänyt muun ruoan määrää, lautasella siis.

Kasviksia olen myös käyttänyt/käytän ruoanvalmistuksessa.

Ap

Vierailija
25/27 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunikasvikset menee aina alas, myös mun vihanneskammoiselta mieheltä. Jääkaapista lappaa vaan kasviksia kulhoon sopivina palasina (kattoo vaan että sellasia kasviksia mitkä paistuu uunissa nätisti, eli ei salaattia tai kurkkua), öljyä ja ihan perkeleesti mausteita. Uuniin 30 min 225C. Jos sama kasvislaatu joka päivä tökkii niin vaihtele kauden kasvisten mukaan, googlaa satokausikalenteri. Laita ruoan sekaan kasviksia, esim. makaronilaatikkoon piiloutuu helposti tomaattia, lasagneen uppoutuu melkein kaikkia kasviksia, wokkia, uunikalan kanssa vuokaan juureksia jne. Ei tarvi aina syödä puuduttavana salaattina muun ruoan kyljessä. Syö myös hedelmää, ne lasketaan siihen suositeltuun viiteen annokseen kasviksia päivässä. 

Vierailija
26/27 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites sienet ja sipuli pannulla? Sekaan suola ja pippuri ja loraus kermaa?

Gratinoitu kukka ja parsakaali? Jos välttelet rasvaa, niin tee valkokastike gratiiniin rasvattomasta maidosta, yrttituorejuustosta ja kevytsulatejuustosta.

Kreikkalainen salaatti, lisänä oliiviöljy ja vinaigrette, suola ja pippuri?

Kaali ja sipuli paahdettuna pannulla, sekaan suola ja tiraus hunajaa?

Kanakeitto, johon perunan sijaan vihreitä papuja, sipulia, valkosipulia, porkkanasuikaleita, currya, suolaa, chiliä ja pippuria?

Juustoinen kasvissuikalekeitto valmiista keittosuikaleista ja kevytsulatejuustosta, sekaan rakuunaa tai basilikaa, pippuria ja suolaa?

Porsaan palapaisti, jossa lihan lisäksi paprikaa, ananasta, sipulia, valkosipulia, pippuria, suolaa ja (ruoka) kermaa?

Kävisikö näistä jokin? Meillä lapsetkin syövät kaikkea yllämainittua, ja vastaavaa voi keksiä vaikka kuinka paljon.

Hyvä nyrkkisääntö on, että syö päivässä 1g/painokilo proteiinin lähdettä(rakennusaine) , niin pysyt kylläisempänä: eli esim 60 kiloiselle lähes 300g kanaa päivässä. Itse vältän hiilareita, mutta jos sinä et, niin koita ainakin jakaa ateriat niin, että proteiinin lisäksi aterialla tulee energiaa joko rasvasta tai hiilihydraatista (energialähde), eli esim vaikka lohen kanssa parsa ja hollandaise, ei perunaa ja vastaavasti jos syöt aterialla hiilarilisukkeen, niin sen on hyvä olla vähärasvainen.

Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/27 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita sulatettua voita päälle? :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä