Lentokoneen ykkösluokka lietsoo raivoa
http://yle.fi/uutiset/tutkimus_lentokoneen_ykkosluokka_lietsoo_turistil…
Pari kertaa olen firstiin päässyt. On siellä ihmisen hyvä olla, ei voi valittaa.
Kommentit (83)
Pakko olla alkoholilla vaikutusta.
Mutta eihän tuossa logiikkaa todellakaan ole. Rahalla saa paremman paikan ja siihen kuuluu tarjoilu olennaisena osana.
Kyllä sen aina joskus busineksessa aistii. Pääsääntöisesti aika mahdoton huomata, kun sisään tullessa ja poistuessa ihmiset muutenkin tönii. Kerran muistan, kun joku meni busineksen vessaan, yksi mies tuli lapsensa kanssa perässä. Siinä vessaan jonottaessaan hän kokoajan arvioi lapselleen busineksessa istuvia. Jonkun ajan päästä lentoemo tuli myyntikärryineen perältä takaisin ja sanoi, että kun eivät ole business matkustajia heidän on käytettävä oman luokkansa vessoja. Jotain mies sanoi melko riidanhakuiseen sävyyn, johon emo vain vastasi, että siellä on kaksi vessaa ja heidän on mentävä sinne. Sen jälkeen lentoemo kävi sulkemassa väliverhon.
Noita vessaepisodeja sattuu aina välillä.
Lähes aina lentoemot ovat tiukkoja ja käännyttävät turistiluokasta tulleen takaisin turistiluokan puolelle.
Kerran kun pääsin Lufthansan firstiin matkalla Rioon meitä oli 8 matkustajaa ja meitä varten 2 WC:tä ja 3 lentoemäntää/stuerttia.
Ei ollut pahemmin vessajonoa ainakaan siellä koneen etupäässä.
En oikein jaksa innostua lentokoneessa olosta. Reissaaminen varsinkin mannertenvälisillä on jokatapauksessa vastenmielistä. Mieluummin olisin perillä kuin käkkisin koneessa. 200 matkapäivän vuosivauhdilla on kyllä mukava joskus päästä businekseen. Pari kertaa olen ollut ykkösessä, mikä sekin on OK. Minulle lentokoneessa matkustaminen on työtä ilman korvausta ja kotoa poissaoloa.
Vierailija kirjoitti:
En oikein jaksa innostua lentokoneessa olosta. Reissaaminen varsinkin mannertenvälisillä on jokatapauksessa vastenmielistä. Mieluummin olisin perillä kuin käkkisin koneessa. 200 matkapäivän vuosivauhdilla on kyllä mukava joskus päästä businekseen. Pari kertaa olen ollut ykkösessä, mikä sekin on OK. Minulle lentokoneessa matkustaminen on työtä ilman korvausta ja kotoa poissaoloa.
Jos noin paljon tulee matkapäiviä niin sitten se todellakin on työtä!
Lomareissuilla lentämisestä voi kuitenkin nauttia.
Harmittaahan se istua siellä kakkosessa, kun tietää, että ykkösessä olisi mukavampaa.
Tuossa on yhteiskunnan luokkajako niin selvästi esillä, että se alkaa ärsyttää tyyliin: "mikä noista tekee niin paljon parempia ihmisiä, että niillä on varaa matkustaa ykkösessä ja mulla ei. Hädin tuskin riitti rahat tähän kakkosluokan lentoon."
Kaikille pitäisi saada tilavammat penkin. Turistiluokka on kohtuuttoman ahdas.
Kerran vaihdoin hikeö tuntemattoman miehen kanssa, jonka reidet levisivät koko matkan puolelleni ja olivat kiinni jalassani, vaikka käsinoja oli alhaalla.
Vierailija kirjoitti:
http://yle.fi/uutiset/tutkimus_lentokoneen_ykkosluokka_lietsoo_turistil…
Pari kertaa olen firstiin päässyt. On siellä ihmisen hyvä olla, ei voi valittaa.
Ykkös- vai bisnesluokkaan? Siinä on iso ero etenkin hinnassa. Laajarunkokoneessa on monesti neljä matkustusluokkaa, economy, premium economy, business ja first. Moni suomalainen kyllä väittää lentäneessä ekassa luokassa esim. Helsingistä Bangkokiin/New Yorkiin, mutta se on mahdotonta, koska Helsingistä ei lähde lentoja, joissa olisi ykkösluokka.
Kyllähän siellä busineksessa on paljon mukavampaa, mutta se maksaa. Jos ei halua maksaa, sitä ei saa. Mitä järkeä tai hyötyä jostain raivoamisesta on?
Miksi kansa töytyy lentokoneissa jaotella maksukyvyn mukaan. Harmittaa istua pitkä matka ahtaassa penkissä, kun huomaa toisilla olevan ihanan väljää.
Harmittaa myös, että itse joutuu jonottamaan ruuhkaisassa odotustilassa, kun toisilla on luksus-odotustila.
Tuo on niin selkeä kasrijako, että ei ihme, että raivoa tulee. Erityisesti miehet haluavat usein päästä samaan varakkuusmäärän esittelytasoon lähellä olevien kanssa. (Naapurien autokilpavatustelu, kellä on hienoin grilli jne.)
Inhottavaa huomata konkreettisesti, että rahalla tosiaan saa parempaa elämää ja sitä ei ole itsellä tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kansa töytyy lentokoneissa jaotella maksukyvyn mukaan. Harmittaa istua pitkä matka ahtaassa penkissä, kun huomaa toisilla olevan ihanan väljää.
Harmittaa myös, että itse joutuu jonottamaan ruuhkaisassa odotustilassa, kun toisilla on luksus-odotustila.
Tuo on niin selkeä kasrijako, että ei ihme, että raivoa tulee. Erityisesti miehet haluavat usein päästä samaan varakkuusmäärän esittelytasoon lähellä olevien kanssa. (Naapurien autokilpavatustelu, kellä on hienoin grilli jne.)
Moro kommari! Miksi autoja pitää olla maksukyvyn mukaan? Miksei kaikilla voi olla Lada Samaraa? Harmittaa istua pitkä matka huonolaatuisessa autossa, kun huomaa toisilla hienon Mersun.
Tajuatko miten typerä olet?
VR:llä on käytössä sosialistinen tasapäistävä käytäntö intercity-junissaan: ykkösluokan penkit on täsmälleen samankokoiset kuin kakkosluokassa...
Minua jostain syystä ärsyttää se verho business ja turistiluokan välillä, muuten kyseinen luokka ei häiritse.
Vierailija kirjoitti:
Minua jostain syystä ärsyttää se verho business ja turistiluokan välillä, muuten kyseinen luokka ei häiritse.
Rahvaan näkeminen saa minut voimaan pahoin.
terkuin, ykkösluokan matkustaja
Meneeköhän businessluokka muuten turistiluokan edelle onnettomuustilanteissa, eli pyritäänkö heidät esim. evakoimaan ensin vai tapahtuuko se yhtäaikaisesti jos evakointia ei suoriteta pelkän etuoven kautta?
Vierailija kirjoitti:
Meneeköhän businessluokka muuten turistiluokan edelle onnettomuustilanteissa, eli pyritäänkö heidät esim. evakoimaan ensin vai tapahtuuko se yhtäaikaisesti jos evakointia ei suoriteta pelkän etuoven kautta?
Bisnesluokassa on laskuvarjot penkin alla. Turistissa on vain pelastusliivit.
No onpas typerää. Ei mulle ole koskaan tullut mieleenkää kiukutella siitä, jos joku maksaa paremmasta enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bisnesluokassa on laskuvarjot penkin alla. Turistissa on vain pelastusliivit.
No eihän ole, kun niistä ei ole mitään hyötyä 😂
Kateellisia näköjään löytyy muulatakin kuin Suomesta. Mutta miksi miehet ovat noin epäloogisesti kateellisia. Jokainen ymmärtää, että rahalla saa parempaa ja silti miehet raivoavat. Maksaisivat ykkösluokan lipun.
Vähän kuin ne jotka eivät maksa paikkoja ja sitten valittavat kun perheet ivät pääse vierekkäin. Ja varsinkin raivoavat sille joka ei suostu maksamaansa paikkaa vaihtamaan.