Mitä mieltä ihmisestä joka syövänkin jälkeen jatkaa tupakointia tms. paheita?
Kommentit (21)
Mikä minä olisin kenenkin elämää tai valintoja arvostelemaan.
Jokaisen oma asia. Syöpä on monen asian summa, etkä voi yhtä elintapaa pelkästään syyttää siitä. Moni unohtaa myös stressin osatekijänä syövän syntyyn.
Ei se varmaan ole helppoa lopettaa jos on muutenkin vaikeaa.
Vatunko väliä ja hyvä että on munaa.
Ihmettelen kenen tahansa tupakointia nykypäivänä, kun nikotiinipusseja saa kaupasta. Niissä on helposti monin kerroin nikotiinia ja kessua ei kyllä tww mieli sellaisen jälkeen. Eli miksi siis kuitenkin polttaa?
Huonoilla elämäntavoilla voi elämä lyhentyä mutta sepä on jokaisen oma valinta. Yhteiskunnalla velvollisuus antaa syöpä yms hoito, oli elämäntavat huonot tai ei.
Mitä mieltä ihmisestä joka tehtailee näitä mitä mieltä ihmisestä -ketjuja?
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunta ainakin yritti.
Yhteiskunnan resurssien tuhlaamista hoitaa tupakoivia keuhkosyöpäpotilaita. Tiedän 2 kpl tällaisia, joten paljonhan heitä on.
Syövän jälkeen voi elää loppuelämänsä kuin viimeistä päivää. Itse ainakin jos syövän saisin ja siitä onnistuisin selviämään, en todellakaan välttelisi paheita ja alkaisi elää ns. kurissa ja nuhteessa, vaan elämästä nauttien!
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen kenen tahansa tupakointia nykypäivänä, kun nikotiinipusseja saa kaupasta. Niissä on helposti monin kerroin nikotiinia ja kessua ei kyllä tww mieli sellaisen jälkeen. Eli miksi siis kuitenkin polttaa?
Koska moni nimenomaan haluaa polttaa tupakan. Tupakoinnin rauhoittava vaikutus johtuu osittain sisään-ulos -hengittämisestä, kun vedetään ensin savua henkeen ja sitten puhaltaa ulos.
Voihan kyseessä olla se, että kun on itse kokenut kuinka lyhyt elämä on, niin haluaa ottaa ilon irti loppuelämästään. Yleensä kun ne paheet koetaan elämänlaatua piristävinä asioina, vaikka ne eivät hyvästä terveydelle olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Tupakkaveroa ei siis korotetakaan ei ainakaan ollut missään mainintaa vaikka askin piti nousta yli 10 euroon? ,nikotiinipussit tulevat tupakkaveron piiriin noin 2,5€/boxi?
Lääkärit ovat näissä syöpätapauksissa ja kenties muidenkin vakavien sairauksien kohdalla turhan häveliäitä tai kenties pelkäävät loukkaavansa kovia kokeneita eivätkä sano tarpeeksi lujasti esimerkiksi mitä epäterveellinen syöminen, liikakilot ja tupakointi aiheuttavat ja näiden suhteen olisi nyt syytä tehdä muutos jolloin tervehtyminen edistyisi ja kenties sairauden uusiminenkin voisi olla epätodennäköisempää.
Minulle olisi yhdentekevää, polttavatko ihmiset tupakkaa tai ryyppäävätkö hullun lailla, jos siitä ei aiheutuisi minulle kustannuksia ja haittaa. Kukin tyylillään. Jos haluaa vittumaisen kuoleman, niin tupakkaa huuleen vaan.
Keuhkosyövän hoitoennuste on huono. Se vie hautaan yleensä alle viidessä vuodessa, todennäköisesti paljon aiemminkin. Ja pahalta tuntuvat viimeiset elinajat. Hui olkoon!
Tilastoriiski iski ja selätetty, eli ei pitäisi niin helposti iskeä sama syöpä. Se on eri asia onko sitten järkevää leikkiä tulella.
Vierailija kirjoitti:
He ovat riippuvaisia.
Näin ajattelin kommentoida itsekin. Lisätäkseni myös, että riippuvuus on sairaus, joten päästääkseen eroon sairautta aiheuttavasta tavasta niin tulisi hoitaa myös siihen johtanutta syytä sairautena. On kyse sitten tupakoimisesta, päihteistä tai syömishäiriöstä niin kaikki ovat sairauksia, joilla on todettu olevan myös seurauksia ihmisen pahoinvointiin.
Mitä väliä enää siinä vaiheessa? Tuskin kukaan kahteen kertaan kuolee vaikka miten polttaisi.
Yhteiskunta ainakin yritti.