Lentokoneen ykkösluokka lietsoo raivoa
http://yle.fi/uutiset/tutkimus_lentokoneen_ykkosluokka_lietsoo_turistil…
Pari kertaa olen firstiin päässyt. On siellä ihmisen hyvä olla, ei voi valittaa.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Moni täällä ei ymmärrä mikä ykkösluokka edes on. PAljastuu "ykkösessä" lentäiden kommenteistakin :D
Euroopan lennoilla on siis pelkät turisti ja businessluokat. Atlantin ylittävillä ja Dubain koneilla on sitten yhtiöstä riippuen kakkos ja jopa ykkösluokka. Atalantin ylittäminen ykkösessä maksaa muuten helposti yli 20 x normilipun hinnan, niitä ostavia tuskin tällä foorumilla kirjoittelee.
Oikeasti ykkösluokka on todella harvinainen ja useimmat yhtiöt eivät sellaista tarjoa. Finnairilla ei löydy yhdestäkään koneesta edes kakkosluokkaa.
Joskus olen busineksesssä lentänyt, ja hyvä palvelu parempi ruoka ja etenkin Brysselin lounge olivat rahan arvoisia.
Just. Tosi asiantuntija olet taatusti, kun puhut jostain lentokoneiden "kakkosluokasta". Ei sellaista ole kuin junissa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen aina joskus busineksessa aistii. Pääsääntöisesti aika mahdoton huomata, kun sisään tullessa ja poistuessa ihmiset muutenkin tönii. Kerran muistan, kun joku meni busineksen vessaan, yksi mies tuli lapsensa kanssa perässä. Siinä vessaan jonottaessaan hän kokoajan arvioi lapselleen busineksessa istuvia. Jonkun ajan päästä lentoemo tuli myyntikärryineen perältä takaisin ja sanoi, että kun eivät ole business matkustajia heidän on käytettävä oman luokkansa vessoja. Jotain mies sanoi melko riidanhakuiseen sävyyn, johon emo vain vastasi, että siellä on kaksi vessaa ja heidän on mentävä sinne. Sen jälkeen lentoemo kävi sulkemassa väliverhon.
Mikä busines?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meneeköhän businessluokka muuten turistiluokan edelle onnettomuustilanteissa, eli pyritäänkö heidät esim. evakoimaan ensin vai tapahtuuko se yhtäaikaisesti jos evakointia ei suoriteta pelkän etuoven kautta?
Bisnesluokassa on laskuvarjot penkin alla. Turistissa on vain pelastusliivit.
Ykkösessä on sitten sellaiset pienillä rakettimoottoreilla varustetut pelastuskapselit.
Rahalla saa, se nyt vaan on totuus. Siksi toiset matkustavat lomillaankin eri kohteisiin kuin toiset. Ja jos koko koneessa olisi yhtä tilavaa kuin bisneksessä, niin aika monelta loppuisi rahat matkustamiseen vieläkin nopeammin. Miksi toisilla on 400 m2 talo ja toisilla 36 m2 kaksio. Miksi toisilla on Jagge ja toisilla Fiat. Miksi, miksi, miksi.... No siksi...😉
Varsinaista ykkösluokkaa on harvoissa koneissa ja niissä missä on, niin hinnat ovat ihan hirveät. Business Classissa on kyllä moni matkustanut Thaimaahankin, koska haluaa matkustaa lomalle vähän mukavammin kun kyseessä on kuitenkin pitkä lento.
Mä olen niin pihi, että yritän saada aina mahdollisimman halvalla sen lennon ja nyt esim. Finskille en ota kuin käsimatkatavaran, ettei tarvitse laukusta maksaa. En osta koneesta mitään juomista, vaan litkin sen mustikkamehun joka annetaan kahvin lisäksi. Mulle siis tämä on valinta ja elämäntapa, eikä yhtään harmita vaikka joku maksaisi kymmenkertaisen hinnan päästäkseen ykköseen. Toki silloin hänelle kuuluukin enemmän kaikkea. Olen valinnut vaatimattoman osani. Jos seisomapaikat tulevat, olen ensimmäisten joukossa :D
Vierailija kirjoitti:
Moni täällä ei ymmärrä mikä ykkösluokka edes on. PAljastuu "ykkösessä" lentäiden kommenteistakin :D
Euroopan lennoilla on siis pelkät turisti ja businessluokat. Atlantin ylittävillä ja Dubain koneilla on sitten yhtiöstä riippuen kakkos ja jopa ykkösluokka. Atalantin ylittäminen ykkösessä maksaa muuten helposti yli 20 x normilipun hinnan, niitä ostavia tuskin tällä foorumilla kirjoittelee.
Oikeasti ykkösluokka on todella harvinainen ja useimmat yhtiöt eivät sellaista tarjoa. Finnairilla ei löydy yhdestäkään koneesta edes kakkosluokkaa.
Joskus olen busineksesssä lentänyt, ja hyvä palvelu parempi ruoka ja etenkin Brysselin lounge olivat rahan arvoisia.
Joskus on lentoyhtiöillä tarjouksia, tyyliin lennät reissusi kaikki lennot meidän yhtiön bisneksessä niin saat upgreidauksen yhdelle pitkälle lennolle firstiin.
Vierailija kirjoitti:
Euroopan lennoilla on siis pelkät turisti ja businessluokat. Atlantin ylittävillä ja Dubain koneilla on sitten yhtiöstä riippuen kakkos ja jopa ykkösluokka.
.
Kerrotko mikä se kakkosluokka on, jos se on mielestäsi joku muu kuin business tai ensimmäinen luokka? :D
Poikkeuksetta hiljaa pieraisen ekan rivin kohdalla kävellessäni kohti omaa paikkaa. Se on vaan tullut tavaksi.
Tuoremehua voi nähdä tarjottavan verhon raosta. Helnyc kertoi.
Voiko Suomesta edes lähteä firstissä mihinkään?
Tämän takia selvärajainen luokkayhteiskunta on parempi kuin teeskennelty tasa-arvo. Myytti muka tasavertaisista mahdollisuuksista luo vain kiukkua niissä jotka joutuvat kuitenkin karjaosastolle.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Selänteet käyttävät ykkösluokkaa, joten ilmeisesti pääsee jollain yhtiöllä ainakin Amerikkaan. Muistaakseni Teemu Selänne kertoi, että hän ja Sirpa käyttävät ykkösluokkaa, heidän vanhemmilleen he ostavat business class -liput ja heidän pojilleen he ostavat turistiluokan liput (mahtaa v*tuttaa!). Heidän tytär matkustaa ykkösessä vanhempiensa kanssa.
Kyllähän noissa business classeissakin on käytännössä isoja eroja, uusimmissa Airbusin koneissa tuo Business Class on melkein yhtä hieno kuin vähän vanhemmissa koneissa ykkönen.
Emiraattien A380 First Class:
https://www.google.com/search?q=first+class+a380+emirates&biw=1536&bih=…
Tuosta saa vähän käsitystä miksi lippu maksaa 20 x turistilipun verran.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi. Pitää mennä Brittien tai Keski-Euroopan isompien kenttien kautta.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen niin pihi, että yritän saada aina mahdollisimman halvalla sen lennon ja nyt esim. Finskille en ota kuin käsimatkatavaran, ettei tarvitse laukusta maksaa. En osta koneesta mitään juomista, vaan litkin sen mustikkamehun joka annetaan kahvin lisäksi. Mulle siis tämä on valinta ja elämäntapa, eikä yhtään harmita vaikka joku maksaisi kymmenkertaisen hinnan päästäkseen ykköseen. Toki silloin hänelle kuuluukin enemmän kaikkea. Olen valinnut vaatimattoman osani. Jos seisomapaikat tulevat, olen ensimmäisten joukossa :D
Eihän Finnairilla ruumaan menevä laukku maksa erikseen, vai onko tämä lähiaikoina muuttunut?
Päästän usein turistiluokkaan kävellessäni hiljaisen ja haisevan emätinpierun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän Finnairilla ruumaan menevä laukku maksa erikseen, vai onko tämä lähiaikoina muuttunut?
On muuttunut, ainakin puoli vuotta sitten. Laukku maksaa sen n. 20 euroa niin kuin halpisyhtiöilläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On muuttunut, ainakin puoli vuotta sitten. Laukku maksaa sen n. 20 euroa niin kuin halpisyhtiöilläkin.
Just varasin Losiin tarjouslennot, niin kyllä se laukku sisältyi hintaan.