Olipa taas treffit, sain kuulla kunniani
Nettideittailu / tinder-deittailu on välillä kyllä kauheaa. Lähdin avoimin mielin treffeille pari vuotta vanhemman (eli vähän päälle kolmekymppisen) miehen kanssa, joka on lähetellyt viestejä treffisivustolla. Vaikutti ihan mukavalta, joten suostuin, vaikka kovin pitkään ei kirjoiteltukaan.
Treffit olivat kahvilassa. Siinä sitten istuin ja yritin keksiä jutun juurta, kertoillen töistäni, harrastuksistani ja jutellen ajankohtaisista aiheista, kysellen samalla häneltä asioita. Mies oli aikamoinen tuppisuu, ja asennekin oli sangen ihastuttava: lyttäsi itse itseään hyvin tarmokkaasti. Kun kerroin työmatkani olevan aamulla ruuhkien takia pitkä, kertoi hän ettei hänellä ole ajokorttia. Ei ole ollut rahaa, eikä varmaan osaisikaan ajaa. Kerroin rakastavani matkailua, hän kertoi käyneensä Ruotsissa ja Virossa joskus, ja ettei hänellä nykyään ole passia. Kertoi asuneensa vanhempiensa luona lähes 30-vuotiaaksi asti. Koulussa ei koskaan pärjännyt. Töistään ei pidä. Ja muuta yhtä imartelevaa.
No, en jaksanut kuin tunnin verran noilla treffeillä. Kerroin kohteliaasti lähteväni nyt muille asioille. Mies ehdotti uutta tapaamista, mahdollisimman pian olisi kuulemma ollut hyvä. Hän kun piti minusta. Minä kerroin, että valitettavasti en näe meillä olevan mitään yhteistä. Sitten sainkin kuulla, miten hänellä on mahdottoman vaikeaa, kun kymmenistä treffeistä huolimatta ei ole päässyt edes koskaan suutelemaan ketään, naisilla on mahdottomat vaatimustasot, miksen voi antaa vielä mahdollisuutta jne jne. Ja hän on "kyllästynyt jahtaamaan" naisia.
Miksei tuollainen reppana voi itse tajuta, että elämällään voisi yrittää tehdä oikeasti jotain, jotta potentiaaliset kumppanitkin kiinnostuisivat. Tai sitten voi laskea omia vaatimuksiaan. Hänellä kun oli toiveena korkeakoulutettu, työssäkäyvä, seikkailunhaluinen ja sivistynyt nainen. Miksi vaatia sellaisia asioita muilta, joihin ei itse kykene?
Onneksi pärjään hyvin yksinkin. Aion jatkaa deittailua kuitenkin, mutta nämä pakkien antamiset ovat kaamean kiusallisia tilanteita...
PS. Jos vaikka joku minun tuleva treffikumppanini sattuisi lukemaan tätä, niin minun kohdallani on ainakin yksi varma keino alkaa kerätä pisteitä heti treffien alkuun: jos mennään vaikka kahville, niin tarjoa vaikka se teekupillinen. Maksaa ehkä 2 euroa, mutta sulattaa ainakin minun sydämeni. Se on kaunis ele. Harvat ovat tarjonneet, mutta ne jotka ovat niin tehneet, ovat kaikki olleet kaikilla muillakin mittareilla herrasmiehiä. Ei ole kyse siitä etten voisi maksaa itse teekuppostani, tarjoaminen on vain ainakin minulle kaunis huomaavaisuuden ele.
Kommentit (102)
Aijai,palstan kortittomille ja passittomalle tämä aihe oli selvästi liikaa :-D Ei ketään nyt kiinnosta miksi juuri sinulla ei ole korttia tai passia. Nyt puhutaan ihmisestä joka ei halua matkustella ja joka pelkää ajatusta autolla ajamisesta. Pysytään asiassa.
juu yllättävän tutulta kuullostaa. Sovimme kanssa nettituttavuuden kanssa treffit kahvilaan ja mies paljastui tuppisuuksi. Ei vastaillut kuin joo, ei tai ok, kun yritin keksiä juteltavaa ja kysellä jotain. Tunnin verran kestin minäkin ja ilmoitin lähteväni. Mies nousi ylös (luulin, että kohtelias ele), pussasi suulle ja kysyi, että koska nähdään uudestaan, kun seksiä pitäis vielä saada.
Vierailija kirjoitti:
Älkää hyvät ihmiset aloittako tuota ainaista jankkaamista siitä, kuka tarjoaa toiselle kahvin.. Noloa mielestäni, en lähtisi treffeille moisiin jankkauksiin osallistujien kanssa.
Aloituksessa kuvatun miehen asenne on Suomessa tyypillinen. Ei ainoastaan miesten parissa, eikä ainoastaan deittailukontekstissa, vaan kaikilla elämänalueilla. Suomen valtio paapoo meitä lapsista lähtien aivan liikaa ja tuo asiat valmiina eteemme, joten oletamme että näin sitä elämästä selvitään: vaatimalla. Olen itsekin syyllistynyt tähän asenteeseen nuorempana. Oletin, että miehet ovat minulle jotain velkaa, eli heidän tulee tarjota minulle haluamiani asioita vain siksi, että satun haluamaan. Opinnoissani oletin että yliopiston on tarjottava minulle täsmälleen haluamani kaltaista opetusta, sen sijaan että olisin itse pyrkinyt saamaan olemassaolevasta tarjonnasta irti mahdollisimman paljon itseäni hyödyttävän kokonaisuuden. Oletin, että työnantajien tulee tarjota minulle haluamani kaltainen työpaikka haluamallani palkalla, tai muuten on "epäreilua". Ylipäätään oletin, että kun vain huolehdin siitä että en tee rikoksia tai muita pahoja virheitä, ja käyttäydyn kiltisti (kuten koulussa opetetaan), niin ansaitsen saada kaiken mahdollisen hyvän eteeni kannettuna, mitä suinkin voin kuvitella tai mitä ympärilläni olevat ihmisetkin ovat saaneet.
Vasta yli 25-vuotiaana tajusin, että ihminen saa asioita silloin, kun hän kykenee myös antamaan muille sellaisia asioita, joita nämä toivovat. Ei vain perseellään istumalla ja valittamalla että on epäreilua. Aloituksen mies ei selvästikään ole tätä vielä hahmottanut.
Tämä asenne syöksee vielä koko kansantaloutemme kankkulan kaivoon, ellei niin ole käynyt jo. Ihmisten olisi kerta kaikkiaan opittava ymmärtämään, että kukaan meistä ei ole maailman napa, ja muut ihmiset eivät ole olemassa palvellakseen meitä ja tyydyttääkseen tarpeitamme. Vauvalle on luonnollista ja asiallista suhtautua noin - aikuiselle ihmiselle ei.
Sitten on vielä se joukko meitä, jotka emme anna muille mitään siksi, ettemme koe itsekään ansainneemme mitään. Minusta sinun asenteesi on ollut aivan järkyttävä alle 25-vuotiaana, en minä ole koskaan kuvitellut ansaitsevani mitään. Mutta en rupea kyllä muillekaan antamaan, ennen kuin koen, että minäkin ansaitsen saada asioita.
Ei ihme, että sinunlaisesi itsekkäät kusipäät tulevat haukkumaan minunlaiseni surkeat reppanat, koska luulet, että minä vain istun ja oikein odotan, milloin minä saan, kun niin kovasti kerran ansaitsen. Minusta minä en ansaitse yhtään mitään, etkä sinäkään ansainnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun täytyy varmaan siirtyä Tinderistä Eliittikumppani-sivustolle. Mainoksen mukaan sinuakin pussataan poskelee jo ennen edes sitä kahvi- tai teekupillista. Ja miehelläkin näyttää olevan itseluottamus ja mahdollisesti muutkin asiat kunnossa. Parempaa onnea siis tasokkaampien treffikumppaneitten parissa!
Pyh, Tinderissä on ollut aivan hyviä miehiä ;) Ja jos nyt ollaan reiluja, niin tämä minun tapaamani mies voisi ihan hyvin löytää jonkun. Minä henkilökohtaisesti en syttynyt ihmisestä, joka mollaa itse itseään ja osoittelee omia puutteitaan (ja minusta mm. passin ja ajokortin puute on outo puute aikuisella miehellä), mutta joku muu olisi voinut tulla hänen kanssaan toimeen. Joku, joka olisi nähnyt hänessä sellaisia hyviä puolia joita minä en ehtinyt tuossa ajassa nähdä. Mutta se on selvää, että miehelläkin on parantamisen varaa asenteessa ja kommunikoinnissa. Ensitreffit ovat aina vähän kuin työhaastattelu, ei siitä hyvää seuraa jos ei edes vähän yritä luoda itsestään positiivista kuvaa.
Ap
Minä en kyllä ikinä voisi rakastua sinuun jos ajattelet ensitreffeistä tuolta pohjalta. Ehkä tapailemasi miehetkään eivät voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun täytyy varmaan siirtyä Tinderistä Eliittikumppani-sivustolle. Mainoksen mukaan sinuakin pussataan poskelee jo ennen edes sitä kahvi- tai teekupillista. Ja miehelläkin näyttää olevan itseluottamus ja mahdollisesti muutkin asiat kunnossa. Parempaa onnea siis tasokkaampien treffikumppaneitten parissa!
Pyh, Tinderissä on ollut aivan hyviä miehiä ;) Ja jos nyt ollaan reiluja, niin tämä minun tapaamani mies voisi ihan hyvin löytää jonkun. Minä henkilökohtaisesti en syttynyt ihmisestä, joka mollaa itse itseään ja osoittelee omia puutteitaan (ja minusta mm. passin ja ajokortin puute on outo puute aikuisella miehellä), mutta joku muu olisi voinut tulla hänen kanssaan toimeen. Joku, joka olisi nähnyt hänessä sellaisia hyviä puolia joita minä en ehtinyt tuossa ajassa nähdä. Mutta se on selvää, että miehelläkin on parantamisen varaa asenteessa ja kommunikoinnissa. Ensitreffit ovat aina vähän kuin työhaastattelu, ei siitä hyvää seuraa jos ei edes vähän yritä luoda itsestään positiivista kuvaa.
Ap
Minä en kyllä ikinä voisi rakastua sinuun jos ajattelet ensitreffeistä tuolta pohjalta. Ehkä tapailemasi miehetkään eivät voi.
Juu no kuten tuolla aiemmin tarkensin, niin minusta treffit tuntemattoman kanssa tuntuvat työhaastattelulta, sillä tilanne on jännittävä, ja itsestään pitää antaa hyvä kuva liioittelematta kuitenkaan mitään. Jos ei ihan synkkaa, niin nuo tilanteet ovat juuri niin kuin työhaastatteluja. En tarkoittanut vertauksella sitä, että siinä oltaisiin hakemassa jotain mies- tai naisystävän paikkaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Niin, joku kysyi miksi edes menin treffeille tämän miehen kanssa. No, viestien perusteella hän vaikutti sellaiselta jonka halusin tavata. Kirjoitti hyvin, oli kohtelias jne. Mutta vasta tapaaminen kasvotusten kertoo todellisuuden. Siksi en ikinä jaksa kirjoitella viikkoja tai kuukausia. Parempi tavata vaan. Tämä oli sitten tällainen tapaus, ja olkoon niin. Vähän harmitti miehen avautuminen, kun en ollut kiinnostunut, mutta ollutta ja mennyttä.
Ap
Sinä et vain halunnut nähdä moestä pintaa syvemmälle. Hän ei varmaan halunnut, että petyt häneen myöhemmin, niin koitti down greidata itsensä. Kuten joku sanoi ihminen voi ponnistaa ylöspäin hankalistakin oloista mutta se mies varmaan etsii siihen projektiin rinnalleen naista, joka ymmärtää, että tukemalla miestä saa sammakosta prinssin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, joku kysyi miksi edes menin treffeille tämän miehen kanssa. No, viestien perusteella hän vaikutti sellaiselta jonka halusin tavata. Kirjoitti hyvin, oli kohtelias jne. Mutta vasta tapaaminen kasvotusten kertoo todellisuuden. Siksi en ikinä jaksa kirjoitella viikkoja tai kuukausia. Parempi tavata vaan. Tämä oli sitten tällainen tapaus, ja olkoon niin. Vähän harmitti miehen avautuminen, kun en ollut kiinnostunut, mutta ollutta ja mennyttä.
Ap
Sinä et vain halunnut nähdä moestä pintaa syvemmälle. Hän ei varmaan halunnut, että petyt häneen myöhemmin, niin koitti down greidata itsensä. Kuten joku sanoi ihminen voi ponnistaa ylöspäin hankalistakin oloista mutta se mies varmaan etsii siihen projektiin rinnalleen naista, joka ymmärtää, että tukemalla miestä saa sammakosta prinssin.
Minä olen sen verran tyytyväinen sinkkuelämäänkin, etten ole hakemassa itselleni mitään projektia. Haussa olisi normaalilla itsetunnolla varustettu, elämään positiivisesti ja ainakin vähän kunnianhimoisestikin suhtautuva mies. Tiedän tällaisia olevan olemassa, ja sellaisia miehiä minä kunnioitan. En minä lähde ketään muokkaamaan ja muuttamaan. Joku muu voi siihen ryhtyä, jos haluaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Juu no kuten tuolla aiemmin tarkensin, niin minusta treffit tuntemattoman kanssa tuntuvat työhaastattelulta, sillä tilanne on jännittävä, ja itsestään pitää antaa hyvä kuva liioittelematta kuitenkaan mitään. Jos ei ihan synkkaa, niin nuo tilanteet ovat juuri niin kuin työhaastatteluja. En tarkoittanut vertauksella sitä, että siinä oltaisiin hakemassa jotain mies- tai naisystävän paikkaa.
Ap
Minä taas koitan tutustua toiseen enkä antaa itsestäni jotain ihmeen kuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Minä olen sen verran tyytyväinen sinkkuelämäänkin, etten ole hakemassa itselleni mitään projektia. Haussa olisi normaalilla itsetunnolla varustettu, elämään positiivisesti ja ainakin vähän kunnianhimoisestikin suhtautuva mies. Tiedän tällaisia olevan olemassa, ja sellaisia miehiä minä kunnioitan. En minä lähde ketään muokkaamaan ja muuttamaan. Joku muu voi siihen ryhtyä, jos haluaa.
Ap
No, saat sitten ollakin yksin, koska ilmeisesti sinussa on jotain sellaista vikaa, että saisit lähinnä sellaisen. Enkä minä suinkaan puhunut muuttamisesta vaan toisen henkilön parhaiden puolien esille nostamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Tutustumiseen minäkin pyrin, mutta koska tuntemattomaan tutustuminen tällaisessa yhteydessä ei ole ainakaan minulle maailman luontevin asia, niin joudun tekemään vähän töitä sen eteen että vaikutan ns. omalta itseltäni. Sama pätee työhaastatteluissa: pitää tsempata itsensä puhumaan, ja ainakaan minä en halua täysin avoimesti näyttää sitä, että minua jännittää. Ikimaailmassa en sortuisi siihen, että alkaisin lytätä ja mollata itse itseäni ja osoittaa sormella huonoja puoliani. Ymmärsitkö nyt?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
No, saat sitten ollakin yksin, koska ilmeisesti sinussa on jotain sellaista vikaa, että saisit lähinnä sellaisen. Enkä minä suinkaan puhunut muuttamisesta vaan toisen henkilön parhaiden puolien esille nostamisesta.
Kaksi hienoa miestä olen nettideittailulla ennen 30-vuotispäiviäni löytänyt parisuhteeseen, ja muitakin hyviä tyyppejä olen tavannut, joiden kanssa syystä tai toisesta seurustelu ei kuitenkaan ole ollut hyvä ajatus. On totta, että oikeanlainen kumppani nostaa toisesta esiin ne parhaat puolet, mutta lähtökohtaisesti en etsi sammakkoa, vaan ihmistä jota voin alusta saakka kunnioittaa, jonka kanssa minulla on hauskaa, ja joka ei ole epätoivoinen ja katkera.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Tutustumiseen minäkin pyrin, mutta koska tuntemattomaan tutustuminen tällaisessa yhteydessä ei ole ainakaan minulle maailman luontevin asia, niin joudun tekemään vähän töitä sen eteen että vaikutan ns. omalta itseltäni. Sama pätee työhaastatteluissa: pitää tsempata itsensä puhumaan, ja ainakaan minä en halua täysin avoimesti näyttää sitä, että minua jännittää. Ikimaailmassa en sortuisi siihen, että alkaisin lytätä ja mollata itse itseäni ja osoittaa sormella huonoja puoliani. Ymmärsitkö nyt?
Ap
Niin mutta ethän sinä töihin ole menossa omana itsenäsi vaan myymään työpanostasi ja omat murheet ja persoona jätetään noin pääsääntöisesti työpaikan ulkopuolelle. Pariutuminen taas on ihan eri juttu. Siinä otetaan koko paketti vastaan. Ihan fiksua mainita puutteistaan niin toinen ei karsi sitten niiden takia myöhemmin kun omat tunteet on jo heränneet. Jos se kumppani kavahtaa minua, että mussa on puutteita niin saa mennäkin, ei ole oikea mulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asenne, joka miehellä on koulunkäyntiä, töitä ja omaa osaamistaan kohden on kyllä aika karmea. Niitä on hankala muuttaa, kun ne on opittu jo lapsuudessa. Jotkut kuitenkin pystyvät nousemaan "olosuhteiden uhrin" asemasta, mutta sitä ei kukaan muu tee toisen puolesta. Ymmärrän täysin ap:n pointin. Huono asenne elämässä ei valitettavasti herätä kiinnostusta.
Kyse voi olla ihan huumorintajustakin. Tunnen yhden tohtorin, joka lyttää itseään vähän väliä ja huumorilla, kuvaa vaativaa asiantuntijatyötään paskaduuniksi ja vaikka tienaa ihan kivasti, se on kuulemma vaan peanuts for monkeys. Minusta tämä ei ole mitenkään masentavaa, päinvastoin realistinen lähestymistapa elämään. Omasta mielestäni rasittavimpia ovat ihmiset, jotka kuvittelevat olevansa jotenkin ihmeellisiä ja tekevänsä tärkeää työtä. Tosiasia kun on, että korvaamatonta ihmistä ei olekaan, ja yleensä ihminen saa vähemmän haittaa aikaan tekemättä mitään kuin tekemällä työnsä.
Sarkastinen huumorintaju onkin usein oikeasti hauskaa :) Mutta ei tässä ollut siitä kyse, vaan mies oli rehellisesti vain lannistunut ja näköalaton. Minäkään en pidä itseäni maailman parhaimpana ja tärkeimpänä ihmisenä, mutta yritän parhaani menestyäkseni työelämässä ja yritän samalla myös elää, matkailemalla, lukemalla hyviä kirjoja jne. Se vaan ei ole kaunista, jos elämällä ei ole mitään suuntaa.
Ap
Luulo, että elämällä on joku suunta on jo sinänsä naurettava. Mikä sinun elämäsi suunta on, ap? Ainoa todellinen suunta on kuolema, muu on pienen ihmisen itsepetosta.
Nopeasti voisin mainita ainakin perheen perustamisen, uralla etenemisen ja yksinkertaisesti elämästä nauttimisen. Itsestäni huolehtimisen. Kyllä tuosta saa jo elämään sisältöä. Jos ei ole kiinnostunut tekemään oikein mitään tai kehittämään itseään mihinkään suuntaan, niin sitä en pidä hyvänä asiana.
Ap
Joku voi nauttia perheen perustamisesta, urasta ja vaikka hyvästä ruuasta. Toinen on jo tajunnut, etteivät ne mitään onnea tuo. Ehkä on vaan parempi, että kukin etsiin omantasoistaan seuraa, koska eihän siitä mitään tule jos toinen pinnistelee hirveästi suorittaakseen elämänsä ja toinen ei usko mitään palkintoa lopulta tulevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Kaksi hienoa miestä olen nettideittailulla ennen 30-vuotispäiviäni löytänyt parisuhteeseen, ja muitakin hyviä tyyppejä olen tavannut, joiden kanssa syystä tai toisesta seurustelu ei kuitenkaan ole ollut hyvä ajatus. On totta, että oikeanlainen kumppani nostaa toisesta esiin ne parhaat puolet, mutta lähtökohtaisesti en etsi sammakkoa, vaan ihmistä jota voin alusta saakka kunnioittaa, jonka kanssa minulla on hauskaa, ja joka ei ole epätoivoinen ja katkera.
Ap
Niin, suhteenne katuu siinä vaiheessa kun ne peittelemäsi puutteet lopultakin selviävät toiselle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Ap
Niin, suhteenne katuu siinä vaiheessa kun ne peittelemäsi puutteet lopultakin selviävät toiselle?
Öö, ei...? En peittele mitään, vaan yritän olla oma itseni. Siihen sisältyy myös se, etten ensitreffeillä mene sanomaan, että niin muuten, asiat x, y ja z ovat minussa pielessä. Ei ole normaalia korostaa liikaa niin hyviä kuin huonojakaan puoliaan.
Ap
Jessus mitä jankkaajia täällä :D Jos ap:n tarina on totuudenmukaisesti kerrottu niin kyllä vika oli miehessä eikä ap:ssa.
Jos sulla on jo kaksi suhdetta hyviin miehiin kaatunut niin tuskin saat pidettyä kolmattakaan pystyssä.
Vierailija kirjoitti:
Jessus mitä jankkaajia täällä :D Jos ap:n tarina on totuudenmukaisesti kerrottu niin kyllä vika oli miehessä eikä ap:ssa.
Ei vaan molemmissa.
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on jo kaksi suhdetta hyviin miehiin kaatunut niin tuskin saat pidettyä kolmattakaan pystyssä.
Hmm. Ensimmäinen loppui, kun muutin toiselle puolelle Suomea jatko-opintoja varten, ja toinen siksi, ettemme loppujen lopuksi halunneet elämältä samoja asioita. Luojan kiitos siitä, ettei nykyään tarvitse sitoutua ensimmäisiin poikaystäviin ikuisiksi ajoiksi! Hienoa heille, jotka osuvat ekalla yrittämällä oikeaan, mutta aika harva osuu. Nyt kolmekymppisenä moni nuoresta saakka yhdessä ollut tuttu on viime aikoina eronnut. Ihmiset muuttuvat. Aika monet ihmiset tuomitset kyvyttömäksi pitämään pystyssä pitkiä suhteita, jos parikymppisenä loppuneet seurustelusuhteet antavat mielestäsi osviittaa asiasta :)
Ap
En nähnyt hänestä kuvaa etukäteen. Kokemukseni deittailusta on myös opettanut pitämään ulkonäköä aivan vihoviimeisenä kriteerinä, kunhan ihminen on perussiisti. Tämä mies oli ammattikoulun käynyt, mikä sekin on aivan riittävä koulutustaso, kunhan elämässä on sisältöä ja kiinnostuksenkohteita. Nyt ei vaikuttanut siltä, että olisi.
Mies voisi niin helposti parantaa asemiaan, muuttaisi vain asennettaan. Joo, tiedän ettei se ole niin yksinkertaista, mutta ainakin kyseessä on ongelma jolle hän halutessaan pystyisi tekemään jotain. Mutta ei, hän on vain väsynyt jahtaamaan naisia tuloksetta, naisissa se vika varmaan on. Ihan totta, ei tuollaisella katkeruudella mitään saavuta.
Ap