Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olipa taas treffit, sain kuulla kunniani

Vierailija
04.05.2016 |

Nettideittailu / tinder-deittailu on välillä kyllä kauheaa. Lähdin avoimin mielin treffeille pari vuotta vanhemman (eli vähän päälle kolmekymppisen) miehen kanssa, joka on lähetellyt viestejä treffisivustolla. Vaikutti ihan mukavalta, joten suostuin, vaikka kovin pitkään ei kirjoiteltukaan.

Treffit olivat kahvilassa. Siinä sitten istuin ja yritin keksiä jutun juurta, kertoillen töistäni, harrastuksistani ja jutellen ajankohtaisista aiheista, kysellen samalla häneltä asioita. Mies oli aikamoinen tuppisuu, ja asennekin oli sangen ihastuttava: lyttäsi itse itseään hyvin tarmokkaasti. Kun kerroin työmatkani olevan aamulla ruuhkien takia pitkä, kertoi hän ettei hänellä ole ajokorttia. Ei ole ollut rahaa, eikä varmaan osaisikaan ajaa. Kerroin rakastavani matkailua, hän kertoi käyneensä Ruotsissa ja Virossa joskus, ja ettei hänellä nykyään ole passia. Kertoi asuneensa vanhempiensa luona lähes 30-vuotiaaksi asti. Koulussa ei koskaan pärjännyt. Töistään ei pidä. Ja muuta yhtä imartelevaa.

No, en jaksanut kuin tunnin verran noilla treffeillä. Kerroin kohteliaasti lähteväni nyt muille asioille. Mies ehdotti uutta tapaamista, mahdollisimman pian olisi kuulemma ollut hyvä. Hän kun piti minusta. Minä kerroin, että valitettavasti en näe meillä olevan mitään yhteistä. Sitten sainkin kuulla, miten hänellä on mahdottoman vaikeaa, kun kymmenistä treffeistä huolimatta ei ole päässyt edes koskaan suutelemaan ketään, naisilla on mahdottomat vaatimustasot, miksen voi antaa vielä mahdollisuutta jne jne. Ja hän on "kyllästynyt jahtaamaan" naisia.

Miksei tuollainen reppana voi itse tajuta, että elämällään voisi yrittää tehdä oikeasti jotain, jotta potentiaaliset kumppanitkin kiinnostuisivat. Tai sitten voi laskea omia vaatimuksiaan. Hänellä kun oli toiveena korkeakoulutettu, työssäkäyvä, seikkailunhaluinen ja sivistynyt nainen. Miksi vaatia sellaisia asioita muilta, joihin ei itse kykene?

Onneksi pärjään hyvin yksinkin. Aion jatkaa deittailua kuitenkin, mutta nämä pakkien antamiset ovat kaamean kiusallisia tilanteita...

PS. Jos vaikka joku minun tuleva treffikumppanini sattuisi lukemaan tätä, niin minun kohdallani on ainakin yksi varma keino alkaa kerätä pisteitä heti treffien alkuun: jos mennään vaikka kahville, niin tarjoa vaikka se teekupillinen. Maksaa ehkä 2 euroa, mutta sulattaa ainakin minun sydämeni. Se on kaunis ele. Harvat ovat tarjonneet, mutta ne jotka ovat niin tehneet, ovat kaikki olleet kaikilla muillakin mittareilla herrasmiehiä. Ei ole kyse siitä etten voisi maksaa itse teekuppostani, tarjoaminen on vain ainakin minulle kaunis huomaavaisuuden ele.

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun täytyy varmaan siirtyä Tinderistä Eliittikumppani-sivustolle. Mainoksen mukaan sinuakin pussataan poskelee jo ennen edes sitä kahvi- tai teekupillista. Ja miehelläkin näyttää olevan itseluottamus ja mahdollisesti muutkin asiat kunnossa. Parempaa onnea siis tasokkaampien treffikumppaneitten parissa!

Pyh, Tinderissä on ollut aivan hyviä miehiä ;) Ja jos nyt ollaan reiluja, niin tämä minun tapaamani mies voisi ihan hyvin löytää jonkun. Minä henkilökohtaisesti en syttynyt ihmisestä, joka mollaa itse itseään ja osoittelee omia puutteitaan (ja minusta mm. passin ja ajokortin puute on outo puute aikuisella miehellä), mutta joku muu olisi voinut tulla hänen kanssaan toimeen. Joku, joka olisi nähnyt hänessä sellaisia hyviä puolia joita minä en ehtinyt tuossa ajassa nähdä. Mutta se on selvää, että miehelläkin on parantamisen varaa asenteessa ja kommunikoinnissa. Ensitreffit ovat aina vähän kuin työhaastattelu, ei siitä hyvää seuraa jos ei edes vähän yritä luoda itsestään positiivista kuvaa.

Ap

Onko passin ja ajokortin puute myös outoa aikuisella naisella? Nimittäin minulla ei ole kumpaakaan, vaikka olen jo reippaasti keski-ikäinen. En ole passia tarvinnut moneen vuoteen, kun en ulkomailla käy. Henkkari riittää Suomessa. Ajokorttia myöskään en ole koskaan tarvinnut, koska olen aina asunut paikassa jossa on hyvät julkiset kulkuyhteydet.

Ja tunnen monia miehiä joilla ei myöskään ole ajokorttia (passia en ole kysynyt), samasta syystä kuin minulla.

Kyllä sä olet aika hienohelma ap. Ekaksi olin sinun puolella, mutta tuollaiset ihmettelyt ovat noloja ja kertoo enemmän sinusta kuin miehestä.

Vierailija
42/102 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun täytyy varmaan siirtyä Tinderistä Eliittikumppani-sivustolle. Mainoksen mukaan sinuakin pussataan poskelee jo ennen edes sitä kahvi- tai teekupillista. Ja miehelläkin näyttää olevan itseluottamus ja mahdollisesti muutkin asiat kunnossa. Parempaa onnea siis tasokkaampien treffikumppaneitten parissa!

Pyh, Tinderissä on ollut aivan hyviä miehiä ;) Ja jos nyt ollaan reiluja, niin tämä minun tapaamani mies voisi ihan hyvin löytää jonkun. Minä henkilökohtaisesti en syttynyt ihmisestä, joka mollaa itse itseään ja osoittelee omia puutteitaan (ja minusta mm. passin ja ajokortin puute on outo puute aikuisella miehellä), mutta joku muu olisi voinut tulla hänen kanssaan toimeen. Joku, joka olisi nähnyt hänessä sellaisia hyviä puolia joita minä en ehtinyt tuossa ajassa nähdä. Mutta se on selvää, että miehelläkin on parantamisen varaa asenteessa ja kommunikoinnissa. Ensitreffit ovat aina vähän kuin työhaastattelu, ei siitä hyvää seuraa jos ei edes vähän yritä luoda itsestään positiivista kuvaa.

Ap

Onko passin ja ajokortin puute myös outoa aikuisella naisella? Nimittäin minulla ei ole kumpaakaan, vaikka olen jo reippaasti keski-ikäinen. En ole passia tarvinnut moneen vuoteen, kun en ulkomailla käy. Henkkari riittää Suomessa. Ajokorttia myöskään en ole koskaan tarvinnut, koska olen aina asunut paikassa jossa on hyvät julkiset kulkuyhteydet.

Ja tunnen monia miehiä joilla ei myöskään ole ajokorttia (passia en ole kysynyt), samasta syystä kuin minulla.

Kyllä sä olet aika hienohelma ap. Ekaksi olin sinun puolella, mutta tuollaiset ihmettelyt ovat noloja ja kertoo enemmän sinusta kuin miehestä.

Passin puute kieli tässä tapauksessa siitä, ettei matkustaminen kiinnosta. Olenko hienohelma, kun toivon löytäväni miehen joka nauttii samoista asioista kuin minä? Ja ajokortin puutekin on ehkä hyväksyttävissä, mutta ei se päivittely että "en mä varmaan oppisikaan koskaan ajamaan". On todella outoa sanoa jotain tuollaista, vielä vieraalle ihmiselle. Miehen asenne oli yksinkertaisesti huono, ja kaiken kukkuraksi hän piti tarpeellisena nurista siitä, miten naiset eivät koskaan kiinnostu. Kun tuon asenteen yhdistää siihen, että ei ole uskaltautunut autokouluun, ei ole kiinnostunut ulkomaailmasta, eikä mm. saanut aikaiseksi muuttaa pois vanhempien nurkista ennen kuin he pakottivat, niin minä sanon siinä kohtaa ei kiitos. Enkä pidä itseäni hienohelmana.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

(ja minusta mm. passin ja ajokortin puute on outo puute aikuisella miehellä)

Lillukanvarsista: ei lainkaan kummaa jos ei omista autoa. Matkustusasiakirjaksi lähelle riittää ID.

Vierailija
44/102 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, joku kysyi miksi edes menin treffeille tämän miehen kanssa. No, viestien perusteella hän vaikutti sellaiselta jonka halusin tavata. Kirjoitti hyvin, oli kohtelias jne. Mutta vasta tapaaminen kasvotusten kertoo todellisuuden. Siksi en ikinä jaksa kirjoitella viikkoja tai kuukausia. Parempi tavata vaan. Tämä oli sitten tällainen tapaus, ja olkoon niin. Vähän harmitti miehen avautuminen, kun en ollut kiinnostunut, mutta ollutta ja mennyttä.

Ap

Vierailija
45/102 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä AP, että treffikumppanisi on masentunut. Itse ajattelen aivan samoin, joka aamu herätessä ajattelen kuinka huono olen eikä mulla ole tulevaisuutta, en osaa mitään ja itsetuhoisia ajatuksiakin on alkanut pyörimään päässä. Sen verran kuitenkin olen vielä tajuissani etten ala ajatuksiani ääneen sanomaan varsinkaan tuntemattomalla henkilölle ja myös tajuan olla treffailematta :D

Kokeilin Tinderiä, mutta tajusin "arvoni", joten aika äkkiä poistin profiilini. Yks juttu sun myöhemmässä kommenttissa särähti korvaan. Sanoit treffejä vähän niin kuin työhaastatteluks, mun mielestä treffit pitää olla kaikkea muuta kuin työhaastattelu. Eli ei sitä "mitä teet työkses?" -vastaus, "mitä harrastat?" -vastaus... ja sitten näihin saatetaan vielä vastata kantta kiilottaen "käyn salilla" totuus: omistan salijäsenyyden, mutten käy siellä. No joo, et varmaan tuota tarkoittanut, mutta kuitenkin treffit ja työhaastattelu ei mun mielestä sovi samaan lauseeseen :P

Ja yks toinenkin asia ärsyttää, mutta pysyn hiljaa. Eikä se ole tuo tarjoamiskysymys. Sitä vastoin toivotan sulle parempia treffejä, kyl se Mr. Oikee vielä joskus tulee vastaan!

Kerro vaan mikä ärsyttää, minua kiinnostaa kuulla miten muut näkevät asian kirjoitusteni perusteella :) Pyydän anteeksi jos työhaastatteluvertaus jotakuta loukkasi, tiesin itsekin että se on kärjistäen sanottu. Minä itse vaan tunnen usein treffeillä olevani kuin työhaastattelussa, kun itsestä pitäisi osata kertoa rehellisesti mutta positiiviseen sävyyn, ja tunnelma on usein ihan samalla tavalla jännittynyt kuin haastattelussa. Minullekaan uusien ihmisten tapaaminen ei ole maailman luontevin asia, joten se haastattelufiilis iskee helposti. Se onkin parasta, jos jonkun kanssa juttu luistaa niin hyvin, ettei tarvitse sen kummemmin ajatella mitä puhuu.

En osaa arvioida voisiko tuo mies olla masentunut. Voi ollakin. Mutta vaikka tuollainen selitys olisikin olemassa, niin ei niitä toisia treffejä näiden ensimmäisten perusteella silti koskaan tulisi :/

Ap

Totta kai jokaisella on oikeus tehdä päätös omien aivoitusten perusteella niistä toisista treffeistä kuin muistakin asioista. Enkä itsekkään olisi kiinnostunut naisesta romanttisessa mielessä, jos hän lyttäisi vain itseään ja varsinkin, jos alkaa pakkien jälkeen selittelemään vaatimustasoista sun muista :D ei ei.

Kyllähän noi treffitilanteet varmasti jännittää ja ne menee helposti kyselyks. Ei tiedä mitä sanois nii sitten turvautuu siihen tuttuun, kysy ainakin ne perustiedot kaavaan. Ja se alkaa sitten tuntua haastattelulta. Ei sun anteeks tarvii pyydellä, jos joku loukkaantuu niin anna loukkaantua. Ei toi niin vakava asia ole, että sitä pitäisi anteeksi pyydellä.

t. viesti johon vastasit

Vierailija
46/102 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eliittikumppani koki mielessäni aika massiivisen inflaation sen jonkun ohjelman myötä jossa pariskunnan nainen oli joku raskaana oleva kaupankassa tms hanttihommissa. Ulkonäössäkään ei ollut mitään eliittiä. Miehellä taisi olla ihan hyvä työ ja oli muistaakseni aika komeakin. Eli tuon perusteella "eliittinaisetkin" on jopa hämmentävän roskaa.

Vierailija
47/102 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Passin puute kieli tässä tapauksessa siitä, ettei matkustaminen kiinnosta. Olenko hienohelma, kun toivon löytäväni miehen joka nauttii samoista asioista kuin minä? Ja ajokortin puutekin on ehkä hyväksyttävissä, mutta ei se päivittely että "en mä varmaan oppisikaan koskaan ajamaan". On todella outoa sanoa jotain tuollaista, vielä vieraalle ihmiselle. Miehen asenne oli yksinkertaisesti huono, ja kaiken kukkuraksi hän piti tarpeellisena nurista siitä, miten naiset eivät koskaan kiinnostu. Kun tuon asenteen yhdistää siihen, että ei ole uskaltautunut autokouluun, ei ole kiinnostunut ulkomaailmasta, eikä mm. saanut aikaiseksi muuttaa pois vanhempien nurkista ennen kuin he pakottivat, niin minä sanon siinä kohtaa ei kiitos. Enkä pidä itseäni hienohelmana.

Ap

Passin puute ei kerro mistään muusta kuin siitä, että ei ole hiljattain matkustanut. Ei siitä ettei kiinnostaisi matkustaminen. Passi on voimassa vain 5 vuotta, joten jos ei ole menossa (joka vuosi) jonnekin, niin eipä sitä kannata varulta hankkia, turhaa rahan haaskuuta. Passin saa suht nopeasti, jos on tarvetta siihen. Ehkäpä mies ei ole koskaan halunnut yksin lähteä mihinkään tai ei toistaiseksi ole ollut varaa, mutta kumppanin löytäessään ehkä tuokin asia muuttuisi, siis se haluaminen.

Nuo ajokortti/autokouluselityksesi ovat todella omituisia. Selkeästi pystyy lukemaan kuinka ajokortiton mies on jostain syystä silmissäsi täysin arvoton, yrität vain mongertaa vain jotain epämääräistä teksteihisi. Miksi ei mies saisi pelätä menoa autokouluun ja ajamista autolla? Vai onko mielestäsi kaikki miehet automiehiä, seppiä syntyessään? Sinä ap olet tässä tarinassa se OUTO henkilö, ei mies. Huh heijaa...

P.s Enpä minäkään varmaan koskaan oppisi ajamaan ja suorastaan pelottaa ajatus autolla ajamisesta, joten siinä toinen syy miksi en ole koskaan kokenut tarvetta mennä autokouluun, hyvän julkisen liikenteen lisäksi. 

Vierailija
48/102 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kyllä tämän keskustelun pohjalta aika ikävän kuvan aloittajasta. Tuollainen koko treffien ajan jatkuva valittaminen ja negatiivisuus on massiivinen tunnelmanlatistaja enkä todellakaan ihmettele miksi uudet treffit ei sytytä.

Siksi tuntuukin oudolta että ap kokoee tarpeelliseksi mainita juttuja kuten että "ajokortin puute aikuisella miehellä" on outoa, ja kirsikkana kakun päällä tuo tarjoaminen. Ovatko nämä todella jopa niin isoja juttuja että ne ovat mainitsemisen arvoisia tuon murjottamisen rinnalla?

Kerro ap, uteliaisuudesta, että mitä vastaavia vanhanajan tapoja sinä noudatat treffeillä kauniina eleenä? Kun miettii sitä naisen roolia joka kuului tuohon tarjoamiskokonaisuuteen, niin itse en kyllä siihen jonkun kahden euron teen takia alistuisi. Minusta on kivaa olla tasavertainen aikuinen ja silloin en myöskään odota että minulle tarjottaisi. 

Vierailija
49/102 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Passin puute ei kerro mistään muusta kuin siitä, että ei ole hiljattain matkustanut. Ei siitä ettei kiinnostaisi matkustaminen. Passi on voimassa vain 5 vuotta, joten jos ei ole menossa (joka vuosi) jonnekin, niin eipä sitä kannata varulta hankkia, turhaa rahan haaskuuta. Passin saa suht nopeasti, jos on tarvetta siihen. Ehkäpä mies ei ole koskaan halunnut yksin lähteä mihinkään tai ei toistaiseksi ole ollut varaa, mutta kumppanin löytäessään ehkä tuokin asia muuttuisi, siis se haluaminen.

Nuo ajokortti/autokouluselityksesi ovat todella omituisia. Selkeästi pystyy lukemaan kuinka ajokortiton mies on jostain syystä silmissäsi täysin arvoton, yrität vain mongertaa vain jotain epämääräistä teksteihisi. Miksi ei mies saisi pelätä menoa autokouluun ja ajamista autolla? Vai onko mielestäsi kaikki miehet automiehiä, seppiä syntyessään? Sinä ap olet tässä tarinassa se OUTO henkilö, ei mies. Huh heijaa...

P.s Enpä minäkään varmaan koskaan oppisi ajamaan ja suorastaan pelottaa ajatus autolla ajamisesta, joten siinä toinen syy miksi en ole koskaan kokenut tarvetta mennä autokouluun, hyvän julkisen liikenteen lisäksi. 

Ja tarkalleen ottaen passin puute kertoo vain siitä, ettei ole aivan lähipäivinä matkustamassa sellaiseen maahan, johon matkustusasiakirjaksi ei kelpaa henkilöllisyystodistus. Minä olin viimeksi helmikuussa ulkomailla, passini vanheni kaksi viikkoa sitten enkä ole viitsinyt vielä hankkia uutta, koska en sitä nyt lähipäivinä tarvitse. Pikapassin saa päivässä, jos iskee into ottaa joku äkkilähtömatka.

Vierailija
50/102 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa sulla ollu huonoa treffiseuraa. Mä en oo ees treffeillä kun joku on valmis maksamaan juomat, taksit ja jopa hotellihuoneen. Mistäkähän se johtuu??

Vierailija
51/102 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäkää nyt edes keskustella asioista kuin aikuiset.

"Kerroin rakastavani matkailua, hän kertoi käyneensä Ruotsissa ja Virossa joskus, ja ettei hänellä nykyään ole passia."

- Kyllähän tuo nyt kertoo, että matkustelu on AP:lle tärkeää ja toiselle ei niin tärkeää. Älkää takertuko siihen passittomuuten. Minunkin yksi kriteeri kumppanille on matkustushalukkuus. Voi myös olla, ettei ole ollut rahaa matkustaa, mutta asiasta kannattaa varmaan mainita. Olen halukas lähtemään ulkomaille kunhan siihen on taloudelliset edellytykset.

"Mies oli aikamoinen tuppisuu, ja asennekin oli sangen ihastuttava: lyttäsi itse itseään hyvin tarmokkaasti. Kun kerroin työmatkani olevan aamulla ruuhkien takia pitkä, kertoi hän ettei hänellä ole ajokorttia. Ei ole ollut rahaa, eikä varmaan osaisikaan ajaa."

- Ajokortti tai ei, yllä oleva esimerkki kertoo sen, että mies lyttää itsensä joka asian yhteydessä. Ei ole ajokorttia, en varmaan osaisi edes ajaa. Jos puhe olisi ollut leipomisesti mies olisi varmaan sanonut "en ole koskaan tehnyt teeleipiä, en varmaan osaisi tehdäkkään", no jos ei osaa niin tuskin mitään muutakaan osaa ainakaan parisuhteessa.

Jos annettais AP:n päättää omasta parisuhteestaan ja antaa hänen sanella omat kriteerinsä. Tai jos annetaan palautetta niin annetaan se kohteliaasti. Ymmärrän kyllä ja sen itsekkin olen huomannut, suomalaiset ovat todella huonoja antamaan negatiivista palautetta ja ottamaan sitä vastaan. Voitte toki kertoilla omista kriteereistä parisuhderintamalla niin voidaan nauraa niillekkin.

Vierailija
52/102 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis todellakin ongelma minulle on se, ettei mies ole kiinnostunut matkailusta, ei se ettei passia ole juuri nyt. Joskin pidän sitä myös nykymaailmassa hiukan outona, jos ei ole passia eikä ajokorttia jne. Ei se tarkoita että ihminen olisi epäonnistunut elämässään, mutta minusta se on vähän outoa, koska en itse sellaisia ihmisiä tunne. Mutta edelleen, se tässä kaikessa oli luotaantyöntävää ettei miestä kiinnostanut mikään eikä uskaltaisikaan kokeilla ajamista. Ei sillä että esim. autolla ajaminen olisi maailman tärkein kyky, mutta minulle tuli miehestä kummallinen kuva.

Myöskään tuohon tarjoamiseen ei pidä liikoja takertua: sanoinhan useasti, ettei se ole kynnyskysymys. Se on vain yksi asia, josta minulle henkilökohtaisesti tulee hyvä mieli. Kokemukseni perusteella on usein hyvä merkki, jos mies haluaa tarjota.

Kyllä se miehen murjottava olemus ja lannistuneisuus oli se isoin turn off, mutta ei hän kovin aktiiviselta tai maailmasta kiinnostuneelta vaikuttanut muutenkaan. Ja se avautuminen kaiken huipuksi... Teekupin tarjoaminen ei olisi tätä kokemusta pelastanut, kunhan nyt muuten lisäsin loppukaneettina pari lausetta asiasta.

Ap

Vierailija
53/102 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kerroin rakastavani matkailua, hän kertoi käyneensä Ruotsissa ja Virossa joskus, ja ettei hänellä nykyään ole passia."

- Kyllähän tuo nyt kertoo, että matkustelu on AP:lle tärkeää ja toiselle ei niin tärkeää. Älkää takertuko siihen passittomuuten. Minunkin yksi kriteeri kumppanille on matkustushalukkuus. Voi myös olla, ettei ole ollut rahaa matkustaa, mutta asiasta kannattaa varmaan mainita. Olen halukas lähtemään ulkomaille kunhan siihen on taloudelliset edellytykset.

"Mies oli aikamoinen tuppisuu, ja asennekin oli sangen ihastuttava: lyttäsi itse itseään hyvin tarmokkaasti. Kun kerroin työmatkani olevan aamulla ruuhkien takia pitkä, kertoi hän ettei hänellä ole ajokorttia. Ei ole ollut rahaa, eikä varmaan osaisikaan ajaa."

- Ajokortti tai ei, yllä oleva esimerkki kertoo sen, että mies lyttää itsensä joka asian yhteydessä. Ei ole ajokorttia, en varmaan osaisi edes ajaa. Jos puhe olisi ollut leipomisesti mies olisi varmaan sanonut "en ole koskaan tehnyt teeleipiä, en varmaan osaisi tehdäkkään", no jos ei osaa niin tuskin mitään muutakaan osaa ainakaan parisuhteessa.

Jos annettais AP:n päättää omasta parisuhteestaan ja antaa hänen sanella omat kriteerinsä. Tai jos annetaan palautetta niin annetaan se kohteliaasti. Ymmärrän kyllä ja sen itsekkin olen huomannut, suomalaiset ovat todella huonoja antamaan negatiivista palautetta ja ottamaan sitä vastaan. Voitte toki kertoilla omista kriteereistä parisuhderintamalla niin voidaan nauraa niillekkin.

Älä viitsi olkiukkoilla. Ei kukaan ole sanonut ettei ap saa itse päättää kriteereistään, mutta sen sijaan hän on tehnyt ihan yleisiäkin linjauksia, kuten että ajokortiton ja passiton mies on outo. Sanavalinnat selkeästi kuvaavat asennetta, miksi se on "takertumista" huomauttaa tästä?

Vierailija
54/102 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi teitä tinder-reppanoita, kun ette kelpaa edes toiselle yhtä säälittävälle. 2€ teekuppikin on elämää suurempi asia varsinkin jos itse joutuu maksamaan.

Olen aikuisikäni aikana löytänyt netin kautta kaksi ihanaa pitkää suhdetta (molemmat miehet muuten tarjosivat ensitreffeillä), valitettavasti vaan noilla suhteilla ei ollut potentiaalia jatkua "ikuisesti". Jotain pysyvää siis etsimässä, ja netissä/tinderissä tutustuminen on niin kätevää :)

Ap

Jos oot hoikka lortto niin voin vipata 20 euroa imuista. Muuten next. Et ole vakikumppaniaan materiaalia, ei jatkoon.

Vierailija
55/102 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi olkiukkoilla. Ei kukaan ole sanonut ettei ap saa itse päättää kriteereistään, mutta sen sijaan hän on tehnyt ihan yleisiäkin linjauksia, kuten että ajokortiton ja passiton mies on outo. Sanavalinnat selkeästi kuvaavat asennetta, miksi se on "takertumista" huomauttaa tästä?

Huoh... On varmaan olemassa ihan hyviä syitä ajokortittomuudelle ja passittomuudelle. Minusta sellaiset syyt eivät ole ok, että ei kiinnosta ja pelottaa. Eivätkä nuokaan asiat häiritsisi esim. ystävässä, mutta puolisossa kyllä. Miehen syyt ajokortittomuudelle ja passittomuudelle (ja myös sille että asui kolmekymppiseksi kotona) olivat mielestäni outoja. Sen lisäksi on yleisesti ottaen epätyypillistä, ettei aikuisella ihmisellä ole passia eikä ajokorttia. Minun kokemusteni pohjalta siis, koska en sellaisia ihmisiä itse tunne.

Ap

Vierailija
56/102 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lähdetään siitä liikkeelle etten tiedä mitä sana "olkiukkoilla" tarkoittaa. Mun mielestä jokainen saa päättää mikä on outoa ja mikä ei.

Enpä taida itsekkään tuntea ketään, kenellä ei olisi passia tai ajokorttia.

Vierailija
57/102 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetin uskoni tarinaan siinä kohtaa, kun alettiin puhua tarjoamisesta.

Vierailija
58/102 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menetin uskoni tarinaan siinä kohtaa, kun alettiin puhua tarjoamisesta.

Miksi? Tämän vähemmän viehättävän kokemukseni jälkeen aloin miettiä deittailua yleisesti, ja totesin, että vaikka olen työssäkäyvä ihminen ja minulla on aivan hyvin varaa käydä kahvilla, niin minusta se on kaunis ja herrasmiesmäinen ele jos treffikumppani tarjoaa. Ei mitään kallista tietenkään, maksimissaan kahvin ja pullan (millekään pitkän kaavan illallisille en ensitreffeillä lähtisi muutenkaan). Jos mies ei tarjoa, ei peli ole sen takia pelattu, mutta pidän sitä hyvänä merkkinä jos treffeille pyytänyt osapuoli haluaa ilahduttaa tuollaisella pienellä tavalla.

Tämä tarjoaminen tuntuu olevan monille tunteita herättävä asia. Minä henkilökohtaisesti ilahdun, jos joku haluaa tarjota, ja asioiden edetessä teen ilomielin vuorostani saman miehelle :) Ei elämää niin vakavasti pidä ottaa, että lasketaan euroja ja senttejä, ettei vain köyhdytä toisen ihmisen takia.

Ap

Vierailija
59/102 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan oli komea mies. Eihän tuollainen akateeminen maailmanmatkaaja ja kultturelli nainen muuten voi lähteä jonkun elämäm koululaisen kanssa treffeille. AP selitä heti käytöksesi. 

Vierailija
60/102 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se passi ja ajokortti pitäisi olla?

Passia en omistaisi jos ei olisi työmatkoja ulkomaille. 70-90 hotelliyötä/a vähintään 2h lennon päässä karsii kummasti ylimääräisiä haluja "matkustella". Taas sunnuntaina mennään työviikoksi...

Olipa tuossa yhdet 7 vuotta ettei tullut autollakaan ajettua oikeastaan yhtään koska asuin kaupungin keskustassa. Naisen muutettua saman katon alle, kului muutama kk kun hän alkoi vaatia autokaupoille. Itse olisin pärjännyt edelleen ilman, mutta kun hänen mielestään ei päästy mihinkään jos ei ollut autoa (eli parien kaffi-iltamiin, hyi helvs näin jälkikäteen ajateltuna).