Kun olin lapsi, kaupat menivät klo 17.00 kiinni.
Lauantaina olivat auki jonkun aikaa muistaakseni, sunnuntaina aina kiinni. Oi niitä aikoja. Oli niin rauhallista. Välillä oli jääkaappi tyhjä, mutta pakastin oli aina täynnä. Perjantaisin oli siivouspäivä ja illalla saunottiin.
Kommentit (87)
Irtokarkit ostettiin kioskilta kappaleittain, oli 10 pennin ja 20 pennin karkkeja. Ei ollut lihavia lapsia kuin ehkä 1/50.
Kun olin lapsi, oli telkkarissa vain kaksi kanavaa ja niilläkin ohjelmaa vain iltaisin.
2 jatkaa.. meillä siivottiin ja saunottiin la klo 18, silloin oli saunavuoro.
Kun minä olin lapsi niin kaupat meni lauantaina kiinni kello 13.00. Ja kaupat oli aina kiinni sunnuntaina
Nii-i. Eikä kukaan kuollu nälkään. Ruoka oli halvempaa, kun ei tarvinnut kuluttajana maksaa myyjien su ja yölisiä.
Haikailetteko tosissanne noita aikoja?
Vierailija kirjoitti:
Kun olin lapsi, oli telkkarissa vain kaksi kanavaa ja niilläkin ohjelmaa vain iltaisin.
Meillä oli pitkään mustavalko telkkari. Jossain vaiheessa tuli niiden 1 ja 2 kanavan lisäksi mtv 3! Sunnuntaisin piti katsoa kaikki piirretyt, kun ei niitä juuri muina päivinä tullut. Katsottiin jänniä aikuisten ohjelmia, Safiiria ja Terästä, Dracula elokuvia yms..
Oli se kivaa! Ei ollut tietokoneista tietoakaan, puhelin oli semmoinen josta numerot pyöritettiin...
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei. Elämässä oli pysyvyyttä, hommia riitti käytännössä kaikille suht täyspäisille jne.
Valikoima ruokakaupoissa oli aika erityyppinen kuin nyksään 😁
Valikoima ruokakaupoissa oli aika erityyppinen kuin nyksään 😁
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan, tavallaan ei. Henkilökohtaisesti mulla ei kyllä ole mitään tarvetta päästä viikonloppuisin kauppaan/shoppailemaan. Ruokakaupassa käyn kerran viikossa, muita shoppailuja hoidan kun on pakko.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä! Jotkut asiat olisi saaneet jäädä keksimättä/yleistymättä. Paha olo on vain lisääntynyt, tieto lisää tuskaa.
Ruokakaupoissa oli myös vähemmän jonoja koska ihmiset ostivat paljon vähemmän. Perheen lapsille riitti yhteinen pieni karkkipussi ja 0.3 litran limsapullo kahdelle tai kolmellekin jaettavaksi.
Niin se maailma muuttuu Eskoseni (Nummisuutarit, Aleksis Kives).
Kun minä olin lapsi niin hiihdin kouluun kesät talvet ja mennen tullen oli ylämäkeä.
Joulupyhät oli hirveitä kun baarit oli kiinni
Ennen oli nostalgiakin parempaa :'(
Niin meni, itekin oon muistellu noita aikoja. La oli klo 13 asti auki ja tosiaan su aina kiinni. Se oli iso juttu kun tuli R-kioski.