Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset, pidättekö transsukupuolisia naisia "oikeina" naisina?

Vierailija
03.05.2016 |

Miten on? Myös perusteluja kaivataan.

Kommentit (207)

Vierailija
181/207 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuoli määräytyy juurikin genitaalien mukaan. Ei tunteiden.

Vierailija
182/207 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jos sut kidnapattaisiin ja genitaalisi leikattaisiin toisen sukupuolen malliin, et olisi enää nykyistä sukupuoltasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/207 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos sut kidnapattaisiin ja genitaalisi leikattaisiin toisen sukupuolen malliin, et olisi enää nykyistä sukupuoltasi?

Olisin aina nainen koska synnyin naisena vaikka multa leikattais koko vartalo pois.

Vierailija
184/207 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Sukupuolielimet eivät määrää sukupuolta.

Terv. Trans-nainen, kenellä penis tallella. Ja kyllä, käyn naisten puolella uimahallissa ja vaihdan vaatteeni naisten pukuhuoneessa salilla. En ole siellä tiirailemassa naisia, varsinkaan sinua!

Toi on vähän kyseenalaista. Voinko mäki mennä miesten puolelle vaihtamaan vaatteet vaikka mulla isot tissit ja karvanen tuhero onkin, sanon vain että koen olevani mies?

Jos vaihdat nimesi ja hetusi ja elät miehen roolissa, niin voit.

Vierailija
185/207 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin aina nainen koska synnyin naisena vaikka multa leikattais koko vartalo pois.

Mä ainakin synnyin vauvana.

Vierailija
186/207 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terv. Trans-nainen, kenellä penis tallella. Ja kyllä, käyn naisten puolella uimahallissa ja vaihdan vaatteeni naisten pukuhuoneessa salilla. En ole siellä tiirailemassa naisia, varsinkaan sinua!

Toi on vähän kyseenalaista. Voinko mäki mennä miesten puolelle vaihtamaan vaatteet vaikka mulla isot tissit ja karvanen tuhero onkin, sanon vain että koen olevani mies?

Jos vaihdat nimesi ja hetusi ja elät miehen roolissa, niin voit.

Mikä se on se miehen rooli? Selittäkää. Kuulostaa keinotekoiselta ja päälleliimatulta.

Vierailija
187/207 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Luonnotonta ja lääketieteellisten resurssien väärinkäyttöä. Hippokrateen valan vastaista toimintaa.[/quote

Ihminen syntyy Jumalan luomana, ihmisestä toki, mieheksi tai naiseksi.

Seuraava lääketieteen rahastustrendi lienee takaisin siksi, miksi synnyin, eli naiseksi leikattu mies takaisin mieheksi.

Mutta ymmärrän, että joku tuntee enempi olevansa vastakkaista sukupuolta. Olisiko kuitenkin terapia ja aika se tekijä, jota kannattaisi noudattaa.

Vierailija
188/207 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Luonnotonta ja lääketieteellisten resurssien väärinkäyttöä. Hippokrateen valan vastaista toimintaa.[/quote

Seuraava lääketieteen rahastustrendi lienee takaisin siksi, miksi synnyin, eli naiseksi leikattu mies takaisin mieheksi.

Mutta ymmärrän, että joku tuntee enempi olevansa vastakkaista sukupuolta. Olisiko kuitenkin terapia ja aika se tekijä, jota kannattaisi noudattaa.

Transsukupuolisia on vuosikymmenet yritetty terapoida, nyttemmin on alettu hyväksyä että on halvempaa ja inhimillisempää muuttaa kroppaa vastaamaan aivoja.

Vierailija
189/207 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pidän transuja homofobisina.

Olen ilmeisesti homofobinen, koska olen korjauttanut itseni mieheksi, vaikka pidän miehistä? Väärässä kropassani olin ihmisten silmissä heteronainen, nyt homomies. Hieno teoria sinulla, pohjaa varmasti vankkaan tieteelliseen näyttöön :)

Vierailija
190/207 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Transsukupuolisia on vuosikymmenet yritetty terapoida, nyttemmin on alettu hyväksyä että on halvempaa ja inhimillisempää muuttaa kroppaa vastaamaan aivoja.

Juuri näin. Luulevatko mielenterveyshäiriöistä horisijat tosissaan, että näitä leikkauksia ja muita fyysisiä korjaushoitoja tehtäisiin, jos terapian avulla olisi mahdollista saada transihminen tyytyväiseksi fyysiseen sukupuoleensa?

Korjaushoitoja tehdään julkisilla varoilla niinkin "vapaamielisissä" paikoissa kuin Venäjällä ja Iranissa. Luulisi tämän nyt kertovan tyhmimmillekin, että kyse ei ole mistään länsieurooppalaisesta "homosaatiosta"...

Vierailija
191/207 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa vaan! t. mies

Vierailija
192/207 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt lähestyt villakoiran ydintä. Minulta, transnaiselta, koko vartalo "leikattiin" pois jo ennen syntymääni.

Vierailija
193/207 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain haastattelussa showpainija Jessica Love perusteli naiseuttaan sanomalla, "kun mä oon aina halunnu olla kaunis". Mitään muuta hän ei oikeastaan osannut asiasta sanoa. Sitähän se naiseus on: meikkii, glitterii, laittautumista ja pinkkii! <3 <3

Tätähän se transuille on. Yrittävät aivan liikaa ja näyttävät koomisilta.

Näkyvimmät "transut" ovat transvestiittejä, jotka eivät ole käyneet minkäänlaisissa korjaushoidoissa, ja jotka yleensä tuntevat tarvetta tuollaiseen ulkoiseen "ylinaisellisuuteen". Transnaista taas et yleensä erota katukuvasta yhtään mitenkään.

Vierailija
194/207 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä. Pitäisi ensin tavata transsukupuolinen, että voisi tajuta näitä asioita.

Vierailija
195/207 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä taas kolahtaa yksilön oikeus ja yhteisön paras.

Tilanne: pippelinainen naisten pukuhuoneessa, paikalla kolme muuta naista jotka kokevat olonsa epämukavaksi pippelinaisen läsnäolosta, koska kokevat hänet mieheksi. Miksi näiden kolmen epämukavuus on täysin toissijainen itsekkäälle transulle? Varmasti sulautuisi miesten pukuhuoneeseen paremmin.

Ja mistä sitä ulkopuolinen voi tietää, että onko mies naisten pukkarissa wannabe-Terttu vai pervo-Pertti peruukkiin sonnustautuneena, kun teki mieli tiirailla tissejä?

Vierailija
196/207 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

PäteväPirkko kirjoitti:

Mä en tiedä. Pitäisi ensin tavata transsukupuolinen, että voisi tajuta näitä asioita.

Olet todennäköisesti jo tavannut, et vain ole tunnistanut.

Vierailija
197/207 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä taas kolahtaa yksilön oikeus ja yhteisön paras.

Tilanne: pippelinainen naisten pukuhuoneessa, paikalla kolme muuta naista jotka kokevat olonsa epämukavaksi pippelinaisen läsnäolosta, koska kokevat hänet mieheksi. Miksi näiden kolmen epämukavuus on täysin toissijainen itsekkäälle transulle? Varmasti sulautuisi miesten pukuhuoneeseen paremmin.

Ja mistä sitä ulkopuolinen voi tietää, että onko mies naisten pukkarissa wannabe-Terttu vai pervo-Pertti peruukkiin sonnustautuneena, kun teki mieli tiirailla tissejä?

Tiirailetko sä siis pukkarissa muiden naisten genitaaleja?

Vierailija
198/207 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä jaksaa kyllä hämmästyttää Suomi. Maailmalla elänyt monessa eri maassa ja aina kun tulen suomalaiselle keskustelufoorumille niin naaman eteen löyhkää itä-eurooppalainen takapajuisuus.

Tässäkin käydään keskustelua asiasta, joka on jo jokaisessa länsimaassa täysin selviö: transnaiset ovat naisia siinä kuin cisnaisetkin, mutta Suomessa tullaan ilmapiirissä vieläkin joku 30 vuotta jäljessä muuta maailmaa :D

Liekö joku suomettuminen ja puoliksi itäblokkiin kuuluminen jälkeenjääneisyyden tautalla.

Enpä oikein usko tätä. Vietän paljon aikaa internetsivustoilla, joissa on käyttäjiä lähes kaikkialta maailmasta, suurimmaksi osaksi Yhdysvalloista, ja siellä käydään usein tätä samaa keskustelua. Tämän kyselyn mukaan 46 % yhdysvaltalaisista on sitä mieltä, että transsukupuoliset saavat käyttää vain biologisen sukupuolensa WC:itä. Eli melkein puolet amerikkalaisista on sitä mieltä, että transsukupuoliset naiset eivät ole oikeita naisia. Tämä asia ei siis todellakaan vaikuta olevan selviö, niin kuin sinä väität. Linkki: http://mobile.nytimes.com/2016/05/20/us/politics/transgender-public-bat…

Vierailija
199/207 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän heitä naisina, mutta en aivan satapronsenttisen oikeina. Heidät on kuitenkin leikelty ja heiltä puuttuu kohtu ja teoreettinenkin lisääntymiskyky. Joojoo, tiedän, että nämä puuttuvat myös monelta ihan naiseksi syntyneeltäkin, joita taas pidän oikeina naisina tästäkin huolimatta. Ehkä jos joskus tapaisin ihan oikean transnaisen, joka kaikin puolin näyttäisi ja vaikuttaisi naiselta, niin mielipiteeni muuttuisi. Mutta nyt mielipiteeni on tämä.

Vierailija
200/207 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä naisena. Pidän transsukupuolisena. Asia vaatii niin paljon töitä päästä miehestä naiseksi niin fyysisesti kuin henkisestikkin, että identiteetin muodostuminen rakentuu enemmänkin muutoksen, eikä itse sukupuolen ympärille.

Toisaalta minulle on ok, jos transnainen käy naisten vessassa tai käyttää naisten pukuhuoneita. Se ei ole minulta mitenkään pois. Ja toki siinä vaiheessa pitää olla jo aika pitkälle käyty muutosta, pelkästään ajatuksen tasolla oleva trans pysykööt miesten puolella pissimässä pönttöön. Onneksi unisex-vessat ovat lisääntymässä, niin katoaa tämäkin ongelma vähitellen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme