Naiset, pidättekö transsukupuolisia naisia "oikeina" naisina?
Miten on? Myös perusteluja kaivataan.
Kommentit (207)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidän heitä naisina, mutta en aivan satapronsenttisen oikeina. Heidät on kuitenkin leikelty ja heiltä puuttuu kohtu ja teoreettinenkin lisääntymiskyky. Joojoo, tiedän, että nämä puuttuvat myös monelta ihan naiseksi syntyneeltäkin, joita taas pidän oikeina naisina tästäkin huolimatta. Ehkä jos joskus tapaisin ihan oikean transnaisen, joka kaikin puolin näyttäisi ja vaikuttaisi naiselta, niin mielipiteeni muuttuisi. Mutta nyt mielipiteeni on tämä.
...jatkan ja lisään vielä, että näin siitä huolimatta, että omakin sukupuoli-identiteettini on aina ollut hyvin horjuva, ihan lapsesta saakka. Olen aina mieltänyt itseni enemmän maskuliiniksi kuin feminiiniksi. Silti ajattelen tätä mies-naiseusasisaa biologian kautta. Pääni sisällä olen mies, ulkoisesti nainen. Olen tottunut tähän ristiriitaan enkä ole koskaan harkinnut leikkausta, jo senkin vuoksi, että mielestäni ei minusta sittenkään aivan oikeaa miestä tulisi, vaikka kuinka leikeltäisiin.
Olen huomannut, että usein juuri ne, jotka eivät koe itseään yksiselitteisesti naisiksi tai miehiksi suhtautuvat kaikkein jyrkimmin transsukupuolisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidän heitä naisina, mutta en aivan satapronsenttisen oikeina. Heidät on kuitenkin leikelty ja heiltä puuttuu kohtu ja teoreettinenkin lisääntymiskyky. Joojoo, tiedän, että nämä puuttuvat myös monelta ihan naiseksi syntyneeltäkin, joita taas pidän oikeina naisina tästäkin huolimatta. Ehkä jos joskus tapaisin ihan oikean transnaisen, joka kaikin puolin näyttäisi ja vaikuttaisi naiselta, niin mielipiteeni muuttuisi. Mutta nyt mielipiteeni on tämä.
...jatkan ja lisään vielä, että näin siitä huolimatta, että omakin sukupuoli-identiteettini on aina ollut hyvin horjuva, ihan lapsesta saakka. Olen aina mieltänyt itseni enemmän maskuliiniksi kuin feminiiniksi. Silti ajattelen tätä mies-naiseusasisaa biologian kautta. Pääni sisällä olen mies, ulkoisesti nainen. Olen tottunut tähän ristiriitaan enkä ole koskaan harkinnut leikkausta, jo senkin vuoksi, että mielestäni ei minusta sittenkään aivan oikeaa miestä tulisi, vaikka kuinka leikeltäisiin.
Olen huomannut, että usein juuri ne, jotka eivät koe itseään yksiselitteisesti naisiksi tai miehiksi suhtautuvat kaikkein jyrkimmin transsukupuolisuuteen.
En tiedä onko noin, mutta omaa suhtautumistani en sanoisi jyrkäksi. t: edellisten kirjoittaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Sukupuolielimet eivät määrää sukupuolta.
Terv. Trans-nainen, kenellä penis tallella. Ja kyllä, käyn naisten puolella uimahallissa ja vaihdan vaatteeni naisten pukuhuoneessa salilla. En ole siellä tiirailemassa naisia, varsinkaan sinua!
Toi on vähän kyseenalaista. Voinko mäki mennä miesten puolelle vaihtamaan vaatteet vaikka mulla isot tissit ja karvanen tuhero onkin, sanon vain että koen olevani mies?
Jos vaihdat nimesi ja hetusi ja elät miehen roolissa, niin voit.
Mikä se on se miehen rooli? Selittäkää. Kuulostaa keinotekoiselta ja päälleliimatulta.
Mulle se on vaan sitä, että mut luetaan mieheksi ja ihmiset suhtautuu muhun kuin mieheen (mitä se sitten onkin). Naiset hymyilee pitempään, miehet ei enää niinkään - paitsi homot. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko noin, mutta omaa suhtautumistani en sanoisi jyrkäksi. t: edellisten kirjoittaja.
Tai siis tarkoitin, että kokevat sukupuolen tiukasti biologian mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välillä jaksaa kyllä hämmästyttää Suomi. Maailmalla elänyt monessa eri maassa ja aina kun tulen suomalaiselle keskustelufoorumille niin naaman eteen löyhkää itä-eurooppalainen takapajuisuus.
Tässäkin käydään keskustelua asiasta, joka on jo jokaisessa länsimaassa täysin selviö: transnaiset ovat naisia siinä kuin cisnaisetkin, mutta Suomessa tullaan ilmapiirissä vieläkin joku 30 vuotta jäljessä muuta maailmaa :D
Liekö joku suomettuminen ja puoliksi itäblokkiin kuuluminen jälkeenjääneisyyden tautalla.
Enpä oikein usko tätä. Vietän paljon aikaa internetsivustoilla, joissa on käyttäjiä lähes kaikkialta maailmasta, suurimmaksi osaksi Yhdysvalloista, ja siellä käydään usein tätä samaa keskustelua. Tämän kyselyn mukaan 46 % yhdysvaltalaisista on sitä mieltä, että transsukupuoliset saavat käyttää vain biologisen sukupuolensa WC:itä. Eli melkein puolet amerikkalaisista on sitä mieltä, että transsukupuoliset naiset eivät ole oikeita naisia. Tämä asia ei siis todellakaan vaikuta olevan selviö, niin kuin sinä väität. Linkki: http://mobile.nytimes.com/2016/05/20/us/politics/transgender-public-bat…
Huomaatko missä menit vikaan?
Typerämmänkin puoleinen tampio tietää että USA on Länsi-Eurooppaan verrattuna ääriuskonnollinen ja konservatiivinen valtio. Yhdysvalloissa valtaosassa osavaltioita homoseksuaalisuuskin oli rikos ennen vuotta 2003. Nyt puhutaan läntisistä sivistysvaltioista ja se tarkoittaa lähinnä Länsi-Eurooppaa, Australiaa, Uutta-Seelantia ja Kanadaa. Kaikki ainakin valovuoden USA:n edellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Sukupuolielimet eivät määrää sukupuolta.
Terv. Trans-nainen, kenellä penis tallella. Ja kyllä, käyn naisten puolella uimahallissa ja vaihdan vaatteeni naisten pukuhuoneessa salilla. En ole siellä tiirailemassa naisia, varsinkaan sinua!
Toi on vähän kyseenalaista. Voinko mäki mennä miesten puolelle vaihtamaan vaatteet vaikka mulla isot tissit ja karvanen tuhero onkin, sanon vain että koen olevani mies?
Tässä taas kolahtaa yksilön oikeus ja yhteisön paras.
Tilanne: pippelinainen naisten pukuhuoneessa, paikalla kolme muuta naista jotka kokevat olonsa epämukavaksi pippelinaisen läsnäolosta, koska kokevat hänet mieheksi. Miksi näiden kolmen epämukavuus on täysin toissijainen itsekkäälle transulle? Varmasti sulautuisi miesten pukuhuoneeseen paremmin.
Ja mistä sitä ulkopuolinen voi tietää, että onko mies naisten pukkarissa wannabe-Terttu vai pervo-Pertti peruukkiin sonnustautuneena, kun teki mieli tiirailla tissejä?
Tiirailetko sä siis pukkarissa muiden naisten genitaaleja?
Normaalikokoinen penis näkyy ilman tiirailuakin ihmisen ollessa alasti.