Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naiset, pidättekö transsukupuolisia naisia "oikeina" naisina?

Vierailija
03.05.2016 |

Miten on? Myös perusteluja kaivataan.

Kommentit (207)

Vierailija
81/207 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tädillä on munat, niin eikös täti ole silloin setä...

Vierailija
82/207 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Transnainen on yhtä paljon nainen kuin cisnainenkin, cisnaisia vaan on paljon enemmän ja siksi jotkut kokee ylemmyydentunnossaan oikeudekseen määritellä "oikean" naiseuden cisnaiseudeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/207 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ne on tavallaan naisia paitsi että ilman kuukautisia ja ei voi synnyttää.. ja mikä erottaa naisen miehestä? Se että naisella on kuukautiset - miehillä ei. Ja naiset voi synnyttää - miehet ei. Eli onko ne nyt sittenkään naisia vaikka siltä näyttää?

Transuja ne on. Ei naisia.

Ootko ihan tosissasi sitä mieltä, että nainen joka ei voi synnyttää ja jolla ei ole kuukautisia, ei ole nainen? Eli vain hedelmällisessä iässä oleva hedelmällinen nainen on nainen?

Vierailija
84/207 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä heitä oikeina naisina, koska sitä eivät mun mielestä vaan ole. Ei se silti estä sitä, ettenkö voisi olla ihan tavallisesti kanssakäymisissä transsukupuolisten kanssa ja puhua naisten jutuistakin, jos tätä henkilöä vaikka meikit ja hiustenlaitot kiinnostaa. Terveisin N35 

Vierailija
85/207 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan halua uimahalliin naistenpuolelle kikkelinaisia.

Vierailija
86/207 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tädillä on munat, niin eikös täti ole silloin setä...

En ymmärrä tätä fiksaatiota genitaaleihin. Kyllä ainakin mun naiseuteni on aika hiton paljon muutakin kuin pillu.

Cisnainen

Vierailija
87/207 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä heitä oikeina naisina, koska sitä eivät mun mielestä vaan ole. Ei se silti estä sitä, ettenkö voisi olla ihan tavallisesti kanssakäymisissä transsukupuolisten kanssa ja puhua naisten jutuistakin, jos tätä henkilöä vaikka meikit ja hiustenlaitot kiinnostaa. Terveisin N35 

Ovatko he sitten mielestäsi oikeita miehiä?

Vierailija
88/207 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän Suomen kielitoimisto määrittelee naisen?

Vierailija
89/207 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pidän. Naiseus asuu korvien, ei jalkojen välissä.

Kyllä mun naiseus on vaan enimmäkseen jalkojen välissä. Tällaisina menkkapäivinä erittäin kouriintuntuvasti. Muutenkin pidän naisiksi haluavia miehiä idiootteina. Ei kukaan täyspäinen ihminen vapaaehtoisesti halua kaikkia näitä naiseudesta johtuvia vaivoja ja harmeja osakseen. Ei edes naiset itse hihku riemusta menkkapäivinä tai vaihdevuosivaivoissa.

Vierailija
90/207 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuonna 1977 2kk Pariisissa suomalaisen tanssiryhmän jäsenenä esiintymässä. Asuimme Picallen eräällä poikkikadulla ja siinä oli kulmassa sellainen baari, jossa maksulliset naiset piti majaansa. Kävimme siinä baarissa aika usein, sillä meininki oli todella rento ja kansainvälinen. Ei ollut sitä ranskalaisten "olen-koppava-koska-olen-parempi-kuin-sinä" asenneta.

Siitä on kohta jo 40 vuotta, enkä vieläkään ole tavannut niin kaunista ja miellyttävää naista, kuin oli sen baarin tarjoilijatar. Hän itse kertoi minulle, että oli vielä muutama vuosi aikaisemmin ollut algerialainen MIES! Hän oli käynyt läpi kauneusleikkauksia, mutta ei vielä sukupuolenvaihdosleikkausta. Eli sekä tissit, että kalu löytyivät.

Mutta hän oli 100% nainen. Ja kuten sanoin, vielä erittäin kaunis sellainen!

Eli vastaus kysymykseen: Transukupuolinen nainen on enemmän nainen, kuin yksikään naiseksi syntynyt! Kun synnyt naiseksi, se on sen jälkeen itsestään selvyys. Kun joudut korjaamaan sukupuoltasi, että SAAT olla se joka oikeasti olet, olet todellakin enemmän ja aidommin nainen kuin yksikään sellaiseksi suoraan syntynyt.

Marja-Siskolle vaan sellaisia terkkuja, että ihailen transnaisia. 

Vierailija
91/207 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä transnainen on nainen. Iha itsestään selvää mulle. Alapään elimillä tehään lapsia, mutta sukupuolen määrää muut jutut.

Vierailija
92/207 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Se on syntiä ja kyllä, olen tosissani.

Vierailija
93/207 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi huokaus. Ennen oli paljon helpompaa, kun oli vain miehiä ja naisia, eikä kukaan tehnyt sukupuolestan numeroa.

Vierailija
94/207 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapään elimet määrää sukupuolen. Ei mun aivoissa ainakaan ole mitään erityisen naisellista. Mitä sellainen aivonaisellisuus sitten edes voisi olla?

Vierailija
95/207 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis uimahalleihin päästetään miehet heilumaan pippeleidensä kanssa kunhan vaan on pukeutunut naiseksi? Hyi!

Vierailija
96/207 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä transnainen on nainen. Iha itsestään selvää mulle. Alapään elimillä tehään lapsia, mutta sukupuolen määrää muut jutut.

Niin mitkä? Hame ja korut vai? Meikkaaminen? Tietyt harrastukset? Jotenkin ahdasmielisen sukupuolittunutta koko sukupuolenvaihdostouhu.

Vierailija
97/207 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapään elimet määrää sukupuolen. Ei mun aivoissa ainakaan ole mitään erityisen naisellista. Mitä sellainen aivonaisellisuus sitten edes voisi olla?

Itse asiassa kun kuolleiden transihmisten aivoja on tutkittu, on havaittu niiden olevan samanlaisia kuin identifioidun sukupuolen. Eli transnaisilla on samanlaiset aivot kuin cisnaisilla, ja naisten aivot eroavat selvästi miesten aivoista. Sukupuoli on aivoissa.

Vierailija
98/207 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi huokaus. Ennen oli paljon helpompaa, kun oli vain miehiä ja naisia, eikä kukaan tehnyt sukupuolestan numeroa.

Trans-, muun- ja intersukupuolisia ihmisiä on kyllä ollut aina olemassa, ja monissa ei-länsimaisissa kulttuureissa vastaavien ihmisryhmien olemassaolo on myös yhteiskunnallisesti tunnustettu jo varhain historiassa. 

Vierailija
99/207 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mitkä? Hame ja korut vai? Meikkaaminen? Tietyt harrastukset? Jotenkin ahdasmielisen sukupuolittunutta koko sukupuolenvaihdostouhu.

Mahtavaa kun toisaalta yhteiskunta on tiukasti sukupuolittunut lasten lelujen väreistä aikuisten ammatinvalintaan ja sitten toisaalta väitetään ihan kirkkain silmin ettei muuta eroa ole kuin erilaiset jalkovälit.

Vierailija
100/207 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Tunnen muutamia ja joskus tuntuu että ovat enemmän naisia kuin minä itse. Ei heissä ole muuta miestä, kuin ruumis johon syntyivät.