Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset, pidättekö transsukupuolisia naisia "oikeina" naisina?

Vierailija
03.05.2016 |

Miten on? Myös perusteluja kaivataan.

Kommentit (561)

Vierailija
521/561 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon keski-ikäinen. Olin niin ahdistunut teini ja nuori että nykypäivänä olisin varmaan juurikin trans. Joo, on autismi. Ja olen ollut heterosuhteessa pian 11 vuotta.

Vierailija
522/561 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terv. Trans-nainen, kenellä penis tallella. Ja kyllä, käyn naisten puolella uimahallissa ja vaihdan vaatteeni naisten pukuhuoneessa salilla. En ole siellä tiirailemassa naisia, varsinkaan sinua!

Kai pidät peniksesi piilossa pikkutytöiltä pukkarissa. Vieraan miehen penis voi olla heistä pelottava. Miksi et leikkauta tuota miehen tunnusta pois. 

Ja onko seksuaalinen suuntautumisesi ollut aiemmin h omo, vaikka nyt kai naisen identiteetillä ajattelet olevasi peniksellinen heteronainen?

En ota muuhun kantaa, mutta Suomessa ei ole ollut tapana sensuroida neutraaleita alastomia miesvartaloitakaan lapsilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/561 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti pidän, jos ihminen kokee olevansa nainen, niin siihen ei ole muilla mitään sanottavaa. Luulisin, että transseksuaalien elämä ainakin ajoittan hankalampaa, kuin oikeaan kehoon syntyneillä, joten miksi kukaan haluaisi hankaloittaa heidän elämäänsä enää lisää?

Tämä on uskonnolista ajattelua, että ihminen olisi joku erillinen henki, joka syntyy väärään kehoon. Silloinhan voisi syntyä myös väärään lajiin ja kokea olevansa vaikka koira.

Aivot voivat toimia kuten naisen aivot.  Voi olla "väärät aivot" suhteessa kehoon. Ei tarvitse olla uskonnollinen. Kyse on geenien aktiivisuuksien kokonaisuuksista jne. Biologiaa se kaikki on.

Kuvaile naisen ja niiden toimintaa suhteessa miehen aivoihin? Valtaosalla transnaisista on erittäin miestyyppinen ajattelu, toimintamallit ja fetissit.

Naisilla on suurempi aivokurkiainen kuin miehillä, miehillä aivojen koko on isompi. Miehillä on aivojen takaosassa liikkumista erityisesti säätelevä alue, jota naisilla ei ole.

Sittenhän kuvantamisella saadaan selville transius eikä tarvita psykiatriaa siihen mössöämään asiaa.

Vierailija
524/561 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terv. Trans-nainen, kenellä penis tallella. Ja kyllä, käyn naisten puolella uimahallissa ja vaihdan vaatteeni naisten pukuhuoneessa salilla. En ole siellä tiirailemassa naisia, varsinkaan sinua!

Kai pidät peniksesi piilossa pikkutytöiltä pukkarissa. Vieraan miehen penis voi olla heistä pelottava. Miksi et leikkauta tuota miehen tunnusta pois. 

Ja onko seksuaalinen suuntautumisesi ollut aiemmin h omo, vaikka nyt kai naisen identiteetillä ajattelet olevasi peniksellinen heteronainen?

En ota muuhun kantaa, mutta Suomessa ei ole ollut tapana sensuroida neutraaleita alastomia miesvartaloitakaan lapsilta.

Suomessa on ollut tapana että naisilla on omat yksityiset pukeutumis- ja peseytymistilat sekä wc-tilat. Tämä on ehdoton edellytys että naiset voivat turvallisesti ottaa osaa yhteiskunnan toimintoihin. Mikäli tämä oikeus yksityisyyteen poistetaan, poistuvat myös naiset ja sihinhän tällä ilmeisesti juuri tähdätään. 

Vierailija
525/561 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ollessa lapsi, oli joku juttu luokitella asioita oikeiksi tai ei oikeiksi. Mun polkupyörä ei ollut oikea, kun se oli pinkki, kaverin pyörä oli ruskea ja vaihteeton, niin se oli oikea polkupyörä. Toinen kaveri oli leluhoppari, koska oli jotenkin väärällä tavalla hoppari. Itse en ollut oikea pelaaja, kun olin tyttö, vaikka pelasin innoissani videopelejä.

Mielestäni on ihan yhtä turhaa arvioida onko joku oikea nainen tai oikea mies. Mitä merkitystä asialla on, jos ei itse yritä saada lapsia kyseisen ihmisen kanssa? Ihan sama noin muuten miltä ihmiset näyttää tai mitä niillä on housuissa 

Kyllä sillä on minulle ainakin hyvin paljon väliä jos joku naisen näköiseksi leikelty ja hormoneilla kohotettu mies yrittäisi huijata minua parisuhteeseen ja jättäisi kertomatta tuollaisen "pikkuasian" koska hänen mielestä ei ole tärkeää. Kyllä se vaan niin tärkeää on että touhussa voi ladyboy päästä hengestään jos niinkseen tulee. 

Vierailija
526/561 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän transsukupuolisia ihmisiä transsukupuolisina. Miehiä tai naisia ei millään keinotekoisilla leikkauksilla tule. Jos niistä leikkauksista on yksilölle itselleen apua oman kehonsa hyväksymiseen, niin hyvä. Ainahan näin ei valitettavasti käy. Mottoni on kuitenkin "live and let live", jokainen täysi-ikäinen (huom!) on minusta ihan vapaa muokkaamaan itsestään sellaisen kuin haluaa. 

Tähän pitää vielä kommentoida että omilla rahoillaan tekevät omalle keholleen mitä tykkäävät tosin toivon ettei yksikään lääkäri olisi niin vinksahtanut että tuollaista hoitoa kenellekään antaa, mutta minulta otetuilla verorahoilla ei näitä "hoitoja" saa ikinä maksaa

Vierailija
527/561 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä. He ovat transnaisia. Kunnioitan jokaisen omaa valintaa, mutta toivoisin, että tuohon tilaan annettaisiin muuta hoitoa, kun täysin toimivan kehon silpomista. Tulee surullinen olo siitä, että he vihaavat kehojaan noin paljon. Kehoa pitäisi kunnioittaa ja vaalia. Ilman sitä, et sinäkään voi olla olemassa tällä planeetalla ja elämä loppuu, jos keho antaa periksi.

Minä en kunnioita sellaista ihmistä joka ei omaa kehoaan kunnioita vaan alkaa muokkaamaan siitä väkisin jotain mitä se ei ole. 

Vierailija
528/561 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tuttavapiirissä trans-nainen. Ollaan asiasta juteltu paljonkin, ja uskon kyllä että hänen identiteettinsä on naisen, vaikka on syntynyt toisenlaiseen kroppaan ja ymmärrän että tuntuu todella repivältä olla jatkuvasti vääränlainen. Siksi kysymys koenko että nämä ovat oikeita naisia, on tosi hankala. Tavallaan prosessi siinä että ymmärrän hänet naiseksi, vie aikaa ja sulattelua ja toki hän on erilainen, kuin me luomu-naiset. Sitten toisaalta, se että hän haluaa olla nainen, ei ole mitenkään minulta pois ja maailmassa on monenlaisia naisia jo muutenkin. Joten tässä kohtaa olen valinnut olla lähimmäinen. Ei ole minun asiani päättää mitä sukupuolta hän on, mutta hän selvästi näin kokee, on kokenut pitkään, joten ystävänä hyväksyn hänet.

Mikä hänestä tekee naisen? Ongelma tulee siinä vaiheessa, kun muu yhteiskunta velvoitetaan toimimaan biologisten tosiasioiden, aistihavaintojen ja naisten oikeuksien vastaisesti.

Hänen identiteettinsä. Jos ei ole koskaan tuntenut mielenkiintoa mitään perinteisiä miesten asioita kohtaan vaan on aina halunnut tehdä ns. tyttöjen juttuja.  Ainakin tästä henkilöstä sanoisin että hän vain haluaa elää tavalla joka on hänen luonteelleen aito ja toki varmasti haluaa että hänen tapansa olla hyväksyttäisiin. Hän ei ole tunkemassa naisten pukkareihin eikä hänellä ole minkäänlaista mielenkiintoa kilpaurheiluun joka on luonteeltaan muutenkin aika miehistä. Mutta hän ei koe olevansa mies sillä lailla kun meidän yhteiskuntamme sen haluaa esittää. On ihan aikuinen ihminen, ei mikään teini, on kokenut näin lapsesta saakka. 

Tavallaan ymmärrän, mitä haet tässä takaa, mutta kyllä mieskin voi olla sellainen, joka ei ole kiinnostunut perinteisistä miesten asioista. Olisivat sitten ylpeästi miehiä, joita kiinnostaa ne muut asiat. Miksi siinä pitää alkaa ruumiinosiaan leikkelemään ja kulkemaan ympäriinsä väittämässä, että kyllä minä olen aito nainen. Hän tietää itsekin, että ei voi olla. Ilmeisesti on niin kova kieltäytyminen päässä, että käy asiasta vaikka sotaa koko muuta naailmaa vastaan.

Mulle on täysin fine, jos joku mies tykkää tyttöillä. Antaa mennä vaan. Mun mielestä esim se Conchita, joka esiintyi viisuissa oli aivan mahtavan oloinen tyyppi. Hän piti ylpeästi partaa, vaikka pukeutui naiseksi. Tuollaista henkilöä kohtaan tunnen kunnioitusta, joka on aidosti oma itsensä, eikä ala mihinkään identiteettisotiin. Raja menee siinä, jos aletaan väittää, että mekon käyttäminen tekee susta naisen.

Ehkä se, että yhteiskunta on normitettu näin, tavallaan luo tuon tilanteen. Jos mies voisi vapaammin vaikka meikata tai jotain, niin ehkä olisi enemmän tilaa ihmisille jotka eivät oikein istu siihen stereotyyppiseen rooliin. Asiat on paremmin kuin omassa lapsuudessa jossa tytöillä oli punaiset vaatteet ja pojilla siniset. Piste. Ja varmasti tarvitaaan Conchitan  tyyppisiä ihmisiä jotka rohkeasti rikkovat niitä rajoja. 

Vierailija
529/561 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vassarittransut

Vierailija
530/561 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vassarihuar4 viduun

Vierailija
531/561 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

V4sari1t on p3ll3jä

Vierailija
532/561 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistakaa ransut p4sk4

Vierailija
533/561 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelle vassariT

Vierailija
534/561 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä v4ssarit kitisee ja tykkäilee ja manipuloi yäl ääniö

Vierailija
535/561 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

V4ss4r1t oikeasti pois suomesta

Vierailija
536/561 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä. "Siellä" on vain avohaava minne aina ja ikuisesti tunkea joku muovijuttu säännöllisesti ettei se kasva umpeen. Luonnotonta ja lääketieteellisten resurssien väärinkäyttöä. Hippokrateen valan vastaista toimintaa.

Tuoko on naisen määritelmä? 

Vierailija
537/561 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haistakaa ransut p4sk4

Joku pelkää erehtyvänsä? 

Vierailija
538/561 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset