Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tunne yhtään keski-ikäistä naista joka olisi kateellinen nuorille naisille

Vierailija
22.05.2026 |

En yhen yhtä.

Kaikki tuntemani keski-ikäiset naiset, itseni mukaan luettuna, tunnemme ainoastaan myötätuntoa ja äidillisiä tunteita nuoria naisia kohtaan. Haluamme heidän onnistuvan, menestyvän ja kukoistavan.

On ehkä suurin myytti, että vanhat naiset kadehtisivat nuorempiaan. Ehei. Kuka tätäkin narratiivia pitää edes yllä?
Kippistä siskot, ikään katsomatta.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ikää kohta 30 vuotta, joten en ole ihan nuori enää. Hyvin kuitenkin muistan millaista oli olla esim. työpaikalla nuori ja vieläpä kaunis nainen keski-ikäisten tai vanhempien naisten joukossa. Kukaan, siis kukaan, ei kohdellut minua huonosti tai osoittanut mitään kateutta. Juurikin sellaisella äidillisellä lempeydellä minut otettiin vastaan ja suojeltiin tungettelevilta miesasiakkailta. Ihan siihen pisteeseen asti, että iltavuoron jälkeen joku yleensä pyrki heittämään minut kotiin.

Vierailija
2/65 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se menee. Nuoret naiset ovat upeita. Ainoastaan buumeriäitiäni kohtaan on vähän kaunoja, joita parhaani mukaan yritän käsitellä.

N1977

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään. Usein tunnen lähinnä empatiaa, koska nuorten maailma näyttää olevan monella tapaa paljon vaikeampi kuin mun nuoruudessa, eikä se silloinkaan ollut erityisen helppoa olla nuori nainen. Vaikka ei ollut somea, äärimmäisiä ulkonäköpaineita, AI:n ja automaation aiheuttamaa työttömyyttä jne. Silti olin itse nuorena aika epävarma itsestäni, ja monissa tilanteissa sosiaalinen jännittäjä. Kyllä mun elämä on nyt päälle viisikymppisenä paljon rennompaa ja mukavampaa kuin 20-30-vuotiaana. Siksi en varmaan osaa mitenkään kadehtia tuon ikäisiä.

- n 1974

Vierailija
4/65 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onni kun et ole kohdannut, mutta kyllä niitä kateellisia on. Palstallakin tuomitaan jos nuorempi nainen seurustelee vanhemnan miehen kanssa.

Vierailija
5/65 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen myös tätä väitettä. Lähinnä joissain alkavan muistisairauden vaivaamissa oikeasti vanhemmissa naisissa on ollut havaittavissa katkeraa käytöstä, mutta sekin on kohdistunut nuoriin sukupuolesta riippumatta, ei vain nuoriin naisiin. 

Olen aina tullut kohdelluksi erittäin asiallisesti vanhempien naiskollegoiden toimesta. Osa on ollut ehkä jopa "ylihuolehtivia", mutta ei siinä ole ollut mitään vihamielistä. Ja nyt kun nelikymppisenä on itse vanhempi naisihminen mentoroimassa junnuja hommiin, niin musta on vaan kiva kun alalle tulee uusia naispuolisia tekijöitä. 

Vierailija
6/65 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan. Tosin tunnen itseni sisäisesti vielä ihan tytöksi, niin koen sen hämmentävänä, että parikymppiset näyttävät niin lapsilta.

Vierailija
7/65 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet yrittävät kertoa itselleen ja toisilleen että naiset ovat kateellisia nuoremmille naisille koska pelkäävät näiden vievän heidän mihensä. 
Mikä on naurettava ajatus.

Vierailija
8/65 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä-

Muistuu niin hyvin mieleen itselle, minkälaista oli olla nuori nainen.  Pikemminkin koen äidillisiä tunteita ja haluan olla tukena.

Vierailija
9/65 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onni kun et ole kohdannut, mutta kyllä niitä kateellisia on. Palstallakin tuomitaan jos nuorempi nainen seurustelee vanhemnan miehen kanssa.

Sekö on sitten juuri kateutta eikä jotain muuta?

Vierailija
10/65 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nuo aika äidillisiä on ollut ainakin itseäni kohtaan. Mutta jotkut on sellaisia vähän kärttyisiä ollut, mut nekin sit vaan juoruilevat keskenään

Vierailija
11/65 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se menee. Nuoret naiset ovat upeita. Ainoastaan buumeriäitiäni kohtaan on vähän kaunoja, joita parhaani mukaan yritän käsitellä.

N1977

Nuori nainen on ihan hupakko. Ei kukaan halua hupakkoa. Onneksi tietoinen kokemus opettaa. Keski-iässä nähdään sitten oikeasti kenellä oli hyvät geenit, kun yhteiskunnan sekoittava ja valheellistava vaikutus ei enää vaikuta, eikä tietenkään perhetaustakaan. 

Vierailija
12/65 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään kadehdi nuoria mutta se viha joka tulvii näistä nuorista työnhaussa vanhempia kohtaan niin on muuttanut ajatukseni siitä että pitäisin näistä nuorista. En kaipaa nuoren ikää.

Vierailija
13/65 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisissa on yhdessä niin paljon voimaa, että miesten on täytynyt kehittää tämä huijaus, että "nainen on naiselle susi", jotta ovat päässeet nykyiseen valta-asemaansa. Miehet toimivat oman etunsa nimissä toistensa kampittajina ja sen takia ovat haavoittuvaisia oikeasti ryhmänä toimivalle, toisiaan tukevalle joukolle. 

Vierailija
14/65 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä se naisten kateus ilmenee samanikäisiä naisia kohtaan tai sit naisia jotka on samanikäisiä mutta näyttääkin niitä nuoremmalta

Vierailija
15/65 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekö on sitten juuri kateutta eikä jotain muuta?

Kateus on ahdistuksen tunnetta, joka iskee juuri nuoriin naisiin. Tätä kutsutaan neuroottisuuden peruselementiksi. 

Vierailija
16/65 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytärteni ikäisiä.

Vierailija
17/65 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se empatia kumpuaa, erityisesti keski-ikäisillä niistä omista karuista kokemuksista buumereiden kanssa, että sitä haluaa estää ettei nuoret joudu kohtaamaan samaa paskaa kuin itse.

Vierailija
18/65 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet yrittävät kertoa itselleen ja toisilleen että naiset ovat kateellisia nuoremmille naisille koska pelkäävät näiden vievän heidän mihensä. 
Mikä on naurettava ajatus.

Jep. Vallankin kun suurin osa antaisi ihan mielellään pois, mutta ei ilkeä laittaa muidenkaan riesoiksi.

Vierailija
19/65 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisissa on yhdessä niin paljon voimaa, että miesten on täytynyt kehittää tämä huijaus, että "nainen on naiselle susi", jotta ovat päässeet nykyiseen valta-asemaansa. Miehet toimivat oman etunsa nimissä toistensa kampittajina ja sen takia ovat haavoittuvaisia oikeasti ryhmänä toimivalle, toisiaan tukevalle joukolle. 

Feminismi voimaannuttaa niin paljon, että naisten itsemurhatkin ovat kasvussa. Tasa-arvo toki tässä asia on tärkeää.

Vierailija
20/65 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen joskus kateellinen nuoruudesta. Mutta se kateus ei kohdistu yksilöihin , vaan yleisesti nuoruuteen. Toisaalta olen saanut elää nuoruuteni hyvään aikaan, kun kaikki oli mahdollista ja Suomi arvostettu hyvinvointi- ja sivistysvaltio.  En ehkä pärjäisi nyky nuoruudessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi