Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset, pidättekö transsukupuolisia naisia "oikeina" naisina?

Vierailija
03.05.2016 |

Miten on? Myös perusteluja kaivataan.

Kommentit (529)

Vierailija
481/529 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti pidän, jos ihminen kokee olevansa nainen, niin siihen ei ole muilla mitään sanottavaa. Luulisin, että transseksuaalien elämä ainakin ajoittan hankalampaa, kuin oikeaan kehoon syntyneillä, joten miksi kukaan haluaisi hankaloittaa heidän elämäänsä enää lisää?

Tämä on uskonnolista ajattelua, että ihminen olisi joku erillinen henki, joka syntyy väärään kehoon. Silloinhan voisi syntyä myös väärään lajiin ja kokea olevansa vaikka koira.

Olen miettinyt usein samaa! Miten voi syntyä "väärään kehoon".  Sielu taivaasta nappasi väärän ruumiin? Ihminen voi syntyä tähän maailmaan v a i n ruumiillisena olentona, mitään muuta mahdollisuutta ei ole olemassa. Ruumis ei ole koskaan väärä, vaan aina se ainoa ja arvokas ruumis/keho, joka itse kullakin on. Ja se pitäisi oppia rakkaudella hyväksymään. Kaikki muu on väkivaltaa.

Ja "Jos muilla ei ole mitään sanottavaa" siihen, että joku mies sanoo olevansa nainen, niin ei ole loogisesti MITÄÄN sanottavaa myöskään siihen, että minä supi-suomalaisena sanon olevani italialainen. Biologiallahan ei ole merkitystä?

Vierailija
482/529 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Pidän mielisairaina.

Rent free, kuka se on mielisairas kun täällä spämmit? SINÄ 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/529 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Transnaiset on naisia ja piste! Se ei muutu vaikka persut käyttäyisi 300 000€ transvastaiseen kampanjaan.

Eivät ole ja itse on ainakin vasemmistoa kannattava nainen. Muista en sitten tiedä.

Juu N25 ja vasemmistoa olet jne. Ylilautalainen inceli jolla elää transihmiset päässä. Taidat sitteniin tykätä?

Itse asiassa olen keski-ikäinen akateemisesti koulutettu asiantuntija. Mutta ihan mikä nyt vain tuota hurmostasi ruokkii, niin saat vapaasti olla sitä mieltä jos haluat. En tiedä kuvitteletko, että kaikki ketjun kommentit ovat saman henkilön kirjoittamia, mytta en ole kyllä mikään inkkeli tai trolli. Käyn täällä ehkä kerran viikossa.

Ja kuten kerroin, en ole transvastainen. En vain pidä heitä naisina.

Hän kuvittelee, että täällä on vain yksi sellainen, joka ei pidä transnaisia naisina. Se on toiveajattelua. 

Olen aika lailla samanlainen kuin sinä, keski-ikäinen, akateeminen nainen enkä minäkään ole transvastainen. Ystävissäkin on transihmisiä ollut aina, yläasteajoista kasarilta asti. Tarve leimata persuksi ja inceliksi on sikäli hassu, että käsittääkseni persuilla on vähän samanlaista tendenssiä kuin transaktivisteillakin. Itse asiassa epäilen, että palstan persuista osa on transnaisten ylimpiä ihailijoita ja puolustaa heitä näissä ketjuissa :)  Persuthan ovat paradoksien mestareita. Vastustavat muuttajia ja omat puolisot ovat sellaisia, vastustavat homojen oikeuksia ja ovat itse homoja jne. 

Meinasin yläpeukuttaa, mutta sitten luin viimeisen lauseen. En ole persu, mutta menee vähän ohi.

Mikä menee ohi?

Vierailija
484/529 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en.

Vierailija
485/529 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen woke ja kyllä, kyllä pidän täysin oikeina naisina. Munat heiluen vaan pukkariin, jos minulta zuuwakilta kysytään, ja kysytäähän minulta mm. Hesari, Yle...

Oot pusuhaliihkusulkku 🥰😍

Milloin päästään jututtamaan sua??? Tehdäänkin heti kahden sivun aukeama!

Vierailija
486/529 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pidän. Miksi sitä pitäisi jotenkin perustella? Ei heidän naiseutensa vaikuta elämääni mitenkään.

Vierailija
487/529 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä pitää koko ajan ajatella, mitä toisilla ihmisillä on pöksyissä?  Persun käsi on toisten pöksyissä.

Miksi minut koetetaan pakottaa uskomaan valheisiin jonkun mielikuvitussukupuolesta?? Kertokaas se!

Vierailija
488/529 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kissa. Tämän olen todistettavasti tiennyt aina. Vanhempanikin huomasivat sen heti synnyttyäni, kun nimesivätkin minut " kissamaisesti"

T. Mia U

Vierailija
489/529 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Pidän mielisairaina.

Rent free, kuka se on mielisairas kun täällä spämmit? SINÄ 

Miksi sua noin harmittaa että muut on eri mieltä? T: eri

Vierailija
490/529 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti pidän, jos ihminen kokee olevansa nainen, niin siihen ei ole muilla mitään sanottavaa. Luulisin, että transseksuaalien elämä ainakin ajoittan hankalampaa, kuin oikeaan kehoon syntyneillä, joten miksi kukaan haluaisi hankaloittaa heidän elämäänsä enää lisää?

Tämä on uskonnolista ajattelua, että ihminen olisi joku erillinen henki, joka syntyy väärään kehoon. Silloinhan voisi syntyä myös väärään lajiin ja kokea olevansa vaikka koira.

Aivot voivat toimia kuten naisen aivot.  Voi olla "väärät aivot" suhteessa kehoon. Ei tarvitse olla uskonnollinen. Kyse on geenien aktiivisuuksien kokonaisuuksista jne. Biologiaa se kaikki on.

Vierailija
491/529 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Transnaisia naisina pitävät: selittäkää nyt loogisesti ja rationaalisesti minulle: jos biologinen mies sanoo olevansa nainen, ja hänen kokemuksensa (!) perusteella ajattelette hänen sitä olevan -ihan vaan siksi, koska hän kokee niin. Biologialla ei siis ole merkitystä.

Miksi ihmeessä sitä oikeutta ei ole muissa biologisissa ominaisuuksissa? On olemassa ihmisiä, jotka kokevat olevansa jokin eläin.? Syvästi ja todesti. Pidätkö ihmistä karhuna, jos hän KOKEE niin? Vai ajattelisitko kenties, että tällä ihmisellä on jokin ongelma? Tai jos ihan oikeasti koen olevani paljon nuorempi kuin todellisuudessa olen, niin miksi tämä kokemus ei ole yhtä validi? Tai jos koen olevani luonteeltani paljon enemmän se italialainen kuin suomalainen, niin miksi minua ei kokemukseni mukaan voida sellaisena pitää? Jos kokemus on kaiken mittari, yli biologian, niin miksi se on sitä vain sukupuoliasioissa?

Eikö olisi aika rehellistä sanoa, että miehellä, joka kokee olevansa nainen on identiteettikriisi. Ihan samoin kuin sillä, joka kokee olevansa eläin.  On tapahtunut jotain, joka on tuon identiteettikriisin aiheuttanut. Oleellista olisi selvittää se ja auttaa tätä ihmistä.

Vierailija
492/529 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Transnaiset on naisia ja piste! Se ei muutu vaikka persut käyttäyisi 300 000€ transvastaiseen kampanjaan.

Eivät ole ja itse on ainakin vasemmistoa kannattava nainen. Muista en sitten tiedä.

Juu N25 ja vasemmistoa olet jne. Ylilautalainen inceli jolla elää transihmiset päässä. Taidat sitteniin tykätä?

Sun mielestä ei voi olla vihervasemmiston äänestäjä, jos ei pidä penistä naisen sukupuolielimenä?

Vierailija
493/529 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pidän. Miksi sitä pitäisi jotenkin perustella? Ei heidän naiseutensa vaikuta elämääni mitenkään.

Harvoinhan sellaisia tilanteita tulee, mutta joskus kuitenkin. Jos karvainen ja täysin miehen näköinen mies menee naisten vessaan tai pukuhuoneeseen, jossa on myös alaikäisiä, niin kyllä mä ainakin itsekin äitinä menen sanomaan henkilökunnalle, että siellä on mies naisten puolella. Jolloin nykyään heiltä voi tosiaan löytyä se naisen merkintä eikä heitä voi häätää pois, vaikka se tarkoittaisi, että muut joutuvat lähtemään pois, koska kokevat sen epämukavana. 

Nykytilanne tarjoaa seks.rikollisille vähän liian hyvät apajat. Onhan näitä tapauksia ollut Suomessakin, jokin miehen näköinen väijyi naisia yliopiston naistenvessassa niin että naiset joutuivat välttelemään vessassakäyntiä. 

Tuntuu erikoiselta, että itseään feministiksi kutsuvat naiset (minä en pidä itseäni feministinä enkä minään muunakaan -istinä) puolustavat tällaistä käytäntöä.

Vierailija
494/529 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On olemassa sosiaalinen sukupuoli ja biologinen sukupuoli. Sosiaaliselta sukupuoleltaan transnainen on nainen ja suhtaudun häneen sen mukaisesti. Biologisesti synnynäisenä naisena ja kaikki ikävaiheet niihin kuuluvine hormonimyrskyineen ja kuukautisvaivoineen ja raskauteen liittyvine asioineen läpikäyneenä en kuitenkaan pysty pitämään transnaista kanssani biologisesti samanlaisena naisena. Se ei kuitenkaan tee hänestä eriarvoista. On hyväksyttävä ja ymmärrettävä, että sukupuolia on enemmän kuin kaksi.

Transnaisten sosiaalinen sukupuoli on transnainen tai mies. Mies, joka on leikellyt itseään ja syönyt hormoneita, ei millään tasolla, edes sosiaalisesti, ole sama asia kuin nainen. 

Vierailija
495/529 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä. Transnainen on transnainen, hän voi näyttää naiselta ja elää naisena, mutta hän on silti transnainen.

Mielestäni tähän aitoon naiseuteen liittyvä keskustelu on pitkälti kaasuvalotusta ja manipulointia, kun käytetään sellaisia argumentteja että ei kaikilla naisilla ole kohtua, ei kaikki naiset menstruoi, jne. Eli yritetään hämärtää sitä, että mitään oikeita naisia ei oikeastaan ole olemassakaan.

Samanlaista keskustelua ei näy toiseen suuntaan oikeastaan lainkaan. Siksi en voi olla ajattelematta, että tässä biologiset miehet tunkevat naisten alueelle.

Siitä nimenomaan on kyse. Naisten itselleen taistelemat oikeudet pyritään hävittämään täysin. Koko naisen olemassaolo kyseenalaistetaan ja halutaan hävittää. Käsittämätöntä on että niin moni nainen ei ymmärrä tätä. He kenties kuvittelevat että saavat liudan hyviä miehiä rinnalleen taistelemaan naisten oikeuksista. Mutta oikeat hyvät miehet eivät väitä olevansa jotain mitä eivät ole, eivätkä he pyri rikkomaan naisten yksityisyyttä. 

Sukupuoli on kehollinen tosiasia, eikä sitä voida muuttaa. Plastiikkakirurgia on vain plastiikkakirurgiaa. Vaikka mies olisi kuinka kaunis ja naisellinen, niin hän on silti mies. 

Vierailija
496/529 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on niin paljon enemmän kuin hänen sukupuolensa.  Ihmiseltä pitää myös voida vaatia enemmän kuin pelkkää toisten luokittelemista ja alistamista.  Tähän eivät nämä konservatiivipiirit kykene.  Toisista ihmisistä etsitään erilaisuutta, jota pilkkaamalla voidaan tuntea itsensä paremmaksi.  Tämä on tyypillistä juuri persuille ja äärikristillisille.  Mikä tahansa poikkeama normista koetaan itselle uhkaksi.  Erityisesti etninen tausta ja sukupuoliasiat kiehtovat näitä piirejä.

Miksi transnaiset sitten tunkevat itsensä naisten tiloihin, ryhmiin, kiintiöihin, palveluihin, urheilusarjoihin ja jopa lesbojen seksielämään?

Vierailija
497/529 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivot voivat toimia kuten naisen aivot.  Voi olla "väärät aivot" suhteessa kehoon. Ei tarvitse olla uskonnollinen. Kyse on geenien aktiivisuuksien kokonaisuuksista jne. Biologiaa se kaikki on.

Ei tuollaista biologista tosiasiaa ole olemassa. Muutenhan se olisi kätevä keino diagnosoida transihmisiä. 

Vierailija
498/529 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo persupakkomielteinenkään oikeasti hullu ole. Sillä on vain hullut aivot :D

Vierailija
499/529 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä pitää koko ajan ajatella, mitä toisilla ihmisillä on pöksyissä?  Persun käsi on toisten pöksyissä.

Ajattelet, että transnaisen oikeaa sukupuolta ei havaitse ilman pöksyihin katsomista :DDD

Fantasiaa fantasian päälle..en pysty oikein keksimään yököttävämpää käsitettä kuin 'läpimenevyys'.

Tuohan sanana tunnustaa että kyse on huijauksesta eli valheesta, josta saatava nautinto perustuu toisen naiiviin sokeuteen. Ja tämän toisen sokeuden saa varmasti kuvitellakin että mieli säilyy kivan pirteänä.

Hyi h-tti. Tälläistä pitäisi jokaisen haluta, niinkö Seta?

Vierailija
500/529 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ääriwokeilijalla meni tunteisiin, kun kaikki naiset eivät olekaan hänen kanssaan samaa mieltä. Olet oikeastaan itse pick me nainen, kun puolustat noin kiihkeästi miesten alaryhmän oikeuksia.  Tämänkö puolesta feministit taistelivat vuosisatoja? Enpä oikein usko. Ja en ole transvastainen. Jokainen olkoo sellainen kun on. Mutta eivät he naisia ole.

Vituttaako että käytit maksimi määrät ala-ääniä ja nyt et enää pysty manipuloida noita ylös tai alas päin etusivulla? Ahdistaahan se

Mitä tämä oikein tarkoittaa? Eri

Transsut / aktivistit / hovineidot elävät peukutuksista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan