Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset, pidättekö transsukupuolisia naisia "oikeina" naisina?

Vierailija
03.05.2016 |

Miten on? Myös perusteluja kaivataan.

Kommentit (503)

Vierailija
461/503 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Transnaiset on naisia ja piste! Se ei muutu vaikka persut käyttäyisi 300 000€ transvastaiseen kampanjaan.

Ääriwokeilijalla meni tunteisiin, kun kaikki naiset eivät olekaan hänen kanssaan samaa mieltä. Olet oikeastaan itse pick me nainen, kun puolustat noin kiihkeästi miesten alaryhmän oikeuksia.  Tämänkö puolesta feministit taistelivat vuosisatoja? Enpä oikein usko. Ja en ole transvastainen. Jokainen olkoo sellainen kun on. Mutta eivät he naisia ole.

Vituttaako että käytit maksimi määrät ala-ääniä ja nyt et enää pysty manipuloida noita ylös tai alas päin etusivulla? Ahdistaahan se

Itseasiassa ei vituta yhtään. Jokainen olkoon mitä mieltä haluaa. Kunhan ilmaisin, että kaikki eivät todellakaan ole samaa mieltä kuin sinä vouhkottaja.

Vierailija
462/503 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Transnaiset on naisia ja piste! Se ei muutu vaikka persut käyttäyisi 300 000€ transvastaiseen kampanjaan.

Eivät ole ja itse on ainakin vasemmistoa kannattava nainen. Muista en sitten tiedä.

Juu N25 ja vasemmistoa olet jne. Ylilautalainen inceli jolla elää transihmiset päässä. Taidat sitteniin tykätä?

Itse asiassa olen keski-ikäinen akateemisesti koulutettu asiantuntija. Mutta ihan mikä nyt vain tuota hurmostasi ruokkii, niin saat vapaasti olla sitä mieltä jos haluat. En tiedä kuvitteletko, että kaikki ketjun kommentit ovat saman henkilön kirjoittamia, mytta en ole kyllä mikään inkkeli tai trolli. Käyn täällä ehkä kerran viikossa.

Ja kuten kerroin, en ole transvastainen. En vain pidä heitä naisina.

Koulutettu persujen puoluetoimistossa olemaan trolli? Vaiko kremlissä? Hanki elämä, toi on vaan surullista jos oot keski-ikäinen ja öyhötät foorumilla transuista…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/503 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollakseen transnainen täytyy olla mies. Transnaiset ovat siis miehiä. 

Vierailija
464/503 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Sukupuolielimet eivät määrää sukupuolta.

Terv. Trans-nainen, kenellä penis tallella. Ja kyllä, käyn naisten puolella uimahallissa ja vaihdan vaatteeni naisten pukuhuoneessa salilla. En ole siellä tiirailemassa naisia, varsinkaan sinua!

Todella törkeää käytöstä. Naisilla on omat yksityiset tilansa syystä. Et siis lainkaan välitä että suurin osa naisista ja tytöistä kokee olonsa erittäin epämukavaksi vieraan miehen läsnäollessa pukuhuonetiloissa ja suihkussa.

Vierailija
465/503 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole ja itse on ainakin vasemmistoa kannattava nainen. Muista en sitten tiedä.

Juu N25 ja vasemmistoa olet jne. Ylilautalainen inceli jolla elää transihmiset päässä. Taidat sitteniin tykätä?

Itse asiassa olen keski-ikäinen akateemisesti koulutettu asiantuntija. Mutta ihan mikä nyt vain tuota hurmostasi ruokkii, niin saat vapaasti olla sitä mieltä jos haluat. En tiedä kuvitteletko, että kaikki ketjun kommentit ovat saman henkilön kirjoittamia, mytta en ole kyllä mikään inkkeli tai trolli. Käyn täällä ehkä kerran viikossa.

Hän kuvittelee, että täällä on vain yksi sellainen, joka ei pidä transnaisia naisina. Se on toiveajattelua. 

Olen aika lailla samanlainen kuin sinä, keski-ikäinen, akateeminen nainen enkä minäkään ole transvastainen. Ystävissäkin on transihmisiä ollut aina, yläasteajoista kasarilta asti. Tarve leimata persuksi ja inceliksi on sikäli hassu, että käsittääkseni persuilla on vähän samanlaista tendenssiä kuin transaktivisteillakin. Itse asiassa epäilen, että palstan persuista osa on transnaisten ylimpiä ihailijoita ja puolustaa heitä näissä ketjuissa :)  Persuthan ovat paradoksien mestareita. Vastustavat muuttajia ja omat puolisot ovat sellaisia, vastustavat homojen oikeuksia ja ovat itse homoja jne. 

Vierailija
466/503 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti pidän, jos ihminen kokee olevansa nainen, niin siihen ei ole muilla mitään sanottavaa. Luulisin, että transseksuaalien elämä ainakin ajoittan hankalampaa, kuin oikeaan kehoon syntyneillä, joten miksi kukaan haluaisi hankaloittaa heidän elämäänsä enää lisää?

Tämä on uskonnolista ajattelua, että ihminen olisi joku erillinen henki, joka syntyy väärään kehoon. Silloinhan voisi syntyä myös väärään lajiin ja kokea olevansa vaikka koira.

Vierailija
467/503 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulutettu persujen puoluetoimistossa olemaan trolli? Vaiko kremlissä? Hanki elämä, toi on vaan surullista jos oot keski-ikäinen ja öyhötät foorumilla transuista…

Mitään öyhötystä kun vain toteaa ettei pysty uskomaan noin räikeään pötyyn eikä myöskään auttamaan tälläisen potaskan normalisoimista.

Vierailija
468/503 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ääriwokeilijalla meni tunteisiin, kun kaikki naiset eivät olekaan hänen kanssaan samaa mieltä. Olet oikeastaan itse pick me nainen, kun puolustat noin kiihkeästi miesten alaryhmän oikeuksia.  Tämänkö puolesta feministit taistelivat vuosisatoja? Enpä oikein usko. Ja en ole transvastainen. Jokainen olkoo sellainen kun on. Mutta eivät he naisia ole.

Vituttaako että käytit maksimi määrät ala-ääniä ja nyt et enää pysty manipuloida noita ylös tai alas päin etusivulla? Ahdistaahan se

Mitä tämä oikein tarkoittaa? Eri

Vierailija
469/503 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun täytyy sanoa, että itse olen sukupuolenvaihdosleikkauksia vastaan. Minusta siinä on joku kummallinen dysmorfia. Miksi kaikki ei voisi olla sellaisia kuin haluavat sellaisina kuin ovat? Minä uskon, että jos yhteiskunnan tasolla mylläisimme sukupuolirooleja ja tekisimme ne olemattomiksi, transseksuaaleilla olisi helpompaa olla. En tajua noita binäärisyyttä palvovia leikkauksia ollenkaan. 

Jenkeissä on löytynyt kultteja, joissa ihmisiä on aivopesty ja heidät on laitettu käymään läpi transhoidot ja leikkauksia. Yksi tällainen vaarallinen kultti oli väittänyt erään äidin tyttärelle, että tällä on kaksoisliekki käsitteellinen sielunkumppani olemassa tässä maailmassa. Kun tää tytär oli painunut syvemmälle kulttiin olikin kultin sisäpiiristä yllättäen löytynyt "kaksoisliekki sielunkumppani" tytölle. Hänestä oli muokattu masc, eli maskuliini ja kultissa oli laitettu hänet leikkauttamaan rinnat pois yms. Että en usko siihen, että aina taustalla on aito luonnollinen halu tehdä sukupuolenkorjausleikkausta vaan jotakin ihan muuta jota ei uskalla edes ääneen sanoa ja se mikä tässä on kauheinta on se, että kun et voi puhua asioista mitä tuohonkin voi oikeasti liittyä ilman että trans yhteisö alkaa syyttämään sinua homofoobikoksi, he ovat saaneet sellaisen aseman, että kaikki sora äänet vaiennetaan ja vanhemmilta ei mitään kysytä kun lapsi houkutellaan tuollaiseen. Ja ennenkuin joku tästä vetää herneen nenään niin toki siellä joukossa voi olla oikeasti niitä ketkä aidosti kokee syntyneensä väärään sukupuoleen, mutta se on kuitenkin hyvin pieni osa populaatiosta. Ja se pitää osata erottaa väärinkäytöstä. Trans yhteisö yrittää myös systemaattisesti hiljentää ja vaientaa sukupuolen korjausleikkauksia katuvia ihmisiä, jotka esim. julkisesti puhuu katumuksestaan. Sinne mennään kommentoimaan että pitää olla hiljaa ja sen suuntaista. Ei ole oikein tuollainen hiljentäminen, täysin itsekästä. 

Minäkin näin tuon dokumenttisarjan netflixistä:/, nimeä en muista. 

Pako rakkausgurun verkostang Twin Flames - Pako rakkausgurun verkosta

Vierailija
470/503 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän naisina, mutten oikeina naisina. Esimerkiksi transnaisen osallistuminen naisten lajeihin on mielestäni epäreilua, koska miehillä on keskimäärin enemmän  voimaa.

Transnaiselta häviää hormonihoidon ansiosta aika tehokkaasti lihasmassa, ja riittävän pitkään jatkuneet cisnaisen kaltaiset hormonitasot ovat edellytys kilpailuluvalle.

Mutta keuhkot ja sydän ovat edelleen isommat kuin naisilla, luuston mittasuhteet ovat erilaiset, lantion suhde jne. Miehet kilpailkoot miesten sarjoissa ja naiset naisten.

Vierailija
471/503 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persupakkomielteinen öyhöttävä oksettava punikkiämmä taas multinuolittelemassa omia viestejään.

Vierailija
472/503 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persupakkomielteinen öyhöttävä oksettava punikkiämmä taas multinuolittelemassa omia viestejään.

Sä annat hirveästi valtaa vaikuttaa tunteisiisi ihmiselle, joka on vain eri mieltä kanssasi.

Vierailija
473/503 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me too -liike oli miehille liikaa ja keksittiin nyky-transius, jolla pyritään häivyttämään naiset täysin. Misogynistisin miesasialiike kautta aikojen. 

Vierailija
474/503 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On olemassa sosiaalinen sukupuoli ja biologinen sukupuoli. Sosiaaliselta sukupuoleltaan transnainen on nainen ja suhtaudun häneen sen mukaisesti. Biologisesti synnynäisenä naisena ja kaikki ikävaiheet niihin kuuluvine hormonimyrskyineen ja kuukautisvaivoineen ja raskauteen liittyvine asioineen läpikäyneenä en kuitenkaan pysty pitämään transnaista kanssani biologisesti samanlaisena naisena. Se ei kuitenkaan tee hänestä eriarvoista. On hyväksyttävä ja ymmärrettävä, että sukupuolia on enemmän kuin kaksi.

Olen muusta samaa mieltä, mutta en siitä, että transnaisilla olisi samanlainen sosiaalinen sukupuoli (gender) kuin naisilla. Ihmettelen kovasti, että tällä perustellaan sen vuoksi, että sosiaalinen sukupuolihan jo nimensäkin mukaan viittaa siihen kohteluun, jota kyseinen ihminen saa muilta ihmisiltä sen vuoksi, että hän on nainen. Ja transnaisellahan ei ole tuollaisia kokemuksia lainkaan. Hänet on nähty poikana ja miehenä ennen transitiota ja useimmat eivät näe heitä biologisina naisina transition jälkeenkään. Sosiaalinen sukupuoli ei tarkoita omaa kokemusta sukupuolesta, vaan muiden suhtautumista. Mutta ilmeisesti tässä on käynyt niin, että transnaiset ovat halunnutt muuttaa gender-sanan merkitystä kuten he haluavat muuttaa myös sanan nainen merkitystä. 

En tiedä mistä tuollainen perustelu on tullut, koska eihän gender feminismin filosofiassa ole koskaan tarkoittanut omaa kokemusta sukupuolesta. Se on rooli, jona nainen nähdään ja millaisena naista ajatellaan ulkopuolisten silmin, vaikka nainen ei itse haluaisi olla siinä roolissa. Transnaisella ei ole tuollaista roolia kenenkään silmissä. Eikä genderiä voi itse luoda, vaan sanan merkitys liittyy päinvastoin patriarkaatin tai siitä sisäistettyjen ajatusten uusintamiseen. 

Hyvä pointti. 

Vierailija
475/503 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän kuvittelee, että täällä on vain yksi sellainen, joka ei pidä transnaisia naisina. Se on toiveajattelua. 

Olen aika lailla samanlainen kuin sinä, keski-ikäinen, akateeminen nainen enkä minäkään ole transvastainen. Ystävissäkin on transihmisiä ollut aina, yläasteajoista kasarilta asti. Tarve leimata persuksi ja inceliksi on sikäli hassu, että käsittääkseni persuilla on vähän samanlaista tendenssiä kuin transaktivisteillakin. Itse asiassa epäilen, että palstan persuista osa on transnaisten ylimpiä ihailijoita ja puolustaa heitä näissä ketjuissa :)  Persuthan ovat paradoksien mestareita. Vastustavat muuttajia ja omat puolisot ovat sellaisia, vastustavat homojen oikeuksia ja ovat itse homoja jne. 

Meinasin yläpeukuttaa, mutta sitten luin viimeisen lauseen. En ole persu, mutta menee vähän ohi.

Vierailija
476/503 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä annat hirveästi valtaa vaikuttaa tunteisiisi ihmiselle, joka on vain eri mieltä kanssasi.

Sä annat hirveästi ylänuolia omille viesteillesi.

Vierailija
477/503 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä. Transnainen on transnainen, hän voi näyttää naiselta ja elää naisena, mutta hän on silti transnainen.

Mielestäni tähän aitoon naiseuteen liittyvä keskustelu on pitkälti kaasuvalotusta ja manipulointia, kun käytetään sellaisia argumentteja että ei kaikilla naisilla ole kohtua, ei kaikki naiset menstruoi, jne. Eli yritetään hämärtää sitä, että mitään oikeita naisia ei oikeastaan ole olemassakaan.

Samanlaista keskustelua ei näy toiseen suuntaan oikeastaan lainkaan. Siksi en voi olla ajattelematta, että tässä biologiset miehet tunkevat naisten alueelle.

Vierailija
478/503 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä annat hirveästi ylänuolia omille viesteillesi.

Miksi sua noin harmittaa että muut on eri mieltä? T: eri JA itsehän sulla meni tunteisiin kun etusivulle lisäilit transihmisten puolella oleviin kommentteihin ala ääniä. Joten taidat projisoida nyt? Selkeästi teet itse sitä.

Vierailija
479/503 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Sukupuolielimet eivät määrää sukupuolta.

Terv. Trans-nainen, kenellä penis tallella. Ja kyllä, käyn naisten puolella uimahallissa ja vaihdan vaatteeni naisten pukuhuoneessa salilla. En ole siellä tiirailemassa naisia, varsinkaan sinua!

🤮

Vierailija
480/503 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Pidän mielisairaina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi