Paljonko teillä on asuntolainaa? Minkä arvoinen asunto? Ikänne?
Me ollaan nelikymppisiä, asunnon arvo n. 360 000, lainaa 150 000€
Kommentit (79)
edweafa kirjoitti:
Kysyn vaan, että missä asutte ja millainen perhe olette, jos suunnilleen nelikymppisillä ei ole yhtään asuntolainaa? Omassa kaveripiirissäni tuollainen 300.000e ylöspäin on ihan peruslaina lapsiperheellä. Monilla reilusti enemmänkin.
Itse olen perinyt.
Vierailija kirjoitti:
edweafa kirjoitti:
Kysyn vaan, että missä asutte ja millainen perhe olette, jos suunnilleen nelikymppisillä ei ole yhtään asuntolainaa? Omassa kaveripiirissäni tuollainen 300.000e ylöspäin on ihan peruslaina lapsiperheellä. Monilla reilusti enemmänkin.
Itse olen perinyt.
Noin varmaan monilla joilla ei nuorehkoina ole asuntolainaa. Tai ainakin jos asuu pääkaupunkiseudulla.
edweafa kirjoitti:
No ihmisten tulot ja menot vaihtelee, joku on perinyt, perustanut ja myynyt yrityksen tai osakkeita, joku on vaikka käynyt nollaveromaissa pidempään kestäneissä töissä joissa kaikki maksetaan asiakkaan ja työnantajan puolesta, joten rahaa kertyy kivasti jne. Itse kuulun jälkimmäiseen joukkoon.
47000 e lainaa omissa nimissä kämpästä ja ikää 47 v. Arvo on suunnilleen 80000-90000 e.
32 000, noin 230 000, 42 v. sinkku.
Varmaankin nykyisin n. 400 000e, viime vuonna maksoin viimeisen lainaerän. 38v sinkku.
Asun yksin, ikää 40 vuotta, asunnon arvo noin 130 000, lainaa taitaa olla tällä hetkellä jäljellä 80 000.
As lainaa n. reilu 50tuhatta e jäljellä, arvo n. 100tuhatta e (maksettiin. 57tuhatta talosta maalla) sijoitusasunnosta lainaa n 140 tuhatta jäljellä arvo n 195tuhatta.
Lainaa 140t, asunnon arvo ehkä 360t ja ikää 44v kummallakin.
Vierailija kirjoitti:
As lainaa n. reilu 50tuhatta e jäljellä, arvo n. 100tuhatta e (maksettiin. 57tuhatta talosta maalla) sijoitusasunnosta lainaa n 140 tuhatta jäljellä arvo n 195tuhatta.
37 v 2x
38 v.
Asunto 240 000,-
Lainaa 35 000,-
Ffffff kirjoitti:
Mihin perustatte asunnon arvon? Siihen mitä itse olette maksaneet vai naapurin asuntoon?
Tämän hetken arvoa on mahdoton tietää. Arvo on se summa jolla joku sen ostaa.
Tietenkään tarkkaa hintaa ei tiedä myymättä, mutta aika hyvän arvion saa kun vertaa samalta alueelta ja lähialueilta samanlaisiin myynnissä oleviin.
0 €. Asunnon arvo n 145000, ikä 37.
Ollaan vähän alle 50v. Asuntolainaa 210 000, asunnon arvo n. 470 000 (varovainen arvio, naapuri myi vastaavan 500 000).
Sijoituslainaa 75000, osakesalkku 300 000.
Ollaan oltu onnekkaita sekä asuntokaupoissa että osakkeiden kanssa sekä eletty melko vaatimatonta elämää ilman kalliita matkoja ja harrastuksia (ei laskettelua Alpeilla, veneilyä, mökkejä, loistoautoja). Aina pahe on ulkona syönti (mun mielestä hyve kun elätetään kokkeja ja tarjoilijoita).
Lainaa noin 90.000, uudehkon okt:n arvoa vaikea määrittää mutta pelkkä tontti vähintään 150.000 (Helsingissä). Talo + tontti ehkä jotain 300.000 ylöspäin. Oma ikä 42 v.